Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door stvvilvoorde »

Acolatse en De Sart inbrengen op Oostende heeft nochtans die match doen kantelen.
Dus op zich zou ik wel begrijpen als die een basisplek zouden krijgen tegen Beerschot.
Zeker op de flank, waar het al heel lang armoe troef is.

Kijk als we straks een punt kunnen pakken tegen Beerschot, staan we er vrij goed voor in deze poule van POII.
Met nog 4 thuismatchen voor de boeg, is er nog veel mogelijk.
Ik snap die communicatie van de japanners niet goed.
Waarom brengen ze dit nieuws nu naar buiten?
Deed Leko vorig jaar dan zoveel beter?
De kern staat toch nog steeds achter De Roeck?
Zouden we De Roeck niet gewoon beter PO2 hebben laten uitspelen zonder zoiets de wereld in te sturen?
Heel erg professioneel oogt het volgens mij toch niet.
Ik lees hier van sommige mensen dat we dit seizoen altijd PO1 gehaald moesten hebben, de helft van die mensen scholden Duchatelet voor rotte haas uit toen hij dat voor het seizoen vertelde.
Ik denk dat we de competitie afgesloten hebben op een plek dat onze waarde was.

Ferrera hoeft voor mij niet terug te komen, Jacky evenmin.
Ik hoop maar niet dat we volgend seizoen met een japanner als T1 starten.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 19 apr 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Positivo »

stvvilvoorde schreef:Acolatse en De Sart inbrengen op Oostende heeft nochtans die match doen kantelen.
Dus op zich zou ik wel begrijpen als die een basisplek zouden krijgen tegen Beerschot.
Zeker op de flank, waar het al heel lang armoe troef is.

Kijk als we straks een punt kunnen pakken tegen Beerschot, staan we er vrij goed voor in deze poule van POII.
Met nog 3 thuismatchen voor de boeg, is er nog veel mogelijk.
Ik snap die communicatie van de japanners niet goed.
Waarom brengen ze dit nieuws nu naar buiten?
Deed Leko vorig jaar dan zoveel beter?
De kern staat toch nog steeds achter De Roeck?
Zouden we De Roeck niet gewoon beter PO2 hebben laten uitspelen zonder zoiets de wereld in te sturen?
Heel erg professioneel oogt het volgens mij toch niet.
Ik lees hier van sommige mensen dat we dit seizoen altijd PO1 gehaald moesten hebben, de helft van die mensen scholden Duchatelet voor rotte haas uit toen hij dat voor het seizoen vertelde.
Ik denk dat we de competitie afgesloten hebben op een plek dat onze waarde was.

Ferrera hoeft voor mij niet terug te komen, Jacky evenmin.
Ik hoop maar niet dat we volgend seizoen met een japanner als T1 starten.
Ik moet de Japanners ter hulp snellen.
Het is HBVL dat veronderstelt dat de dagen van JDR geteld zijn. Zij gaan daar van uit, omdat DMM nog geen toezegging gedaan heeft naar volgend seizoen toe. Nergens zul je, in de krant van maandag, lezen dat Tateishi of iemand van zijn entourage, dergelijke uitspraak gedaan heeft.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Positivo »

Dat is te véél rook ...... om geen vuur te zijn .....
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door enrique »

Als ge elke keer iemand de volgende keer een basisplaats moet geven als hij goed invalt, dan riskeer je elke week je ploeg te moeten wijzigen
Dat kan de bedoeling niet zijn en daar wou ik naartoe
De Sart ipv Asamoah snap ik niet
Sorry, mijn mening
Als Lokeren wint en gij speelt gelijk, staat ge echt ver
5 punten achter...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: In de marge: wat de slechte resultaten betreft, wil ik toch ook even verwijzen naar Charleroi, dat al 11 matchen op rij niet meer kon winnen en Zulte Waregem dat ook een lange slechte periode kende. Toch twijfelt niemand aan de capaciteiten van Mazzu en Dury (terecht). Ook Antwerp bakt er sinds nieuwjaar nog maar weinig van. Niet dat het onze resultaten ook maar enigszins goed praat, maar het plaatst de dingen wel in perspectief.
Met als grote verschil dat JDR al van ver voor nieuwjaar er niks van bakte.

JDR is de periode COL all over again. Een trainer met de uitstraling van een zak patatten, ronduit slecht en inspiratieloos voetbal, slechte wissels en een opstelling die elke week verandert. Hoe vaak moet Bezus nog uitblinken om vast in de basis te staan? Wat ziet hij godsnaam in Dussaut? En dan nog een talent als Abrahams geen enkele kans geven als kers op de rotte taart.

Leko was ook niet perfect als we toch gaan vergelijken, maar bij hem was je wel relatief zeker van goed en fris voetbal met de nodige vechtersmentaliteit. Dat ontbreekt nu toch wel enorm, alleen JDR zelf ziet vele denkbeeldige kansen en goed voetbal.

Dat zijn verhaal hier waarschijnlijk over en uit is is niet meer dan terecht. Anderzijds krijg ik ook wel koude rillingen als de naam Hasi valt :mrgreen:
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Johan »

Halenaar, Uw post is de enige juiste, JDR is een tamzak zonder de minste uitstraling en daarenboven word alles ingefluisterd door COL. Volgens mij is JDR een handpop van COL. Ook al zo een groot voetbalgenie. Ik begrijp Jacques niet als hij de hand boven JDR houdt. Als je Uw jeugd zoals Abrahams geen enkele kans gunt, GEEN ENKELE KANS, dan zijt ge als trainer een groot achterlijk blind kieken. 1 uitwedstrijd winnen? Wie dit accepteert is niet normaal.Als ik JDR langs de lijn zie staan met zijn handen diep in de zakken of met een flesje water in de hand , draait mijne maag. Wat een dynamisme.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door stvvilvoorde »

Toen COL trainer was, gingen alle kopjes collectief omlaag als we een tegengoal kregen.
Er zat toen niks fut in de ploeg en de kern stond duidelijk niet meer achter de trainer.
Je kan veel over JDR zeggen, maar niet dat het COL al over is.

Qua Abrahams, ik vond dat ook een leuke speler vorig seizoen, maar eerlijk gezegd op welke plek zou je die nu zetten in dit systeem?
Is dat een flankspeler? Is dat een diepe spits? of eerder op de positie waar Bezus loopt?
Het systeem van vorig jaar leende zich beter tot zulk type speler.
Wat betreft Bezus, ik heb die vorig jaar nooit zien presteren zoals dit jaar, maar daar zal JDR ook geen verdienste in hebben zeker.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

enrique schreef: Als Lokeren wint en gij speelt gelijk, staat ge echt ver
5 punten achter...
Als mijn tante kl*ten had...De realiteit is 1 punt achter na 4 matchen waarvan 3 op verplaatsing. :ugeek:
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Over Hasi:

Toen het duidelijk werd dat Leko van COL zou overnemen werd hier ook al geopperd dat Leko een kleedkamer niet onder controle kon houden, vermits hij dat (blijkbaar) in Leuven ook niet kon.
Kijk eens hoe dat uitgedraaid was.

Belangrijker dan de naam van de trainer (ik weet dat deze uitspraak uit context gerukt zal worden) is de symboliek erachter.

Hasi, losstaand van zijn capiciteiten, trainer van topclub in België (daar kampioen mee gespeeld) geweest, topclub in Griekenland en topclub in Polen.
Het is iemand met een "palmares" en zal wel iets kosten.
Toont aan dat de Jappen niet "voor de goedkoopste oplossing" zullen kiezen wat trainers en eventueel spelers betreft.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Johan schreef:Halenaar, Uw post is de enige juiste, JDR is een tamzak zonder de minste uitstraling en daarenboven word alles ingefluisterd door COL. Volgens mij is JDR een handpop van COL. Ook al zo een groot voetbalgenie. Ik begrijp Jacques niet als hij de hand boven JDR houdt. Als je Uw jeugd zoals Abrahams geen enkele kans gunt, GEEN ENKELE KANS, dan zijt ge als trainer een groot achterlijk blind kieken. 1 uitwedstrijd winnen? Wie dit accepteert is niet normaal.Als ik JDR langs de lijn zie staan met zijn handen diep in de zakken of met een flesje water in de hand , draait mijne maag. Wat een dynamisme.
Dat is dan ook niet mijn bedoeling, ik wil alleen maar pleiten voor een beetje nuance en redelijkheid. Hier wordt zowat alles wat fout loopt aan JDR toegeschreven. Als ik morgen wa plat pis, is dat waarschijnlijk ook JDR zijn fout...Dat vind ik niet correct, vandaar wat tegengas. Ben zeker geen grote aanhanger van JDR en zoals al gezegd, hoeft hij voor mij ook niet per sé aan te blijven.

Leko met zijn "goed en fris voetbal met de nodige vechtersmentaliteit" lag trouwens op straat als hij niet net op tijd naar een vijfmansverdediging was overgeschakeld en hij haalde nog minder punten op verplaatsing dan De Roeck. De goede PO2 van vorig seizoen kleurt de herinnering (normaal), maar rozegeur en maneschijn was het ook niet allemaal.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Over Hasi:

Toen het duidelijk werd dat Leko van COL zou overnemen werd hier ook al geopperd dat Leko een kleedkamer niet onder controle kon houden, vermits hij dat (blijkbaar) in Leuven ook niet kon.
Kijk eens hoe dat uitgedraaid was.

Belangrijker dan de naam van de trainer (ik weet dat deze uitspraak uit context gerukt zal worden) is de symboliek erachter.

Hasi, losstaand van zijn capiciteiten, trainer van topclub in België (daar kampioen mee gespeeld) geweest, topclub in Griekenland en topclub in Polen.
Het is iemand met een "palmares" en zal wel iets kosten.
Toont aan dat de Jappen niet "voor de goedkoopste oplossing" zullen kiezen wat trainers en eventueel spelers betreft.
Niet te snel gaan ..
Hasi is nog niet hier en tot nu toe zijn het maar speculaties..
Voor hetzelfde geld staat hier binnen 3 maand een onbekende Japanner of gewoon JDR..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door miel »

Johan schreef:Halenaar, Uw post is de enige juiste, JDR is een tamzak zonder de minste uitstraling en daarenboven word alles ingefluisterd door COL. Volgens mij is JDR een handpop van COL. Ook al zo een groot voetbalgenie. Ik begrijp Jacques niet als hij de hand boven JDR houdt. Als je Uw jeugd zoals Abrahams geen enkele kans gunt, GEEN ENKELE KANS, dan zijt ge als trainer een groot achterlijk blind kieken. 1 uitwedstrijd winnen? Wie dit accepteert is niet normaal.Als ik JDR langs de lijn zie staan met zijn handen diep in de zakken of met een flesje water in de hand , draait mijne maag. Wat een dynamisme.
Wat gij van de ploeg vond is in al uw commentaren duidelijk .
Daarmee rekening houdend heeft JDR in zijn eerste jaar op het hoogste niveau enorm goed gepresteerd , nooit in degradatie verkeerd en met deze ploeg lange tijd mee gestreden voor de PO1 plaatsen .
Dury , Maes , Vanhazenbroeck met Gent , Vanderhaegen met Oostende , Ferrara met Mechelen en anderen hebben het niet beter gedaan , maar dat zullen dan ook tam zakken zijn zonder de minste uitstraling :lol:
Een achterlijk kieken verkondigd zijn mening zonder enkel nuance , en zal dat dynamisme noemen :gek:
Daar draait mijne maag van om
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Louis XIV »

BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:Over Hasi:

Toen het duidelijk werd dat Leko van COL zou overnemen werd hier ook al geopperd dat Leko een kleedkamer niet onder controle kon houden, vermits hij dat (blijkbaar) in Leuven ook niet kon.
Kijk eens hoe dat uitgedraaid was.

Belangrijker dan de naam van de trainer (ik weet dat deze uitspraak uit context gerukt zal worden) is de symboliek erachter.

Hasi, losstaand van zijn capiciteiten, trainer van topclub in België (daar kampioen mee gespeeld) geweest, topclub in Griekenland en topclub in Polen.
Het is iemand met een "palmares" en zal wel iets kosten.
Toont aan dat de Jappen niet "voor de goedkoopste oplossing" zullen kiezen wat trainers en eventueel spelers betreft.
Niet te snel gaan ..
Hasi is nog niet hier en tot nu toe zijn het maar speculaties..
Voor hetzelfde geld staat hier binnen 3 maand een onbekende Japanner of gewoon JDR..
Wat mij gisteren zeker opviel was hoe op een ingetogen manier oa het eerste doelpunt werd 'gevierd' , waarbij gans de ploeg met Bezus op kop richting de bank zich naar JDR richtte ; D.w.z. spelers staan achter hun trainer wat niet altijd het geval is zeker niet als deze 'open en bloot' ter discussie staat
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Positivo »

Voor of tegen JDR.

Onmiskenbaar dat de spelers inderdaad achter de technische staf staan. Dat betekent dat ze respect hebben voor wat de trainer en zijn staf presteren. Dat is wat verrassend, maar daar kun je niet naast kijken.

Het zou me ook niet verbazen dat de hele situatie van vage berichten(van nakend ontslag) voor iedereen bevrijdend werkt en dat de ploeg in de resterende wedstrijden net dat beetje extra kan brengen dat het verschil maakt . Ik ben echt benieuwd of ze er opnieuw hun hoofd gaan voorleggen , zoals in het begin van het seizoen.

JDR heeft wat zaken tegen zich ….
Zijn lichaamstaal … (zoals dat lachen nà een nederlaag - kan het erger ?)
De manier waarop hij coacht … (met de handen in de zakken - is dàt de manier om spelers te motiveren ??)
Ook wat hij zegt na een wedstrijd is vaak ongelukkig…. ( zoals bvb zeggen dat een gelijkspel voldoende zou zijn op Beerschot of nu nog vandaag : “Ik denk toch dat ik krediet opgebouwd heb - kan het braver ?)
Dan wil ik het hier niet hebben over zijn opstellingen.

Allemaal signalen die van hem geen gedreven winnaar maken én dàt stoort mensen… zeker als de resultaten achterblijven. Mij ook.
Natuurlijk is hij jong in het trainersvak.... Maar een winnaar ben je of ben je niet !

Dan kiezen supporters eerder voor de streken van iemand als Sa Pinto, vrees ik.(kan een verschil tussen coachen groter ?)
Voetbal is toch ook een pak emotie.... (voor en tegen geef toe : Dat woord staat niet in de dictionaire van JDR)
Waarom was Guido Brepoels zo immens populair .... hij zei altijd hetzelfde, maar op wat een aanstekelijke manier !?
Plaats reactie