Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door zipke373 »

Black Husky schreef:Ik twijfel ook nog aan het kunnen van JM.
Hij had toen het geluk een in supervorm zijnde Boffin, Echte spits Mbonabucya met flanken als perreira en buvens in zijn ploeg te kunnen zetten.
Op da gebied denk ik dan dat Ferreira eerder met deze groep meer te kunnen verrichten.
Ok, hij heeft ons verloochend met toen naar standard te trekken, maar was toch de laatste trainer die ik weet dat respect van zijn spelers afdwong.
Ik ga mss nu als een fan van hem klinken, maar hij speelde attractief voetbal, kwam goed overeen met spelers, staff en supporters (tot zijn vertrek toch), en weet hoe om te gaan met de jeugd dat bij hem loopt.
Ook nog rekening houdend met het feit dat hij vrij is, al met COL heeft samengewerkt (dus de T2 verhouding rees is) en dat hij de verwachtingen van STVV-supporters kent
Attractief voetbal...enkel de laatste maanden voor zijn vertrek. Hier is daarvoor genoeg geklaagd over zijn aanpak.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Smurf »

Indien het budget het toelaat, lijkt Peter Maes de geschikte kandidaat.
Die past volgens mij heel goed bij wat de Truiense supporter verwacht.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Underdog »

StellaWADASWAD schreef:Ik probeer er nu al weken mijn vinger op te zetten, maar wat is nu exact het probleem van deze ploeg.
Op speeldag 1 speelt AA Gent je in de eerste helft een beetje van de mat, maar dan komen we terug en winnen op prachtige wijze de wedstrijd op grinta (en ook geluk: Geen Kalinic, en Ceballos die een prachtige goal uit zijn sloffen tovert).

Dan verlies je op speeldag 2 van Zulte Waregem. Ik heb de wedstrijd toen niet gezien, maar de rode kaart van Dussaut scheen toch een bepalende factor te zijn geweest .

Op speeldag 3 speel je tegen een ontiegelijk zwak Standard, maar slagen we erin de 3 punten thuis te houden. Dankzij de onkunde van Standard die enkele 100% kansen missen, en de twee rode kaarten. Want ja, in de 90ste minuut stond het nog steeds 0-0. Deze wedstrijd was ook de geboorte van De Norre als Linksback.

De enige match waar alles scheen te lukken was tegen Anderlecht. De eerste helft krijg je nog aardig wat weerwerk van Anderlecht, maar na de helft speel je ze helemaal op een hoopje, mooie aanvallen, goed samenspel. Prachtig gewoon. Dan win je van WB dankzij een goal van Vetokele, en een flater van hun verdediging.

Het hoogtepunt van de campagne is de 2-1 overwinning tegen Genk. Erop terugkijkend is er ook nu weer één constante wanneer het op de G6 aankomt: té zwak, geen aanvallende creativiteit. Je wint door een prachtige vrije trap en een fantasietje van Dussaut (waar ik in de tribune van zei dat hij nooit op mocht komen bij een 1-0 voorsprong, maar soms heb je geluk in de voeten).

De Bekermatch tegen OHL was al een eerste barst in het glas. Als je kijkt welke ploeg op het veld stond in die wedstrijd, kun je alleen maar constateren dat dat de blauwdruk is van de huidige negatieve spiraal. Tegen 9 man van OHL verlengingen moeten spelen is triest, je scoort dan wel drie keer in de extra tijd, maar toch.

Dan 'speel' je tegen KVM, maar dat is puur op fysiek dat je verliest, al zou je je daar moeten kunnen uitvoetballen. Fast forward naar de tweede belangrijkste match van de heenronde. Moeskroen, kwam niet om te voetballen, maar wij toonde daar aardig wat grinta, ja ik wil dat woord gebruiken. Het stadion was lang niet gevuld in een doordeweekse regenmatch, maar de strijd die we voerde was prachtig.

Dat weekend speel je de wedstrijd op Brugge, die heel anders had moeten lopen (Kotysch valt uit, en geen rode kaart voor Wesley). Het begin van de weg neerwaarts. De eerste wedstrijd waar we vier doelpunten incasseren, en het verlies van een sterke man achterin tekende de volgende wedstrijden. Het vertrouwen was ver zoek zo, of is ver zoek, ik weet het niet meer. De daaropvolgende matchen ging het van kwaad naar erger en dat zijn dan nog eufemisme.

Ik volg STVV al van toen ik 5 jaar was, en ik ben nu 21. Ik heb het misschien niet altijd even hard gevolgd als de laatste jaren, maar wat was de hoop er mooi ingeslopen dat we konden meestrijden voor een PO1 plek, er zat grinta in de ploeg, er zat techniek in. Die dingen kunnen niet ineens weg zijn. We speelde goed onder De Roeck, of toch in het begin. De match op Anderlecht win je niet door zijn toedoen, maar verlies je die tegen Waasland Beveren dan wel door hem ? Is het het systeem, of gebrek daar aan ? Het wisselen van posities en gebrek aan automatismen ? Slechte stilstaande fases ? Fans, die ook na de symbolische overwinning tegen Genk thuisblijven ? Ik kan het de mensen niet kwalijk nemen, en ik verwijt hen ook niets, want er waren genoeg wedstrijden waar er vijf man en een paardenkop zat dat ze wel goed speelde. Maar wat mis ik toch beleving in wedstrijden, iets dat ik in recente jaren enkel herinner uit de 7-0 overwinning tegen Mechelen.

Ik zie het eerlijk gezegd niet meer goedkomen, maar ik wou met dit topic een plaats geven aan zei die de conversatie dieper willen voeren dan gewoon blinde woede te noteren.
De huidige resultaten enkel herleiden tot foute keuzes van Jonas De Roeck is te kort door de bocht. Het spelersmateriaal is niet van dien aard om een heel seizoen mee te strijden voor play-off 1. Kijk maar eens hoe vaak tijdens die fantastische start het geluk aan onze zijde stond. In mijn ogen waren enkel de tweede helft tegen AA Gent en de wedstrijden tegen Anderlecht, KRC Genk en Moeskroen overtuigend.

Als binnenkort Teixeira en Kotysch samen het centraal duo in de verdediging vormen, komt het defensief wel goed. De Norre en Kitisou zijn geen wereldbacks, maar gestuurd en gecoacht door eerstgenoemde twee kunnen zij hun streng trekken.

Het probleem in deze kern schuilt vooral voorin, op het middenveld en op de flanken. Onze spitsen verkrampen eenmaal ze in scoringspositie komen. Remember Igor Vetokele tegen Zulte Waregem. Yohan Boli heeft als extra troef dat hij enorm kan wegen op een verdediging, maar ook hij holt achter zijn beste vorm aan. Het moet wel gezegd dat de aanvoer voor onze aanvallers de laatste weken erg mager is. Een van de belangrijkste oorzaken in mijn ogen is het chronisch gebrek aan snelheid en iemand met een individuele actie op de flank.

Legear is in principe een meerwaarde met zijn ervaring, vista en traptechniek, maar de sneltrein van weleer is hij al lang niet meer. Dat moet dan door de flankspeler aan de overkant gecompenseerd worden, maar dat is niet het geval. Jordan Botaka heeft dat profiel, maar in plaats van zijn man op te zoeken, gaat hij stilstaan en verdwijnt alle venijn en tempo uit de actie.

En dan is er nog het gebrek aan creativiteit op het middenveld. De Petter is een breker pur sang, Charisis ligt in de lappenmand, De Sart is al weken op zoek naar zichzelf, Bezus krijgt geen constante in zijn prestaties.Samuel Asamoah is de meest balvaste, maar ook hij is niet het type dat iemand met één slijtende pass afzondert voor de goal.

Conclusie: verwachten dat De Roeck deze ploeg laat meestrijden voor play-off 1 is onrealistisch. De zeges die met de nodige portie geluk in het begin van het seizoen tot stand kwamen, hebben wat dat betreft zand in de ogen gestrooid. Wat we wel mogen verwachten, is dat hij zijn ploeg weerbaarder en met meer grinta het veld op stuurt. In tegenstelling tot vele anderen vind ik dat hij daar, ondanks de 6 op 30, nog krediet voor verdient. Als je voor een jonge coach kiest, kies je immers voor een parcours met vallen en opstaan. Dat was ook bij Ferrera (in tweede klasse) en Leko het geval.
Black Husky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2018, 07:41

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Black Husky »

De ideale trainer dat je nu kon gebruiken, heb je verleden jaar niet gecontracteerd.
Volgens mij was stijn vreven op dit moment de ideale trainer geweest. met zijn manier van aanpak hadden deze jongens zo niet gespeeld.
een paar matchen zo spelen en je zou stijn vreven nogal gehoord hebben, en gezien welke aanpassingen hij gedaan zou hebben.
Pirard had er al niet meer opgestaan ondertussen, Goutas mss wel, maar door gebrek aan andere centrale verdediger eerder dan.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk dat de huidige kern nog boven zijn waarde geklasseerd staat.

Er is nieuw bloed op de flank en op de nr10 nodig om aan een uitgebalanceerd elftal te komen.
Dat weten ze al een match of 7.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Since '54 »

STVV-fan schreef:Het is ver gekomen als er onder de forumleden een quasi consensus te vinden valt om JM aan te stellen als trainer :lol: :clap:
'Ver gekomen?' 'Een consensus onder de forumleden?'
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Voor mij is Vreven nog steeds De trainer voor STVV.
Past perfect kwestie mentaliteit.
Zelf oudgediende Brepoels zou meer uit deze groep halen dan onze Sanseveria...
Op dit ogenblik speel je idem voetbal als onder Col , de naam voetbal onwaardig.
Ik heb deze trainer nog geen enkele keer in een thuismatch zien spelen in een opstelling waarvan
ik dacht ....we spelen om te winnen.
Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Elke week opnieuw krijg ik ne Dèja vue als ik ze zie spelen. :mad: En toch ga ik morgen weer naar de ellende kijken.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Dreke »

kenniksvanvoetbal schreef: Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Naar wat ik hoor heeft COL wel degelijk zijn waarde. Niet als T1, maar wel in andere functies.
A loyal football fan only supports the shirt...
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dreke schreef:
kenniksvanvoetbal schreef: Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Naar wat ik hoor heeft COL wel degelijk zijn waarde. Niet als T1, maar wel in andere functies.
Het ergste wat ons kan overkomen is dat ze JDR bedanken en dat hij tot einde seizoen overneemt! :heil:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Black Husky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2018, 07:41

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Black Husky »

kenniksvanvoetbal schreef:Voor mij is Vreven nog steeds De trainer voor STVV.
Past perfect kwestie mentaliteit.
Zelf oudgediende Brepoels zou meer uit deze groep halen dan onze Sanseveria...
Op dit ogenblik speel je idem voetbal als onder Col , de naam voetbal onwaardig.
Ik heb deze trainer nog geen enkele keer in een thuismatch zien spelen in een opstelling waarvan
ik dacht ....we spelen om te winnen.
Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Elke week opnieuw krijg ik ne Dèja vue als ik ze zie spelen. :mad: En toch ga ik morgen weer naar de ellende kijken.
Vreven was idd de man voor stvv.
Op dit moment is hij niet meer haalbaar voor stvv.
Ik vrees dat die Japanner dat eerst zou beginnen volgend jaar hier staat. Dat hij nu zijn diploma aan het halen is
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Since '54 »

Black Husky schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Voor mij is Vreven nog steeds De trainer voor STVV.
Past perfect kwestie mentaliteit.
Zelf oudgediende Brepoels zou meer uit deze groep halen dan onze Sanseveria...
Op dit ogenblik speel je idem voetbal als onder Col , de naam voetbal onwaardig.
Ik heb deze trainer nog geen enkele keer in een thuismatch zien spelen in een opstelling waarvan
ik dacht ....we spelen om te winnen.
Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Elke week opnieuw krijg ik ne Dèja vue als ik ze zie spelen. :mad: En toch ga ik morgen weer naar de ellende kijken.
Vreven was idd de man voor stvv.
Op dit moment is hij niet meer haalbaar voor stvv.
Ik vrees dat die Japanner dat eerst zou beginnen volgend jaar hier staat. Dat hij nu zijn diploma aan het halen is
Stijn Vreven heeft bij NAC Breda al vaak in de tribune mogen zitten. Zoiets kunnen we ook wel missen.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door tweety »

Dreke schreef:
kenniksvanvoetbal schreef: Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Naar wat ik hoor heeft COL wel degelijk zijn waarde. Niet als T1, maar wel in andere functies.
Naar wat ik hoor heeft JDR nie veel te zeggen en is het COL die de ploeg opstelt.
Wat meteen verklaart waarom ze spelen zoals toen hij T1 was.
Black Husky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2018, 07:41

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Black Husky »

Since '54 schreef:
Black Husky schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Voor mij is Vreven nog steeds De trainer voor STVV.
Past perfect kwestie mentaliteit.
Zelf oudgediende Brepoels zou meer uit deze groep halen dan onze Sanseveria...
Op dit ogenblik speel je idem voetbal als onder Col , de naam voetbal onwaardig.
Ik heb deze trainer nog geen enkele keer in een thuismatch zien spelen in een opstelling waarvan
ik dacht ....we spelen om te winnen.
Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Elke week opnieuw krijg ik ne Dèja vue als ik ze zie spelen. :mad: En toch ga ik morgen weer naar de ellende kijken.
Vreven was idd de man voor stvv.
Op dit moment is hij niet meer haalbaar voor stvv.
Ik vrees dat die Japanner dat eerst zou beginnen volgend jaar hier staat. Dat hij nu zijn diploma aan het halen is
Stijn Vreven heeft bij NAC Breda al vaak in de tribune mogen zitten. Zoiets kunnen we ook wel missen.
Dan liever een vreven da naar tribune vliegt omdat hij te fel bezig is, dan een kamerplant da zen mond niet opentrekt en heimelijk lacht
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jan Bulder »

Ne voorzitter/eigenaar met ballen, die iedereen die verantwoordelijk is voor dit tamzakkenvoetbal buitenstampt. Dat is wat we nodig hebben.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Since '54 »

Black Husky schreef:
Since '54 schreef:
Black Husky schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Voor mij is Vreven nog steeds De trainer voor STVV.
Past perfect kwestie mentaliteit.
Zelf oudgediende Brepoels zou meer uit deze groep halen dan onze Sanseveria...
Op dit ogenblik speel je idem voetbal als onder Col , de naam voetbal onwaardig.
Ik heb deze trainer nog geen enkele keer in een thuismatch zien spelen in een opstelling waarvan
ik dacht ....we spelen om te winnen.
Laat ons hopen dat indien ze JDR wegsturen ook ineens en voorgoed Col op de bus zetten en nooit laten weerkeren.
Elke week opnieuw krijg ik ne Dèja vue als ik ze zie spelen. :mad: En toch ga ik morgen weer naar de ellende kijken.
Vreven was idd de man voor stvv.
Op dit moment is hij niet meer haalbaar voor stvv.
Ik vrees dat die Japanner dat eerst zou beginnen volgend jaar hier staat. Dat hij nu zijn diploma aan het halen is
Stijn Vreven heeft bij NAC Breda al vaak in de tribune mogen zitten. Zoiets kunnen we ook wel missen.
Dan liever een vreven da naar tribune vliegt omdat hij te fel bezig is, dan een kamerplant da zen mond niet opentrekt en heimelijk lacht
Tja, ieder zijn goesting zeker. Ik hou noch van de aanpak van Vreven noch van die van De Roeck'. Bovendien NAC Breda staat, omzeggens het ganse lopend seizoen, op een degradatieplaats ...
Plaats reactie