Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Tompie »

Omdat er in verschillende topics gepraat wordt over de te lege tribunes, stel ik voor om alle voorstellen hier te bundelen.

Hoe kan STVV opnieuw meer supporters naar het stadion lokken?
Welke aanpassingen aan het stadion zouden sfeerbevorderend zijn?
Welke rol kunnen wij zelf spelen?

1. Een eenmalige actie die ik hier ooit al opperde is om een soort "dag van de nostalgie" te organiseren voor een wedstrijd. Beelden van vroeger op het tv-circuit, iedereen oproepen zijn oudste shirt aan te doen, ex-spelers in de verschillende kantines met interviewmomenten ... Laat de cheerleaders nog eens optreden, maak een campagne op facebook waarbij iedereen oude foto's kan posten van STVV, breng wat retro gadgets in de fanshop (de ouderwetse "klak", een replica shirt ...). Geef iedereen die een abonnement van vroeger kan tonen een gratis ticket voor de wedstrijd...

2. De kop moet zo dicht mogelijk tegen het veld. Zijn er aanpassingen mogelijk aan tribune Noord? Hoe zal tribune Zuid eruit zien en wordt die integraal voor de bezoekers? Een staanvak zou ideaal zijn, dat geeft meteen een andere vibe.

3. Back to basics wat betreft de liedjeskeuze. Aanjagen van de spelers als uitgangspunt. Tegen Eupen was dit prima!

4. Een getrouwheidssyteem dat werkt met punten. Die krijg je wanneer je een abonnement koopt, wanneer je tickets koopt, wanneer je wat in de fanshop koopt, wanneer je geld oplaadt voor jetons... Die punten kan je dan weer inruilen tegen wat anders: korting op abonnement, gratis ticket, iets van de fanshop ...

5. Oproep om Stayen meer geel en blauw te kleuren koppelen aan korting op replica (seizoen is toch al over halfweg) of sjaal. Eventueel ook koppelen aan een "vlaggenactie".

6. Campagne via facebook: hang je vlag uit waar je woont, neem er een foto van en deel het. Hang er wat prijzen aan vast.

7. Laat supporters een "kunstwerk" maken dat met STVV te maken heeft. Stal deze ergens uit en laat supporters kiezen. Winnaar krijgt een prijs.

Enfin, zijn maar enkele voorstellen die me zo te binnen schieten. Niet elke actie zal leiden tot een voller Stayen, maar creëren van betrokkenheid en sensibiliseren van de geelblauwe gemeenschap lijkt me ook essentieel.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Ben30
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2014, 18:52

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Ben30 »

2. De kop moet zo dicht mogelijk tegen het veld. Zijn er aanpassingen mogelijk aan tribune Noord? Hoe zal tribune Zuid eruit zien en wordt die integraal voor de bezoekers? Een staanvak zou ideaal zijn, dat geeft meteen een andere vibe.

Dit lijkt me Idd een belangrijk punt. We zitten op de Noord veel te ver en te hoog van het veld. Vrees zelfs dat de zuid enkel voor bezoekers gaat zijn en deze wss wel nog tot vlak aan het veld gaat reiken. Voor de noord een soort van steile staan constructie zou ideaal zijn en zeker meer volk op de been brengen.


3. Back to basics wat betreft de liedjeskeuze. Aanjagen van de spelers als uitgangspunt. Tegen Eupen was dit prima!

Idd we moeten naar de combinatie van vroeger en het hesbania nu gaan. Zonder de mannen van hesbania zou het maar stil zijn, de combinatie van hun liedjes met reactie naar spel zou top zijn. Denk dat Idd tegen eupen al de goede weg is ingeslaan.


4. Een getrouwheidssyteem dat werkt met punten. Die krijg je wanneer je een abonnement koopt, wanneer je tickets koopt, wanneer je wat in de fanshop koopt, wanneer je geld oplaadt voor jetons... Die punten kan je dan weer inruilen tegen wat anders: korting op abonnement, gratis ticket, iets van de fanshop ...

Heeft zeker iets. Geef de abo's ook voordelen bv samenwerking met cameo,..
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

-Je moet mensen goesting geven om erbij te zijn, je moet als supporter in het stadion willen zitten ipv voor je tv. Toen ik info over Rai Vloet opzocht, kwam ik op volgend filmpje uit: https://twitter.com/NACnl/status/1005148023142469632

Maak zoiets op STVV-maat en zorg dat dat wordt afgespeeld op sociale media ( gesponsorde content, zodat iedereen het krijgt ) , TVL enz....

-Thema-dagen zijn inderdaad een goed idee: een vlag-dag enz...

-Zorg dat supporters veel meer geel dragen in het stadion. Dat zorgt voor visuele eenheid onder de supporters.

-De opbouw voor de match moet totaal overdacht worden.

-Geef mensen korting op hun abo als ze bij een supportersclub zijn. Nu heb je geen enkele reden om lid te zijn van een supportersclub, behalve als je mee op verplaatsing gaat. Maar als je meer mensen bij een supportersclub krijgt, ontstaan er meer vriendschappen en ben je minder geneigd om thuis te blijven.

Laat de supporters voelen dat je hun respecteert. Doe af en toe iets voor supporters die trouw meegaan op verplaatsing: https://pbs.twimg.com/media/DyzPLx2XgAAh-zN.jpg
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door the fan »

Inderdaad, er wordt gewoon te weinig tot niets gedaan...
Ze verwachten gewoon dat het zo ook wel goed komt!
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Positivo »

Ja, als die Japanners denken dat als .... ik zeg wat Stvv Europees speelt of zelfs kampioen, ze ineens een vol stadion gaan krijgen , dan kennen die de supporters van Stvv niet.... zo gemakkelijk zijn die niet te overtuigen.

Eerst publieke verontschuldigingen voor alles wat Rd gedaan heeft. Al zeker de verschillende degradaties, zijn gierigheid....Verder voor de verkeerde zitjes, de te hoge tribunes , het plastieken gras, het gebrek aan platen om op te slaan, de te hoge prijzen , de foute transfers in en natuurlijk uit, het gebrek aan vlaggen en zo nog wat blz door ....

En dan ! Misschien dan .... als de pinten goedkoper worden en de worsten , komen we wel eens zien..... als we uitgenodigd worden hé.... en alleen als er ook maagvulling bij is !

Wat is er nu anders dan nauwelijks een tweetal of 3 tal jaren geleden ? Toen er 10.000 toeschouwers waren ?
Zucht hé mannen.... Kijk naar wat er is, ipv wat er niet is ...


Sarcastico.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Tis hier al hetzelfde als bij de ministers ...
Ge moet dit, ge moet dat ...
Minskes toch, astemblief zeg !

Voor mezelf ...
Vaak aan het werk op matchdagen, dus een abo is al zeker geen optie.
En nu gaat het komen seh, mijn eerlijkheid zal weer tegen bepaalde schenen stampen :
Ik volg de matchen liever op TV. Dat is gegroeid met de jaren. En ik ben zeker niet de enige,believe me.
Geconcentreerd kijken, de herhalingen die ik niet meer wil missen, ne koffie of ne cola erbij, wel altijd op café tussen de anderen ...
't Zal aan den ouderdom liggen zeker.

Daarbuiten is het een feit dat de mensen niet meer warm lopen voor tegenstanders als Cercle, Moeskroen, Eupen, Lokeren ...

Dat is veranderd ja, tov enkele jaren terug. Overal trouwens.

Europa League op donderdag ooit. Een paar 1000 ?
Champions League op dinsdag en woensdag om 20u45 ? Hangt ervan af tegen wie ...

Dat zijn ze niet gewoon hier. Zelfs in Genk is het om te janken ...

Misschien heeft VDAB wel gelijk over kampioen spelen in tweede ?
Voor mij niet voor alle duidelijkheid, en ik hoop dat ze daar niet naar toe werken.

Toch een tip die wel zou aanslaan : gebruik Kamada en Tomi, op alle gebied, van fotoshoots met fans tot bezoeken her en der. Creëer de hype ....
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door KNRI »

De competitieformule met playoffs speelt zeker ook mee in het afhaken van bepaalde supporters.
Tweede klasse was (indertijd) duidelijk; de kampioen promoveert, samen met de winnaar van de eindronde.
Playoff 2 interesseert niemand. Men heeft van beide reeksen intussen een klucht gemaakt.

Indien we dit seizoen 7e zouden eindigen zou dit voor STVV een zeer goed resultaat zijn. De nadruk zou echter gaan liggen op het missen van PO1 waardoor je van iets positiefs meteen een negatief iets maakt. En zo zal het nooit genoeg zijn voor sommigen...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Een paar zaken die allemaal samen te brengen zijn onder de noemer "aanwezigheid". Uit het oog, is uit het hart en met alle beschikbare alternatieven, is het dan makkelijk om wat anders te gaan doen. "Naar STVV gaan" moet terug iets normaal en vanzelfsprekend zijn en dat begint met overal aanwezig te zijn. Vandaar wat ideeën in die richting:

- Aanwezig zijn in stad, regio. Vorig jaar hielp men een dag mee met Sint-Vincentius. Voor zulke zaken heb ik veel appreciatie. Helaas gebeuren ze veel te weinig (is er sindsdien nog iets gelijkaardigs gebeurd)? Een willekeurige opsomming van evenementen/organisaties waar men aanwezig kan zijn: alle voetbalploegen op het grondgebied van St-Truiden en buurgemeentes, eigenlijk van Tienen tot Tongeren. Dat kan trouwens ook indoor en in damesvoetbal. En trek dat dan ook ineens door naar scholen, naar het ziekenhuis, evenementen in/van stad (carnaval komt eraan!), sociale initiatieven (sint-vincentius, sociaal restaurant) etc.
Voorbeeld:
http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actual ... -du-racing
http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actual ... hof-futsal

- Deel als club het nieuws over de club zelf: een goed voorbeeld van hoe het niet moet, zijn de interviews met VDAB op voetbalnieuws.be en transfermarkt.de, ook dat stuk over Tomi op doorfansvoorfans. Hoeveel mensen zijn op de hoogte van het bestaan van die items? 20 man hier en verder? Als ge kunt meewerken aan die items, kunt ge ze ook zelf delen, dus zet dat op de website, facebook, insta,... met een link erbij. Dat is een beetje promo voor die sites, maar vooral promo voor uzelf. Mensen lezen dat tussendoor op hun werk en ze zijn weer even meer met stvv dan hun werk bezig (sorry werkgevers :P )
Voorbeeld: http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actual ... e-telefoot

- Maak het eigen nieuws. Als voetbalnieuws, doorfansvoorfans en transfermarkt tegenwoordig al nieuws maken, waarom gaan we dat dan niet zelf doen? De wekelijkse perconferentie is tegenwoordig te bekijken op facebook live (positief), maar waarom niet doortrekken naar andere media? Waarom staat op de website achteraf gewoon een droog overzicht van de selectie en is die video nergens terug te vinden? We zitten op meerdere platformen (website, twitter, facebook, instagram, app, STTV) maar de info die je daar krijgt is vaak gefragmenteerd. Breng -in de mate van het mogelijke- alle nieuws naar alle platformen. Zorg ervoor dat mensen het gezien hebben, los van welk medium ze prefereren.
- Aansluitend 1: durf creatief te zijn met nieuws maken, experimenteer met formats. Podcasts zijn tegenwoordig (terug) populair en kunnen letterlijk over alles gaan, van wetenschap tot basketbal en voetbal. Dan kunnen we toch ook wekelijks een stukje maken over STVV? Neem een vaste moderator en twee vaste opiniemakers, waaronder liefst ook een supporter of iemand die "the voice of the people" vertegenwoordigt, nodig regelmatig iemand van de club uit of iemand van de supportersclub en maak daar iets leuks van. Dat hoeft geen uur te duren, in een half uur kan je ook al veel kwijt. En maak die dingen downloadbaar. Veel mensen luisteren podcasts als ze onderweg zijn met de wagen of de trein. als je naar de radio, spotify of mp3 kan luisteren, kan je ook naar stvv luisteren.
Voorbeelden:
https://player.fm/podcasts/Philadelphia-76ers
https://www.nieuwsblad.be/tag/sjotcast
https://soundcloud.com/lieven-scheire
- Aansluitend 2: gooi de zakelijkheid voor een stukje af en gooi er af en toe eens een persoonlijke boodschap tussen. De voorbije maand op stvv.com: 40 nieuwsberichten, haast allemaal gortdroge dienstmededelingen. Informatief? ja. Leuk? Niet speciaal. Inspirerend, connecterend, engagerend? In geen 100 jaar. De aankondigingen van de computerstem in het treinstation hebben meer emotie dan driekwart van onze nieuwsberichten. Nochtans is voetbal emotie, enfin, zo heb ik me ooit laten vertellen/wijsmaken De (nieuwjaars)boodschap van Tateishi en het stukje over de Asia Cup gangers waren bescheiden stappen in de richting van iets minder droge communicatie, Morenne heeft lang geleden -denk ik- ook eens een blogpost of 2 geschreven voor hij door de putsch van Lammens/Roland aan de kant geschoven werd. Daar kan je meer mee doen door er een soort maandelijkse blog van te maken met rotatie (spelers, stafleden, maar ook clubmedewerkers die een inkijk geven in hun werk) of met een vaste blog/columnschrijver. Dichter bij huis is de wekelijkse column van Francis Masure in hbvl ook een soort vaste afspraak geworden met nieuws en opinie over de stad. Dat kunnen we ook doen met stvv, toch? Ligt in de lijn van de podcast, maar een iets ander format.
Voorbeelden:
http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actual ... ont-de-mer
http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actualites/heureux

- Betrek ex-spelers, trainers enz. bij de club. Dat kan met een interview/video op de site (zie vb). Doe er wel iets meer mee dan anderlecht dat gewoon spelers laat komen voor een aftrap. Goed voor de Brusselse bourgeoisie, maar hier mag het wat warmer en volkser zijn.
https://www.dhnet.be/sports/football/di ... 26ebfbb995
http://www.rcstrasbourgalsace.fr/actual ... de-regrets

- Betrek supportersclubs en/of individuele supporters zoveel mogelijk in al die zaken en verklein op die manier de kloof. Het moet tweerichtingsverkeer zijn. Niet de club die iets maakt en wij die consumeren, neen, iedereen dingen (samen of individueel) maken en consumeren. Op een bepaald moment had je een fuif van sector-l, had grankanaria een wekelijkse voorbeschouwing en analyse bij iedere match. Daar zat de club voor niets tussen, maar de club is wel wat al die zaken met elkaar gemeen hadden . Weinig van dat alles meer. Ter illustratie: Grankanaria.be is nu een website over Gran Canaria, het eiland welteverstaan. Bon, een website hoeft niet noodzakelijk, je kan ook facebook of andere kanalen gebruiken, maar ook daar is het vrij pover gesteld. Het stvvforum op facebook is wat dat betreft een lichtpuntje in de duisternis. De rest doet weinig (interessants). Cru gesteld is de voornaamste bestaansreden van de supportersclubs op dit moment het organiseren van busvervoer...


Disclaimer: ik word niet betaald door Strasbourg. :) Ze staan gewoon vaak tussen de voorbeelden, omdat ik ze volg en de band tussen club en achterban daar zeer sterk is.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Brusselmans schreef:
...Ik volg de matchen liever op TV. Dat is gegroeid met de jaren. En ik ben zeker niet de enige,believe me.
Geconcentreerd kijken, de herhalingen die ik niet meer wil missen, ne koffie of ne cola erbij, wel altijd op café tussen de anderen ...
't Zal aan den ouderdom liggen zeker.

Daarbuiten is het een feit dat de mensen niet meer warm lopen voor tegenstanders als Cercle, Moeskroen, Eupen, Lokeren ...

....
Ik begrijp dat, want ik betrap mezelf er ook meer en meer op dat ik die optie verkies. Vooral door de afstand dan en het feit dat ik ook nog telkens ne zot moet vinden die met me mee wil.
Maar tegen Eupen was ik toch blij dat ik in dat (veel te lege) stadion zat.
De goal van Boli op assist van DeSart was voor mij een magisch momentje dat tekenend is. Ik zag gisteren toevallig op telenet de 1e helft opnieuw op tv. Pfff, saai, geen sfeer, en ok: het was een mooie goal. Maar in het stadion was dat zoveel mooier. De verbazing van de schoonheid van dat moment.
"Gaf DeSart nu écht ne wereldassist!!"
"Maakt Boli dat nu écht af zoals Ronaldo!!"
Dat gevoel had ik in het stadion. Voor mijn TV zou dat helemaal zo speciaal niet geweest zijn.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door pat@ »

Destijds kwam ik naar Staaien om mijn ploeg aan te moedigen. Wat voornaam was, dat was het feit dat ik al nerveus werd als ik thuis vertrok en de licht(mast)en zag branden in de verte. Aangekomen aan het stadion, de vele cafeetjes en de losse sfeer voor het stadion waar iedereen op dezelfde plaats moest aanschuiven voor een ticket. Dat op zich was al de moeite om je te verplaatsen naar het stadion.
Dan kwam je binnen in het stadion, met de geur van het gras en de verdampte regen die opsteeg. Lekker kort op het veld, in de nek hijgend van de tegenstander. Iets wat nu zelf op de oost niet meer mogelijk is, wegens juist iets te hoog en iets te ver van het veld.

Het huidige Stayen krijg je nu vol tegen de toppers waar dan nog eens de helft voor de bezoekende ploeg komt supporteren. Iedere STVV-supporter mist bovenstaande, maar zelfs dat deerde de supporter tot over een paar jaar niet, tot na die veelbesproken transferperiode. Een teken dat er toch heel wat supporterspotentieel was (is?).

Volgens mij zijn de kraters de laatste jaren veel te diep geslagen om de verloren zieltjes nog terug te winnen. Grotendeels door het gemis van alles wat voetbal samenbrengt zoals hierboven beschreven. De enigste manier om terug een kentering te creëren is volgens mij gewoon een gloednieuw stadion bouwen. Eentje waar voetbal en de supporter centraal staat, met toevallig een shoppinggedeelte aan het voetbalstadion. Iets nieuws spreekt de mensen wel aan en zo kunnen we de fanbase van 5000 eventueel terug optrekken naar 10 000 en wie weet wel meer. Stel het je eens voor, een stadion met juist genoeg zitjes (voor een eventueel Europees avontuur) verdeeld over 2 ringen en kort op het veld, zodanig dat het altijd vol lijkt als de onderste ring altijd vol zit als er 7/8000 man is voor een competitiematch.

Zijn de Japanners het moe dan hebben ze nog altijd het shoppinggedeelte om te beheren en het voetbalstadion met alles betreffende voetbal kan dan overgekocht worden door een nieuwe investeerder of wie weet wel het stadsbestuur. Maar er is sowieso een nieuwe 'flow' nodig, in het huidige stadion is zo iets niet meer mogelijk. Je kan natuurlijk het gene proberen wat Stimvv oppert maar ik vrees dat je daar de juiste huisbaas niet voor hebt en nog lang zal kunnen wachten op iets "nieuws'.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Ik plak mijn bericht dat in een wedstrijdtopic stond hier maar eventjes:

Het "belevingsprobleem" , gecreeerd door de betonnen muur achter doel, zou in mijn ogen perfect opgelost kunnen worden zonder daarvoor te moeten verhuizen naar de overkant.
Je kan de muur van noord perfect wegwerken door er een aansluitende tribune voor te zetten tot tegen het veld. Zowel qua diepte als qua hoogte is dat perfect mogelijk.
Er staan nu 2 stalen trapconstructies die je kan herpositioneren of laten opgaan in de nieuwe tribune. De "aanbouw" zou dus perfect van de ene trap tot de andere trap gemaakt kunnen worden, toegankelijk via de huidige trapopeningen. Dus niet over de hele breedte, maar wel centraal achter doel. Zodat je niet in conflict komt met het terras vh grand café, en de voorzieningen aan de kant vh rode kruis. Dat zou een staan-of zittribune kunnen zijn die dan misschien enkel voorbehouden is voor de "spionkop".
Het is wel belangrijk dat er visueel contact is tussen "onder" en "boven" zodat je het gevoel krijgt dat dit 1 doorlopende tribune is. Dus niet zoals die enkele trapjes die ze gemaakt hebben voor de hoofdtribune. Maar dichter bij het veld te beginnen (zoals bij de oost) , zodat je ook hoger op de muur kan eindigen.

Allezja... iets vormelijk en visueel is moeilijk uit te leggen, maar simpel uit te tekenen. Ik heb het hier net in 5 minuten geschetst. (Beroepsmisvorming)

Het zou in mijn ogen een heel verschil maken als je daar weer supporters hebt tot tegen het veld, achter de goal. Het zou de noord en de oost ook meer binden zodat er een uniformer geheel ontstaat.
En vooral: het zou een nieuwe positieve start kunnen zijn die de supporters het gevoel geeft dat er iets voor hen gedaan werd waardoor er weer meer mensen deel van willen uitmaken.
Destijds werd er trouwens gezegd dat het stadion op een dergelijke manier zou kunnen uitgebreid worden in de toekomst indien de noodzaak er was.
Die muur is van in het begin voor iedereen een doorn in het oog geweest. Waarom doen we daar dan eens niks aan?

Aanvullend: ik geloof niet dat Rolando niet open zou staan voor verbetering. Je zal hem wel moeten overtuigen met de juiste argumenten. Maar waarom zou die dialoog niet opgestart kunnen worden tussen de supporters-Meekers-RD?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

pat@ schreef: Het huidige Stayen krijg je nu vol tegen de toppers waar dan nog eens de helft voor de bezoekende ploeg komt supporteren. Iedere STVV-supporter mist bovenstaande, maar zelfs dat deerde de supporter tot over een paar jaar niet, tot na die veelbesproken transferperiode. Een teken dat er toch heel wat supporterspotentieel was (is?).

Volgens mij zijn de kraters de laatste jaren veel te diep geslagen om de verloren zieltjes nog terug te winnen. Grotendeels door het gemis van alles wat voetbal samenbrengt zoals hierboven beschreven. De enigste manier om terug een kentering te creëren is volgens mij gewoon een gloednieuw stadion bouwen. Eentje waar voetbal en de supporter centraal staat, met toevallig een shoppinggedeelte aan het voetbalstadion. Iets nieuws spreekt de mensen wel aan en zo kunnen we de fanbase van 5000 eventueel terug optrekken naar 10 000 en wie weet wel meer. Stel het je eens voor, een stadion met juist genoeg zitjes (voor een eventueel Europees avontuur) verdeeld over 2 ringen en kort op het veld, zodanig dat het altijd vol lijkt als de onderste ring altijd vol zit als er 7/8000 man is voor een competitiematch.
Goh ik weet het niet hoor.
De meeste die ik ken die uit koppigheid niet meer komen, die volgen STVV nog altijd hoor, zij het in de krant en op internet, zij het via Play Sports.
Ik denk niet dat de wonde te diep is, maar het zou wel goed zijn eens de vinger op de wonde te leggen.
Er wordt al drie jaar vakkundig voorbijgefietst aan wat de ware reden is dat de supporters wegbleven.
Elke keer doet men van STVV uit in de media alsof hun neus bloedt en ze het echt niet weten.
Zo maak je de supporters belachelijk en uitspraken als 'ze zien ons liever in tweede kampioen spelen' gooien gewoon extra olie op het vuur.
Alle supporters weten het wel, het zou al een goede stap zijn om effe te wijzen naar dit feit en te zeggen dat ze die fout niet meer maken.
Dit was wel moeilijk in het artikel met Meekers in het laatste Nieuwsblad, want voor 2 van de 3 truienaren was het deze wintermercato hetzelfde liedje.
Mensen die wat meer nuanceren zien uiteraard dat het niet hetzelfde liedje was, maar voor de gemiddelde zwart-wit denkende truienaar ligt dit vaak anders.
Niemand die er een probleem mee heeft dat balast weggewerkt wordt tijdens de winterstop, maar het verkopen van basisspelers zou echt niet mogen tijdens de winterstop (tenzij je in een seizoen zit waar niks meer te winnen of te verliezen valt)

Ik denk niet dat een nieuw stadion nodig is.
Eerlijke communicatie is een begin en er zou inderdaad wat meer marketing gevoerd mogen worden, in de stad, online,...
Trouwe abonnees mogen beloond worden.
Verzin met gerichte marketing (je hebt hun gegevens) een actie voor de mensen die je drie jaar geleden de rug toegekeerd hebben, in plaats van ze verder de kast in te jagen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Vouch »

stvvilvoorde schreef:
pat@ schreef: Het huidige Stayen krijg je nu vol tegen de toppers waar dan nog eens de helft voor de bezoekende ploeg komt supporteren. Iedere STVV-supporter mist bovenstaande, maar zelfs dat deerde de supporter tot over een paar jaar niet, tot na die veelbesproken transferperiode. Een teken dat er toch heel wat supporterspotentieel was (is?).

Volgens mij zijn de kraters de laatste jaren veel te diep geslagen om de verloren zieltjes nog terug te winnen. Grotendeels door het gemis van alles wat voetbal samenbrengt zoals hierboven beschreven. De enigste manier om terug een kentering te creëren is volgens mij gewoon een gloednieuw stadion bouwen. Eentje waar voetbal en de supporter centraal staat, met toevallig een shoppinggedeelte aan het voetbalstadion. Iets nieuws spreekt de mensen wel aan en zo kunnen we de fanbase van 5000 eventueel terug optrekken naar 10 000 en wie weet wel meer. Stel het je eens voor, een stadion met juist genoeg zitjes (voor een eventueel Europees avontuur) verdeeld over 2 ringen en kort op het veld, zodanig dat het altijd vol lijkt als de onderste ring altijd vol zit als er 7/8000 man is voor een competitiematch.
Goh ik weet het niet hoor.
De meeste die ik ken die uit koppigheid niet meer komen, die volgen STVV nog altijd hoor, zij het in de krant en op internet, zij het via Play Sports.
Ik denk niet dat de wonde te diep is, maar het zou wel goed zijn eens de vinger op de wonde te leggen.
Er wordt al drie jaar vakkundig voorbijgefietst aan wat de ware reden is dat de supporters wegbleven.
Elke keer doet men van STVV uit in de media alsof hun neus bloedt en ze het echt niet weten.
Zo maak je de supporters belachelijk en uitspraken als 'ze zien ons liever in tweede kampioen spelen' gooien gewoon extra olie op het vuur.
Alle supporters weten het wel, het zou al een goede stap zijn om effe te wijzen naar dit feit en te zeggen dat ze die fout niet meer maken.
Dit was wel moeilijk in het artikel met Meekers in het laatste Nieuwsblad, want voor 2 van de 3 truienaren was het deze wintermercato hetzelfde liedje.
Mensen die wat meer nuanceren zien uiteraard dat het niet hetzelfde liedje was, maar voor de gemiddelde zwart-wit denkende truienaar ligt dit vaak anders.
Niemand die er een probleem mee heeft dat balast weggewerkt wordt tijdens de winterstop, maar het verkopen van basisspelers zou echt niet mogen tijdens de winterstop (tenzij je in een seizoen zit waar niks meer te winnen of te verliezen valt)

Ik denk niet dat een nieuw stadion nodig is.
Eerlijke communicatie is een begin en er zou inderdaad wat meer marketing gevoerd mogen worden, in de stad, online,...
Trouwe abonnees mogen beloond worden.
Verzin met gerichte marketing (je hebt hun gegevens) een actie voor de mensen die je drie jaar geleden de rug toegekeerd hebben, in plaats van ze verder de kast in te jagen.
100 % mee akkoord. Je moet geen moeite steken in iets wat toch niet zal veranderen. Zelfs als Roland zou willen luisteren naar de voorstellen voor die extra tribunes kort bij het veld zal zijn eerste reactie zijn à la: "Zie eerst dat de andere plaatsen bezet zijn, dan wil ik het daar wel eens over hebben".

STVV heeft 92 jaar kunnen teren op een publiek dat er toch altijd was, sinds 3 jaar is dat voorbij. Dan kan je staan janken en de gazetten volschrijven over hoe dat toch komt, of je kan er iets aan doen. Spijtig genoeg kiest STVV voor het eerste en doen ze er niets aan. Tja,.... Met janken is er in de wereld nog nooit iets veranderd, met een goeie marketingstrategie daarentegen wel.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Wanneer staat er nog eens iemand op om een supporterslied te maken ?
Als Brusselmans het nie doet, is er precies weinig beweging, want ondertussen toch alweer 10 jaar geleden dat er op dat vlak nog iets gebeurd is ! :shock:

Het eerste werd opgenomen op een minidisc in de toenmalige HVS. Tekst geschreven, beetje overleg, Annelies gemotiveerd om het in te zingen, en enkele uurtjes later was het klaar. Uitproberen en iedereen was mee.
Na de matchen Annelies op een lege bak bier, micro in de hand, en de hele keet stond mee te zingen met de sjaals in de lucht ...

Het tweede had meer voeten in de aarde. Geinspireerd door Sweet Caroline een tekst geschreven, muziekband aangekocht, met een paar vrienden de studio ingetrokken, en na 2 dagen klaar. Een paar 1000 laten drukken, verdeeld via allerhande kanalen, en na aftrek van de studiokosten was de opbrengst ervan voor Sector L voor het organiseren van sfeerakties.

Vandaag zou ik het nog beter kunnen doen, wegens nog meer mogelijkheden, betere zangers en studio, maar de essentie was om iets te maken van, met en voor supporters. Dat moet niet topprofesioneel zijn, mensen voelden en voelen nog steeds dat beide nummers met een hart gemaakt zijn, en dat was de inslag.

Vandaag ben ik blij, want te horen bij elk thuisdoelpunt !

Heb ik er veel dank voor gekregen ? Nee, integendeel, veel bagger naar mijne kop was mijn deel.
Heb daarna ook besloten om er geen vervolg meer aan te breien, vandaag de dag denk ik er toch aan om een update versie van uit te brengen, met nog meer power, weet alleen niet of het de moeite is, maar ikzal mijn eigenwijze ik maar volgen, dan komt het goed.
Commentaar en kritiek spuien is blijkbaar altijd makkelijker geweest, maar zelf iets doen en uitvoeren, ola !

Ondertussen dus 10 jaar later ...
Iemand ?
Indien ja, probeer het met evenveel gevoel, hart en met inzicht te doen als Brusselmans.

https://youtu.be/fKI6PwS9zPM
https://youtu.be/YgJvN2xQeyY
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door metser »

Komaan Brussel maak nog eens zo n knaller ! Als ik er naar luister komt mijn haar recht op mijn armen ! :blauw: :geel:
Plaats reactie