Verklaring bijnaam "de kanaries"

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Plaats reactie
Gargamel
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:05

Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door Gargamel »

Weet iemand misschien vanwaar deze bijnaam komt? Ik vind hiervoor nergens een verklaring, het enige wat ik me kan bedenken is dat we de dubbelkoppige adelaar verslijten voor een kanarie? Moest er toch een iets interessantere verklaring achter zitten hoor ik deze graag!
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door Dreke »

STVV schreef:Weet iemand misschien vanwaar deze bijnaam komt? Ik vind hiervoor nergens een verklaring, het enige wat ik me kan bedenken is dat we de dubbelkoppige adelaar verslijten voor een kanarie? Moest er toch een iets interessantere verklaring achter zitten hoor ik deze graag!
Het enige wat ik me kan bedenken is de clubkleuren en de overwegend gele uitrusting.
A loyal football fan only supports the shirt...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door tweety »

Ik dacht dat het te maken had met een verhaal van in den tijd van voorzitter Massa.
Hijzelf of iemand anders, weet het niet meer juist, had op een verplaatsing een kanarie in een kooitje bij als mascotte.
En dat is blijven hangen..

De clubkleuren zullen er ook wel mee te maken hebben. Brazilië worden ook de "Goddelijke Kanaries" genoemd. Norwich en Nantes, nog 2 kanaries spelen wel in geel groen.

maar over naar Since1954 en Krisaias voor de exacte verklaring.. ;)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door Since '54 »

tweety schreef:Ik dacht dat het te maken had met een verhaal van in den tijd van voorzitter Massa.
Hijzelf of iemand anders, weet het niet meer juist, had op een verplaatsing een kanarie in een kooitje bij als mascotte.
En dat is blijven hangen..

De clubkleuren zullen er ook wel mee te maken hebben. Brazilië worden ook de "Goddelijke Kanaries" genoemd. Norwich en Nantes, nog 2 kanaries spelen wel in geel groen.

maar over naar Since1954 en Krisaias voor de exacte verklaring.. ;)
Ik meen te weten dat een Franstalige reporter in de tijd van bevordering (in Waalse afdeling) de STVV-ploeg voor het eerst 'Les Canaries' noemde.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door Krisaias »

Jammer voor wie spectaculaire verklaringen verwachtte, maar onze bijnaam komt idd gewoon van de clubkleuren, die uiteraard overwegend geel zijn (zoals ook bij Norwich, Nantes, Fenerbahce).

De tweekoppige adelaar heeft daar niks mee te maken. Het logo is dan weer ontleend aan een belangrijk symbool in de stad: het Perron aan het stadhuis (symbool van de Habsburgers, dat aangaf dat bepaalde voorrechten aan de stad Sint-Truiden werden verleend).
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gargamel
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:05

Re: Verklaring bijnaam "de kanaries"

Bericht door Gargamel »

Oké mannen bedankt voor de uitleg!
Plaats reactie