Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door miel »

Positivo schreef:Voor of tegen JDR.

Onmiskenbaar dat de spelers inderdaad achter de technische staf staan. Dat betekent dat ze respect hebben voor wat de trainer en zijn staf presteren. Dat is wat verrassend, maar daar kun je niet naast kijken.

Het zou me ook niet verbazen dat de hele situatie van vage berichten(van nakend ontslag) voor iedereen bevrijdend werkt en dat de ploeg in de resterende wedstrijden net dat beetje extra kan brengen dat het verschil maakt . Ik ben echt benieuwd of ze er opnieuw hun hoofd gaan voorleggen , zoals in het begin van het seizoen.

JDR heeft wat zaken tegen zich ….
Zijn lichaamstaal … (zoals dat lachen nà een nederlaag - kan het erger ?)
De manier waarop hij coacht … (met de handen in de zakken - is dàt de manier om spelers te motiveren ??)
Ook wat hij zegt na een wedstrijd is vaak ongelukkig…. ( zoals bvb zeggen dat een gelijkspel voldoende zou zijn op Beerschot of nu nog vandaag : “Ik denk toch dat ik krediet opgebouwd heb - kan het braver ?)
Dan wil ik het hier niet hebben over zijn opstellingen.

Allemaal signalen die van hem geen gedreven winnaar maken én dàt stoort mensen… zeker als de resultaten achterblijven. Mij ook.
Natuurlijk is hij jong in het trainersvak.... Maar een winnaar ben je of ben je niet !

Dan kiezen supporters eerder voor de streken van iemand als Sa Pinto, vrees ik.(kan een verschil tussen coachen groter ?)
Voetbal is toch ook een pak emotie.... (voor en tegen geef toe : Dat woord staat niet in de dictionaire van JDR)
Waarom was Guido Brepoels zo immens populair .... hij zei altijd hetzelfde, maar op wat een aanstekelijke manier !?
Voor mij is het geen kwestie van voor of tegen JDR
Kan het beter ? wellicht wel
Kan het slechter ? ook mogelijk .
Het is een jonge trainer en pas zijn eerste seizoen 1é klasse , en hij heeft de groep toch redelijk in de hand
Ook de ploeg heeft respect voor de staf , dat is duidelijk
Veel tralala verkopen na een wedstrijd maakt van u nog geen winnaar , geeft mij dan maar de nuchtere analyse .
De manier van coachen met de handen in de zakken , wat is het verschil tussen een trainer die staat te molen wieken ?
Beiden worden door de spelers zelden begrepen eens de wedstrijd bezig is .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Halenaar »

Is ontslagen, officieel bericht van STVV.

Mag wel nog het seizoen uit doen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:Is ontslagen, officieel bericht van STVV.

Mag wel nog het seizoen uit doen.
Da wil dus zeggen dat Tateishi toch wel ver is in zijn keuze voor een nieuwe trainer.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door stvvilvoorde »

Snap die communicatie absoluut niet.
We zijn nog niet halfweg in POII, net ons moeilijkste drieluik achter de rug en staan 1 punt achter de koppositie.
Absoluut niet de uitgelezen moment om zoiets bekend te maken.
Van de naam Hasi word ik ook absoluut niet warm...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

De timing is onbegrijpelijk. Men had gerust kunnen wachten tot na PO2, tenzij men vreesde dat hij het alsnog zo goed zou doen dat een ontslag moeilijk zou worden. ik kan me niet inbeelden dat dit geen hypotheek legt op het vervolg van PO2.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lakie »

Ik heb het gerucht horen passeren dat Klinsmann een piste is...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

lakie schreef:Ik heb het gerucht horen passeren dat Klinsmann een piste is...
Sinds de japanners er zijn gaat het met de geruchten precies ook de zotte kant op. :lol: :lol:
Klinsmann:
* bondscoach Duitsland
* T1 Bayern Munchen
* bondscoach USA
* ...
Dan zou STVV natuurlijk wel een mooi vervolg zijn van zn trainerscarriere. Zou toch maar mooi op zn CV staan. :lol: :lol:
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Alain »

Nog eentje die vrij komt, met ervaring in Japan!

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buit ... /1.3183427
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lakie »

STimVV schreef:
lakie schreef:Ik heb het gerucht horen passeren dat Klinsmann een piste is...
Sinds de japanners er zijn gaat het met de geruchten precies ook de zotte kant op. :lol: :lol:
Klinsmann:
* bondscoach Duitsland
* T1 Bayern Munchen
* bondscoach USA
* ...
Dan zou STVV natuurlijk wel een mooi vervolg zijn van zn trainerscarriere. Zou toch maar mooi op zn CV staan. :lol: :lol:
Ale Tim, ge zijt te snel! Ik had willen zien wie het wel had geloofd :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef:De timing is onbegrijpelijk. Men had gerust kunnen wachten tot na PO2, tenzij men vreesde dat hij het alsnog zo goed zou doen dat een ontslag moeilijk zou worden. ik kan me niet inbeelden dat dit geen hypotheek legt op het vervolg van PO2.
Hoe kan je geloofwaardig wachten tot na het seizoen, als je nu al weet dat je niet verder wil, toch niet meer verder praat met De Roeck en je op korte termijn werk wil maken van een nieuwe coach en nieuwe spelers. Of je het nu officieel communiceert of niet, De Roeck zal sowieso wel weten hoe laat het is, dus dat maakt geen verschil. Geef mij dan maar een duidelijke open communicatie, ipv de fabeltjes uit het verleden.

De Roeck is trouwens meer dan goed genoeg betaald om zijn werk professioneel af te handelen. Hij heeft ook niet dat krediet opgebouwd om nu alles op zijn beloop te laten. Dat zal de 'perceptie De Roeck' ook niet vooruit helpen bij andere clubs waar hij nu zal solliciteren. Zelfde verhaal voor de spelers. Vet genoeg betaald om hun best te doen tot de laatste match en ze hebben allemaal nog heel wat te bewijzen om hun plaatsje voor volgend seizoen te verdienen. Als ze PO2 laten lopen, schieten ze vooral zichzelf in de voet.

Blij dat het klef gepamper voorbij is.

Wat betreft de nieuwe coach had ik wel liefst iemand gezien die de competitie kent. Al zeg ik niet dat het niet kan met een 'buitenstaander'.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Mikman »

Jan Bulder schreef:
Jacques schreef:De timing is onbegrijpelijk. Men had gerust kunnen wachten tot na PO2, tenzij men vreesde dat hij het alsnog zo goed zou doen dat een ontslag moeilijk zou worden. ik kan me niet inbeelden dat dit geen hypotheek legt op het vervolg van PO2.
Hoe kan je geloofwaardig wachten tot na het seizoen, als je nu al weet dat je niet verder wil, toch niet meer verder praat met De Roeck en je op korte termijn werk wil maken van een nieuwe coach en nieuwe spelers. Of je het nu officieel communiceert of niet, De Roeck zal sowieso wel weten hoe laat het is, dus dat maakt geen verschil. Geef mij dan maar een duidelijke open communicatie, ipv de fabeltjes uit het verleden.

De Roeck is trouwens meer dan goed genoeg betaald om zijn werk professioneel af te handelen. Hij heeft ook niet dat krediet opgebouwd om nu alles op zijn beloop te laten. Dat zal de 'perceptie De Roeck' ook niet vooruit helpen bij andere clubs waar hij nu zal solliciteren. Zelfde verhaal voor de spelers. Vet genoeg betaald om hun best te doen tot de laatste match en ze hebben allemaal nog heel wat te bewijzen om hun plaatsje voor volgend seizoen te verdienen. Als ze PO2 laten lopen, schieten ze vooral zichzelf in de voet.

Blij dat het klef gepamper voorbij is.

Wat betreft de nieuwe coach had ik wel liefst iemand gezien die de competitie kent. Al zeg ik niet dat het niet kan met een 'buitenstaander'.
Ben ik het mee eens. Dit schept duidelijkheid, dit is duidelijk communiceren. Dit is zelfs zeer respectvol naar JDR toe, ipv hem nog langer aan het lijntje te houden terwijl hij goed wist waar hij aan toe was. Nu krijgt hij de kans om elders te solliciteren voor volgend seizoen.

Play-off 2 is niet onbelangrijk, maar niet van die aard dat je de lange termijnvisie van de club moet laten afhangen van de resultaten in die nacompetitie. JDR heeft er alle belang bij om de competitie in schoonheid af te sluiten, dan heeft hij iets op zijn CV staan. Net zoals de spelers maar beter kunnen zorgen dat ze presteren, want het is niet zo dat de meerderheid de betere clubs voor het uitkiezen heeft.

Op de schoolbanken krijg je ook ieder jaar andere leerkrachten. Tast dat hun autoriteit aan? Ik dacht het niet.

Wat de opvolger betreft: volgens HBVL zou het een buitenlander, mogelijk/waarschijnlijk zelfs een niet-Europeaan worden. Hopelijk wordt het wel snel afgerond, later dan vorig seizoen kan ik alle geval moeilijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Misschien is het inderdaad wel een nieuwe stijl van communiceren. Er worden niet veel doekjes om gewonden. Toegegeven, een situatie zoals bij Oostende waar Custovic al een hele tijd op de wip zit maar het genadeschot uitgesteld wordt, is ook niet ideaal.

Het salaris an sich zie ik anderzijds niet meteen zorgen voor de nodige of meer motivatie. Dat doet het op andere plaatsen ook niet, dus waarom hier wel? Dat wordt toch gestort, ook al gooien ze er met hun klak naar, al zal voor sommigen de premie vermoedelijk wel een redelijk verschil maken.

Het (enige) voordeel van de onzekerheid is dat spelen om te mogen blijven de spreekwoordelijke wortel was die men de staf en spelers kon voorhouden. Voor De Roeck is die wortel er alvast niet meer.
Overdrijven is een kunst
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door moanverke »

Arsenal gaat ook niet meer verder met Arsène Wenger. Bericht een half uur na het bericht van DMM bekend gemaakt.
Toeval of niet? :grappig:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Franz »

Vind het ergens wel spijtig dat JDR er uit ligt: omdat we nu terug in een positieve flow zaten (zoals in de eerste weken na zijn aanstelling), en omdat ik vrees voor een verre buitenlandse coach (bij STVV leert het verleden dat van hoe verder de coaches kwamen, hoe minder hun resultaten waren).
Hoe je het ook draait of keert, met dit ontslag zal er ongetwijfeld 'decompressie' optreden: bij JDR en bij het team... Niet bevorderlijk voor mooie PO2 resultaten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef:Vind het ergens wel spijtig dat JDR er uit ligt: omdat we nu terug in een positieve flow zaten (zoals in de eerste weken na zijn aanstelling), en omdat ik vrees voor een verre buitenlandse coach (bij STVV leert het verleden dat van hoe verder de coaches kwamen, hoe minder hun resultaten waren).
Hoe je het ook draait of keert, met dit ontslag zal er ongetwijfeld 'decompressie' optreden: bij JDR en bij het team... Niet bevorderlijk voor mooie PO2 resultaten.
Inderdaad, ook mijn mening.
Als we nu ergens 2-0 achterkomen zullen de kopjes wel omlaag gaan.
Plaats reactie