STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Since '54 »

Hier zijn er toch enkelen die niet goed slapen en geobsedeerd zijn door RD en BL geloof ik. Hoelang is dat nu al bezig hier? Sjongens toch ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Jacques »

Als de ex-voorzitter zijn greep zou willen lossen en de huidige voorzitter wat meer aan zijn club en wat minder aan zijn portefeuille (of die van zijn baas) zou denken, zou de obsessie ongetwijfeld minder zijn.
De impact van BL en RD op de toekomst van deze club is oneindig veel groter dan die van COL, zijn tactische kennis, zijn talenkennis of die van zijn spelers. Je kan je dus afvragen wat de belangrijkste discussie is: die over het al dan niet aanblijven van COL of die over de link RD-BL en het functioneren van die laatste.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Since '54 »

Allebei goede fond voor eeuwige studies en discussies maar aan het geval COL kan men vandaag al iets doen maar aan de gevallen BL en RD niet. Zij zijn de bazen en COL is een dagloner.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Iniesta »

Since '54 schreef:Allebei goede fond voor eeuwige studies en discussies maar aan het geval COL kan men vandaag al iets doen maar aan de gevallen BL en RD niet. Zij zijn de bazen en COL is een dagloner.
Aan COL kan men iets doen maar de vervanger zal met net dezelfde problemen zitten als COL als ze de ploeg halfweg uitverkopen. Met zo'n bestuur is er geen sportief succes mogelijk want niet gewenst. Het grootste probleem is het bestuur en niet de trainer dus is het logisch dat men het eerder over dat probleem heeft dan over de man die zij aangesteld hebben en hebben laten verzuipen. Dit doet niets af van de vele fouten die COl zelf heeft gemaakt.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Louis XIV »

zipke373 schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
Dreke schreef: Nee. Toch niet. Ik had moeten zetten "om uw gedacht HIER te mogen zeggen".
Ok, dat had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je het over inspraak binnen de club had.

Nogmaals: iedereen moét de problemen aanduiden als supporter. Maar we kunnen zelf (in theorie) ook meer doen om de club uit de tentakels van RD te halen door een alternatief aan te bieden.
Nu, betreffende die obligatielening.
Buiten het feit dat de supporter een bepaald percentage krijgt
Dat STVV wat losser zit in de greep van de NV
Wat is er voor de rest nog een "pluspunt" aan zo'n lening.

Vraag is er serieus, ik ken niet zo veel van die dingen
Dat de opbrengst hoger ligt dan wat je bij de bank krijgt en dat aangezien het een obligatielening is het om een relatief veilige belegging gaat.
Zoals hier eerder gesteld, KVM gaf 2,87% interest...Ga dat maar zoeken bij een bank momenteel voor een defensief beleggingsproduct.
Al nagedacht wat er zou kunnen gebeuren indien in geval van niet nakomen van kredietaflossingen van de club, evt faillissement of bij overname door al dan niet dubieuze eigenaar ...juist ja dan komt ge achteraan in het rijtje als kleine schuldeiser en dan kunt ge fluiten naar uw rendement, in beste geval recupereer je dan nog klein deel van belegging...structuur STVV zoals nu NIET te vertrouwen. Waarom denkt ge anders dat er relatief weinig sponsorship is op Staaien , heeft ook met bepaald imago te maken,...is misschien andere discussie maar sponsor zoals Golden Palace vind ik ethisch gezien niet kunnen (ben nogal veel gewoon)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef:
zipke373 schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
Dreke schreef: Nee. Toch niet. Ik had moeten zetten "om uw gedacht HIER te mogen zeggen".
Ok, dat had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je het over inspraak binnen de club had.

Nogmaals: iedereen moét de problemen aanduiden als supporter. Maar we kunnen zelf (in theorie) ook meer doen om de club uit de tentakels van RD te halen door een alternatief aan te bieden.
Nu, betreffende die obligatielening.
Buiten het feit dat de supporter een bepaald percentage krijgt
Dat STVV wat losser zit in de greep van de NV
Wat is er voor de rest nog een "pluspunt" aan zo'n lening.

Vraag is er serieus, ik ken niet zo veel van die dingen
Dat de opbrengst hoger ligt dan wat je bij de bank krijgt en dat aangezien het een obligatielening is het om een relatief veilige belegging gaat.
Zoals hier eerder gesteld, KVM gaf 2,87% interest...Ga dat maar zoeken bij een bank momenteel voor een defensief beleggingsproduct.
Al nagedacht wat er zou kunnen gebeuren indien in geval van niet nakomen van kredietaflossingen van de club, evt faillissement of bij overname door al dan niet dubieuze eigenaar ...juist ja dan komt ge achteraan in het rijtje als kleine schuldeiser en dan kunt ge fluiten naar uw rendement, in beste geval recupereer je dan nog klein deel van belegging...structuur STVV zoals nu NIET te vertrouwen. Waarom denkt ge anders dat er relatief weinig sponsorship is op Staaien , heeft ook met bepaald imago te maken,...is misschien andere discussie maar sponsor zoals Golden Palace vind ik ethisch gezien niet kunnen (ben nogal veel gewoon)
En "Just Eat" is dan zoveel beter?
Ethisch is b*llshit, toch zeker voor zo iets.
en tijdens het reclameblok reclame van 7(!) verschillende goksites is wel etisch? Heb je dan al een brief naar de openbare omroep gestuurd?

Over het naar de kloten gaan van onze club adhv schulden:
Hier ben ik er relatief gerust op. RD runs the show, no denial 'bout that.
Als STVV verdwijnt, wie gaat dan spelen op Staaien?
Ge kunt met de theorie afkomen dat Roland het heel spel dan veranderd in een concertzaal of iets dergelijks, misschien, maar dan kan Peterke
niet meer primeuren en dat zal hem niet zinnen.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef:
Louis XIV schreef:
zipke373 schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:
Ok, dat had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je het over inspraak binnen de club had.

Nogmaals: iedereen moét de problemen aanduiden als supporter. Maar we kunnen zelf (in theorie) ook meer doen om de club uit de tentakels van RD te halen door een alternatief aan te bieden.
Nu, betreffende die obligatielening.
Buiten het feit dat de supporter een bepaald percentage krijgt
Dat STVV wat losser zit in de greep van de NV
Wat is er voor de rest nog een "pluspunt" aan zo'n lening.

Vraag is er serieus, ik ken niet zo veel van die dingen
Dat de opbrengst hoger ligt dan wat je bij de bank krijgt en dat aangezien het een obligatielening is het om een relatief veilige belegging gaat.
Zoals hier eerder gesteld, KVM gaf 2,87% interest...Ga dat maar zoeken bij een bank momenteel voor een defensief beleggingsproduct.
Al nagedacht wat er zou kunnen gebeuren indien in geval van niet nakomen van kredietaflossingen van de club, evt faillissement of bij overname door al dan niet dubieuze eigenaar ...juist ja dan komt ge achteraan in het rijtje als kleine schuldeiser en dan kunt ge fluiten naar uw rendement, in beste geval recupereer je dan nog klein deel van belegging...structuur STVV zoals nu NIET te vertrouwen. Waarom denkt ge anders dat er relatief weinig sponsorship is op Staaien , heeft ook met bepaald imago te maken,...is misschien andere discussie maar sponsor zoals Golden Palace vind ik ethisch gezien niet kunnen (ben nogal veel gewoon)
En "Just Eat" is dan zoveel beter?
Ethisch is b*llshit, toch zeker voor zo iets.
en tijdens het reclameblok reclame van 7(!) verschillende goksites is wel etisch? Heb je dan al een brief naar de openbare omroep gestuurd?

Over het naar de kloten gaan van onze club adhv schulden:
Hier ben ik er relatief gerust op. RD runs the show, no denial 'bout that.
Als STVV verdwijnt, wie gaat dan spelen op Staaien?
Ge kunt met de theorie afkomen dat Roland het heel spel dan veranderd in een concertzaal of iets dergelijks, misschien, maar dan kan Peterke
niet meer primeuren en dat zal hem niet zinnen.
Beste, als ik zie en hoor wat er allemaal tegenwoordig gebeurd op gebied van matchfixing -u mag gerust naïef zijn en denken dat dit niet bestaat- dan vind ik idd het NIET etisch om op en naast de poulouce reclame te maken voor goksites. Wat openbare omroep hier komt te doen begrijp ik niet. Noch minder dat men normaal vind om TIJDENS de match via de Led reclame aanzet te gokken daarbij live winst kansen /gewichten aangeeft van een match op die op DAT ogenblik plaats heeft op DIE ZELFDE poulouce...geef mij dan maar de puurheid van provinciaal voetbal en de jeugd.

Wat schulden betreft met meer dan 3 miljoen Euro in min denk ik toch dat er betere en stabielere fondsen op lange termijn enige zekerheid kunnen bieden...u vermeld RD , zou dan zeker op mijn centen passen, van mij krijgt hij gene rotte euro ; match Stvv RSCA is de laatste die ik live gezien heb dit seizoen en tenzij er mirakels gebeuren blijft den deze thuis, hetgeen meer mensen zouden moeten doen wil men verandering zien ;
Ik kan nog altijd niet begrijpen dat mensen plots voor 5 euro toch naar een match gaan kijken om zo gezegd hun ploeg aan te moedigen en tegelijkertijd die mannen hun zakken vullen diezelfde klojo's die uw ploeg al jaren naar de kloten zijn aan het doen;

Ik lees hier eerder over gelijkenis van RD met Coucke . Verschil is dat Coucke meer dan 2 BMW's per jaar in de club steekt (zonder dit in de media te zetten remember RD?) en vooral sportief iets wil uitbouwen met het commerciële als 'mooi meegenomen ' en RD ...tja what the fuck
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef:
STVV-fan schreef:
Louis XIV schreef:
zipke373 schreef:
STVV-fan schreef:
Nu, betreffende die obligatielening.
Buiten het feit dat de supporter een bepaald percentage krijgt
Dat STVV wat losser zit in de greep van de NV
Wat is er voor de rest nog een "pluspunt" aan zo'n lening.

Vraag is er serieus, ik ken niet zo veel van die dingen
Dat de opbrengst hoger ligt dan wat je bij de bank krijgt en dat aangezien het een obligatielening is het om een relatief veilige belegging gaat.
Zoals hier eerder gesteld, KVM gaf 2,87% interest...Ga dat maar zoeken bij een bank momenteel voor een defensief beleggingsproduct.
Al nagedacht wat er zou kunnen gebeuren indien in geval van niet nakomen van kredietaflossingen van de club, evt faillissement of bij overname door al dan niet dubieuze eigenaar ...juist ja dan komt ge achteraan in het rijtje als kleine schuldeiser en dan kunt ge fluiten naar uw rendement, in beste geval recupereer je dan nog klein deel van belegging...structuur STVV zoals nu NIET te vertrouwen. Waarom denkt ge anders dat er relatief weinig sponsorship is op Staaien , heeft ook met bepaald imago te maken,...is misschien andere discussie maar sponsor zoals Golden Palace vind ik ethisch gezien niet kunnen (ben nogal veel gewoon)
En "Just Eat" is dan zoveel beter?
Ethisch is b*llshit, toch zeker voor zo iets.
en tijdens het reclameblok reclame van 7(!) verschillende goksites is wel etisch? Heb je dan al een brief naar de openbare omroep gestuurd?

Over het naar de kloten gaan van onze club adhv schulden:
Hier ben ik er relatief gerust op. RD runs the show, no denial 'bout that.
Als STVV verdwijnt, wie gaat dan spelen op Staaien?
Ge kunt met de theorie afkomen dat Roland het heel spel dan veranderd in een concertzaal of iets dergelijks, misschien, maar dan kan Peterke
niet meer primeuren en dat zal hem niet zinnen.
Beste, als ik zie en hoor wat er allemaal tegenwoordig gebeurd op gebied van matchfixing -u mag gerust naïef zijn en denken dat dit niet bestaat- dan vind ik idd het NIET etisch om op en naast de poulouce reclame te maken voor goksites. Wat openbare omroep hier komt te doen begrijp ik niet. Noch minder dat men normaal vind om TIJDENS de match via de Led reclame aanzet te gokken daarbij live winst kansen /gewichten aangeeft van een match op die op DAT ogenblik plaats heeft op DIE ZELFDE poulouce...geef mij dan maar de puurheid van provinciaal voetbal en de jeugd.

Wat schulden betreft met meer dan 3 miljoen Euro in min denk ik toch dat er betere en stabielere fondsen op lange termijn enige zekerheid kunnen bieden...u vermeld RD , zou dan zeker op mijn centen passen, van mij krijgt hij gene rotte euro ; match Stvv RSCA is de laatste die ik live gezien heb dit seizoen en tenzij er mirakels gebeuren blijft den deze thuis, hetgeen meer mensen zouden moeten doen wil men verandering zien ;
Ik kan nog altijd niet begrijpen dat mensen plots voor 5 euro toch naar een match gaan kijken om zo gezegd hun ploeg aan te moedigen en tegelijkertijd die mannen hun zakken vullen diezelfde klojo's die uw ploeg al jaren naar de kloten zijn aan het doen;

Ik lees hier eerder over gelijkenis van RD met Coucke . Verschil is dat Coucke meer dan 2 BMW's per jaar in de club steekt (zonder dit in de media te zetten remember RD?) en vooral sportief iets wil uitbouwen met het commerciële als 'mooi meegenomen ' en RD ...tja what the fuck
Wat een reactie. Ik ben niet te naief om dat tegen te spreken.
we zullen de discussie over ethisch maar laten vallen zeker?
Ik zie persoonlijk geen graten in het laten zien van live winstkansen. Ik gok niet, dus het kan me geen reet schelen weet je?
Daarenboven is dit wel interessant voor mensen die WEL gokken en dat nuttig zouden vinden. Is dit etisch of goed? Zoals ik zei, is "Just Eat" als sponsor vanvoor op het truitje dan zoveel beter? Het is ongeveer dezelfde discussie, al zul jij denken van niet, wat je goed recht is.
Nu klink je precies hetzelfde als die vrouw van de beginmatch tegen Brugge, tegen u zeg ik hetzelfde als tegen die vrouw: Doe normaal, of blijf anders weg (wel ironisch in deze situatie, maar kom)

Betreffende uw blijvende afwezigheid en het spuwen van gal over die 5 euro.
Het eerste kan ik enkel maar toejuichen, bravo.
Het tweede is een onzinnige reactie. Je probeert die mensen te schofferen die dat ticket voor 5 euro gekocht hebben.
Bedenk dit, hoe schrijnend ook. Die groep mensen, die dat ticket gekocht hebben, bestaan ruwweg uit 2 groepen mensen.
1 groep die vindt dat het normaal gezien te duur is om naar de voetbal te komen, waar het zoontje maandelang de oren van de kop zaagt, waar deze fantastische opportuniteit ervoor zorgt dat ze voor 10, ipv het dubbele naar de voetbal kunnen komen. Deze mensen mag/kan je niet schofferen.
De 2de groep is de groep die voetbal eigenlijk geen reet kan schelen en gewoon komen omdat het maar 5 euro is.
Het schofferen van deze mensen is gewoon onzinnig, want dat zijn NIET de soort mensen die blijven plakken.
Wat die hoogstens kunnen zeggen is: "da was ens plezant, da doen we nog ne keer". Aan die verslijt je echt geen abo hoor.... .

Wat betreft Coucke. Serieus kerel? Coucke is nochtans mediageil genoeg. Toen Oostende het voor Nieuwjaar schitterend deed, kon je de tv niet aanzetten of je moest hem zien, altijd van die "onnozele" toeren uithalen. Nu Oostende het iet minder doet, zie je hem niet zo vaak meer.
Iets opbouwen?
Ik stel je een denkoefening voor kerel:
Coucke op dit moment weg bij Oostende, wat gebeurt er met Oostende, met Coucke als ENIGE geldschieter?
RD op dit moment weg bij ons, wat gebeurt er met ons? Wij gaan erop voorruit!
In oostende is niks, echt waar niks, neem dat maar van mij aan....
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:we zullen de discussie over ethisch maar laten vallen zeker?
Ik zie persoonlijk geen graten in het laten zien van live winstkansen. Ik gok niet, dus het kan me geen reet schelen weet je?
Dat is geen argument. Er was ook een tijd (nog niet eens zo lang geleden) dat reclamecampagnes voor rookwaren en masse werden gevoerd. Weinigen die er aan denken om dat terug toe te laten. Ik denk dat alcohol en gokken dezelfde kant op gaan. De lobby doet zijn werk, maar op een gegeven moment is dat ook niet meer voldoende. Een verbod zou voor mij alleszins geen probleem zijn.

Dat verbod is er niet voor zij die een wil hebben die sterk genoeg is...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Mattehh »

Toch wel opmerkelijk dit hele verhaal... Hij bewijst bijna zwart op wit dat hier sprake is van belangenvermenging en de voetbalbond onderneemt simpelweg niks... Begrijpen wie begrijpen kan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
There is always a way.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door omeloe »

Mattehh schreef:Toch wel opmerkelijk dit hele verhaal... Hij bewijst bijna zwart op wit dat hier sprake is van belangenvermenging en de voetbalbond onderneemt simpelweg niks... Begrijpen wie begrijpen kan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit artikel bewijst niks ! Iets bewijzen doe je met bewijzen .
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Mikman »

Mattehh schreef:Toch wel opmerkelijk dit hele verhaal... Hij bewijst bijna zwart op wit dat hier sprake is van belangenvermenging en de voetbalbond onderneemt simpelweg niks... Begrijpen wie begrijpen kan...

Niet moeilijk te begrijpen: sinds Duchâtelet voorzitter af is van Standard, stelt dat probleem zich (officieel) niet meer. In theorie kan RD zelfs terug voorzitter worden van STVV.

Laten we wel wezen: in zowat iedere voetbalclub is degene met het meeste geld ook degene die het meest in de pap te brokken heeft, en dat is zeker niet altijd de voorzitter of degene die daar officieel voor wordt aanzien. Het is ook niet daar dat velen zich bij RD eigenlijk aan zouden storen, wel over hoe hij tegen een voetbalclub aankijkt. RD heeft zich nooit in de leefwereld van de supporter kunnen plaatsen en zijn ideeën blijken in het voetbal niet te werken. RD is waarschijnlijk emotioneel gestoord, wat hem tegelijk tot een succesvol zakenman en een afschuwelijk slecht voetbalvoorzitter maakt.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Since '54 »

Mikman schreef:
Mattehh schreef:Toch wel opmerkelijk dit hele verhaal... Hij bewijst bijna zwart op wit dat hier sprake is van belangenvermenging en de voetbalbond onderneemt simpelweg niks... Begrijpen wie begrijpen kan...

Niet moeilijk te begrijpen: sinds Duchâtelet voorzitter af is van Standard, stelt dat probleem zich (officieel) niet meer. In theorie kan RD zelfs terug voorzitter worden van STVV.

Laten we wel wezen: in zowat iedere voetbalclub is degene met het meeste geld ook degene die het meest in de pap te brokken heeft, en dat is zeker niet altijd de voorzitter of degene die daar officieel voor wordt aanzien. Het is ook niet daar dat velen zich bij RD eigenlijk aan zouden storen, wel over hoe hij tegen een voetbalclub aankijkt. RD heeft zich nooit in de leefwereld van de supporter kunnen plaatsen en zijn ideeën blijken in het voetbal niet te werken. RD is waarschijnlijk emotioneel gestoord, wat hem tegelijk tot een succesvol zakenman en een afschuwelijk slecht voetbalvoorzitter maakt.
Goed gezegd Mikman. Je zal er niet ver naast zitten. Dit gezegd zijnde zou ik zou nu bijna durven stellen dat men bij deze die ellenlange Duchâtelet story's maar eens afsluiten mag.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Brusselmans »

Since '54 schreef:Dit gezegd zijnde zou ik zou nu bijna durven stellen dat men bij deze die ellenlange Duchâtelet story's maar eens afsluiten mag.
Een paar maanden weg in Luik, en voilà, een dikke prijs is binnen !
En nu mag hij niet mee op de foto !!!!
Snel effe cijferen RD, Charlton wacht op Dompé en Junior ....
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV in Sport/Voetbal magazine 22/07

Bericht door Iniesta »

Just Eat en gokken zijn totaal verschillende dingen. Just eat kan misschien ongezond zijn naargelang wat je bestelt maar dat heeft niets met voetbal te maken. Gokken is iets dat de integriteit van de sport bedreigt en dus veel gevaarlijker voor de sport. Nogmaals, het is de kat bij de melk zetten en iedereen zal wel snappen dat dat niet verstandig is.

De belangenvermenging niet bewezen? RD heeft het juridisch goed geregeld maar een kind van 5 ziet dat er iets niet pluis is als dezelfde man bij meerdere clubs in dezelfde reeks aan de touwtjes trekt. De vele onderlinge transfers alleen al zeggen genoeg. Uiteraard zijn er altijd mensen die niet willen zien maar dat is dan voor hun eigen rekening.

De verhalen over RD zullen blijven zolang zijn greep op de clubs ook blijft bestaan. Het is de kern van de problemen en dus een hot topic, tot spijt van zij die het niet wensen te zien. De kop in het zand steken is zelden een goede strategie, niet om een oplossing te bekomen en zeker niet voor de kop in kwestie :D
Plaats reactie