Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Vouch »

Mijn gedacht, als je iets wil doen moet je dat via de huidige abohouders doen.
Maak van hen de STVV-ambassadeurs en doe je acties via hen. Ik zeg maar iets, elke abonnee krijgt 2 kaarten tegen Charleroi en 2 tegen Gent (zolang de voorraad strekt). Per kaart nog e bonneke om de kaarthouder ene te geven of de abonneehouder te belonen, dat moet hij zelf maar weten.
(Ik zou dat trouwens uitbreiden naar volgend seizoen, een abo + 3 x 2 kaarten, te gebruiken buiten de 5 topmatchen).

Van dat ambassadeurschap maak je een eretitel, 3 jaar opeenvolgend een abo? Dan stijg je van abonnee naar ambassadeur, met alle voordelen vandien.

Ik zeg nu maar iets, maar iemand met commerciële feeling moet van zoiets toch nog veel mee kunnen maken. Volgens mij win je dan 2 x, de abonneehouder voelt zich opgewaardeerd en je trekt meer volk.

Pas op, de opmerking "als ze nu nog niet komen...." begrijp ik. Maar de wereld werkt zo niet meer... spijtig genoeg....
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door the fan »

Vind ik een heel goed idee dat zeker het toetsen waard is!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Tussendoor om even bij stil te staan. Vandaag is het dag op dag 15 jaar geleden dat Jurgen, één van de founding fathers van Sector-L, het leven liet. Toch iemand waar velen van ons, mezelf incluis, schatplichtig aan zijn. Ik kende hem niet zo goed (persoonlijk), maar had graag geweten wat hij van de huidige toeschouwersaantallen en bijhorende discussie zou denken.

http://www.inmemoriam.be/nl/2004-02-12/ ... wregister/
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enerkey »

enrique schreef: Ge vergeet een paar zaken
1. Er staat nergens in een wet dat ik verplicht ben om alle matchen te komen zien
2. Het Belgische voetbal interesseert me in die mate dat ik alleen de 'toppers' kom zien
Daar is helemaal, maar dan ook helemaal niks mis mee
En blijkbaar ben ik niet de enige
Als jij daar problemen mee hebt, dan zou ik mij laten helpen
Een andere oplossing is misschien, 2 tribunes voor 2500 mensen bouwen op het oefencomplex
Zou dat niks zijn?
Ben je gelijk van die zeikbossen verlost...
Een paar vragen.

Is dat altijd al zo geweest dat je enkel topmatchen kwam kijken?

Indien het antwoord op de eerste vraag neen :
Waarom kwam je vroeger wel naar de gewone wedstrijden kijken?

En wat zou je ertoe kunnen aanzetten om ook af en toe een gewone voetbalmatch (niet topmathc) mee te pikken?

Indien je vroeger een abonnement had:
Wat zou je er toe kunnen aanzetten een abonnement te nemen?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Ik antwoord er liever niet op, maar omdat je het zo mooi vraagt... ;)
20 a 25 jaar geleden zag ik 30 matchen vd 34 per seizoen
Ik heb de reizen naar Varna en Wenen gedaan
Tijdens de rust in Wenen alweer plannen aan 't maken, zondagavond thuis, maandagavond naar Rennes vertrekken
1 goal gooide roet in het eten
En de rode kaart van Verjans ook
Toen RD hier gearriveerd is en elk jaar afkwam met 3e rangsspelers, is de 'liefde' elk jaar verminderd
Sindsdien nooit meer hetzelfde
Eerlijk, moesten ze nu 3 jaar na elkaar tussen de eerste vijf spelen, er zou veel volk terug komen
Ben ik heel zeker van
Maar als je dit jaar 5e of 6e wordt en volgend seizoen weer 14e, is het weer wat erger
Ik weet het, voetbal is geen wiskunde
Maar ik denk toch dat het zo is
Concept competitie is ook gewoon belachelijk
Eerst 30 oefenmatchen en begin april begint de echte competitie... tussen 6 ploegen
De rest heeft 4 maanden vakantie
Wat ook een factor is, je ziet alle Europese toppers op TV
Zelf probeer ik live elk seizoen een paar CL matchen te zien
Als ik in de week ergens in een stadion van 80000 met sfeer van 8u tot kwart voor 11 gezeten heb ...
Dan heb ik zaterdags geen zin in STVV-WB bvb
En zeker niet als het 1 graad celcius is

Dus, geen enkele actie kan mij overtuigen
En de meeste van de zeikzakken, dixit stvv-fan, ook niet
En over dat stadion ga ik zwijgen
Ik amuseer me er gewoon niet

Aub.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Voila, dus zoals ik ook al had voorgesteld vóór het seizoen, niets aantrekken van die zagers en de Japanners moeten gewoon doen wat ze moeten doen
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Ik ga mijn oordeel over u voor mezelf houden
Wegens te erg!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Kom Enrique, zulke reacties roep je op jezelf af als je zo antwoordt.

Als jij en anderen met jou niet meer overtuigd kunnen worden om te komen, wat zou men bij STVV zich dan nog iets van jullie moeten aantrekken?

Is dit niet gewoon de logica zelve?

Ze hebben de voorbije maanden ook gewerkt zonder zich ene zak aan te trekken wat de zeikbossen profetisch vertelden op het begin van het seizoen en tijdens de wintermercato

Awel, het huidige team doet het BETER (!) dan Brepoels met zijn groep 8 jaar terug. In principe is dit voorlopig dus het beste seizoen uit de moderne geschiedenis van STVV

I rest my case.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

I rest my case to
Laatst gewijzigd door enrique op 12 feb 2019, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Waar heb ik gezegd dat stvv zich iets van mij moet aantrekken?
Dit is gewoon belachelijk
Ik kan er best zonder
Dat kan niet van iedereen gezegd worden precies
Wat een heisa zeg
Als ze morgen ophouden te bestaan is het kerkhof te klein
I rest my case to
Waar heb ik gezegd dat ik niet zonder STVV kan? :D

Hai Enrique, laten we het er gewoon op houden dat STVV zich (terecht) niets heeft aangetrokken van de zagers vóór het seizoen en bij de winterstop en dat het lopende seizoen voorlopig het beste is in jaren.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Ge hed gelijk
Veel plezier ermee
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Hallo-Tokyo »

Gemiddeld aantal toeschouwers voorbije tien jaar

2008-2009 (2de klasse) 6.792
2009-2010 (STVV haalde play-off 1) 8.585
2010-2011 8.660
2011-2012 8.220
2012-2013 (2de klasse) 5.997
2013-2014 (2de klasse) 5.579
2014-2015 (2de klasse) 6.509
2015-2016 9.822
2016-2017 6.858
2017-2018 6.578
2018-2019 6.957

Bron hbvl
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door pat@ »

Richting volgend seizoen (wanneer er terug een 6/7000 abonnees zijn) zouden we misschien kunnen proberen om een sfeervak te maken voor de sfeermakersop de Oost. Deze zitten meestal in de vakken A Tot D. Vanaf vak E is het meestal een troosteloze en lauwe boel.

Wanneer je een sfeervak maakt voor alle sfeermakers van de Oost, kan je misschien die hele tribune terug in vuur en vlam zetten met ouderwets aanmoedigen (joage, komaan Sintruin). Dit aangevuld met de hesbania kop voor de jeugdigen onder de supporters zou wel eens aanstekelijk kunnen werken. De zagers kunnen op de West naar de cinema gaan kijken. Ikzelf zou een vak op de K voorzien, dan is er overal sfeer.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jebus4life »

Hallo-Tokyo schreef:Gemiddeld aantal toeschouwers voorbije tien jaar

2008-2009 (2de klasse) 6.792
2009-2010 (STVV haalde play-off 1) 8.585
2010-2011 8.660
2011-2012 8.220
2012-2013 (2de klasse) 5.997
2013-2014 (2de klasse) 5.579
2014-2015 (2de klasse) 6.509
2015-2016 9.822
2016-2017 6.858
2017-2018 6.578
2018-2019 6.957

Bron hbvl
Als deze cijfers kloppen (waar ik niet echt van overtuigd ben...Wij halen toch echt geen 7000 man on average?) zijn we een 1500 kwijt tegenover onze "normale" getallen in eerste klasse. Gezien we nu op de rand van PO1 staan met nog een wedstrijd tegen Gent in het vooruitzicht zullen we wel net boven de 7000 eindigen dus.

2015-16 was het jaar dat we alle momentum hadden en waar de hoop is afgehaakt na de solden van januari (oa ik dus).
Nu zal er nog minstens 5 jaar goed bestuurd moeten worden om terug richting die 8000 te gaan vrees ik, laat staan de cijfers van 3 jaar terug.
In alle geval, de kans is groot dat ik er volgend seizoen terug bij ben (al vrees ik dat ik er spijt van zal krijgen als het zomermercato op zijn einde loopt...)
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door fruitboerke »

enrique schreef:Ik antwoord er liever niet op, maar omdat je het zo mooi vraagt... ;)
20 a 25 jaar geleden zag ik 30 matchen vd 34 per seizoen
Ik heb de reizen naar Varna en Wenen gedaan
Tijdens de rust in Wenen alweer plannen aan 't maken, zondagavond thuis, maandagavond naar Rennes vertrekken
1 goal gooide roet in het eten
En de rode kaart van Verjans ook
Toen RD hier gearriveerd is en elk jaar afkwam met 3e rangsspelers, is de 'liefde' elk jaar verminderd
Sindsdien nooit meer hetzelfde
Eerlijk, moesten ze nu 3 jaar na elkaar tussen de eerste vijf spelen, er zou veel volk terug komen
Ben ik heel zeker van
Maar als je dit jaar 5e of 6e wordt en volgend seizoen weer 14e, is het weer wat erger
Ik weet het, voetbal is geen wiskunde
Maar ik denk toch dat het zo is
Concept competitie is ook gewoon belachelijk
Eerst 30 oefenmatchen en begin april begint de echte competitie... tussen 6 ploegen
De rest heeft 4 maanden vakantie
Wat ook een factor is, je ziet alle Europese toppers op TV
Zelf probeer ik live elk seizoen een paar CL matchen te zien
Als ik in de week ergens in een stadion van 80000 met sfeer van 8u tot kwart voor 11 gezeten heb ...
Dan heb ik zaterdags geen zin in STVV-WB bvb
En zeker niet als het 1 graad celcius is

Dus, geen enkele actie kan mij overtuigen
En de meeste van de zeikzakken, dixit stvv-fan, ook niet
En over dat stadion ga ik zwijgen
Ik amuseer me er gewoon niet

Aub.
Prachtige post en de nagel op de kop .Ik ben ook jaren aan een stuk zo goed als elke thuismatch gaan kijken MET abo.Heb de tijden nog meegemaakt van Sleurs , Kleuren , Goots , Velkeneers ,Teppers en noem maar op. 1 ste en 2 de klasse maakt mij geen bal uit . Maar...........tijden veranderen en de leeftijd ook natuurlijk . Ik durf ook eerlijk toegeven dat ik nog juist voor de topmatchen live afzak naar Stayen en voor de rest thuis in mijne luie zetel kijk en geen minuut mis van de matchen die STVV speelt.En zo zijn er veel hoor tegenwoordig , trouwens de vaste kliek waar ik destijds bij was daar schiet gene ene meer van over om diverse redenen . Ik hoop dat de Japanners het goed met de club voor hebben en dan valt het terug te overwegen om wekelijks live te komen maar wait and see is voor mij momenteel de regel. Sorry maar ze hebben mij daar jaren genoeg met mijn sjokkedeizen gespeeld op beleids niveau . Het is aan de nieuwe bazen om terug meer mensen te overtuigen die dan ook opnieuw naar het stadion zullen komen elke week, maar dat kan in mijn geval zeker nog niet op een paar maanden . :geelblauw:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie