Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Moet er intussen nog iemand overtuigd worden dat financiële opvoeding een basisvak zou moeten zijn op school? :?
Mij lijkt het dat er nog wat andere prioriteiten liggen in het onderwijs. Maar dat is een andere discussie...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jebus4life »

o
enrique schreef:
Jebus4life schreef:
enrique schreef:Mr. Lammens
Wat mij ziek gemaakt heeft is het bericht in de media dat de makelaars maffiosi van Edmilson 1M euro commissiegeld moesten hebben
Dan zou ik ook gefrustreerd zijn
Of Junior nu naar ploeg A of B gaat, kan mij in principe niet schelen
We zijn hem toch kwijt
Maar dat dit hier begint te gelijken op de Italiaanse maffia... Tja, dan houdt het op
Geen woord hierover
Graag uitleg
Volgens mij mis ik iets in je post, Lammens is toch niet betrokken met wat Junior's zaakwaarnemer aan commissie vraagt aan Gent? Of mis ik iets in het verhaal?
Dan ga ik het uitleggen met een voorbeeld
Edmilson kost normaal 2 miljoen euro
Maar hij speelt onder een hoedje met zijn makelaars
Gevolg : 1 miljoen voor STVV en 1 miljoen voor zijn makelaars
En Mr. Lammens is tevreden
Gij ook ? Ik niet...
Vanwaar komen die cijfers dan nu weer? Dat miljoen van die zaakwaarnemer had ik ook al gehoord van Louwagie; maar dat compleet los van de 2,5 miljoen die Gent (volgens verschenen berichten) over had voor Junior; dat is nog een bijkomstig bedrag bovenop de transferprijs wat die wilt vangen.

Dat verhaal van Louwagie zou dan ook perfect overeen komen met alle andere verschenen berichten dat STVV & Gent eruit waren onder elkaar en dat de eisen van Junior absurd hoog lagen volgens Gent.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door enrique »

Er staat dat het een voorbeeld is ...
Dank u.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Caravaggio »

toyotacorolla schreef:Volgens de uitleg van Lammens is hij al zeker van play-off twee te spelen, ikzelf denk dat het tweede klasse zal worden.
:D

Het is wel 1B hé ... niet dat ik wil degraderen, maar je bent wel bij het selecte clubje van 24 prof clubs :grappig:
De G5 regelen alles; Playoff -systeem, transfer-wetten, scheidsrechters, kalenders.. en de rest moet zwijgen en slikken

Na edit:
Als ge ziet hoe Niels Christiaens niet durft naar Bormans toe, .. zoals er iemand zei: ze mogen niet bij TVL & Hbvl (sponsoring, belangenvermening, ..)
°° Something to do for the BBC reporters; because the belgian reporters don't have the guts to do a research of the working netwerk Duchatelet !
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door lakie »

Jacques schreef:Nietszeggend antwoord van de stroman. Veel verpakking, weinig inhoud, zoals altijd. Misschien dat ik me morgen eens aan een repliek ten gronde waag.
Doen!
Ik kijk er al naar uit :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Iniesta »

STVV-fan schreef:Jij wil gewoon de cijfers Iniesta :D in die constructie die jij nu opzet zou jij haast geen haar beter zijn dan RD :grappig: :grappig: :grappig:
;) Mensen als stromannen voor jou de boekhouding laten doornemen en het dan aan u doorsluizen
Neen, je hebt het alweer totaal niet begrepen. De vertegenwoordiger zou uiteraard gewoon gekozen worden door de supporters. Voldoet hij niet dan kiezen ze een andere. Bedoeling is dat de supporters beter zicht krijgen op de richting dat het bestuur uit wil en de grote lijnen van de cijfers. Men hoeft niet elk loon in detail te kennen maar de totaalsom van de transfers lijkt me geen detail en de cijfers variëren hier met miljoenen en dat maakt wel degelijk een groot verschil voor een club als wij. Dat men wantrouwig is tegenover het bestuur heeft ALLES te maken met al de vorige loze beloftes die telkens niet werden ingelost. Dat er geen transparantie is over de bedragen voedt dit wantrouwen.

Dat STVV spelers moet verkopen zal niemand betwisten maar moet je 3 bepalende spelers verkopen op een moment dat je nog niet gered bent? Moet je ineens alle ambities om dit seizoen nog iets te bereiken direct verkopen? Waarom kunnen andere ploegen (met vaak nog minder middelen) hun spelers wel houden tijdens 1 seizoen? Waarom kunnen wij nog geen bankzitter van een directe tegenstander weghalen bijvoorbeeld?

Dat er iemand vertrok vond ik niet erg, da's voetbal van tegenwoordig, maar nu vertrokken er teveel en dat voor te weinig. 4 miljoen voor 3 jonge talentvolle en beloftevolle spelers is echt niet veel. Als het meer is snap ik niet waarom het bestuur dat dan niet zou meedelen. Het zou een record/primeur zijn. Bovendien is het echt wel een kutargument om met de totaalsom te pochen als voorgangers altijd uitgeblonken hebben in het totaal ontbreken van enige onderhandelingsskills. Bovendien haalden zij met 1 transfer (een keeper dan nog) meer dan de helft van dit bedrag en was België toen veel minder hot dan nu.

Wie wil nu werkelijk beweren dat we deze spelers of minstens enkelen ook niet NA dit seizoen hadden kunnen verkopen? Misschien zelfs voor meer gezien er meerdere clubs interesse hadden.

Het strafste vind ik dat Lammens de banden met RD en Standard niet eens ontkent (is ook moeilijk gezien alle aanwijzingen). De onvrede bij Gent dan maar steken op louter jaloezie vanwege een gemiste transfer is belachelijk als men zelf toegeeft dat de belangenvermenging er wel degelijk is. Waar halen wij dan zo'n groot voordeel uit deze "samenwerking"? Het stadion is niet van ons maar huren wij tegen een stevige prijs. Een deel van de inkomsten gaan naar de NV inclusief deel van verkoop van bepaalde spelers waarvan wij de namen niet mogen weten, noch de afgesproken percentages. Als je ziet wat een sprong Gent en dichter bij huis, Genk hebben kunnen maken door hun stadion en wij dan zie je toch dat er wel winnaars zijn in dit verhaal maar het zijn wij niet. Wij spelen toevallig in ST-Truiden en met de spelers die we toevallig mogen houden/hebben.

Onze trainer wou absoluut weg was het verhaal van het bestuur. Nadien is hij wel de eregast op je eigen party! Geen probleem dat hij uw spelers warm maakt voor een vertrek, geen probleem als dat voor minder is dan een ander wil geven, het zijn solden, wor.

Sommige mensen zijn rap content. Misschien door jarenlang amper iets gezien te hebben dat het went, anderen hebben wel ambitie en zijn veeleisender. Ik ben er zeker van dat heel wat mensen die een abo kochten eens geslikt hebben toen bleek dat de ploeg er maar voor een deel van het seizoen was. De stage in het buitenland voor automatismen en teamspirit zijn een regelrechte giller met zo'n "beleid". Het signaal aan ontevreden spelers is er van "wie weg wil, liever vandaag dan morgen en over de prijs gaan we niet moeilijk zijn. Wie ze komt halen kan zelfs nog eregast zijn :)

Wie een truitje kocht voor zoonlief is ook bedrogen want hopelijk staat er geen naam op van iemand die ambitieus is (bah!). Wie gaan ze volgens jaar weer zo zot krijgen om een abo te nemen voor een uitverkoopploeg? De namen op de truitjes kunnen misschien tegen een kleine meerprijs vervangen worden, maar maximum 3 keer per seizoen!

Sportief was er iets te zien tot de problemen met de vorige trainer begonnen. Nadien was het eerder huilen met de pet op. Tegen Westerlo (degradatiekandidaat) en RSCA (totaal uit vorm en trainer op de wip) was het niet zo slecht als verwacht maar wel telkens constant resultaat,... nul punten oftewel het ideale recept voor degradatie. Met nog maar enkele wedstrijden moeten wij nu nieuwe spelers inpassen en automatismen kweken! Deze situatie was verwacht vóór het seizoen maar dat we na zo'n start nog in dit terecht komen is echt wel gelegen aan het "beleid". Nu zijn ze enkel nog lastig dat we heb niet feliciteren met dit beleid en samen klaarkomen met in het beste geval het zoveelste seizoen met de hakken over de sloot. :clap:

Dit bestuur heeft een zware gok gedaan door teveel spelers op de verkeerde moment te verkopen en hopelijk loopt het nog goed af. Verschillende supporters van andere ploegen hebben mij al onbegrijpend gevraagd wat er bij ons loos is. De logica is dan ook ver te zoeken en enkel in ST-Truiden is men nog zo braaf om ook dit weer te slikken buiten enkele hard die's. Loopt dit niet goed af dan zou deze foute gok meteen alle verdiensten van de promotie teniet doen en de opbrengst van de verkopen opslokken. De voorzitter heeft er alle vertrouwen in maar na de zoveelste "stoot" zijn er steeds minder die zijn vertrouwen delen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door STVV-fan »

Iniesta schreef:
STVV-fan schreef:Jij wil gewoon de cijfers Iniesta :D in die constructie die jij nu opzet zou jij haast geen haar beter zijn dan RD :grappig: :grappig: :grappig:
;) Mensen als stromannen voor jou de boekhouding laten doornemen en het dan aan u doorsluizen
Neen, je hebt het alweer totaal niet begrepen. De vertegenwoordiger zou uiteraard gewoon gekozen worden door de supporters. Voldoet hij niet dan kiezen ze een andere. Bedoeling is dat de supporters beter zicht krijgen op de richting dat het bestuur uit wil en de grote lijnen van de cijfers. Men hoeft niet elk loon in detail te kennen maar de totaalsom van de transfers lijkt me geen detail en de cijfers variëren hier met miljoenen en dat maakt wel degelijk een groot verschil voor een club als wij. Dat men wantrouwig is tegenover het bestuur heeft ALLES te maken met al de vorige loze beloftes die telkens niet werden ingelost. Dat er geen transparantie is over de bedragen voedt dit wantrouwen.

Dat STVV spelers moet verkopen zal niemand betwisten maar moet je 3 bepalende spelers verkopen op een moment dat je nog niet gered bent? Moet je ineens alle ambities om dit seizoen nog iets te bereiken direct verkopen? Waarom kunnen andere ploegen (met vaak nog minder middelen) hun spelers wel houden tijdens 1 seizoen? Waarom kunnen wij nog geen bankzitter van een directe tegenstander weghalen bijvoorbeeld?

Dat er iemand vertrok vond ik niet erg, da's voetbal van tegenwoordig, maar nu vertrokken er teveel en dat voor te weinig. 4 miljoen voor 3 jonge talentvolle en beloftevolle spelers is echt niet veel. Als het meer is snap ik niet waarom het bestuur dat dan niet zou meedelen. Het zou een record/primeur zijn. Bovendien is het echt wel een kutargument om met de totaalsom te pochen als voorgangers altijd uitgeblonken hebben in het totaal ontbreken van enige onderhandelingsskills. Bovendien haalden zij met 1 transfer (een keeper dan nog) meer dan de helft van dit bedrag en was België toen veel minder hot dan nu.

Wie wil nu werkelijk beweren dat we deze spelers of minstens enkelen ook niet NA dit seizoen hadden kunnen verkopen? Misschien zelfs voor meer gezien er meerdere clubs interesse hadden.

Het strafste vind ik dat Lammens de banden met RD en Standard niet eens ontkent (is ook moeilijk gezien alle aanwijzingen). De onvrede bij Gent dan maar steken op louter jaloezie vanwege een gemiste transfer is belachelijk als men zelf toegeeft dat de belangenvermenging er wel degelijk is. Waar halen wij dan zo'n groot voordeel uit deze "samenwerking"? Het stadion is niet van ons maar huren wij tegen een stevige prijs. Een deel van de inkomsten gaan naar de NV inclusief deel van verkoop van bepaalde spelers waarvan wij de namen niet mogen weten, noch de afgesproken percentages. Als je ziet wat een sprong Gent en dichter bij huis, Genk hebben kunnen maken door hun stadion en wij dan zie je toch dat er wel winnaars zijn in dit verhaal maar het zijn wij niet. Wij spelen toevallig in ST-Truiden en met de spelers die we toevallig mogen houden/hebben.

Onze trainer wou absoluut weg was het verhaal van het bestuur. Nadien is hij wel de eregast op je eigen party! Geen probleem dat hij uw spelers warm maakt voor een vertrek, geen probleem als dat voor minder is dan een ander wil geven, het zijn solden, wor.

Sommige mensen zijn rap content. Misschien door jarenlang amper iets gezien te hebben dat het went, anderen hebben wel ambitie en zijn veeleisender. Ik ben er zeker van dat heel wat mensen die een abo kochten eens geslikt hebben toen bleek dat de ploeg er maar voor een deel van het seizoen was. De stage in het buitenland voor automatismen en teamspirit zijn een regelrechte giller met zo'n "beleid". Het signaal aan ontevreden spelers is er van "wie weg wil, liever vandaag dan morgen en over de prijs gaan we niet moeilijk zijn. Wie ze komt halen kan zelfs nog eregast zijn :)

Wie een truitje kocht voor zoonlief is ook bedrogen want hopelijk staat er geen naam op van iemand die ambitieus is (bah!). Wie gaan ze volgens jaar weer zo zot krijgen om een abo te nemen voor een uitverkoopploeg? De namen op de truitjes kunnen misschien tegen een kleine meerprijs vervangen worden, maar maximum 3 keer per seizoen!

Sportief was er iets te zien tot de problemen met de vorige trainer begonnen. Nadien was het eerder huilen met de pet op. Tegen Westerlo (degradatiekandidaat) en RSCA (totaal uit vorm en trainer op de wip) was het niet zo slecht als verwacht maar wel telkens constant resultaat,... nul punten oftewel het ideale recept voor degradatie. Met nog maar enkele wedstrijden moeten wij nu nieuwe spelers inpassen en automatismen kweken! Deze situatie was verwacht vóór het seizoen maar dat we na zo'n start nog in dit terecht komen is echt wel gelegen aan het "beleid". Nu zijn ze enkel nog lastig dat we heb niet feliciteren met dit beleid en samen klaarkomen met in het beste geval het zoveelste seizoen met de hakken over de sloot. :clap:

Dit bestuur heeft een zware gok gedaan door teveel spelers op de verkeerde moment te verkopen en hopelijk loopt het nog goed af. Verschillende supporters van andere ploegen hebben mij al onbegrijpend gevraagd wat er bij ons loos is. De logica is dan ook ver te zoeken en enkel in ST-Truiden is men nog zo braaf om ook dit weer te slikken buiten enkele hard die's. Loopt dit niet goed af dan zou deze foute gok meteen alle verdiensten van de promotie teniet doen en de opbrengst van de verkopen opslokken. De voorzitter heeft er alle vertrouwen in maar na de zoveelste "stoot" zijn er steeds minder die zijn vertrouwen delen.
Over het eerste deel, eerlijk Iniesta, I don't care. Jij bent altijd degene die zinnetjes iet andermans epistels haalt en u daarop vastpint, en bij jouw vertelsels verklaar je je nooit nader, achtend op het feit dat iedereen wel zal weten wat er in uw gedachten speelt. PS: het was ook "grappig" bedoelt, gezien de ' :grappig: '.
Voor de cijfers verwijs ik u graag naar de jaarrekening van 2016. Te bekomen bij de Nationale Bank van België.
Ik maak een wilde gok (en kijk met een half oog naar Mikman) en zeg dat die sommen onder het deel "realisatie vaste activa" staat.
Wat betreft het sportieve geef ik u voor de volle 100% gelijk.
Wat betreft het stadion in se. Bwaaa, wat is veel. Persoonlijk vind ik 2 (of was het 3) euro per verkocht ticket nog niet zo een slechte prijs voor een gebruiksklaar stadion, maar dat is iedereen zijn mening. Als jij dat veel vindt, uw goed recht.

Over de richting van de club kunnen we nu duidelijk zijn en verwijs ik u graag naar de "Truiense voetbalvitrine". Waar jij meer op doelt is waarschijnlijk de plaats die men denkt in te nemen in het klassement, tezamen met de eventuele verhoging van de budgetten.

Over hetgeen er beweert is de laatste dagen door Lammens en Bormans kunnen we kort zijn:
Op zich is er niets "fout" (behalve misschien dat b*llshitverhaal over het jaloerse Gent-alsof die zich niks beters kunnen veroorloven-) aan wat gezegd werd. Het wordt gewoon veels te rooskleurig uitgelegd 1 en 2, men gaat niet dieper in op de punten waar men op zou moeten ingaan (vooral dan de samenwerking met :Roland: ).
Is dit dan liegen? niet perse, het is een "halve waarheid" vertellen. Maar bon, ik wacht nog altijd op het "open antwoord op het open antwoord van de open brief", geschreven aan Lammens en de gazetten van onze eigenste Jaqcues :clap:
Ben eens benieuwd hoe ver de handpopjes dit keer durven te gaan :D
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Iniesta »

Er is niets moeilijks aan het principe van een vertegenwoordiger van de supporters in het bestuur. Het hoeft niet over alle details te gaan maar dus wel bijvoorbeeld over de totaalsom van belangrijke transfers.

De jaarrekening leert ons niets op dit moment want niet beschikbaar, ook niet bij de NBB. Om NU te oordelen heeft men dus nood aan transparantie en communicatie van de club en geen dooddoener om de discussie te verleggen naar een tijdstip waarop het kalf al een jaar verdronken is.

Als het enkel de afhouding per ticket was zou ik u nog volgen maar helaas gaat het ook over meer.

Ik heb niets tegen het feit dat we een vitrine zijn. Alle Belgische clubs zijn dat. Ik heb wel iets tegen dat dit vitrine-principe voorrang heeft op eigen belangen en ambitie. Supporters kopen geen abo of tickets om een jaarrekening in te zien maar willen iets op het veld zien. Je koopt je abo voor een ploeg waarvan je denkt dat ze iets kunnen laten zien. Een uitverkoop strookt niet met dit gegeven.

Lammens en Bormans vertellen inderdaad veel blahblah en weinig boem boem. We moeten blijven vertrouwen hebben in de mensen die dit vertrouwen telkens opnieuw beschamen. We moeten hun op hun woord geloven terwijl het na een tijd steevast leugens blijken. We moeten geloven dat het beter zal gaan ook al verliezen we wedstrijden die belangrijk zijn... Kortom veel beloven en weinig geven doet goedgelovige supporters in vreugde leven :lol:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Mikman »

Lammens terug aan de slag bij Merit Capital

http://www.tijd.be/ondernemen/banken/Me ... 8-3095.art
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door tesneusdoek »

Mikman schreef:Lammens terug aan de slag bij Merit Capital

http://www.tijd.be/ondernemen/banken/Me ... 8-3095.art
Politiek-voetbal-zaken...drie dingen die best (zoveel mogelijk) gescheiden blijven of er komt "brol" van...
Plaats reactie