FIFA 17

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Plaats reactie
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

Binnen een kleine week is het weer zo ver, de nieuwe Fifa komt uit.

Zijn dit de ratings van de STVV-spelers?:
http://www.futwiz.com/en/fifa17/club/si ... /all/680/0

Opvallend:
- Geen enkele "gouden speler" deze keer, haast allemaal zilver
- lage rating voor Bezus
- hoge rating voor: Pros, Peeters en Sylla.

Ik weet ook niet of dit de definitieve lijst zal zijn.
9/10 keer niet, want ik zie hier nog een Hendrickx tussen staan die ondertussen naar Charleroi verkast is, deze lijst zal dus nog wel veranderen naar de releasedatum toe (of via in-game updates verholpen worden).
Maar het schept toch een algemeen beeld van hoe de STVV-spelers er uit zullen zien in de game
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: FIFA 17

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:Binnen een kleine week is het weer zo ver, de nieuwe Fifa komt uit.

Zijn dit de ratings van de STVV-spelers?:
http://www.futwiz.com/en/fifa17/club/si ... /all/680/0

Opvallend:
- Geen enkele "gouden speler" deze keer, haast allemaal zilver
- lage rating voor Bezus
- hoge rating voor: Pros, Peeters en Sylla.

Ik weet ook niet of dit de definitieve lijst zal zijn.
9/10 keer niet, want ik zie hier nog een Hendrickx tussen staan die ondertussen naar Charleroi verkast is, deze lijst zal dus nog wel veranderen naar de releasedatum toe (of via in-game updates verholpen worden).
Maar het schept toch een algemeen beeld van hoe de STVV-spelers er uit zullen zien in de game
Deze ratings gaan kloppen denk ik. Ben ze al meerdere keren tegen gekomen. Vind 73 ook niet echt een lage rating om eerlijk te zijn. Meeste jaren zitten de ratings van stvv rond de 69/70 dus hij schiet er toch een beetje boven uit. Was vorig jaar ook niet top dus zal zich terug moeten bewijzen.

Ben meer verbaasd van de rating van bv Dutoit.Peeters zijn rating vind ik dan weer veel te laag en Ceballos veel te hoog.

Ben alvast benieuwd naar de game, binnen 2 dage beginnen spelen :) (voor 10 uurtjes dan tot de officiële release) . Kan u dan bevestigen als deze ratings kloppen. Vooral de nieuwe game mode the journey is gewoon GEWELDIG.

Nu enkel nog maar bij de PL ploegen maar binnen enkele jaren willen ze het naar elke comp uitbreiden. Zie het wel zitten om het met stvv te doen :D

PS waar zie jij Hendrickx ?
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:Binnen een kleine week is het weer zo ver, de nieuwe Fifa komt uit.

Zijn dit de ratings van de STVV-spelers?:
http://www.futwiz.com/en/fifa17/club/si ... /all/680/0

Opvallend:
- Geen enkele "gouden speler" deze keer, haast allemaal zilver
- lage rating voor Bezus
- hoge rating voor: Pros, Peeters en Sylla.

Ik weet ook niet of dit de definitieve lijst zal zijn.
9/10 keer niet, want ik zie hier nog een Hendrickx tussen staan die ondertussen naar Charleroi verkast is, deze lijst zal dus nog wel veranderen naar de releasedatum toe (of via in-game updates verholpen worden).
Maar het schept toch een algemeen beeld van hoe de STVV-spelers er uit zullen zien in de game
Deze ratings gaan kloppen denk ik. Ben ze al meerdere keren tegen gekomen. Vind 73 ook niet echt een lage rating om eerlijk te zijn. Meeste jaren zitten de ratings van stvv rond de 69/70 dus hij schiet er toch een beetje boven uit. Was vorig jaar ook niet top dus zal zich terug moeten bewijzen.

Ben meer verbaasd van de rating van bv Dutoit.Peeters zijn rating vind ik dan weer veel te laag en Ceballos veel te hoog.

Ben alvast benieuwd naar de game, binnen 2 dage beginnen spelen :) (voor 10 uurtjes dan tot de officiële release) . Kan u dan bevestigen als deze ratings kloppen. Vooral de nieuwe game mode the journey is gewoon GEWELDIG.

Nu enkel nog maar bij de PL ploegen maar binnen enkele jaren willen ze het naar elke comp uitbreiden. Zie het wel zitten om het met stvv te doen :D

PS waar zie jij Hendrickx ?
Toen ik gisteren keek stond Hendrikcx onderaan, links van Swers, nu blijkbaar niet meer, maar soit.

Het ziet er mij wel nice uit inderdaad, maar het is geen unicum, zo bestaat de game-modus onder een andere naam al 2 jaar bij NBA 2K.
Ik vind Peeters eigenlijk relatief hoog, toch zeker omdat hij overkomt van een Nederlandse tweedeklasser en nu bij STVV zit die op zich al niet echt als hoogvlieger beschouwd wordt.
Ik mis ook een aantal jongeren in de game: Ryckaert, Meyssen, Castro Montes vooral.

Weet jij welke nieuwe competities (niet landenteams) dat er in de game zitten? Of doen ze het met dezelfde als de 16?
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: FIFA 17

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:
StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:Binnen een kleine week is het weer zo ver, de nieuwe Fifa komt uit.

Zijn dit de ratings van de STVV-spelers?:
http://www.futwiz.com/en/fifa17/club/si ... /all/680/0

Opvallend:
- Geen enkele "gouden speler" deze keer, haast allemaal zilver
- lage rating voor Bezus
- hoge rating voor: Pros, Peeters en Sylla.

Ik weet ook niet of dit de definitieve lijst zal zijn.
9/10 keer niet, want ik zie hier nog een Hendrickx tussen staan die ondertussen naar Charleroi verkast is, deze lijst zal dus nog wel veranderen naar de releasedatum toe (of via in-game updates verholpen worden).
Maar het schept toch een algemeen beeld van hoe de STVV-spelers er uit zullen zien in de game
Deze ratings gaan kloppen denk ik. Ben ze al meerdere keren tegen gekomen. Vind 73 ook niet echt een lage rating om eerlijk te zijn. Meeste jaren zitten de ratings van stvv rond de 69/70 dus hij schiet er toch een beetje boven uit. Was vorig jaar ook niet top dus zal zich terug moeten bewijzen.

Ben meer verbaasd van de rating van bv Dutoit.Peeters zijn rating vind ik dan weer veel te laag en Ceballos veel te hoog.

Ben alvast benieuwd naar de game, binnen 2 dage beginnen spelen :) (voor 10 uurtjes dan tot de officiële release) . Kan u dan bevestigen als deze ratings kloppen. Vooral de nieuwe game mode the journey is gewoon GEWELDIG.

Nu enkel nog maar bij de PL ploegen maar binnen enkele jaren willen ze het naar elke comp uitbreiden. Zie het wel zitten om het met stvv te doen :D

PS waar zie jij Hendrickx ?
Toen ik gisteren keek stond Hendrikcx onderaan, links van Swers, nu blijkbaar niet meer, maar soit.

Het ziet er mij wel nice uit inderdaad, maar het is geen unicum, zo bestaat de game-modus onder een andere naam al 2 jaar bij NBA 2K.
Ik vind Peeters eigenlijk relatief hoog, toch zeker omdat hij overkomt van een Nederlandse tweedeklasser en nu bij STVV zit die op zich al niet echt als hoogvlieger beschouwd wordt.
Ik mis ook een aantal jongeren in de game: Ryckaert, Meyssen, Castro Montes vooral.

Weet jij welke nieuwe competities (niet landenteams) dat er in de game zitten? Of doen ze het met dezelfde als de 16?
Op de officiele pagina van ea kan je nu ook de spelers zien en hun waarde: https://www.easports.com/fifa/ultimate- ... t/database

Als je dan naar stvv specifiek gaat : https://www.easports.com/fifa/ultimate- ... B&club=680

dan zie je dat ook Bourard: 60 en Ryckaert: 58 er in zitten. Meyssen, Castro Montes momenteel nog niet maar wellicht komen die er wel nog in als ze een wedstrijd gespeeld hebben?

Van de comp zijn er 2 nieuwe denk ik J1 League (japanse comp) en nog ene maar vind niet meteen welke.

Hier staan alle comp en ploegen mooi in een lijstje:
https://www.easports.com/fifa/news/2016 ... -and-teams

Wist niet dat NBA 2K dit ook had zo een mode. Nooit echt fan geweest van basketbal games. Maar met de nieuwe engine verwacht ik alvast veel van deze fifa. Kan niet wachten tot dat ik het morgen eens kan uit proberen :D
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:
StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:Binnen een kleine week is het weer zo ver, de nieuwe Fifa komt uit.

Zijn dit de ratings van de STVV-spelers?:
http://www.futwiz.com/en/fifa17/club/si ... /all/680/0

Opvallend:
- Geen enkele "gouden speler" deze keer, haast allemaal zilver
- lage rating voor Bezus
- hoge rating voor: Pros, Peeters en Sylla.

Ik weet ook niet of dit de definitieve lijst zal zijn.
9/10 keer niet, want ik zie hier nog een Hendrickx tussen staan die ondertussen naar Charleroi verkast is, deze lijst zal dus nog wel veranderen naar de releasedatum toe (of via in-game updates verholpen worden).
Maar het schept toch een algemeen beeld van hoe de STVV-spelers er uit zullen zien in de game
Deze ratings gaan kloppen denk ik. Ben ze al meerdere keren tegen gekomen. Vind 73 ook niet echt een lage rating om eerlijk te zijn. Meeste jaren zitten de ratings van stvv rond de 69/70 dus hij schiet er toch een beetje boven uit. Was vorig jaar ook niet top dus zal zich terug moeten bewijzen.

Ben meer verbaasd van de rating van bv Dutoit.Peeters zijn rating vind ik dan weer veel te laag en Ceballos veel te hoog.

Ben alvast benieuwd naar de game, binnen 2 dage beginnen spelen :) (voor 10 uurtjes dan tot de officiële release) . Kan u dan bevestigen als deze ratings kloppen. Vooral de nieuwe game mode the journey is gewoon GEWELDIG.

Nu enkel nog maar bij de PL ploegen maar binnen enkele jaren willen ze het naar elke comp uitbreiden. Zie het wel zitten om het met stvv te doen :D

PS waar zie jij Hendrickx ?
Toen ik gisteren keek stond Hendrikcx onderaan, links van Swers, nu blijkbaar niet meer, maar soit.

Het ziet er mij wel nice uit inderdaad, maar het is geen unicum, zo bestaat de game-modus onder een andere naam al 2 jaar bij NBA 2K.
Ik vind Peeters eigenlijk relatief hoog, toch zeker omdat hij overkomt van een Nederlandse tweedeklasser en nu bij STVV zit die op zich al niet echt als hoogvlieger beschouwd wordt.
Ik mis ook een aantal jongeren in de game: Ryckaert, Meyssen, Castro Montes vooral.

Weet jij welke nieuwe competities (niet landenteams) dat er in de game zitten? Of doen ze het met dezelfde als de 16?
Op de officiele pagina van ea kan je nu ook de spelers zien en hun waarde: https://www.easports.com/fifa/ultimate- ... t/database

Als je dan naar stvv specifiek gaat : https://www.easports.com/fifa/ultimate- ... B&club=680

dan zie je dat ook Bourard: 60 en Ryckaert: 58 er in zitten. Meyssen, Castro Montes momenteel nog niet maar wellicht komen die er wel nog in als ze een wedstrijd gespeeld hebben?

Van de comp zijn er 2 nieuwe denk ik J1 League (japanse comp) en nog ene maar vind niet meteen welke.

Hier staan alle comp en ploegen mooi in een lijstje:
https://www.easports.com/fifa/news/2016 ... -and-teams

Wist niet dat NBA 2K dit ook had zo een mode. Nooit echt fan geweest van basketbal games. Maar met de nieuwe engine verwacht ik alvast veel van deze fifa. Kan niet wachten tot dat ik het morgen eens kan uit proberen :D
Japanse competitie, interessant. Wij hebben thuis nog een PS3, wachten de 4 pro af om te kijken hoe en wat, dus "The Journey" zal niet direct iets voor ons nu zijn :p. Maar met een sterke verhaallijn zal het de verwachtingen wel inlossen voor jullie
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

Ps: ik heb eens gezien, Japanse en Braziliaanse eerste klasse zijn de nieuwe teams. Vorig jaar (bij PS3 in ieder geval) stonden die Braziliaanse teams nog onder "overig". Logica: licentie van Japanse eerste klasse, maar geen toestemming om het landenteam te gebruiken :zot:
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: FIFA 17

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:Ps: ik heb eens gezien, Japanse en Braziliaanse eerste klasse zijn de nieuwe teams. Vorig jaar (bij PS3 in ieder geval) stonden die Braziliaanse teams nog onder "overig". Logica: licentie van Japanse eerste klasse, maar geen toestemming om het landenteam te gebruiken :zot:
Ook geen toestemming voor het landenteam IJsland :/
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:Ps: ik heb eens gezien, Japanse en Braziliaanse eerste klasse zijn de nieuwe teams. Vorig jaar (bij PS3 in ieder geval) stonden die Braziliaanse teams nog onder "overig". Logica: licentie van Japanse eerste klasse, maar geen toestemming om het landenteam te gebruiken :zot:
Ook geen toestemming voor het landenteam IJsland :/
Ik vind dat niet zo raar eerlijk gezegd :D

PS: zou King Kazu in het spel zitten? (Kazuyoshi Miura)
Yokohama FC, maar ik kan het nergens vinden zo direct
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: FIFA 17

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:
StvvBoy schreef:
STVV-fan schreef:Ps: ik heb eens gezien, Japanse en Braziliaanse eerste klasse zijn de nieuwe teams. Vorig jaar (bij PS3 in ieder geval) stonden die Braziliaanse teams nog onder "overig". Logica: licentie van Japanse eerste klasse, maar geen toestemming om het landenteam te gebruiken :zot:
Ook geen toestemming voor het landenteam IJsland :/
Ik vind dat niet zo raar eerlijk gezegd :D

PS: zou King Kazu in het spel zitten? (Kazuyoshi Miura)
Yokohama FC, maar ik kan het nergens vinden zo direct
Nee hij zit er niet bij. Yokohama FC zit in de 2de klasse van Japan en enkel de eerste klasse zit erbij.

Is Kazu nog steeds niet met pensioen? sebiet zit die nog op zijn 50ste te voetballen, kan je alleen maar respect voor hebben :toppie:
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: FIFA 17

Bericht door StvvBoy »

Ik heb nu het spel enkele keren gespeeld, mijn korte analyse:

Carrière is tof, je kunt nu veel meer je geld regelen. Er zijn ook veel meer doelstelling maar deze zijn vaak absurd. Zo moest ik in mijn eerste 2 seizoen minstens 15 miljoen transfer geld krijgen aan spelers uit de jeugd reeks. Dat is bijna onmogelijk.

Stvv heeft een budget van +- 3 miljoen. Er zit 1 speler bij (bamba) die potentieel heeft en dus sneller trainer. Ook zijn enkel Bamba en onze Spanjaard gehuurd. Cuevas bv niet zoals vorige keer ook zo al was.

De Journey is echt de moeite. Het neemt je echt mee in de beleving. In de demo zag het er al tof uit maar na het spelen van de echte echte game ga je er nog meer in op. Persoonlijk ben ik bij Sunderland begonnen, maar helaas moest ik uitgeleend worden dus ben ik nu officieel een speler van newcastle voor 1 jaartje.

De algemene ervaring is toch zeer positief. Het speelt vlotter en is veel realistischer. Je kunt niet meer gewoon doorlopen op snelheid. kracht heeft redelijk veel invloed nu en ook u samenspel is een pak belangrijker geworden.

Als je dus op de PS4 of XBOX one speelt ga je een heel andere ervaring hebben. Ze gebruiken nu ook de nieuwe engine van EA/Dice frostbite. Hierdoor is het realistischer . Ook Battlefield gebruikt deze bijvoorbeeld.

Als je op de Ps3/xbox 360 speelt ga je mss wel teleur gesteld worden. Daar is nog geen nieuwe engine en zal de game dus grotendeels het zelfde aanvoelen.

Over stvv. Spelen wel fijn samen, Verdedigend een goed blok. Middenveld en dan vooral Peeters en Bezus zijn geweldig, met Peeters toch al 5 vrijtrappen gescoord en bezus glipt er ook vaak tussen door en scoort gemakkelijk. Van spitsen valt het tegen. Boli presteert niet echt goed en onze Duits al helemaal niet. Momenteel staat Koubemba bij mij er omdat die nog wel vlot scoort.

Als keeper gaat Dutoit wel vaak onder de bal door heb ik het gevoel. Wellicht omdat hij niet echt groot is voor een keeper.

Ahja no een ding, de vrijtrappen / hoekschoppen hebben een nieuwe look gekregen en vind ik wel geslaagd. De strafschop daarin tegen vind ik minder geslaagd. Zal aanpassen worden.

Dus voor de gene die nog twijfelen. Fifa heeft enkele immense stappen vooruit gezet en ben er echt van onder de indruk. Als je een xbox one of Ps4 hebt raad ik het zeker aan. Voor de oudere consoles gaat het weer een zelfde gevoel zijn vrees ik.
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

Heb net de eerste minuutjes gespeeld op de PS3.

3 dingen vallen op:
- De interface is niet gewoon een "colour change", maar een mooie opfrissing
- "nieuw" (voor de PS3 versie in ieder geval) is de mogelijkheid om vriendschappelijke toernooien te spelen in de voorbereiding.
- "nieuw" (voor de PS3) is de trainingsmogelijkheid van je spelers, wat gewoon minigames zijn geloof ik (heb het nog niet gezien, maar het is iets zoals in NBA 2K ook al bestaat).

Ik ben aangenaam verrast.
Natuurlijk is de PS3 versie de PS4 versie nooit, not by a long shot.
Er zijn meer "nieuwigheden" dan gewoon een andere interface-kleur
VaNeSsA
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2015, 16:03
Locatie: Sint-Truiden

Re: FIFA 17

Bericht door VaNeSsA »

Misschien een belachelijke vraag, maar waar zit het verschil tussen het gewone spel en de deluxe editie voor de ps3?
Is het zijn prijsverschil waard?
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: FIFA 17

Bericht door Geel-Blauw »

VaNeSsA schreef:Misschien een belachelijke vraag, maar waar zit het verschil tussen het gewone spel en de deluxe editie voor de ps3?
Is het zijn prijsverschil waard?
Is vooral voor als je Ultimate Team speelt, je krijgt dan elke week 1 goud pakket en dit 20 weken lang. Je krijgt er ook een paar leen-spelers en truitjes bij.
Nie zievere, speile!
STVV-fan
Berichten: 5968
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: FIFA 17

Bericht door STVV-fan »

VaNeSsA schreef:Misschien een belachelijke vraag, maar waar zit het verschil tussen het gewone spel en de deluxe editie voor de ps3?
Is het zijn prijsverschil waard?
Om het in cijfers uit te drukken:

Slechts INDIEN je van plan bent Ultimate Team te spelen:

- Wanneer het verschil in geld tussen de gewone editie en de deluxe editie minder is dan 20 euro, is het zijn geld waard.
- Is het verschil op de kop 20 euro, zou ik het persoonlijk niet doen
- Is het verschil boven 20 euro moet je het sowieso niet doen.

Als je geen Ultimmate team speelt is het sowieso vrij nutteloos.

Have fun!
Plaats reactie