STVV merchandising

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

STVV merchandising

Bericht door Tompie »

Via sociale media zie ik de laatste tijd regelmatig merchandising van STVV passeren, die in feite geen officiële merchandising is. Het logo van STVV wordt daarbij wel altijd gebruikt.

Voorbeeld: https://designbyfan.com/products/sint-t ... 7898007303

Heeft STVV in feite nog zelf producten, buiten wat truitjes en trainingen nu Olympic kledingsponsor is?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV merchandising

Bericht door Jacques »

Wat de eigen merchandising betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven.

ik wil het wel even over deze schoen en aanverwanten hebben:
Het all-star design en stvv-logo, twee elementen die beschermd zijn. Als er een advocaat zich mee wil amuseren, zal de site rap opgedoekt zijn. Je ziet het veel tegenwoordig, nog meer met gepersonaliseerde T-shirts die opduiken in je facebook-feed. Die worden imo gewoon ad-hoc gegenereerd op basis van alle info die facebook en consoorten over je opslaan. Het T-shirt dat jij te zien krijgt, krijg ik m.a.w. mogelijk niet te zien. Mensen zeggen vervolgens "oh dat is zo toepasselijk voor mij, ik ga het delen" en zo wint de aanbieder aan naamsbekendheid. Slimme marketing.
Ik vraag me wel af (1) hoe legaal het is om die persoonlijke data te gebruiken, (2) hoeveel van die websites effectief een product leveren en niet gewoon een vorm van oplichting zijn waarbij je betaalt en nooit wat afgeleverd kwijt. Je kan heel wat met 3D-printing als je kennis van zaken hebt en een logo op een T-shirt strijken kan iedereen al jaar en dag, maar de schoen zoals die hier staat (met het logo in het stof verweven) lijkt me toch niet zo eenvoudig.

Iemand ervaring met dit soort producten?
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV merchandising

Bericht door Mikman »

De merchandising van STVV zit bij Sjalleman.

http://www.sjalleman.be/nl
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV merchandising

Bericht door Krisaias »

Volgens een facebook bericht gaat vanaf dit seizoen de STVV Jeugd de merchandising uitbaten en zou er op termijn ook terug een vaste fanshop komen. De opbrengst gaat ook naar de jeugd.

Toe te juichen initiatief. Ik hoop dat ze er een goeie cent aan overhouden.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV merchandising

Bericht door Tompie »

Idd Krisaias, heb ondertussen de communicatie van STVV jeugd op Facebook teruggevonden:


STVV Jeugd blaast merchandising nieuw leven in

Na het verdwijnen van de STVV fanshop konden de fans buiten de wedstrijddagen enkel nog terecht aan de hotelreceptie op Stayen voor gadgets. De geel-blauwe kleuren waren steeds minder aanwezig in het stadion. In reactie hierop heeft STVV Jeugd in de afgelopen maanden het heft in handen genomen. Met STVV-voorzitster Marieke Höfte werd een akkoord bereikt om terug een fanshop op te starten, volledig uitgebaat door STVV Jeugd en de meeste dagen van de week toegankelijk. Opening hiervan is gepland bij de start van het nieuwe schooljaar. Koop dus nog niet te veel schoolartikelen op voorhand, want deze gaan zeker tot het nieuwe gamma behoren!
Buiten de vaste shop zet STVV Jeugd zich ook achter de verkoop op wedstrijddagen en evenementen via een mobiel verkooppunt. Officiële start hiervoor is de fandag op 21 juli en de galawedstrijd daags nadien. Naast de eigen kledinglijn waarmee STVV recent uitpakte, gaan we al tal van nieuwe gadgets kunnen aanbieden die de echte fans zeker willen hebben.
Om alles zo professioneel mogelijk te organiseren heeft STVV een exclusief partnership afgesloten met het Limburgs bedrijf www.sjalleman.be, de grootste speler op de Belgische markt wat betreft fan artikelen en gadgets. Alle supportersattributen zullen ook online aangeboden worden via www.belgoshop.com, zusterbedrijf van Sjalleman.
STVV Jeugd is blij dat de club met deze regeling verder inzet op een goede jeugdwerking, want de opbrengsten komen ten goede van onze jongeren!
Kom dus zeker eens langs en help ons mee onze doelstelling ‘Meer geel en blauw in het stadion’ te verwezenlijken!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
always stvv
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2010, 18:27

Re: STVV merchandising

Bericht door always stvv »

Jacques schreef:Wat de eigen merchandising betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven.

ik wil het wel even over deze schoen en aanverwanten hebben:
Het all-star design en stvv-logo, twee elementen die beschermd zijn. Als er een advocaat zich mee wil amuseren, zal de site rap opgedoekt zijn. Je ziet het veel tegenwoordig, nog meer met gepersonaliseerde T-shirts die opduiken in je facebook-feed. Die worden imo gewoon ad-hoc gegenereerd op basis van alle info die facebook en consoorten over je opslaan. Het T-shirt dat jij te zien krijgt, krijg ik m.a.w. mogelijk niet te zien. Mensen zeggen vervolgens "oh dat is zo toepasselijk voor mij, ik ga het delen" en zo wint de aanbieder aan naamsbekendheid. Slimme marketing.
Ik vraag me wel af (1) hoe legaal het is om die persoonlijke data te gebruiken, (2) hoeveel van die websites effectief een product leveren en niet gewoon een vorm van oplichting zijn waarbij je betaalt en nooit wat afgeleverd kwijt. Je kan heel wat met 3D-printing als je kennis van zaken hebt en een logo op een T-shirt strijken kan iedereen al jaar en dag, maar de schoen zoals die hier staat (met het logo in het stof verweven) lijkt me toch niet zo eenvoudig.

Iemand ervaring met dit soort producten?
Vorig jaar ergens in oktober kreeg ik inderdaad zo wat te zien op facebook.
Die gele trui met blauw opschrift: Echte meisjes houden van voetbal, slimme meisjes houden van St-Truiden.
Er staat wel geen Logo van de club op.
Tuurlijk bestelde papa hier zo een trui met de bedoeling om de dochter des huizes dat voor haar 13-jarig sinterklaasfeest te geven.Ruim na de voorziene levertijd. Je zal me wel horen afkomen, die trui was er tegen dan nog niet. Verschillende mails gezonden, telkens zo een standaard pc-conversatie met wij doen al het mogelijke! Ach ja papa dan leg je die onder de kerstboom, toch? Niks kerst, niks nieuwjaar,...
Uiteindelijk ne serieuze mail geschreven met zelfs dreigen dit via de rechtbank te beslechten. Geloof het of nie, op 4 dagen tijd heb ik 2 zulke truien thuis geleverd gekregen. Kortom, leuk gadget voor de dochter, die er uiteindelijk héél blij mee was.
Even terzijde, in die periode ook schoenen via zulke aanbieding op facebook besteld (op vraag van dochter). Nooit toegekomen en diezelfde serieuze mail van mij, heeft daar nooit gewerkt. 100 euro ribbedebie...
Neen, ik zal nooit meer via zulke aanbiedingen van eender wat bestellen!

Maar voor de slimme onder ons, ik heb dus nog zo een trui op overschot en wil die wel weggeven aan iemand die hem wil.Moet daar niks voor hebben!
Tis ne medium :)
Ik woon wel aan de andere kant van het land maar kom geregeld naar STVV/Kanarie, wil je hem eerder, betaal je enkel verzending via postpakket.
Zend gerust pm want ik wil hier geen loterij-topic van maken ;)
FootballReligion
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2020, 10:09
Supporter van: België

Re: STVV merchandising

Bericht door FootballReligion »

Hallo,

Ik heb wat Vintage Stvv Items die wegkunnen.
Allen in een nieuwe staat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV merchandising

Bericht door ertee »

Koop nu jouw STVV-retroshirt in de STVV-Fanshop of via onze webshop!

In samenwerking met COPA lanceert STVV een hertuitgave van het prachtige shirt waarmee de Kanaries furore maakt in het voetbalseizoen 1993-1994. Er passeerden heel wat knappe shirts de revue op de Truiense velden, toch was er volgens jullie één shirt dat heruitgevonden mocht worden. Na een voorselectie werd het "Looza-shirt" verkozen door jullie via het platform van Socios.com
https://stvv.com/nl/nieuws/a-kern/stvv- ... etro-shirt
moemeke
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2011, 15:01

Re: STVV merchandising

Bericht door moemeke »

Hey heeft iemand een idee waar ik wat 2de hands voetbalshirts kan kopen voor mijn kinderen. Want 80 euro voor een voetbalshirt vind ik best veel.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: STVV merchandising

Bericht door Geel-Blauw »

moemeke schreef: 13 aug 2023, 09:18 Hey heeft iemand een idee waar ik wat 2de hands voetbalshirts kan kopen voor mijn kinderen. Want 80 euro voor een voetbalshirt vind ik best veel.
Al eens gekeken op Vinted?
Nie zievere, speile!
moemeke
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2011, 15:01

Re: STVV merchandising

Bericht door moemeke »

Nee merci
Plaats reactie