De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Mikman »

Alain schreef: Maar voor één opvallend punt wil ik het artikel wel bijtreden - waarschijnlijk tegen de stroom in hier. Er wordt hier vaak nogal lacherig gedaan over onze Borrie, maar ik vind hem de laatste twee jaren eigenlijk nog wel best ok overkomen. Ik begrijp dat hij heel wat stront over zich krijgt wanneer hij de boodschap van zijn bazen moet overbrengen en verdedigen, maar de indruk die ik krijg (uit interviews etc.) is dat hij enorme stappen heeft gezet en misschien af en toe RD ook wel eens van gedacht kan doen veranderen, ten goede van de club.
Na de match tegen Gent ( toen iedereen blij was met de overwinning maar niemand zou verwachten dat dat zou doorgetrokken worden naar een niet onverdiende 13 op 18 ) het er met Jacques en Krisasias nog over gehad dat Bormans wel degelijk kwaliteiten heeft en zinnige dingen zegt, maar dat hij (tot dan toe? ) blijkbaar vaak werd overruled door RD. Misschien heeft hij intussen genoeg krediet opgebouwd bij RD zodat hij meer zijn eigen ding kan doen? Of is RD het zo beu dat hij zich veel minder met het sportieve bemoeid?

Maar als Bormans over voetbal praat, komen daar veel zinniger dingen uit dan bijvoorbeeld :mangel: :boemel: indertijd. En dat zeg ik dus niet omdat we nu toevallig goed gestart zijn. Bormans geeft ook toe dat de supporters afhaakten door het sportieve beleid van de afgelopen jaren. Ik bedoel: dat is maar volstrekt logisch ook, maar er zijn tijden geweest dat men dat niét zou durven toegeven en men de oorzaken elders zou zoeken.
Als de Jappen komen, is toch de verwachting dat Bormans gewoon zal aanblijven. Het zou ook goed zijn moest er eindelijk eens stabiliteit in de club komen.

Zijn aanstelling van Marquez was natuurlijk wel een gigantische blunder waarbij hij zichzelf te hard wou profileren als 'buitenbeentje'.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

Het is idd allemaal heel aannemelijk dat het Bormans is die al die stappen gezet heeft. Een gast van die leeftijd heeft veel progressiemarge.
En het is veel onlogischer dat plotsklaps een 70 jarige na 13 jaar leert hoe hij een voetbalploeg sportief moet runnen.

Maar ja ik wacht nog altijd de winterstop af. Ik onthoud vooral:
Maar met Boli, Vetokele en Gueye heeft Sint-Truiden drie uitstekende spitsen. Of zij na de wintermercato nog alle drie op post zullen zijn, blijft afwachten. Vast staat dat de club in jaren niet meer zoveel uitstekende aanvallers had.
Ik vind onze voorlijn zo goed dat ik met geen enkele eerste klasser wil ruilen.
Als je aan de winterstop eventueel nog dicht bij de top 6 staat moet je die mannen gewoon kunnen overtuigen om tot het einde van het seizoen te wachten. Denk als je goede afspraken maakt met Boli hij niet de man is die problemen gaat veroorzaken. Dat is waar bvb Charleroi en Zulte altijd in slagen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door pat@ »

Positivo schreef:De positieve houding van Hallo-Tokyo, andere Mielen en ondergetekende wordt vandaag quasi integraal bevestigd in Hbvl in een reportage over de sterkte van het huidige stvv.

Kort samengevat :
Enerzijds is er de visie op lange termijn van RD.
Anderzijds is er het leren uit fouten uit het verleden.
De evolutie van een man als P. Bormans staat in de schijnwerpers.
Ook de (beperkte) entourage rond RD krijgt aandacht. Geen poenpakkers, maar mensen waarop hij kan rekenen en die een meerwaarde betekenen voor STVV.
Ook de keuze van spelers is een opmerkelijke vaststelling die HBVL maakte.
RD heeft geleerd dat de technische bagage alleen, niet zaligmakend is. De (winnaars)mentaliteit, de drive, doorzettingsvermogen zijn zo mogelijk nog belangrijkere elementen waarover een (stvv) speler moet beschikken.

Verder is HBVL (net zoals de positivo's trouwens) niet blind voor fouten.
Maar HBVL looft (terecht) de snelle manier waarmee ze opgelost werden.

Een visie is een toekomst zien op lange termijn.
De vruchten worden pas geplukt tijdens de oogsttijd !
Zaterdag moet een primeur worden.


Na 15 jaar komt de helderziende tot de conclusie dat spelers met een 'over mijn lijk' mentaliteit beter bij STVV passen dan technische voetballers. Had hij dit enkele jaren eerder beseft lag er naar alle waarschijnlijkheid geen kunstgras en speelden we nu niet in een atypisch voetbalstadion. :geelblauw:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Ik ga nog één keer reageren ...

Het artikel bewijst alleen maar dat er hier al die jaren keiharde nagels met koppen ingeklopt werden !

Misschien is het wel de verdienste van Bormans dat hij dit ingezien heeft, en de grote manitoe tot andere gedachten heeft kunnen brengen, en het roer omgegooid heeft.
Het signaal van de 20 (of zijn het er toch 3 tot 4000) is blijkbaar aangekomen !
RD heeft altijd gedacht dat het zonder spitsen wel ging lukken bvb !!!
Nee, de ballen moeten IN de box, niet UIT de box!

RD moeit zich blijkbaar niet meer, is uit het bestuur gestapt, en voilà ... het loopt weer vlotjes !

N nog afwachten of ze zich in de winter kunnen beheersen !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Jacques »

Bij het lezen van het artikel, moet ik steeds aan één ding denken: Steeds Te Vroeg Vieren
De start is meer dan hoopgevend, maar zes goede wedstrijden zijn nog geen goed goed seizoen. Laat ons afwachten waar we in de winter staan voor een tussentijdse balans. En laat ons dan ook de totale balans er nog eens bijnemen. Eén zwaluw maakt geen lente en het is net in de lente dat de prijzen worden uitgedeeld.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
RD moeit zich blijkbaar niet meer, is uit het bestuur gestapt, en voilà ... het loopt weer... !
Allez, dat eerste hebt ge NOOIT geloofd en nu ineens wel !! Beste mop op het forum hier.
Zeker omdat er wat resultaten zijn ?

Regel Brusselmans.
Als het slecht gaat, is het ALTIJD de fout van RD en heeft hij zijn wil doorgeduwd.
Als het goed gaat, komt het door iemand anders.

Reageer nog maar eens een ALLERlaatste keer ..... Met die ene zin heb je wel ECHT alles gezegd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Ge zijt ne fan van mij hè !
Toch ga ik het nie meer doen !
Ge moogt het laatste woord hebben, gelijk bij de klein kiendjes !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

pat@ schreef:
Positivo schreef:De positieve houding van Hallo-Tokyo, andere Mielen en ondergetekende wordt vandaag quasi integraal bevestigd in Hbvl in een reportage over de sterkte van het huidige stvv.

Kort samengevat :
Enerzijds is er de visie op lange termijn van RD.
Anderzijds is er het leren uit fouten uit het verleden.
De evolutie van een man als P. Bormans staat in de schijnwerpers.
Ook de (beperkte) entourage rond RD krijgt aandacht. Geen poenpakkers, maar mensen waarop hij kan rekenen en die een meerwaarde betekenen voor STVV.
Ook de keuze van spelers is een opmerkelijke vaststelling die HBVL maakte.
RD heeft geleerd dat de technische bagage alleen, niet zaligmakend is. De (winnaars)mentaliteit, de drive, doorzettingsvermogen zijn zo mogelijk nog belangrijkere elementen waarover een (stvv) speler moet beschikken.

Verder is HBVL (net zoals de positivo's trouwens) niet blind voor fouten.
Maar HBVL looft (terecht) de snelle manier waarmee ze opgelost werden.

Een visie is een toekomst zien op lange termijn.
De vruchten worden pas geplukt tijdens de oogsttijd !
Zaterdag moet een primeur worden.


Na 15 jaar komt de helderziende tot de conclusie dat spelers met een 'over mijn lijk' mentaliteit beter bij STVV passen dan technische voetballers. Had hij dit enkele jaren eerder beseft lag er naar alle waarschijnlijkheid geen kunstgras en speelden we nu niet in een atypisch voetbalstadion. :geelblauw:
Waarom heb jij er dan zo een probleem van gemaakt dat Junior , Dompé , Peeters en Gerkens werden verkocht ???
Toch geen spelers met een ' over mijn lijk ' mentaliteit .
Ons petatten veld met fameuze bult en een stuk moeras zone was niet atypisch zeker , en dan nog gezwegen van de kippenrek die dienst deed als hoofd tribune . :gek:
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Ge zijt ne fan van mij hè !
Toch ga ik het nie meer doen !
Ge moogt het laatste woord hebben, gelijk bij de klein kiendjes !
"Ne" fan ? Je bent wel één van de "opper anti-Rd'ers" hé. Dat zijn heel dankbare profielen. Die spreken zichzelf vaak tegen, hun theorieën hangen aan elkaar als los zand . Kortom ze zijn een eindeloze inspiratie. Jawel ik ben een fan.

Krijgen klein "kiendjes" het laatste woord in uw wereld. Amai, dat moet er dan bij u wel héél, héél eigenaardig aan toe gaan .... En als die later groot worden ?
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door pat@ »

miel schreef:
pat@ schreef:
Positivo schreef:De positieve houding van Hallo-Tokyo, andere Mielen en ondergetekende wordt vandaag quasi integraal bevestigd in Hbvl in een reportage over de sterkte van het huidige stvv.

Kort samengevat :
Enerzijds is er de visie op lange termijn van RD.
Anderzijds is er het leren uit fouten uit het verleden.
De evolutie van een man als P. Bormans staat in de schijnwerpers.
Ook de (beperkte) entourage rond RD krijgt aandacht. Geen poenpakkers, maar mensen waarop hij kan rekenen en die een meerwaarde betekenen voor STVV.
Ook de keuze van spelers is een opmerkelijke vaststelling die HBVL maakte.
RD heeft geleerd dat de technische bagage alleen, niet zaligmakend is. De (winnaars)mentaliteit, de drive, doorzettingsvermogen zijn zo mogelijk nog belangrijkere elementen waarover een (stvv) speler moet beschikken.

Verder is HBVL (net zoals de positivo's trouwens) niet blind voor fouten.
Maar HBVL looft (terecht) de snelle manier waarmee ze opgelost werden.

Een visie is een toekomst zien op lange termijn.
De vruchten worden pas geplukt tijdens de oogsttijd !
Zaterdag moet een primeur worden.


Na 15 jaar komt de helderziende tot de conclusie dat spelers met een 'over mijn lijk' mentaliteit beter bij STVV passen dan technische voetballers. Had hij dit enkele jaren eerder beseft lag er naar alle waarschijnlijkheid geen kunstgras en speelden we nu niet in een atypisch voetbalstadion. :geelblauw:
Waarom heb jij er dan zo een probleem van gemaakt dat Junior , Dompé , Peeters en Gerkens werden verkocht ???
Toch geen spelers met een ' over mijn lijk ' mentaliteit .
Ons petatten veld met fameuze bult en een stuk moeras zone was niet atypisch zeker , en dan nog gezwegen van de kippenrek die dienst deed als hoofd tribune . :gek:
De kern van STVV moet grotendeels bestaan uit spelers met een 'over mijn lijk' mentaliteit, aangevuld met enkele technische 'salonvoetballers'. RD is er in al die jaren in geslaagd om dat volledig om te draaien, zonder oog voor de tradities en waarden van de club. Daar mag je ook het stadion bij rekenen.
Nu komt hij tot de conclusie dat zijn concept niet meer pakt bij het voorradige en reeds afgehaakte cliënteel.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

De traditie van de club heeft hij nog thans met verve verder gezet .
Spelen tegen de degradatie , met af en toe een uitschieter .
Dat is de rode draad geweest in ons bijna 100 jarig bestaan .
Wat hij wel voor heeft op anderen is dat we vrij vlug ons plaats terug veroverd hebben in eerste nationale , tot 2x toe .
Wat de waarden zijn van de club , dat moet ge mij eens uitleggen , ik denk dat iedereen daar een persoonlijke invulling voor heeft , of het moet zijn dat voetbal spelen op een akker de waarden zijn :lol:
Tja het stadion , misschien was er in Bokrijk wel een plek voor het oude Staaien , waar het voorradige en afgehaakte clienteel
kon verder mijmeren .
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

miel schreef: Wat de waarden zijn van de club , dat moet ge mij eens uitleggen , ik denk dat iedereen daar een persoonlijke invulling voor heeft , of het moet zijn dat voetbal spelen op een akker de waarden zijn :lol:
Tja het stadion , misschien was er in Bokrijk wel een plek voor het oude Staaien .
Das idd persoonlijk.
Voor mij persoonlijk was er 1 vereiste. Het publiek moest kort op het veld blijven zitten. Ik was ervoor al naar Roda JC gaan zien en ik vond de sfeer tegenvallen. De rest is geschiedenis....
Wat dat kunst gras betreft: vroeger kloegen de tegenstanders dat het veld er slecht bijlag. Nu klagen tegenstanders dat het veld er te goed bijligt. Maar ze klagen. Dat is voor mij traditgewijs het belangrijkste. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Jacques »

miel schreef: Wat hij wel voor heeft op anderen is dat we vrij vlug ons plaats terug veroverd hebben in eerste nationale , tot 2x toe .
Zijn voorganger had dat niet nodig. Die degradeerde niet.

En die 2de promotie, was dat dan de onafhankelijke Lammens niet, zoals positivo steeds beweert? Of was Lammens alleen maar onafhankelijk als het slecht ging? :cool: :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Jacques schreef:
miel schreef: Wat hij wel voor heeft op anderen is dat we vrij vlug ons plaats terug veroverd hebben in eerste nationale , tot 2x toe .
Zijn voorganger had dat niet nodig. Die degradeerde niet.

En die 2de promotie, was dat dan de onafhankelijke Lammens niet, zoals positivo steeds beweert? Of was Lammens alleen maar onafhankelijk als het slecht ging? :cool: :mrgreen:
Bedankt Jaques voor de rechtzetting
Ik heb me even laten mee slepen door het gegeven 15 jaar
In elk geval elke voorzitter tot nog toe heeft de traditie ruimschoots in ere gehouden .
Wie weet wordt Marieke het buiten beentje :cool:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Iniesta »

Krisaias zal me kunnen verbeteren maar ik dacht dat er toch een aantal voorzitters geen degradatie hebben meegemaakt.

Massa was heel lang voorzitter, Lambeets dacht ik ook zonder degradatie en Schepers. Er waren ook lange periodes zonder degrdaties. De "traditie" om na 3 à 4 seizoenen te degraderen is dus vrij recent ;)
Plaats reactie