Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Geel-Blauw »

Heb gisteren naar Ajax gekeken, wat me opviel is dat de juiste muziek spelen in het stadion echt een goed duwtje in de rug kan zijn voor de sfeer. Toen de spelers op het veld liepen een lekker deuntje waardoor iedereen al direct volle goesting krijgt. Net voor het einde van de rust three little birds van Bob Marley waarna heel het stadion aan het begin van de 2e helft a capella het verder zingt.
Nie zievere, speile!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Geel-Blauw schreef:Heb gisteren naar Ajax gekeken, wat me opviel is dat de juiste muziek spelen in het stadion echt een goed duwtje in de rug kan zijn voor de sfeer. Toen de spelers op het veld liepen een lekker deuntje waardoor iedereen al direct volle goesting krijgt. Net voor het einde van de rust three little birds van Bob Marley waarna heel het stadion aan het begin van de 2e helft a capella het verder zingt.

Heb ik al vaker aangeklaagd hier. Ivo die voor de wedstrijd zijn ding doet is totaal passé en een pest voor de sfeer en ook de muziekkeuze is om te huilen. Eigenlijk is alles nog hetzelfde als 10-15 jaar geleden. Maar binnen de club merkt niemand het op, of durft het hardop zeggen?
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Mikman schreef:
Geel-Blauw schreef:Heb gisteren naar Ajax gekeken, wat me opviel is dat de juiste muziek spelen in het stadion echt een goed duwtje in de rug kan zijn voor de sfeer. Toen de spelers op het veld liepen een lekker deuntje waardoor iedereen al direct volle goesting krijgt. Net voor het einde van de rust three little birds van Bob Marley waarna heel het stadion aan het begin van de 2e helft a capella het verder zingt.

Heb ik al vaker aangeklaagd hier. Ivo die voor de wedstrijd zijn ding doet is totaal passé en een pest voor de sfeer en ook de muziekkeuze is om te huilen. Eigenlijk is alles nog hetzelfde als 10-15 jaar geleden. Maar binnen de club merkt niemand het op, of durft het hardop zeggen?
Tja, qua muziek is het altijd dezelfde hersenloze Johnny-muziek. Nu zeg ik niet dat ze Leonard Cohen of Bob Dylan van stal moeten halen, maar af en toe een goede rocksong zou toch wel het minste mogen zijn.
Schimpen steunt STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enerkey »

Ivo is een beetje vastgeroest in zijn job. Beetje bijscholen en af en toe iets nieuws had geen kwaad gekund. En met die muziek is dat juist hetzelfde...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jones »

Een STVV-embleem op de voorgevel van het stadion mis ik ook
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Anneke »

Back to the old days! Wat goed is, moet behouden blijven..

Tribune oost.. de familietribune..
In de tijd van Brepoels, kwamen er na de wedstrijd een 3-tal spelers afgezakt naar de Oosttribune voor een kort interview.
Er was sfeer, een goede DJ.. De mensen bleven nog een pint drinken en wachtten ook op de spelers.
Kids konden een handtekening of foto vragen bij de spelers. Daardoor hadden de supporters het gevoel korter bij de spelers te staan.

Nu zitten ze iedereen warm te maken om naar de Revue te gaan..niet iedereen is geneigd om dat te doen, dus gaan ze maar naar huis.
Ik ben er zeker van dat het volk zou blijven plakken als ze het deden gelijk vroeger

bijkomend zou ik gewoon iedereen hetzelfde laten betalen voor een consumptie, €2.
Abo, geen abo.. het blijft een pint bier he!
Romie56
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2019, 16:50

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Romie56 »

Heel juist Anneke
De nagel op de kop!Ook nog ze hebben een van de beste led-lampen ever.Doe terug een lichtshow na de match op muziek en de mensen met kinderen zullen wel langer blijven

Ook de plasgelegenheid is een ramp. Zowel qua aantal als de hygiëne. Bij het minste dat er ergens een top 5 wedstrijd is, is het zowel binnen als buiten lang aanschuiven. Om nog maar te zwijgen van de verstopte piscines buiten.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

De led show mocht niet meer van de pro league, als ik het me nog goed kan herinneren. Om veiligheidsredenen dacht ik.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jack »

Halenaar schreef:De led show mocht niet meer van de pro league, als ik het me nog goed kan herinneren. Om veiligheidsredenen dacht ik.
Ondertussen doen ze het overal hoor.
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Anneke »

Ik weet niet in welke mate dat mogelijk is, maar kan er zo eens geen overlegmoment komen met de supporters, de voorzitter en
de verantwoordelijke van het stadion/de beleving e.d.

Hier worden zoveel goede punten aangehaald. Hier zou STVV toch ook wat van kunnen opsteken.
Misschien kunnen er wel enkele zaken gerealiseerd worden, zodat de supporter ook het gevoel krijgt dat ze naast het sportieve ook daarop willen inzetten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Anneke schreef:Ik weet niet in welke mate dat mogelijk is, maar kan er zo eens geen overlegmoment komen met de supporters, de voorzitter en
de verantwoordelijke van het stadion/de beleving e.d.

Hier worden zoveel goede punten aangehaald. Hier zou STVV toch ook wat van kunnen opsteken.
Misschien kunnen er wel enkele zaken gerealiseerd worden, zodat de supporter ook het gevoel krijgt dat ze naast het sportieve ook daarop willen inzetten.
Ik heb dit half mei voorgesteld aan de club:

"Dag ********,

zoals je uiteraard ook wel gemerkt hebt gaat het de laatste jaren niet zo goed met de toeschouwersaantallen bij STVV. Ondanks de puike resultaten blijven de meeste mensen weg en het was zondag pijnlijk dat de ploeg en de technische staf , ondanks een knap seizoen, een fluitconcert over zich heen kregen.

Meer en meer supporters vinden dat het tijd is dat er eindelijk eens actie ondernomen wordt om de trend om te keren. Wij denken dat het goed zou zijn indien de club op regelmatige basis en structureel met de supporters zou overleggen en dat dat ook breder zou moeten gaan dan het Supportersverbond, waar eigenlijk nog weinig initiatief vanuit gaat. We bepleiten dan ook het idee van een Task Force waarin supporters en club samen kunnen zitten en kijken hoe we de zaken heel concreet kunnen aanpakken. Ik hoop dat de club deze uitgestoken hand aanneemt en dat er dan ook ernstig samengewerkt kan worden. Want uiteindelijk wil iedereen hetzelfde en dat is een sfeervol en goed gevuld Stayen. En een club die naar de buitenwereld toe aantrekkelijk is, zodat je het gevoel krijgt “daar wil ik ook tussen zitten!”. Ik denk dat er ook wel voldoende mensen zijn die hun steentje kunnen en willen bijdragen, want het gevoel dat er iets moet gebeuren is echt wel aanwezig.

Indien de club dit initiatief ziet zitten en oprecht wil meewerken, dan hoor ik het graag!"



Twee dagen later kreeg ik een mailtje terug dat men zich erover zou beraden en dat ik ASAP antwoord zou krijgen.

Sindsdien niets meer gehoord....

Ik ga er ook niet achter aan lopen. Het is sowieso niet aan mij om zo'n initiatief te nemen, maar omdat iedereen maar wat bleef aanmodderen moest toch iemand het doen. Bij de club is het blijkbaar geen prioriteit. Jammer, want in mei had men nog alle tijd om iets uit te werken naar komend seizoen toe. Ik denk bijvoorbeeld aan een betere compartimentering van het stadion, waarbij je de supporters beter groepeert zodat er meer sfeer is en de beste plaatsen ook gaan naar de mensen die het vaakst komen. Op dit moment is het stadion eigenlijk te groot, waardoor mensen niet de urgentie voelen om ook tegen kleinere ploegen van de partij te zijn.

Ook qua sfeeracties lopen we hopeloos achter. Enfin, we kunnen dat wel snel inhalen maar dan moet de wil wel aanwezig zijn natuurlijk. Dit kost de club geld, maar dat snappen ze blijkbaar niet. In mijn omgeving hoor ik "ik zou ergens wel een abo willen nemen, maar als ik dan niet kan gaan of het is koud, en ik zie het even goed op tv en er is toch plaats genoeg als ik wil gaan".
Dodelijk als club, als velen zo beginnen denken.

Overigens, mijn schoonbroer heeft een abo op Club Brugge, dat is goedkoper dan indien hij alle matchen van PO1 apart zou betalen. Bovendien kan hij aangeven wanneer hij niet kan gaan en wordt zijn plaats dan verkocht en krijgt hij het geld doorgestort. Dan is de keuze snel gemaakt om er één te nemen...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jack »

Is in Anderlecht ook zo.
Kan je niet, dan kan je je plaats ter beschikking stellen en krijg je geld terug op drankkaart.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door moanverke »

Een ideetje, misschien een stom ideetje, maar kom ik gooi het in de groep...

Toen ik onlangs op een warme bbq-avond het volgende liedje hoorde https://www.youtube.com/watch?v=ATvAKymDI1A vooral vanaf 0:48, begon ik spontaan het volgende mee te zingen: "Vandoag, morge, vur altèid en eeuwig, Vandoag, morge, vur altèid en eeuwig, Vandoag, morge, vur altèid en eeuwig, Sintruin, vur altèid en eeuwig"

Ik moet toegeven, de nodige pinten zullen hierin wel hun aandeel gehad hebben, maar toch. Dit blijft in mijn hoofd zitten. :stvv: :beer: :grappig:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Chimedza4ever13
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2011, 16:52

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Chimedza4ever13 »

Mikman schreef:
Anneke schreef:Ik weet niet in welke mate dat mogelijk is, maar kan er zo eens geen overlegmoment komen met de supporters, de voorzitter en
de verantwoordelijke van het stadion/de beleving e.d.

Hier worden zoveel goede punten aangehaald. Hier zou STVV toch ook wat van kunnen opsteken.
Misschien kunnen er wel enkele zaken gerealiseerd worden, zodat de supporter ook het gevoel krijgt dat ze naast het sportieve ook daarop willen inzetten.
Ik heb dit half mei voorgesteld aan de club:

"Dag ********,

zoals je uiteraard ook wel gemerkt hebt gaat het de laatste jaren niet zo goed met de toeschouwersaantallen bij STVV. Ondanks de puike resultaten blijven de meeste mensen weg en het was zondag pijnlijk dat de ploeg en de technische staf , ondanks een knap seizoen, een fluitconcert over zich heen kregen.

Meer en meer supporters vinden dat het tijd is dat er eindelijk eens actie ondernomen wordt om de trend om te keren. Wij denken dat het goed zou zijn indien de club op regelmatige basis en structureel met de supporters zou overleggen en dat dat ook breder zou moeten gaan dan het Supportersverbond, waar eigenlijk nog weinig initiatief vanuit gaat. We bepleiten dan ook het idee van een Task Force waarin supporters en club samen kunnen zitten en kijken hoe we de zaken heel concreet kunnen aanpakken. Ik hoop dat de club deze uitgestoken hand aanneemt en dat er dan ook ernstig samengewerkt kan worden. Want uiteindelijk wil iedereen hetzelfde en dat is een sfeervol en goed gevuld Stayen. En een club die naar de buitenwereld toe aantrekkelijk is, zodat je het gevoel krijgt “daar wil ik ook tussen zitten!”. Ik denk dat er ook wel voldoende mensen zijn die hun steentje kunnen en willen bijdragen, want het gevoel dat er iets moet gebeuren is echt wel aanwezig.

Indien de club dit initiatief ziet zitten en oprecht wil meewerken, dan hoor ik het graag!"



Twee dagen later kreeg ik een mailtje terug dat men zich erover zou beraden en dat ik ASAP antwoord zou krijgen.

Sindsdien niets meer gehoord....

Ik ga er ook niet achter aan lopen. Het is sowieso niet aan mij om zo'n initiatief te nemen, maar omdat iedereen maar wat bleef aanmodderen moest toch iemand het doen. Bij de club is het blijkbaar geen prioriteit. Jammer, want in mei had men nog alle tijd om iets uit te werken naar komend seizoen toe. Ik denk bijvoorbeeld aan een betere compartimentering van het stadion, waarbij je de supporters beter groepeert zodat er meer sfeer is en de beste plaatsen ook gaan naar de mensen die het vaakst komen. Op dit moment is het stadion eigenlijk te groot, waardoor mensen niet de urgentie voelen om ook tegen kleinere ploegen van de partij te zijn.

Ook qua sfeeracties lopen we hopeloos achter. Enfin, we kunnen dat wel snel inhalen maar dan moet de wil wel aanwezig zijn natuurlijk. Dit kost de club geld, maar dat snappen ze blijkbaar niet. In mijn omgeving hoor ik "ik zou ergens wel een abo willen nemen, maar als ik dan niet kan gaan of het is koud, en ik zie het even goed op tv en er is toch plaats genoeg als ik wil gaan".
Dodelijk als club, als velen zo beginnen denken.

Overigens, mijn schoonbroer heeft een abo op Club Brugge, dat is goedkoper dan indien hij alle matchen van PO1 apart zou betalen. Bovendien kan hij aangeven wanneer hij niet kan gaan en wordt zijn plaats dan verkocht en krijgt hij het geld doorgestort. Dan is de keuze snel gemaakt om er één te nemen...
Er zijn geen woorden voor te vinden, hoe vatsig en onbekwaam de commerciële cel al jaren mag blijven kloten met de club. Er zijn zoveel verbeteringen te bedenken die dan ook nog eens rendabel zijn en waar ze geld aan verdienen als er meer supporters komen. Helaas... het verhaal van de kaars en de bril.
Mensen van buiten uit met wel goeie wil, doen zich meer moeite om toch maar enkele tamme zakken in beweging te krijgen, dan zij die er voor betaald worden ! Men zou gaan denken dat ze geen supporters meer willen...
:headbang: :headbang: :headbang:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Tompie »

Onze "fanshop" is toch ook iets wat héél wat beter kan. Enkele jaren geleden heb ik veel plezier gehad van die Kappa-training die toen bij onze outfit hoorde. Maar tegenwoordig is het toch echt triestig gesteld met het aanbod. Ze hebben dat vorig seizoen wel wat uitgebreid maar niet meteen met de zaken waar ik op hoopte.

Wat meer gewone kledij die je zo ook eens kan aandoen en niet meteen in het knalgeel zou al een vooruitgang zijn. Ik denk dan aan een winterjas, trainingsjasje waar ze het veld mee opwandelen voor aanvang van de wedstrijd (dat was vorig seizoen toch echt spuuglelijk met dat voetbal volk en vuur er achteraan op), een leuke trui of t-shirt.

Volgens mij loopt de club daar gewoon inkomsten mis.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie