Ludwig Sneyers

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Ludwig Sneyers

Bericht door Amzu »

Sporza : "Ludwig Sneyers, tot voor kort CEO van de Pro League, wordt directeur-generaal. Hij zal geassisteerd worden door Pierre François, die afgevaardigd bestuurder wordt."

Ik meen me te herinneren dat Ludwig Sneyers in het verleden een functie bij STVV heeft gehad.
Kan er hier iemand enige duiding geven over deze 'figuur' in ons betaald voetbal ?
Ik bedoel dan :
- hoe is die ooit bij STVV terecht gekomen ?
- is dat een 'element' uit de RD-stal ?
- zijn daar nog officieuze banden tussen STVV en dit heerschap ?
- ......enz.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Brusselmans »

Bouwheer van de bult en Leider van de bouw van Oost :D

En als ik niet ingegrepen had dan was de letter S van STVV in Oost nu een hakenkruis-S ;)
Moet zowat de enige keer geweest zijn dat er eens iemand naar goede raad geluisterd heeft. :lol:

Was gerechtigd correspondent/advokaat half-time ...
Nee, toen nog geen RD, maar wel in het vizier.
Truinaar, en eigenlijk wel nen toffe pee, geel-blauw bloed in de aderen van boven tot onder, nen echte ....
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Amzu »

Brusselmans schreef:Bouwheer van de bult en Leider van de bouw van Oost :D

En als ik niet ingegrepen had dan was de letter S van STVV in Oost nu een hakenkruis-S ;)

Was gerechtigd correspondent/advokaat half-time ...
Nee, toen nog geen RD, maar wel in het vizier.
Truinaar, en eigenlijk wel nen toffe pee, geel-blauw bloed in de aderen van boven tot onder, nen echte ....
Thx voor de info mijnheer Brusselmans ! :toppie:
Dus al bij al in stilte (kan niet anders in die functie) toch enige sympathie voor ons :geel: en :blauw: begrijp ik uit uw gewaardeerde bijdrage....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Halenaar »

Vooral sympathie voor zijn eigen portemonnee...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Brusselmans »

Amzu schreef:
Brusselmans schreef:Bouwheer van de bult en Leider van de bouw van Oost :D

En als ik niet ingegrepen had dan was de letter S van STVV in Oost nu een hakenkruis-S ;)

Was gerechtigd correspondent/advokaat half-time ...
Nee, toen nog geen RD, maar wel in het vizier.
Truinaar, en eigenlijk wel nen toffe pee, geel-blauw bloed in de aderen van boven tot onder, nen echte ....
Thx voor de info mijnheer Brusselmans ! :toppie:
Dus al bij al in stilte (kan niet anders in die functie) toch enige sympathie voor ons :geel: en :blauw: begrijp ik uit uw gewaardeerde bijdrage....
Jazeker, Ludwig mocht je, moest je aanspreken met Ludwig en niet als meneer Snijers.
Was ook altijd van de partij op de party's in "de Hel van Staaien" (nu frituur) tussen iedereen met zijne sjaal, bij winst of verlies. En daar mocht je al eens tegen zagen ....
Gena cava of champagne, maar pinten, en veel zelf, en niet op kosten van de zaak ...
Niets verkeerd over te zeggen ....
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Amzu »

Halenaar schreef:Vooral sympathie voor zijn eigen portemonnee...
Dat weet ik dus niet, vandaar mijn vraag in feite, maar ik vrees dat het "poentjespakken" op dit niveau schering en inslag is.
Hoe dan ook, als STVV er ooit indirect zijn voordeel mee kan doen... ;) ...mij niet gelaten hoor.
Trouwens, als je leest dat er volgend seizoen in de jupekesleague maar éne daler is, dan is deze promotie méééér dan op tijd !
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Amzu »

Brusselmans schreef:
Amzu schreef:
Brusselmans schreef:Bouwheer van de bult en Leider van de bouw van Oost :D

En als ik niet ingegrepen had dan was de letter S van STVV in Oost nu een hakenkruis-S ;)

Was gerechtigd correspondent/advokaat half-time ...
Nee, toen nog geen RD, maar wel in het vizier.
Truinaar, en eigenlijk wel nen toffe pee, geel-blauw bloed in de aderen van boven tot onder, nen echte ....
Thx voor de info mijnheer Brusselmans ! :toppie:
Dus al bij al in stilte (kan niet anders in die functie) toch enige sympathie voor ons :geel: en :blauw: begrijp ik uit uw gewaardeerde bijdrage....
Jazeker, Ludwig mocht je, moest je aanspreken met Ludwig en niet als meneer Snijers.
Was ook altijd van de partij op de party's in "de Hel van Staaien" (nu frituur) tussen iedereen met zijne sjaal, bij winst of verlies. En daar mocht je al eens tegen zagen ....
Gena cava of champagne, maar pinten, en veel zelf, en niet op kosten van de zaak ...
Niets verkeerd over te zeggen ....
Okay, goed om weten en bedankt voor de info.
En dit van een 'vol' neef van iemand die jij wellicht gekend moet hebben. 'Theo - Mr. cash - Sampermans' (zaliger).
grtz
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Since '54 »

Ludwig Sneyers, voormalig Sint-Truidens advocaat en verbonden aan de balie van Hasselt. Zoon van Marcel Sneyers, voormalig algemeen directeur van de Sint-Ursulaschool (Middelbaar Onderwijs).
Tendens
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 nov 2011, 14:05

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Tendens »

Brusselmans schreef:Bouwheer van de bult en Leider van de bouw van Oost :D

En als ik niet ingegrepen had dan was de letter S van STVV in Oost nu een hakenkruis-S ;)
Moet zowat de enige keer geweest zijn dat er eens iemand naar goede raad geluisterd heeft. :lol:

Was gerechtigd correspondent/advokaat half-time ...
Nee, toen nog geen RD, maar wel in het vizier.
Truinaar, en eigenlijk wel nen toffe pee, geel-blauw bloed in de aderen van boven tot onder, nen echte ....
Volgens mij is RD sponsor (en Marc Wilmots trainer) geworden in het laatste jaar dat Ludwig actief was bij STVV. Was niet enkel gerechtigd correspondent/advocaat, maar fungeerde toen ook als een soort van 'directeur' als ik mij niet vergis.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Franz »

Ludwig Sneyers is een echte STVV clubman.
Als er toch iemand de Pro League moet leiden, laat het dan maar door Sneyers zijn...
Ferm dat iemand van STVV het zo ver brengt in het Belgisch voetbal!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door voetballiefhebber »

Awel ik heb Ludwig ook gekend bij STVV.

Ik heb 1 jaar vrijwilligerswerk gedaan op Staaien. Het was toen een turbulent seizoen zoals we er meer hebben gekend.
Volgens mij was het het seizoen 1999-2000 of 2000-2001.
Via een man die ik kende van mijn streek die bijgesprongen was als vrijwilliger en die goed Frans sprak ben ik ook bij STVV op het secretariaat beland.
Zo ben ik op Staaien beland, zoals het toen nog heette.
Dûchatelet was er net beland als sponsor. En een eerste match die ik moest meemaken als vrijwilliger werd meteen afgelast. Dat was een oefenmatch tegen Lommel als ik me niet vergis. Het onweer was spelbreker en wij allemaal naar de kantine en heb ik daar o.a. Roland ontmoet.

Toen indertijd had STVV een jonge manager, eigenlijk een assistent van Geert Smets, namelijk Walter Boonen. Hij belandde bij STVV via Patrick Teppers, die toen bij STVV speelde.

In die voorbereiding kwam Derby County met Strupar langs.
Mijn openingsmatch was meteen een 0-0 tegen Anderlecht met Koller en Radzinski.

Na enkele speeldagen kregen we iets speciaals voor. Er werd zelfs op het secretariaat gecommuniceerd dat speler Filip Fiers ziek was. In allereil was een soort vergadering en Fiers speelde toen niet.
Later bleek dat men een administratieve fout had begaan.
Hubert Leenen, toen secretaris bij STVV werd op staande voet ontslagen.
De huisadvocaat was Ludwig Sneyers en die kwam toen op de voorgrond en volgde Hubert Leenen op.

Ondertussen vertrok ook Geert Smets naar een bedrijf van Dûchatelet. Er kwam ook een andere sympathieke hardwerkende kerel bij STVV binnen als nieuwe manager. Hij was toen de bezieler van Sector L, maar zijn naam ontsnapt me nu. Ik weet dat hij eerder werkte voor reclamebedrijf Vigneron.
Een heel correcte kerel, maar die bleef er helaas ook niet lang.

STVV stelde ook in het begin van het seizoen nog een algemeen directeur aan, Jos Vannut was de naam. Hij was o.a. verantwoordelijk voor het uittekenen van het nieuwe stadion waar toen sprake van was ergens aan het Vliegveld, maar is uiteindelijk niet doorgegaan en ook Vannut werd snel ontslagen. Zijn dochter deed toen in dat jaar ook trouwens mee aan Miss België kan ik nog als anekdote meegeven, namelijk Liesbet Vannut.
Met Vannut kon ik het wel goed vinden. Hij liet me eens naar boven gaan om een koffie te brengen aan de mensen van Schalke 04 en ik stond er niet meteen bij stil. Het was voor de aftrap tegen Club Brugge en Andy Möller en Rudi Assauer als ik me niet vergis zaten er namens Schalke.
Daar werd toen zelfs de transfer van Vermant van Club Brugge naar Schalke 04 geregeld.

Later maakte Ludwig, die echt met de voornaam aangesproken wou worden nog promotie en werd hij algemeen directeur en secretaris tegelijk.
Een correcte man, maar je voelde dat hij de kwaliteiten van een echte leider had.

Willy Reynders was toen trainer van STVV en werd later nog opnieuw opgevolgd door het duo Mangelschots-Knapen als ik het goed heb.

Op een dag tijdens het seizoen ging mijn vader een ticket kopen om mee te reizen naar Club Brugge en Nadine, die toen op het secretariaat werkte kende mijn pa van in het bedrijf vroeger waar hij werkte.
Mijn pa had Nadine daar niet kunnen houden als vakbondsafgevaardigde en dat werd nu nog kwalijk genomen.
Ik kreeg toen een 'jobke' op de achtergrond dat seizoen.

En het volgende seizoen mocht ik bellen, maar ja Ludwig was de grote baas en vlak voor het begin van de competitie heb ik met Sneyers gebeld en er was geen plaats meer vrij voor mij werd toen beweerd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Jan Bulder »

@Voetballiefhebber: die opvolger was Jo Kempeneers, maar met Sector-l had die in de verste verten niks te maken ;)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Cremasco »

Ah nu wordt het me duidelijk. Voetballiefhebber is Zander vanop het oude forum...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Since '54 »

Is Zander terug?
Tendens
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 nov 2011, 14:05

Re: Ludwig Sneyers

Bericht door Tendens »

Voetballiefhebber, dan hebben we een tijd samen stage gedaan ;-)
Plaats reactie