Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Ge weet wat ik wil zeggen. Ik wil anderen hun keuzes niet maken, maar voeger ging alles en vandaag kan precies niks. Dat is gewoon de vaststelling die ik maak.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Ge weet wat ik wil zeggen. Vroeger ging alles, vandaag kan niks.
Da was vroeger ook zo !
:zot:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Het is nu zo
Er kan nog veel hoor ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Maar precies niet als het over stvv gaat... spijtige vaststelling.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

miel schreef:
droopy schreef:Staaien is niet meer
In de plaats kwam Stayen nv, een winkel- en hotelcomplex waar ook STVV enkele ruimtes mag huren

In dit stadion krijg nooit nog de sfeer van vroeger
Het is zo artificieel allemaal (niet in t minst de grasmat)

Het comfort is wel ok, maar dan krijg je ook in grote delen van het stadion een salonmentaliteit

Ik heb nog steeds een abo
Maar velen hebben toch afgehaakt omdat de ziel van Staaien weg is

Ik hoop dat er in de toekomst toch aanpassingen gebeuren aan het stadion om er terug een voetbalstadion van te maken
De Jappen zullen dit ook wel beseffen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat is of was de ziel dan ?
De ziel van een dorp zoals het vroeger was , kan je gaan bewonderen in Bokrijk
Staaien zoals het was zou daar best thuis horen :)
De ziel van de modale supporter is ook weg .
Het voetbal is veranderd , de mensen zijn veranderd en er heerst een andere mentaliteit
Nostalgie is mooi , maar het is geschiedenis , tijd nu om een andere geschiedenis te schrijven
Sfeer maken is van alle tijden , maar ge moet het dan ook doen , in plaats van te dromen over vervlogen tijden :lol:
Hier kan ik Miel wel in volgen. Overal kan er sfeer gemaakt worden en mijmeren over langvervlogen, vaak (gedeeltelijk ten onrechte) geïdealiseerde tijden, gaat ons niet vooruit helpen. Dat is zoals terugdenken aan uw eerste lief, uw tienerjaren, de fuiven...en vergeten dat er toen ook mindere kanten waren aan alles.

Een degelijke, moderne infrastructuur zoals STVV heeft (ok via een huurcontract, maar de voorwaarden zijn blijkbaar heel voordelig via wat ik vernomen heb van de mensen die inzage hebben in de boekouding en de contracten), wordt door vele andere clubs (en hun supporters) benijd.

Het kunstgrasveld wordt vaak bekritiseerd door andere clubs en hun supporters, maar als ze hier komen winnen, wordt daar niet over geklaagd. We hebben het hele jaar door een bespeelbaar veld en geen omgeploegde akker zoals vroeger na een paar wintermaanden. De toekomst is volgens mij een hybride grasveld zoals de topclubs (bijv. Real Madrid) meer en meer gebruiken, zoals ik onlangs vernam tijdens een bezoek aan het "Santiago Bernabeu". Bijvoorbeeld: http://www.novogreen.net/en/mixto/. Weet er iemand of zo een systeem mogelijk is met onze ondergrond?

Voor de rest, wordt er veel gesproken over het gerommel op de golfplaten dat een dreigende sfeer creëerde...Als dat echt het enige probleem is, dan moet er maar een vertegenwoordiging van de supporters, heel vriendelijk aan de eigenaar van het stadion, STAYEN NV, vragen om aan de achterkant van de tribunes een bedekking met golfplaten te voorzien, zodat er weer duchtig op los kan geklopt worden.

De tijden zijn veranderd. Er is een groot aanbod van voetbal op TV. De prijzen zijn gestegen. De jeugd heeft andere interesses. Aan de club en haar supporters om eens na te denken hoe ze nieuwe of vervreemde supporters terug naar Stayen kunnen lokken. Misschien de aanwezigheid op Internet vergroten om zo aansluiting te vinden bij het jongere publiek met dagelijkse radio- en TV-programma's (STVV radio en STVV TV via Internet) waarop de trainingen worden gevolgd, de spelers zich wat meer laten kennen, supporters geïnterviewd, herinneringen uit de oude doos worden opgehaald.., elk trimester een niet-betalande opendeurdag met "meet and greet" sessies waarin de spelers handtekeningen uitdelen en waar de installaties kunnen bezocht worden, heel voordelige tariefen voor min 25-jarigen, een tiental food trucks per thuismatch voorzien zodat de mensen iets lekkers kunnen kiezen om te eten, de STVV-shop en het aanbod serieus uitbreiden met ook een online webshop, tijdens elke thuismatch een tiental prijzen verloten tussen al de aanwezige supporters (dat zijn in totaal 200 prijzen, het merendeel kan je gratis krijgen via sponsoring, en als er iets moet bijgelegd worden is dat nooit een grote kost in uw totaal budget)... Kortom, er zijn héél veel dingen mogelijk...misschien ook eens gaan kijken in binnen- en buitenland bij clubs die elk week voor een (bijna) vol huis spelen, wat ze daar anders doen dan bij ons om de mensen naar het stadion te krijgen.... :geelblauw:
Laatst gewijzigd door tesneusdoek op 14 feb 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Maar precies niet als het over stvv gaat... spijtige vaststelling.
hey menne man, asteblieft seg, dzjee koent ter iet van zur !!!!
Werk is nog altijd werk hè !!!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Jacques schreef:Maar precies niet als het over stvv gaat... spijtige vaststelling.
Ik zie STVV een keer of 5 per jaar spelen
Andere ploegen minder...
Het is juist, vroeger waren het er 30 van de 34
Maar ik denk niet dat ik de enige ben met dat verschijnsel
Als ik in Madrid zou wonen, zou ik ook nie altijd naar Bernabeu gaan
Dus, dat maakt al geen verschil
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

Baatshove schreef:Die lichtshow was inderdaad cool, maar het mag niet meer van de politie !! Is inderdaad belachelijk, maarja.
Heeft te maken met mensen die epilepsie hebben.
Lichtshow met breakdance-spektakel? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:Maar precies niet als het over stvv gaat... spijtige vaststelling.
hey menne man, asteblieft seg, dzjee koent ter iet van zur !!!!
Werk is nog altijd werk hè !!!
Komt ervan als ge onzin over stakingen en ingebeelde 9 to 5 jobs gaat verzinnen. :P

De vaststelling blijft wat ze is. Het gaat me niet over u of Enrique, jullie hadden vooral de pech of het geluk de eersten te zijn die reageerden op de bewuste provocatie. Iedereen zal wel zijn redenen hebben, maar het blijft een feit dat men vroeger veel meer over had voor de club dan nu en dat het nu vaak een opeenstapeling van excuses, uitvluchten en obstakels is. Geld trouwens ook deels voor mezelf. Twee verplaatsingen op 3-4 jaar tijd. 5 jaar geleden nog 7u op een trein gezeten om thuis te verliezen van Moeskroen en vervolgens als een wrak terug 7u op dezelfde trein te zitten. Da's eigenlijk belachelijk: 14u trein voor 1,5u voetbal. Ik weet niet of ik nu nog hetzelfde zou doen, maar tegelijk nul spijt dat ik dat toen gedaan heb. Alleen maar spijt dat we die dag niet wonnen. Sommigen zouden dan zeggen dat verstand met de jaren komt, maar ik vind dat vooral spijtig. Spijtig dat zoiets nu bijna niet meer kan, wat ieders reden ook mag zijn.
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 feb 2019, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:
Brusselmans schreef:
Jacques schreef:Maar precies niet als het over stvv gaat... spijtige vaststelling.
hey menne man, asteblieft seg, dzjee koent ter iet van zur !!!!
Werk is nog altijd werk hè !!!
Komt ervan als ge onzin over stakingen en ingebeelde 9 to 5 jobs gaat verzinnen. :P

De vaststelling blijft wat ze is. Het gaat me niet over u of Enrique, jullie hadden vooral de pech of het geluk de eersten te zijn. Iedereen zal wel zijn redenen hebben, maar het blijft een feit dat men vroeger veel meer over had voor de club dan nu. Geldt trouwens ook deels voor mezelf. 5 jaar geleden nog 7u op een trein gezeten om te verliezen van Moeskroen en vervolgens als een wrak terug 7u op dezelfde trein te zitten. Ik weet niet of ik nu nog hetzelfde zou doen, maar tegelijk nul spijt dat ik dat toen gedaan heb, ook al is het nuchter bekeken gewoon belachelijk. Alleen maar spijt dat we die dag niet wonnen. Sommigen zouden dan zeggen dat verstand met de jaren komt, maar ik vind dat vooral spijtig. Spijtig dat zoiets nu niet meer kan, wat ieders reden ook mag zijn.
Dat is de match geweest dat ik afgehaakt ben...Dit seizoen de weg terug gevonden. De reden voor mijn wegblijven is zelf weg...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Ik lees hier verklaringen zoals "de mensen zijn veranderd, het voetbal is veranderd, de tijden zijn veranderd, er is een andere mentaliteit, er is meer te doen nu, etc." Kan allemaal wel zijn.
Maar een beetje verderop in het land en bij uitbreiding in Europa is dat ook het geval en daar is het verval er niet in die mate, dat vergeten we dan altijd effe in onze drang tot redenen vinden.
Andere clubs hebben geen 20%a25% supporters moeten inboeten. Integendeel, er zijn er ook die in een positieve spiraal zitten.
Op Antwerp komt er meer en meer volk kijken.
Op Standard zit het nog steeds even vol.
Op Brugge zit het altijd vol.
Bij Charleroi hebben ze niks te klagen.
Zelfs in 2e klasse:
In Mechelen komt er meer en meer volk kijken. (zelfs toen ze tegen degradatie speelden)
bij Beerschot komt er weer meer en meer volk kijken, meer als bij ons.
Union zit qua supporters in stijgende lijn en ondertussen op ons aantal.
etc.
Het is vooral HIER dat er zo een groot percentage is weg gevallen de laatste 3a4 jaar.
Dat heeft dus niks te maken met de "redenen" waar ik mee begon.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jan Bulder »

STimVV schreef:Ik lees hier verklaringen zoals "de mensen zijn veranderd, het voetbal is veranderd, de tijden zijn veranderd, er is een andere mentaliteit, er is meer te doen nu, etc." Kan allemaal wel zijn.
Maar een beetje verderop in het land en bij uitbreiding in Europa is dat ook het geval en daar is het verval er niet in die mate, dat vergeten we dan altijd effe in onze drang tot redenen vinden.
Andere clubs hebben geen 20%a25% supporters moeten inboeten. Integendeel, er zijn er ook die in een positieve spiraal zitten.
Op Antwerp komt er meer en meer volk kijken.
Op Standard zit het nog steeds even vol.
Op Brugge zit het altijd vol.
Bij Charleroi hebben ze niks te klagen.
Zelfs in 2e klasse:
In Mechelen komt er meer en meer volk kijken. (zelfs toen ze tegen degradatie speelden)
bij Beerschot komt er weer meer en meer volk kijken, meer als bij ons.
Union zit qua supporters in stijgende lijn en ondertussen op ons aantal.
etc.
Het is vooral HIER dat er zo een groot percentage is weg gevallen de laatste 3a4 jaar.
Dat heeft dus niks te maken met de "redenen" waar ik mee begon.
Helemaal waar.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

STimVV schreef:Ik lees hier verklaringen zoals "de mensen zijn veranderd, het voetbal is veranderd, de tijden zijn veranderd, er is een andere mentaliteit, er is meer te doen nu, etc." Kan allemaal wel zijn.
Maar een beetje verderop in het land en bij uitbreiding in Europa is dat ook het geval en daar is het verval er niet in die mate, dat vergeten we dan altijd effe in onze drang tot redenen vinden.
Andere clubs hebben geen 20%a25% supporters moeten inboeten. Integendeel, er zijn er ook die in een positieve spiraal zitten.
Op Antwerp komt er meer en meer volk kijken.
Op Standard zit het nog steeds even vol.
Op Brugge zit het altijd vol.
Bij Charleroi hebben ze niks te klagen.
Zelfs in 2e klasse:
In Mechelen komt er meer en meer volk kijken. (zelfs toen ze tegen degradatie speelden)
bij Beerschot komt er weer meer en meer volk kijken, meer als bij ons.
Union zit qua supporters in stijgende lijn en ondertussen op ons aantal.
etc.
Het is vooral HIER dat er zo een groot percentage is weg gevallen de laatste 3a4 jaar.
Dat heeft dus niks te maken met de "redenen" waar ik mee begon.
Dus , dan zal het toch aan die zeikerds van Sint-Truiden en omstreken liggen ,
Altijd " TE " maar nooit goed genoeg :lollig:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

miel schreef:Dus , dan zal het toch aan die zeikerds van Sint-Truiden en omstreken liggen ,
Altijd " TE " maar nooit goed genoeg :lollig:
Ge kunt niet zomaar een paar duizend mensen zeikerds noemen. Hier is vooral één iemand verantwoordelijk voor.

Dat is heel moeilijk recht te trekken. Maar ik ben er 100% zeker van dat het wel kan. Maar dat zal moeite en vooral veel tijd kosten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef:Over de term "Jappen": is het echt teveel gevraagd om een meer neutrale term te gebruiken? Zouden wij het leuk vinden, moesten zij ons bv. consequent strontboeren noemen? Just saying.
Serieus?

Want voor mij heeft dat echt geen negatieve betekenis, en ik gok voor de meeste mensen onder ons ook niet? Voor mij staan 'Jappen' gelijk met 'Belgen' of 'Duitsers' hoor. Naar mijn gevoel is er niks respectloos aan.
Plaats reactie