Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lakie »

moanverke schreef:Arsenal gaat ook niet meer verder met Arsène Wenger. Bericht een half uur na het bericht van DMM bekend gemaakt.
Toeval of niet? :grappig:
En en en.... "Arsène Wenger was sinds 1996 hét gezicht van Arsenal. Zijn aanstelling was een verrassing, want de Fransman werd weggeplukt bij zijn Japanse club Nagoya Grampus Eight."

;) ;)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door enrique »

Heb het liever zo
Anders kan je voor het einde vh seizoen dus niks doen
Voor wat po2 genot
Pfft
Al denk ik dat zijn vervanger geen bekende naam zal zijn
Hoop dat er ook snel een transfer aankomt
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

Het is inderdaad goed dat er meteen duidelijkheid is.
Hoe sneller de nieuwe coach bekend is, hoe sneller je hem spelers kan laten overtuigen om voor STVV te kiezen en kan je je kern beginnen samenstellen. Want ook al zullen het vooral Tateishi en Van den Abbeele (noemen we hen vanaf nu VDA ? ;) ) zijn die zich hiermee bezig zullen houden. Kan je dat toch best doen in samenspraak met de nieuwe coach.
Nu het officieel bekend is dat wij een nieuwe T1 nodig hebben zullen de sollicitaties ook wel beginnen binnen stromen. Misschien speelt dat ook een rol.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Alain »

http://www.voetbalnieuws.be/news/291071 ... -duidelijk
Best wel grappig hoe de 'analisten' - die STVV in de praktijk maar met een half oog volgen - verontwaardigd zijn over dit ontslag, terwijl de STVV-supporters dit eerder als normaal vinden of toch zeker hadden zien aankomen. In het begin van het seizoen hebben de heren analisten STVV als revelatie bestempeld, en daar blijven ze dan maar aan vasthouden. Dat er daarna in vijf maanden maar 2 matchen werden gewonnen, dat hebben ze waarschijnlijk nog eens niet opgemerkt.
Soms maken de media u beter dan dat ge zijt, gewoon omdat het op dat moment past binnen hun verhaal. Onlangs een interview gezien met Courtois, die daarin zelf ook toegaf dat zijn 'goede' saves bij Atletico hier in België allemaal werden voorgesteld als wereldsaves. Om dus maar te zeggen dat media graag overdrijven, met superlatieven smijten, gewoon om een verhaal te creëren. Begin vorig seizoen speelden we "fris en aanvallend voetbal" maar pakten we geen punten. Beetje zoals het verhaal rond OHL het seizoen voordien. Wel, ik vond dat nog wel meevallen que "fris en aanvallend voetbal". Het is gevaarlijk als ge dat dan zelf gaat geloven.

Het wordt nu ook een beetje voorgesteld alsof JDR door een gekke Japanner wordt ontslagen omdat hij geen Europees heeft gehaald. Als dat de echte reden is, zou het inderdaad belachelijk zijn. Maar evengoed is die Japanner niet zo gek en heeft hij gezien dat JDR gedurende vijf maanden geen antwoord had op de vrije val van onze ploeg, en heeft hij daarom beslist: ik wil daar volgend seizoen iemand beter. Dat is dan weer een prima reden, die ik helemaal onderschrijf.

Dus: ik kan mij - in tegenstelling tot de kenners des vaderlands - zeker vinden in het ontslag.
Het meebieden op Seck was voor mij een eerste indicatie dat de Japanners het hier serieus menen, dus ik heb er - voorlopig - nog wel een goed oog in.
De keuze van de nieuwe trainer zal ons al heel wat duidelijk maken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Halenaar »

Alain zit er boenk op.

Onze analisten zijn echt lachwekkend. De kleine ploegen met een half oog volgen, en de 'ons kent ons' mentaliteit doet de rest wel. En dan volgen er dus zulke uitspraken. En de meute, die volgt maar blindelings. Want volgens hun is het dankzij JDR dat STVV zolang voor PO1 heeft meegestreden, terwijl dit eerder aan de 'concurrentie' lag. De cijfers spreken boekdelen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Halenaar »

En je merkt ook in de media dat ze de Jappen niet moeten hebben, en ze zullen er ook alles aan doen om twijfels te zaaien. Geertje doet nu hetzelfde, maar heb je hem zo één keer horen kritisch zijn tegenover RD? Geen enkele keer, maar dat past bij de 'ons kent ons' mentaliteit die er in gebakken zit bij de Vlaamse pers. En het zal ook wel helpen dat RD wat verstaanbaarder was, en makkelijker mee een interview te regelen viel.

Maar als je het objectief bekijkt, zie je dat de communicatie van DMM altijd zeer correct en ambitieus is geweest. Al een héél groot verschil met het RD tijdperk.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef:Het is inderdaad goed dat er meteen duidelijkheid is.
Hoe sneller de nieuwe coach bekend is, hoe sneller je hem spelers kan laten overtuigen om voor STVV te kiezen en kan je je kern beginnen samenstellen. Want ook al zullen het vooral Tateishi en Van den Abbeele (noemen we hen vanaf nu VDA ? ;) ) zijn die zich hiermee bezig zullen houden. Kan je dat toch best doen in samenspraak met de nieuwe coach.
Nu het officieel bekend is dat wij een nieuwe T1 nodig hebben zullen de sollicitaties ook wel beginnen binnen stromen. Misschien speelt dat ook een rol.
Als we dan toch bezig zijn...beter "VDAB" :mrgreen: :toppie:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

Is beter! Inderdaad! :lol:
VDAB it is. :P
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door tesneusdoek »

Halenaar schreef:En je merkt ook in de media dat ze de Jappen niet moeten hebben, en ze zullen er ook alles aan doen om twijfels te zaaien. Geertje doet nu hetzelfde, maar heb je hem zo één keer horen kritisch zijn tegenover RD? Geen enkele keer, maar dat past bij de 'ons kent ons' mentaliteit die er in gebakken zit bij de Vlaamse pers. En het zal ook wel helpen dat RD wat verstaanbaarder was, en makkelijker mee een interview te regelen viel.

Maar als je het objectief bekijkt, zie je dat de communicatie van DMM altijd zeer correct en ambitieus is geweest. Al een héél groot verschil met het RD tijdperk.
Het zal wel een beetje een mengeling van alles zijn zeker... De journalisten die over STVV berichten zijn misschien wat groen omdat ze niet meer zo gemakkelijk toegang hebben tot de top van de club (o.v. taalproblemen en cultuurverschil), ze kunnen ook hun gazetten niet meer vullen met smeuïge uitspraken van onze ex-voorzitter (die ze trouwens redelijk door het slijk haalden bij momenten...ook als hij het niet verdiende) en misschien is er ook een beetje afgunst/schrik meegemoeid vanwege journalisten die die andere Limburgse club meer genegen zijn... Het moest maar eens waar zijn dat er hier echt ambitieuze mensen met de nodige middelen neergestreken zijn, die de club naar een hoger niveau tillen...

Als ge klein zijt en geen bedreiging vormt voor andermans belangen, is het makkelijk om sympathiek over te komen....

Volgens mij weten die evenveel als (de meesten onder) ons...niks dus en zijn ze ook gewoon aan het speculeren, om de kranten te vullen (de ene neemt de geruchten van de andere over en de derde verkondigt dat gerucht al als een halve waarheid) en tegelijkertijd speelt daar toch een zekere antipathie mee of goesting om de Japanners eens te laten voelen dat ze hun wat beter moeten behandelen omdat ze anders de menigte wat kunnen opjutten tegen hun. Als ze Stef Wijnants, die van het Belang en consoorten een trip naar Japan aanbieden om de hoofdzetel en de andere clubs te leren kennen, dan zoudt ge wel iets anders lezen...

We moeten dus allemaal afwachten waar die mensen echt voor staan en dat zullen we eind september pas weten, alhoewel er wel eerdere aanwijzingen mogelijk zijn... (geen Hasi aub...maar een ambitieuze trainer die goed bij de huisstijl past, zoals bijvoorbeeld Vreven -die in het buitenland traint...buiten de landgrenzen dus...), onze Arsenal-spits zijn huurcontract verlengen en in elke linie alsook op beide flanken een serieuze versterking en den deze zou al content zijn. Zo kunnen we jaar na jaar groeien naar de beoogde subtop status. :blauw: :geel: :blauw: :geel:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door BoemBoem »

Alain schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/291071 ... -duidelijk
Best wel grappig hoe de 'analisten' - die STVV in de praktijk maar met een half oog volgen - verontwaardigd zijn over dit ontslag, terwijl de STVV-supporters dit eerder als normaal vinden of toch zeker hadden zien aankomen. In het begin van het seizoen hebben de heren analisten STVV als revelatie bestempeld, en daar blijven ze dan maar aan vasthouden. Dat er daarna in vijf maanden maar 2 matchen werden gewonnen, dat hebben ze waarschijnlijk nog eens niet opgemerkt.
Soms maken de media u beter dan dat ge zijt, gewoon omdat het op dat moment past binnen hun verhaal. Onlangs een interview gezien met Courtois, die daarin zelf ook toegaf dat zijn 'goede' saves bij Atletico hier in België allemaal werden voorgesteld als wereldsaves. Om dus maar te zeggen dat media graag overdrijven, met superlatieven smijten, gewoon om een verhaal te creëren. Begin vorig seizoen speelden we "fris en aanvallend voetbal" maar pakten we geen punten. Beetje zoals het verhaal rond OHL het seizoen voordien. Wel, ik vond dat nog wel meevallen que "fris en aanvallend voetbal". Het is gevaarlijk als ge dat dan zelf gaat geloven.

Het wordt nu ook een beetje voorgesteld alsof JDR door een gekke Japanner wordt ontslagen omdat hij geen Europees heeft gehaald. Als dat de echte reden is, zou het inderdaad belachelijk zijn. Maar evengoed is die Japanner niet zo gek en heeft hij gezien dat JDR gedurende vijf maanden geen antwoord had op de vrije val van onze ploeg, en heeft hij daarom beslist: ik wil daar volgend seizoen iemand beter. Dat is dan weer een prima reden, die ik helemaal onderschrijf.

Dus: ik kan mij - in tegenstelling tot de kenners des vaderlands - zeker vinden in het ontslag.
Het meebieden op Seck was voor mij een eerste indicatie dat de Japanners het hier serieus menen, dus ik heb er - voorlopig - nog wel een goed oog in.
De keuze van de nieuwe trainer zal ons al heel wat duidelijk maken.
Kijk het misschien zoals vanderbiest bij Oostende..
In sich geen slechte resultaten maar met een plafond..
Plafond was niet hoog genoeg voor Coucke, net zoals voor onze directie nu..
Niet meer niet minder..

Journalisten ruiken sensatie zoals altijd..
Net zoals ze nog steeds over de sterke prestaties van Pierard spreken terwijl die al 3 maand uit de basis is verdwenen ..

En om van de collega trainers nog maar te zwijgen..
Precies camionchauffeurs die hun plaats zien ingenomen worden door een vracht Polen.. ( respect voor de Belgische chauffeur btw.)

Allemaal broekschijters..
5 maand weinig punten en weinig kloten met onbegrijpelijke beslissingen met sporadisch eens een wedstrijd met vechtersmentaliteit is wat ik van JDR onthoud bij zijn periode hier..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door enrique »

De gatlikkerkes van de 'G5' zouden beter zwijgen
Ze doen zelf niks anders dan hun postje vrijwaren door naar de pijpen van Brugge en Anderlecht te dansen
Van schrik dat ze anders niet meer aan de champagne en de kaviaar mogen ...

Ik ben niet thuis op twitter
Kan er niemand die gastjes van antwoord dienen ? ...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Henri is de man »

in tegenstelling tot anderen ben ik toch minder blij met de gang van zake

de nieuwe eigenaars willen blijkbaar uitpakken door een nieuwe structuur op poten te zetten, de technische staf volledig te vervangen evenals sportief zwaar (?) te gaan investeren. In de communicatie hoor ik dat men MEER wil, de ambitie is minstens 40 punten elk seizoen, een ambitie die men niet mogelijk acht met Jonas De Roeck. Enkele opmerkingen:

- Momenteel hebben we het één na laagste budget van de JPL (7.5M). Indien men (minstens) 3 punten meer wil dan huidig seizoen, komt ge op pakweg de 7-8e plaats terecht. Budgetair is daarvoor, theoretisch, meer dan een verdubbeling van de fondsen nodig (Zulte-Waregem is momenteel 8e in de budgetten met 16M). Dat zie ik niet meteen gebeuren.
- Budget is natuurlijk erg belangrijk en het is duidelijk dat dit op termijn cruciaal is maar het is GEEN garantie. Oostende heeft het 6e hoogste budget en eindigde in de reguliere competitie 11e. In die zin deed STVV het eigenlijk fantastisch goed met een gedeeld 9e plaats.
- Jonas De Roeck heeft een wisselvallig seizoen als coach achter de rug maar het was ook zijn eerste seizoen en heeft aangetoond een goede people's manager te zijn. Zie de reactie woensdag na de goal van Bezus - dat was duidelijk. Tot 2 speeldagen van het einde van het seizoen deed STVV, met De Roeck, mee voor PO I, wat ook de doelstelling is voor de volgende jaren. En dat met het lage budget, de fysieke achterstand van de spelers toen hij hier toekwam (dixit STVV). Oké, de tweede seizoenshelft was vaak helemaal niet goed maar kan die terugval ook te maken hebben met de slechte basis van de spelers in de voorbereiding ? Ik zag eigenlijk vanaf november vooral vaak individuele spelers wegzakken + andere factoren (blessure Charisis). Maar oké, Jonas zal ook zijn fouten gemaakt hebben. Maar hij is ook wel de eerste coach die Bezus op de rails heeft gekregen...

Ik hoop maar dat ze beseffen dat iemand anders het niet noodzakelijk beter zal doen. We hadden dit seizoen een vrij goed uitgebalanceerde kern (flanken vielen tegen maar dat weet je vooraf niet) met een jonge Belgische coach. Ik vond het best een goed seizoen maar natuurlijk is het beter heel slecht te beginnen en heel sterk te eindigen dan andersom.

Wat als er volgend seizoen een Japanner als T1 staat met een hoop dure en zogenaamd betere spelers maar we verliezen de eerste 4 matchen, of nog erger ?

Ik hoop dat ik mis ben
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Waarom wordt er toch gesproken over een Japanse trainer?

En pak nu nog dat het een Japanse T1 wordt, is dat daarom in se slecht?

De Japanners hebben er, nogmaals, ALLE baat bij dat het goed draait bij STVV (want mensen die duizenden kilometers hiervandaan wonen, gaan echt niet naar een ploeg kijken, of komen kijken als de de televisierechten niet gefixt krijgen, naar een ploeg die vierkant draait).

Het is een sprong in het ongewisse, maar eerlijk achteraf bekeken? Dat zou het ook onder Roland geweest zijn.

Nu zie je mensen, weliswaar van een vreemde origine, die willen investeren, die zienderogen een structuur op poten zetten en die voorlopig woord houden.

Uwe CEO gaat 14 dagen naar Japan en komt terug met 3 samenwerkingsverbanden en 2 sponsorcontracten (SBI Insurance en Tokyu Hotels-wel chique hotels trouwens.

Hij is nu blijkbaar naar Amerika. Wie weet met wat hij nu thuis komt.

Zoiets zou je onder Roland nooit verwacht hebben en die man zou dat ook nooit gedaan hebben.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door enrique »

Als ze maar nie naar huis komen met Donald ... :lol:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Mikman »

Henri is de man schreef:in tegenstelling tot anderen ben ik toch minder blij met de gang van zake

de nieuwe eigenaars willen blijkbaar uitpakken door een nieuwe structuur op poten te zetten, de technische staf volledig te vervangen evenals sportief zwaar (?) te gaan investeren. In de communicatie hoor ik dat men MEER wil, de ambitie is minstens 40 punten elk seizoen, een ambitie die men niet mogelijk acht met Jonas De Roeck. Enkele opmerkingen:

- Momenteel hebben we het één na laagste budget van de JPL (7.5M). Indien men (minstens) 3 punten meer wil dan huidig seizoen, komt ge op pakweg de 7-8e plaats terecht. Budgetair is daarvoor, theoretisch, meer dan een verdubbeling van de fondsen nodig (Zulte-Waregem is momenteel 8e in de budgetten met 16M). Dat zie ik niet meteen gebeuren.
- Budget is natuurlijk erg belangrijk en het is duidelijk dat dit op termijn cruciaal is maar het is GEEN garantie. Oostende heeft het 6e hoogste budget en eindigde in de reguliere competitie 11e. In die zin deed STVV het eigenlijk fantastisch goed met een gedeeld 9e plaats.
- Jonas De Roeck heeft een wisselvallig seizoen als coach achter de rug maar het was ook zijn eerste seizoen en heeft aangetoond een goede people's manager te zijn. Zie de reactie woensdag na de goal van Bezus - dat was duidelijk. Tot 2 speeldagen van het einde van het seizoen deed STVV, met De Roeck, mee voor PO I, wat ook de doelstelling is voor de volgende jaren. En dat met het lage budget, de fysieke achterstand van de spelers toen hij hier toekwam (dixit STVV). Oké, de tweede seizoenshelft was vaak helemaal niet goed maar kan die terugval ook te maken hebben met de slechte basis van de spelers in de voorbereiding ? Ik zag eigenlijk vanaf november vooral vaak individuele spelers wegzakken + andere factoren (blessure Charisis). Maar oké, Jonas zal ook zijn fouten gemaakt hebben. Maar hij is ook wel de eerste coach die Bezus op de rails heeft gekregen...

Ik hoop maar dat ze beseffen dat iemand anders het niet noodzakelijk beter zal doen. We hadden dit seizoen een vrij goed uitgebalanceerde kern (flanken vielen tegen maar dat weet je vooraf niet) met een jonge Belgische coach. Ik vond het best een goed seizoen maar natuurlijk is het beter heel slecht te beginnen en heel sterk te eindigen dan andersom.

Wat als er volgend seizoen een Japanner als T1 staat met een hoop dure en zogenaamd betere spelers maar we verliezen de eerste 4 matchen, of nog erger ?

Ik hoop dat ik mis ben

Je kan altijd eens 7e worden met een klein budget of pas 10e met het dubbele van dat budget, maar hoe langer je een periode uitrekt, hoe groter het verband tussen financiële slagkracht en resultaten wordt. In één match kan je van Anderlecht winnen, je kan er zelfs voor staan na 10 speeldagen, halfweg de competitie wordt het al heel moeilijk en je zal zo goed als nooit voor hun eindigen. En als je het over 10 jaar bekijkt zullen ze altijd betere resultaten kunnen voorleggen, al is hun bestuur mogelijk veel incompetenter op sportief vlak dan dat van een kleine club.




Natuurlijk is anders niet noodzakelijk beter. Maar om beter te KUNNEN doen, moest het wel anders. Er zijn géén garanties dat de opvolger van De Roeck beter is, er was wel de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat De Roeck niet de man was die we nodig hebben om verdere stappen vooruit te zetten.
Plaats reactie