Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

miel schreef: @ Jaques
Bij de opkomst van de laatste seizoenen zullen we toch niet veel hebben moeten aanschuiven , ik althans toch niet .
Kunstgras is inderdaad kunstgras , als ik zie hoe sommige terreinen erbij liggen , en het heeft niet eens gewinterd ben ik er absoluut niet tegen
De aandachtige lezer had kunnen zien dat ik het had over topmatchen. Bij 3 man en ne paardekop aanschuiven valt inderdaad goed mee. Wat een chance dat we 3000 man hebben weggejaagd.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Als ik zie wat Mechelen gisteren klaar kreeg op de Heizel, chapeau! Afwisselend rode en gele vlaggen per vak, banners met teksten van het clublied tussen de verdiepingen, afbeeldingen met overleden supporters... Echt knap in elkaar gestoken. Ook de muziekkeuze met op maat van de club gemaakte liedjes.

Ze zijn er ginder in geslaagd om van Malinwa een hip, aantrekkelijk product te maken. Vroeger zaten we qua sfeer op het niveau ( en zelfs boven ) Mechelen, maar daar waar zij vooruit zijn gegaan, zijn wij afgegleden. Wij hangen nu ergens tussen wat Westerlo en Moeskroen vroeger voorstelden...
Erg.

Dat is wat mij het meest verontrust over deze club. Niet (langer) het sportieve beleid, wel de toestand rond het veld.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: Ze zijn er ginder in geslaagd om van Malinwa een hip, aantrekkelijk product te maken. Vroeger zaten we qua sfeer op het niveau ( en zelfs boven ) Mechelen, maar daar waar zij vooruit zijn gegaan, zijn wij afgegleden. Wij hangen nu ergens tussen wat Westerlo en Moeskroen vroeger voorstelden...
Erg.

Dat is wat mij het meest verontrust over deze club. Niet (langer) het sportieve beleid, wel de toestand rond het veld.
Dat is wat ik RD het hardste verwijt. En ik moet zeggen dat er onder het nieuwe bestuur niet echt veel verandering in zit. Als supporter voel ik nergens dat ik belangrijk ben.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Het gaat om meer dan de presentatie of zelfs de inhoud van het product. Eerder zoals dreke zegt: je belangrijk voelen, niet op een ijdele manier, wel voelen dat je deel uitmaakt van het grotere geheel dat de club is, dat je daar je steentje toe kan en mag bijdragen. In business-termen: Mechelen is bottom-up (gered en gedragen door de fans), wij zijn top down (met nog steeds een aanzienlijke kloof tussen club en achterban). Zij participeren, wij consumeren. Qua beleving en op vlak van hoeveel je over hebt voor de club scheelt dat dag en nacht.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Het gaat om meer dan de presentatie of zelfs de inhoud van het product. Eerder zoals dreke zegt: je belangrijk voelen, niet op een ijdele manier, wel voelen dat je deel uitmaakt van het grotere geheel dat de club is, dat je daar je steentje toe kan en mag bijdragen. In business-termen: Mechelen is bottom-up (gered en gedragen door de fans), wij zijn top down (met nog steeds een aanzienlijke kloof tussen club en achterban). Zij participeren, wij consumeren. Qua beleving en op vlak van hoeveel je over hebt voor de club scheelt dat dag en nacht.
En hoe kunnen we (we=iedereen met bestuur op kop) die beleving er terug in krijgen zodat Stayen terug bomvol zit? Met een goed seizoen alleen blijkbaar niet want dat hebben we dit seizoen gezien.

Voor alle duidelijkheid, ik heb reeds enkele seizoenen terug een abonnement (sinds RD het afgetrapt is) en ben van plan er volgend seizoen terug een te nemen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jack »

Voor mij is het simpel, sinds RD weg is wil ik weer een abonnement in C nemen (10 jaar abonnement gehad). Pa wil echter niet meer (wil zich niet meer gebonden voelen) en voor de rest ken ik niemand in Sint-Truiden en omgeving (kom zelf van een stuk verder).
Ik heb al gedacht aan zelf 2 abonnementen nemen en dan de vrienden een prijs per match laten betalen (prijs abonnement/ aantal thuismatchen) om eens mee te komen.
Maar zeker weten dat ik dan ruzie heb rond Standard, Brugge, Anderlecht en Genk...en tegen Moeskroen, Eupen, Cercle, Oostende...zelf dubbel betaal om daar alleen te zitten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Voor mij is het simpel, sinds RD weg is wil ik weer een abonnement in C nemen (10 jaar abonnement gehad). Pa wil echter niet meer (wil zich niet meer gebonden voelen) en voor de rest ken ik niemand in Sint-Truiden en omgeving (kom zelf van een stuk verder).
Ik heb al gedacht aan zelf 2 abonnementen nemen en dan de vrienden een prijs per match laten betalen (prijs abonnement/ aantal thuismatchen) om eens mee te komen.
Maar zeker weten dat ik dan ruzie heb rond Standard, Brugge, Anderlecht en Genk...en tegen Moeskroen, Eupen, Cercle, Oostende...zelf dubbel betaal om daar alleen te zitten.
Het zou goed zijn moest er een platform bestaan waar je die tickets op een legale manier weer te koop kan aanbieden, zoals https://www.ticketmaster.com/nfl . Dan moet je je geen zorgen maken ( tenzij het aanbod hoger is dan de vraag natuurlijk, wat zou kunnen tegen Cercle en co ).

Als je een zaak hebt en het nuttig is om die wat bekender te maken, kan je dat ticket ook verloten op sociale media. Vorige week liet iemand me zien hoe hij tickets voor STVV-Genk verlootte via "Share and win" en daarmee een bereik van meer dan 77.000 personen haalde. Dat is gigantisch, veel meer dan je in een reclameblaadje of de kalender van de plaatselijke voetbalploeg kan halen. Zelfs voor gewone matchen van STVV ging dat makkelijk naar 20 tot 30.000. Dus dan heb je goedkope én effectieve reclame, want het gaat echt over mensen die het bericht gelezen hebben.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:
Jacques schreef:Het gaat om meer dan de presentatie of zelfs de inhoud van het product. Eerder zoals dreke zegt: je belangrijk voelen, niet op een ijdele manier, wel voelen dat je deel uitmaakt van het grotere geheel dat de club is, dat je daar je steentje toe kan en mag bijdragen. In business-termen: Mechelen is bottom-up (gered en gedragen door de fans), wij zijn top down (met nog steeds een aanzienlijke kloof tussen club en achterban). Zij participeren, wij consumeren. Qua beleving en op vlak van hoeveel je over hebt voor de club scheelt dat dag en nacht.
En hoe kunnen we (we=iedereen met bestuur op kop) die beleving er terug in krijgen zodat Stayen terug bomvol zit? Met een goed seizoen alleen blijkbaar niet want dat hebben we dit seizoen gezien.
Je kan een heleboel zaken bedenken maar twee dingen die ik een prioriteit vind:

-bij de werving van nieuwe supporters gebruik maken van de abonnee-houders. Ik zeg al jaren dat dat een veel effectievere methode is dan scholen uitnodigen. Alleen ga je niet snel naar het voetbal ( zie het verhaal van Jack hierboven ook ) , wel als het deel uitmaakt van je sociale netwerk. Het reële, niet het virtuele, in dit geval ;)

-zorgen dat de mensen goesting krijgen om naar het stadion te komen. Als je vorige week bijvoorbeeld het stadion van Tottenham zag in de Champions League of je zag de supporters van Mechelen voor de bekerfinale, dan denk je: daar wil ik tussen zitten. De beleving in het stadion moet beter zijn dan wat je op tv te zien krijgt. Bij Tottenham zie je honderden fans zitten als je naar de match op tv kijkt, wanneer je naar STVV kijkt zie je links een betonnen muur, rechts een spandoek met schreeuwerige reclame en in het midden een kunstgrasveld dat geen moeite doet om te verstoppen dat het geen echt gras is. Zeer onaantrekkelijke manier om mensen met STVV kennis te laten maken.

Sfeer maken kan nochtans in het vernieuwde Stayen hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=B37Ldp8jyaM

https://www.youtube.com/watch?v=OCZyGqdeWDw
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

lindoke schreef:
Jacques schreef:Het gaat om meer dan de presentatie of zelfs de inhoud van het product. Eerder zoals dreke zegt: je belangrijk voelen, niet op een ijdele manier, wel voelen dat je deel uitmaakt van het grotere geheel dat de club is, dat je daar je steentje toe kan en mag bijdragen. In business-termen: Mechelen is bottom-up (gered en gedragen door de fans), wij zijn top down (met nog steeds een aanzienlijke kloof tussen club en achterban). Zij participeren, wij consumeren. Qua beleving en op vlak van hoeveel je over hebt voor de club scheelt dat dag en nacht.
En hoe kunnen we (we=iedereen met bestuur op kop) die beleving er terug in krijgen zodat Stayen terug bomvol zit? Met een goed seizoen alleen blijkbaar niet want dat hebben we dit seizoen gezien.

Voor alle duidelijkheid, ik heb reeds enkele seizoenen terug een abonnement (sinds RD het afgetrapt is) en ben van plan er volgend seizoen terug een te nemen.
Ik denk dat daar geen pasklaar antwoord op te vinden is. De band tussen fans en club is in de eerste plaats emotioneel en geen commercieel contract. Ik heb daarom mijn twijfels bij de (meer)waarde van (commerciële) acties zoals een gratis vat of 5 euro korting op een ticket. De mensen zijn volgens mij niet afgehaakt o.w.v. de prijs van een pint, een ticket, een abo, een groeiend tv-aanbod of zelfs niet o.w.v. slechte resultaten. Die dingen stoorden misschien ergens wel, maar zijn tegelijk jarenlang door de vingers gezien, dus acties die enkel inspelen op die zaken gaan volgens mij weinig zoden aan de dijk brengen. Het echte probleem was/is de kloof tussen club en fans die jarenlang gecreëerd werd waardoor de emotionele band langzaam erodeerde en finaal brak toen men bij Ferrera-Schoofs-Junior-Dompé het gevoel kreeg door de eigen club in't zak gezet te worden. Fans kunnen veel verdragen van hun club, maar als je op een bepaald moment het gevoel krijgt dat jij en je club niet meer in hetzelfde spreekwoordelijke team spelen, is het rap over en uit. Dan worden al die andere redenen, die men zo lang door de vingers zag, ineens gigantische doornen in het oog en valabele redenen om thuis te blijven. Die doornene wegnemen, is echter niet voldoende om mensen ook terug te krijgen. Dat is veelal "too little, too late". Men moet de vertrouwensband herstellen, maar dat is niet eenvoudig. Het is misschien wel het moeilijkste dat er is. Vergelijk het met het proberen terugwinnen van vertrouwen na bedrog in een relatie.
We moeten weg van "wij de fans" en "zij de club", er is alleen maar "wij STVV". Iedereen in en rond de club moet overtuigd en doordrongen zijn van die gedachte, van de nood aan elkaar en die gedachte iedere dag opnieuw uitdragen in al hun denken, doen en spreken, op die manier iedere dag opnieuw een klein beetje van dat vertrouwen trachten terug te winnen. Dat is voor mij veel meer een kwestie van mentaliteit dan van concrete acties. Ge kunt wel allerlei dingen zeggen en organiseren, maar ge moet vooral voelen dat het vanuit het hart komt, anders zijn het gewoon verkoopspraatjes. Zolang men vooral blijft zoeken naar acties, die haast altijd iets hebben van "wij de club" doen iets voor "jullie de fans", en niet focust op het onderliggende gevoel, het dichten van de kloof en het herstellen van de band tussen club en fans zitten we nog steeds in het consumeren-verhaal en niet in het participeren-verhaal en gaan we er volgens mij niet geraken.
Overdrijven is een kunst
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door metser »

De nagel op de kop Jacques !!! Idd mijn mening.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door joost »

MAAR!!!!! de vraag blijft. HOE kan men de band herstellen tussen club en fans? HOE kan men de kloof dichten?

Daar is geen pasklaar antwoord voor.
Dit is iets voor de lange termijn, het vertrouwen zal moeten groeien, oa. door een fatsoenlijke verkoop en aankoop politiek.
Daar is het vroeger volgens mij misgelopen.

Hoe kan de club ons laten participeren?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:
lindoke schreef:
Jacques schreef:Het gaat om meer dan de presentatie of zelfs de inhoud van het product. Eerder zoals dreke zegt: je belangrijk voelen, niet op een ijdele manier, wel voelen dat je deel uitmaakt van het grotere geheel dat de club is, dat je daar je steentje toe kan en mag bijdragen. In business-termen: Mechelen is bottom-up (gered en gedragen door de fans), wij zijn top down (met nog steeds een aanzienlijke kloof tussen club en achterban). Zij participeren, wij consumeren. Qua beleving en op vlak van hoeveel je over hebt voor de club scheelt dat dag en nacht.
En hoe kunnen we (we=iedereen met bestuur op kop) die beleving er terug in krijgen zodat Stayen terug bomvol zit? Met een goed seizoen alleen blijkbaar niet want dat hebben we dit seizoen gezien.

Voor alle duidelijkheid, ik heb reeds enkele seizoenen terug een abonnement (sinds RD het afgetrapt is) en ben van plan er volgend seizoen terug een te nemen.
Ik denk dat daar geen pasklaar antwoord op te vinden is. De band tussen fans en club is in de eerste plaats emotioneel en geen commercieel contract. Ik heb daarom mijn twijfels bij de (meer)waarde van (commerciële) acties zoals een gratis vat of 5 euro korting op een ticket. De mensen zijn volgens mij niet afgehaakt o.w.v. de prijs van een pint, een ticket, een abo, een groeiend tv-aanbod of zelfs niet o.w.v. slechte resultaten. Die dingen stoorden misschien ergens wel, maar zijn tegelijk jarenlang door de vingers gezien, dus acties die enkel inspelen op die zaken gaan volgens mij weinig zoden aan de dijk brengen. Het echte probleem was/is de kloof tussen club en fans die jarenlang gecreëerd werd waardoor de emotionele band langzaam erodeerde en finaal brak toen men bij Ferrera-Schoofs-Junior-Dompé het gevoel kreeg door de eigen club in't zak gezet te worden. Fans kunnen veel verdragen van hun club, maar als je op een bepaald moment het gevoel krijgt dat jij en je club niet meer in hetzelfde spreekwoordelijke team spelen, is het rap over en uit. Dan worden al die andere redenen, die men zo lang door de vingers zag, ineens gigantische doornen in het oog en valabele redenen om thuis te blijven. Die doornene wegnemen, is echter niet voldoende om mensen ook terug te krijgen. Dat is veelal "too little, too late". Men moet de vertrouwensband herstellen, maar dat is niet eenvoudig. Het is misschien wel het moeilijkste dat er is. Vergelijk het met het proberen terugwinnen van vertrouwen na bedrog in een relatie.
We moeten weg van "wij de fans" en "zij de club", er is alleen maar "wij STVV". Iedereen in en rond de club moet overtuigd en doordrongen zijn van die gedachte, van de nood aan elkaar en die gedachte iedere dag opnieuw uitdragen in al hun denken, doen en spreken, op die manier iedere dag opnieuw een klein beetje van dat vertrouwen trachten terug te winnen. Dat is voor mij veel meer een kwestie van mentaliteit dan van concrete acties. Ge kunt wel allerlei dingen zeggen en organiseren, maar ge moet vooral voelen dat het vanuit het hart komt, anders zijn het gewoon verkoopspraatjes. Zolang men vooral blijft zoeken naar acties, die haast altijd iets hebben van "wij de club" doen iets voor "jullie de fans", en niet focust op het onderliggende gevoel, het dichten van de kloof en het herstellen van de band tussen club en fans zitten we nog steeds in het consumeren-verhaal en niet in het participeren-verhaal en gaan we er volgens mij niet geraken.
Ik kan je beredenering volgen en je hebt ergens wel gelijk volgens mij. Maar er moet wel een motief zijn om dat WIJ gevoel terug te creëren. Een tool zeg maar. Iets om mee te werken. Mooiste voorbeeld is KV Mechelen. Daar heerst een WIJ tegen de REST gevoel. Zeker nu met het "propere handen" onderzoek. Daar hebben ze het gevoel dat iedereen in voetbalminnend België hun club wil zien ten onder gaan. Hetgeen natuurlijk niet waar is. Ik weet niet of dat daar spontaan gegroeid is of dat het door een groep mensen slim uitgebuit is. Feit is dat daar iets heerst wat wij missen. Nu, ik wil niet in een of ander schandaal terecht komen om iedereen terug achter de club te kunnen scharen. Ik denk zelfs wat er in Mechelen gebeurd is ook tegenovergesteld kan uitpakken en dat de supporters zich massaal tegen de club keren.

Wij hadden dat gevoel vroeger ook wel als Anderlecht of Brugge naar Stayen kwam. Dan zorgde dat "underdog" gevoel ook voor een massa vurige supporters. Want wij waren het kleine STVV dat zijn huid duur zou verkopen en zou strijden voor iedere morzel grond. Zelfs dat is er niet meer bij ons.

Dus mijn vraag: als je zegt dat acties niets zullen veranderen, wat dan wel?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Ik ben het er mee eens dat je een motief, aanleiding of tool nodig hebt. Ik denk dat er bij KV al een groot wij-gevoel heerst sinds de vereffening. Het gevoel dat je als supporters je club gered hebt, geeft een enorm gevoel van verbondenheid. Crisismomenten zijn op dat vlak een geschenk. Een sterke vijand helpt ook om verbondenheid te creëren. Dat kan het bondsparket zijn, maar het kan ook met minder. Ik denk dat het destijds bij Guido ook hielp dat we met Lierse een grote concurrent hadden die al voor de competitie riep dat ze kampioen gingen worden. In mindere mate had je dat bij de laatste promotie ook met Lommel, vooral dan met Stijn Vreven die die strijd ook bewust opzocht. Op het niveau van een wedstrijd: als je het gevoel hebt dat de scheids je benadeelt, krijg je ook altijd vuur op de tribunes. En dan zijn we op ons best.
Het probleem is dat je zoiets niet altijd kan creëren. De crisismomenten wil je liefst van al vermijden en de sterke tegenstander waar je mee kan rivaliseren die is er ook niet altijd. Er zijn wel politieke partijen die sterk zijn in het creëren van een vijandbeeld en sommige trainers maken daar ook een specialiteit van, maar ik vind dat vaak karikaturen. Ik denk dat Brys daar ook niet de figuur voor is. Daarvoor moet je eerder aankloppen bij figuren als Preud'homme, Clement of Sa Pinto die bewust confrontaties zoeken en polemieken creëren. We hadden zoiets bv. wel kunnen doen met Roland: een duidelijke breuk met het verleden maken en een weinig populaire figuur hebben om je tegen af te zetten, bijna ideaal om een wij-zij verhaal te creëren, maar wel nogal lastig en zelfs deels ongeloofwaardig als je uitgerekend in diens stadion moet blijven spelen...
Wat moeten wij dan dan doen op dit moment? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Hopen dat er zich zo'n momentum aandient en dan maximaal klaar zijn om dat uit te buiten, is het beste dat ik op dit moment kan bedenken. Dat is niet veel. :|

Ik ben op zich niet tegen acties, die gaan misschien zelfs nodig zijn, maar ik denk dat het idee dat er achter steekt in feite bijna belangrijker is dan de actie op zich. Zonder achterliggend idee lijkt het mij veelal een maat voor niets. Een voorbeeld van hoe het niet moet, was de periode waarin we iedere maand een primeur hadden. In het beste geval waren ze entertainend, in het slechtste gewoon irritant, maar vooral hebben ze alles bij elkaar weinig of geen impact gerealiseerd. Als we iets organiseren, moet het doel altijd zijn om de band tussen club en fans te versterken. Als men een actie voorstelt, wat ze ook moge zijn, moet dat voor mij het evaluatiecriterium zijn. Maar ook hier: moeilijk om een goed, concreet voorbeeld te geven. :|
Laatst gewijzigd door Jacques op 07 mei 2019, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jack »

Ik ben er zeker van dat als PO1 gehaald werd er elke match een mooi aantal supporters gezeten had.
Misschien was het qua klantenbinding naar volgend seizoen dan wel alsnog teruggevallen gezien de huidige vorm, maar dan had je die PO-abonnementen toch alweer gehad. En al neemt er dan 500 man eentje voor volgend jaar om welke reden dan ook was het positief geweest.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Vouch »

Ik las hier al een paar keer dat we de laatste 15 jaar geen seizoen meer gehad hebben als dit seizoen qua voetbal en resultaten. Ik ben daar mee akkoord. Maar "de mensen" zien alweer een club die zijn betere spelers verkocht tijdens de winterstop, minderwaardige spelers binnenhaalde, en alweer langs "de prijzen" greep. Enkel het bestuur is anders, voor de rest is alles hetzelfde.
Dàt is de perceptie van héél veel mensen die interesse hebben in STVV (daarvoor komen ze nog niet elke week, of komen ze maar 1 of 2 keer per jaar).
Of dat terecht is of niet maakt niet uit, een gevoel is nooit rationeel.

Succes trekt volk, volk trekt volk, volk creëert sfeer, sfeer trekt volk,.... Enfin, het is een spiraal waar je in terecht moet komen. Maar het begint met een vonk. Die vonk is ofwel een calimero-gevoel zoals bij KV Mechelen en Beerschot: "Ze hebben ons onrecht aangedaan" of sportieve successen.

Het wordt gewoon eens tijd dat er eens iets gepresteerd wordt, vanaf dan kan je bouwen. Met een ploeg die 20 goei matchen speelt maar ALWEER niets behaald willen/kunnen alleen de Die Hards zich nog identificeren. Als ik spreek over "iets behalen", bedoel ik de finale van PO II spelen, of eens meedoen aan PO I of ver geraken in de Beker. Iemand die zich enkel kan identificeren met een Kampioenstitel moet hier sowieso niet zijn, dat weten we allemaal.

Dat er na 25 matchen nog steeds weinig volk was op Stayen ookal deden we volop mee in de strijd voor PO I is ook makkelijk te verklaren, verschillende mensen zeiden mij toen al: "Het zal toch weer net niet lukken." en die mensen kregen alweer gelijk. Zelfde nu met PO II...
De mensen worden dat moe. Volk trekken met enkel: "Wij zijn een ras apart.", die tijd is voorbij.
Plaats reactie