Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

Zit er hier nog eigenlijk iemand van het supportersverbond op het forum?

Want het zijn allemaal leuke ideeën, maar als het op het forum blijft staan en niet terecht komt bij het bestuur heeft het ook weinig nut hė. Daar moeten de mensen van het supportersverbond op inspringen om het tot bij het bestuur te krijgen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

Halenaar schreef:
Jacques schreef:Over de term "Jappen": is het echt teveel gevraagd om een meer neutrale term te gebruiken? Zouden wij het leuk vinden, moesten zij ons bv. consequent strontboeren noemen? Just saying.
Serieus?

Want voor mij heeft dat echt geen negatieve betekenis, en ik gok voor de meeste mensen onder ons ook niet? Voor mij staan 'Jappen' gelijk met 'Belgen' of 'Duitsers' hoor. Naar mijn gevoel is er niks respectloos aan.
Ik ben nu niet meteen een taalpurist, maar hierin moet ik Jacques gelijk geven. Het is wel degelijk een scheldwoord en als onze Japanse vrienden dat door een automatische vertaler (bijv. "Google") zwieren om eens te lezen wat er op dit forum/onder de supporters leeft, zou dat zeker als een verwijt overkomen...net als de Engelse variant.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... GbB9E2WzKI
https://www.merriam-webster.com/dictionary/japs
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef:
Jacques schreef:Over de term "Jappen": is het echt teveel gevraagd om een meer neutrale term te gebruiken? Zouden wij het leuk vinden, moesten zij ons bv. consequent strontboeren noemen? Just saying.
Serieus?

Want voor mij heeft dat echt geen negatieve betekenis, en ik gok voor de meeste mensen onder ons ook niet? Voor mij staan 'Jappen' gelijk met 'Belgen' of 'Duitsers' hoor. Naar mijn gevoel is er niks respectloos aan.
Het gaat er niet over wat wij ervan vinden, wel wat zij ervan vinden. Het zal wellicht eerder door onwetendheid dan slechte wil zijn. Dat kan gebeuren, 12 maanden terug wist ik dit ook niet. Het blijkt echter wel zo te zijn (zie post tesneusdoek), dus naar de toekomst toe misschien een kleine moeite doen en gewoon het neutrale Japanners of DMM gebruiken. Kwestie van wederzijds respect.
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 feb 2019, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

Ah ok, weer iets bijgeleerd vandaag :)
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Dreke schreef:
miel schreef:Dus , dan zal het toch aan die zeikerds van Sint-Truiden en omstreken liggen ,
Altijd " TE " maar nooit goed genoeg :lollig:
Ge kunt niet zomaar een paar duizend mensen zeikerds noemen. Hier is vooral één iemand verantwoordelijk voor.

Dat is heel moeilijk recht te trekken. Maar ik ben er 100% zeker van dat het wel kan. Maar dat zal moeite en vooral veel tijd kosten...
Denk ge dat Dreke ?
Als ik de commentaren lees op forum , sociale media en bij gesprekken op cafe ben ik daar niet zo zeker van tenzij ????
De supporter is veel eisend geworden , voor velen is een overwinning niet eens meer goed genoeg ,
En toch blijf ik het zeikerds noemen , als er dan al één voor verantwoordelijk was , dan is die nu weg ,
Ook binnen mijn kennissen kring zijn er zo een aantal , en ge wilt zelfs niet weten hoe ik hen noem :lol:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

Inderdaad, ik werk professioneel samen met japanners en ze zijn echt supergevoelig voor die term en beschouwen dat als zeer negatief.
Geel mannen of rijstkakkers verstaan ze gelukkig niet :D
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

De actie om de bussen terug te betalen is een mooie geste, maar is ook een voorbeeld van hoe het nu al jaren fout loopt qua communicatie en voeling met de achterban: de actie werd minder dan 48 uur op voorhand aangekondigd, en haalde niet eens de klassieke media. Het is dus een mooie beloning voor de trouwe supporters, maar er gaat daardoor geen supporter extra mee naar Waregem. En net het tanend aantal toeschouwers is momenteel toch het pijnpunt.

Op dit moment speelt Kortrijk tegen Charleroi. Een mooi gevuld stadion, en dat is geen toeval, zo blijkt:

http://kvk.be/nl/ticketactie-kv-kortrij ... -charleroi

Hier niet eens een (volwaardige) fandag, geen J-Day, niks. Als je nog iets voor de match tegen Charleroi wil doen is het eigenlijk al te laat.
25% minder toeschouwers sinds de huidige commercieel- en communicatieverantwoordelijken aan het werk zijn, dat zijn de naakte cijfers. En dat de voorzitter een boekhouder is die dus geen feeling heeft met directe klantenbinding ( ik haat het om supporters als klanten te moeten bestempelen, maar nu is het even zo) helpt de zaak ook niet vooruit natuurlijk.


Wat ik zou doen:

-actie zoals KV Kortrijk doet of iets soortgelijk
-koppelen aan een vlag-dag zodat iedereen zich betrokken voelt. Met een vlagje zwaaien is makkelijk.
-oproepen om geel aan te trekken, desnoods koppelen aan een beloning. Kijk volgende week eens rond in het stadion en zie hoe weinig mensen een truitje aan hebben.
-filmpje maken met oud-spelers die oproepen om naar het stadion te komen en dat massaal verspreiden via sociale media. "Believe the hype"
-vóór de match voor animatie gaan ipv irritatie ( minder Ivo en een andere muziekkeuze) zodat de mensen niet tot de laatste minuut wachten om naar hun plaats te gaan. Op Anderlecht geeft iedere thuismatch één of twee oud-spelers de aftrap. Kan je ook doen, keuze genoeg :)


Maar dat krijg je op een week dus niet meer geregeld.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Meestal :
Om de 2 weken is er een volwaardige fandag
Om de 2 weken kan men zich in geel blauw tooien
Om de 2 weken kan men met vlaggen zwaaien en zich betrokken voelen .
Ik persoonlijk hou helemaal niet van die opgeklopte bazaar , want dat is en blijft een éénmalig gebeuren
Bovendien komen er daar op af , die dan éénmalig de Jan komen uithangen ,
Een spontaan gebeuren blijft veel meer hangen , en nodigt uit om het nog te beleven
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Nu al moeten ze werk maken van de match tegen Gent. Iedereen binnen aan 5 euro.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Hallo-Tokyo »

Ik weet nog iets beters.


STVV - Charleroi.

10 EUR per ticket.
4 tickets voor 20 EUR.
Dat motiveert toch om met de auto vol te komen.
Ene betaalt de tickets. Ene de bokken. Ene de naft. Ene de frieten.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door omeloe »

Fidel
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jun 2012, 11:51
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Fidel »

Happy Birthday (?!)

Als ik me niet vergis bestaat STVV volgend weekend 95 jaar (opgericht 24 ? februari 1924), het is spijtig en onbegrijpelijk dat deze gebeurtenis en de goede resultaten niet worden aangegrepen om meer mensen naar het stadion te krijgen.

Wat is er nog meer nodig om goede acties uit te werken met de nodige persaandacht ?

Voor de verjaardag bijv gratis drank tussen 19 en 19.30 u (?), kaarten (oost en noord) aan 50 % / (West) aan 75 % (??), ... en / of korting op sjaals, vlaggen en truitjes (om het stadion wat geler te laten kleuren), ...
Er werden al zoveel voorstellen, hints gedaan op dit forum.

Minder dan een week voor de belangrijke wedstrijd tegen Charleroi (als je ook de kalender van de andere ploegen bekijkt) en de verjaardag van STVV is nog niets daarvan te merken (tenzij ik iets gemist heb).
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Positivo »

Dreke schreef:Nu al moeten ze werk maken van de match tegen Gent. Iedereen binnen aan 5 euro.
De actie om extra supporters naar het stadion te lokken bestaat al:
Het is de stand in de rangschikking . Daarboven op zijn er 2 wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten voor een PO1 ticket.

Alle andere acties met kortingen op tickets zijn slechte signalen.
Zo benadeel je ook de supporters die in het begin van het seizoen een abo namen.

Als de supporters nu niet komen, ziet het er niet goed uit voor stvv.
Dan is de val naar beneden ingezet. Een trainer als Marc Brijs, een trainer met een groot eergevoel, tilt daar héél zwaar aan. Die blijft in die omstandigheden niet.

Negativo.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef:
Dreke schreef:Nu al moeten ze werk maken van de match tegen Gent. Iedereen binnen aan 5 euro.
De actie om extra supporters naar het stadion te lokken bestaat al:
Het is de stand in de rangschikking . Daarboven op zijn er 2 wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten voor een PO1 ticket.

Alle andere acties met kortingen op tickets zijn slechte signalen.
Zo benadeel je ook de supporters die in het begin van het seizoen een abo namen.

Als de supporters nu niet komen, ziet het er niet goed uit voor stvv.
Dan is de val naar beneden ingezet. Een trainer als Marc Brijs, een trainer met een groot eergevoel, tilt daar héél zwaar aan. Die blijft in die omstandigheden niet.

Negativo.
Die val naar beneden werd enkele jaren geleden ingezet onder een andere eigenaar. Toen was je echter nog fulltime positivo.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Vouch »

Positivo schreef:
Dreke schreef:Nu al moeten ze werk maken van de match tegen Gent. Iedereen binnen aan 5 euro.
De actie om extra supporters naar het stadion te lokken bestaat al:
Het is de stand in de rangschikking . Daarboven op zijn er 2 wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten voor een PO1 ticket.

Alle andere acties met kortingen op tickets zijn slechte signalen.
Zo benadeel je ook de supporters die in het begin van het seizoen een abo namen.

Als de supporters nu niet komen, ziet het er niet goed uit voor stvv.
Dan is de val naar beneden ingezet. Een trainer als Marc Brijs, een trainer met een groot eergevoel, tilt daar héél zwaar aan. Die blijft in die omstandigheden niet.

Negativo.
Als Brys naar een G5-club kan mag hier 100.000 man tot op de lijn zitten, met zelfs nog een paar die op de lat gaan liggen, weg is hij. Hij ging in den tijd wel in de zandbak voor 5 man en ne kamelenkop werken, zolang hij hier goed verdiend én zich niet kan verbeteren, zal hij wel blijven.

Maar dat het hem stoort, kan ik aannemen. Tegen Lokeren (2015-2016) zat hier 10.000 man om ons in eerste te houden, 2 maanden later nog 4.000. Ik blijf dat raar vinden, "Kom we schreeuwen ze naar het behoud." Is dat dan gelukt: "Maar volgend jaar kom ik niet meer ze, het is hier altijd hetzelfde." Nja... Waarom dan wel nog komen tegen Lokeren, mijn verstand is daar wat klein voor.
Plaats reactie