Open brief aan voorzitter Bart Lammens

enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door enrique »

Mr. Lammens
Wat mij ziek gemaakt heeft is het bericht in de media dat de makelaars maffiosi van Edmilson 1M euro commissiegeld moesten hebben
Dan zou ik ook gefrustreerd zijn
Of Junior nu naar ploeg A of B gaat, kan mij in principe niet schelen
We zijn hem toch kwijt
Maar dat dit hier begint te gelijken op de Italiaanse maffia... Tja, dan houdt het op
Geen woord hierover
Graag uitleg
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jebus4life »

enrique schreef:Mr. Lammens
Wat mij ziek gemaakt heeft is het bericht in de media dat de makelaars maffiosi van Edmilson 1M euro commissiegeld moesten hebben
Dan zou ik ook gefrustreerd zijn
Of Junior nu naar ploeg A of B gaat, kan mij in principe niet schelen
We zijn hem toch kwijt
Maar dat dit hier begint te gelijken op de Italiaanse maffia... Tja, dan houdt het op
Geen woord hierover
Graag uitleg
Volgens mij mis ik iets in je post, Lammens is toch niet betrokken met wat Junior's zaakwaarnemer aan commissie vraagt aan Gent? Of mis ik iets in het verhaal?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jack »

Nog eens opnieuw gelezen...hoe vaag kan je blijven.
Grappig trouwens die passage over de frustratie in Gent. Daar zeggen ze eigenlijk nogmaals dat de link er nog is met RD en Standard.

Soit, we weten hoe het zit en het ziet er niet naar uit dat dit gaat veranderen.
Al wordt er wel gehint op een stap opzij zetten voor een buitenlandse investeerder. Het is enkel wachten tot ze er een "goed gevoel" bij hebben.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door enrique »

Jebus4life schreef:
enrique schreef:Mr. Lammens
Wat mij ziek gemaakt heeft is het bericht in de media dat de makelaars maffiosi van Edmilson 1M euro commissiegeld moesten hebben
Dan zou ik ook gefrustreerd zijn
Of Junior nu naar ploeg A of B gaat, kan mij in principe niet schelen
We zijn hem toch kwijt
Maar dat dit hier begint te gelijken op de Italiaanse maffia... Tja, dan houdt het op
Geen woord hierover
Graag uitleg
Volgens mij mis ik iets in je post, Lammens is toch niet betrokken met wat Junior's zaakwaarnemer aan commissie vraagt aan Gent? Of mis ik iets in het verhaal?
Dan ga ik het uitleggen met een voorbeeld
Edmilson kost normaal 2 miljoen euro
Maar hij speelt onder een hoedje met zijn makelaars
Gevolg : 1 miljoen voor STVV en 1 miljoen voor zijn makelaars
En Mr. Lammens is tevreden
Gij ook ? Ik niet...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jacques »

Nietszeggend antwoord van de stroman. Veel verpakking, weinig inhoud, zoals altijd. Misschien dat ik me morgen eens aan een repliek ten gronde waag.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Halenaar »

Bormans zo meteen op TVL.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door enrique »

Halenaar schreef:Bormans zo meteen op TVL.
Zelfde deal met Standard als met Gent ivm Edmilson
Mmm, geloof hem niet
Maar dat zal mijn probleem blijven, vrees ik
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Halenaar »

Opvallend op TVL:

- Volgens Bormans is er in de geschiedenis van STVV nog nooit zoveel betaald geweest als voor de transfers van Dompé/ Junior/ Schoofs. Momenteel was de duurste uitgaande transfer voor STVV Mignolet, die dacht ik voor 2,4 miljoen euro verhuisde naar Sunderland. Volgens Bormans zijn dit drietal, elk individueel, dus voor een hoger bedrag weggegaan dan 2,4 miljoen euro. Een héél zware claim.
- Er komt geen transfer meer bij vandaag, transferperiode is dus afgesloten voor ons.
- Zelfde deal met Standard als met Gent voor Edmilson.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door bor »

Wat ik mij afvraag is waarom zoveel mensen hier per se al die details van transfers en achterliggende financiën willen kennen of zelfs denken te kennen. Mij persoonlijk interesseert enkel de ploeg die op het plein staat en hoe die het doet. Verder ga ik er van uit dat het bestuur ook zorgt dat de rekeningen betaald worden en de licentie gehaald.
Ik geef eerlijk toe dat ik vorig seizoen en begin dit jaar de ploeg minder sterk had ingeschat dan ze achteraf bleek te zijn. Dus wat dat betreft kan ik niet klagen van het werk binnen STVV.
De transferperiode nu ben je 2,5 basisspeler kwijt ( Dompe slechts de helft van de matchen gespeeld). Voor de rest zijn er veel spelers vertrokken die niet of nauwelijks spelen en dus niet gemist worden. In de plaats kwamen een 5- tal spelers die in aanmerking komen voor een basisplaats ( Raman, Soumahoro, Allan, Gerkens, Dussault en hopelijk ook die Duitser) Verder was er al Mahlangu die ik een echte aanwinst vind en zijn er nog wat nieuwelingen die nu of in de toekomst misschien doorbreken alla Tchenkoua en Desart. Als dit zomertransfers waren en STVV er dan nog een paar miljoen aan over houdt zeg ik goed gewerkt. Geen idee of het nu 4-5 of 6 miljoen is ( ik ken weinig clubs die hier details over vrijgeven). Als ik iedereen hier moet geloven onder de marktprijs, maar dan zijn het in ieder geval nog altijd maar dezelfde idioten als die hier altijd rondgelopen hebben want in heel de geschiedenis van STVV is blijkbaar nog niet veel meer verdient aan een transfer als nu 3 keer in 1 transfer periode (met uitzondering misschien van Mignolet, wat toen een echte uitzondering was)
Wil dit zeggen dat ik dit nu allemaal geweldig vind? Niet echt aangezien het nu geen zomertransfers zijn maar Halfweg het seizoen en je er niet geweldig voor staat. Dan je meest beslissende speler en de drager van je ploeg laten vertrekken is levensgevaarlijk ook al vervang je ze op papier voldoende. De tijd is kort om de mayonaise te laten pakken en als het niet tijdig lukt dan is kunnen de gevolgen wel eens dramatisch zijn. Persoonlijk hoop en denk ik niet dat het zo ver zal komen en dan staat er toch wel een degelijke basis voor volgend jaar, al ga je dan weer wat einde contract spelers moeten overtuigen of vervangen. Maar dat geldt voor meer dan de helft van de eerste klasse ploegen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door STVV-fan »

Weinig inhoud, bwa ja.

Nogmaals, we weten dat er smeerlapperij rondgaat, maar Lammens (en iedere andere voorzitter/belangenbehartiger) zal nooit in detail treden.
Hij heeft het topje van de ijsberg prijsgegeven door (indirect) te zeggen dat :Roland: nog wel degelijk een deel te zeggen heeft en dat er contacten zijn met Standard.

Ook geeft hij toe STVV op termijn te verlappen aan buitenlanders (lees: als ze genoeg betalen en :Roland: een deel Gepetto kan blijven).

Dus is het volledig verpakking? Nee
Is het inhoud? NIet in de letterlijke zin van het woord.

Maar ik denk dat dit antwoord toch zeker een redelijk aantal mensen wat natte dromen zal bezorgen deze nacht.
Dit is nog maar de top van de ijsberg
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Halenaar »

bor schreef:Wat ik mij afvraag is waarom zoveel mensen hier per se al die details van transfers en achterliggende financiën willen kennen of zelfs denken te kennen. Mij persoonlijk interesseert enkel de ploeg die op het plein staat en hoe die het doet. Verder ga ik er van uit dat het bestuur ook zorgt dat de rekeningen betaald worden en de licentie gehaald.
Kijk, met alle respect van de wereld trouwens, jij lijkt me zo'n supporter die puur voor de ontspanning een matchke komt meepikken op Stayen. Uitslag lijkt weinig van belang te zijn, en als ze naar 2de klasse zakken zal het u ook niet veel schelen, want dan kom je toch niet meer of amper. Als ik u uitleg zo hoor denk ik dat u zo'n supporter bent, waar ik overigens niks op tegen heb, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk. Maar ik ken nog zo'n supporters met dezelfde gedachten gang.

Zelf ben ik gefascineerd door het spelletje en door STVV. Als de club degradeert ben ik daar kapot van, als het goed gaat met de club kan ik er ook echt van genieten. Kan je geloven dat ik ondertussen al met weemoed terugdenk aan ons seizoensbegin? Het is meer dan maar voetbal voor mij, het is passie. Passie voor de club STVV. En dan wil ik graag dat het goed gaat en er goed beleid voert, en dan wil ik inderdaad ook wel de details kennen van de transfers. Want ik heb al meer slechte momenten en slecht beleid gekend met deze club dan omgekeerd ;)
stedoca
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2011, 00:08

Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door stedoca »

"De NV werd opgericht met een kapitaal van 500.000,- euro dat bij gebrek aan externe kandidaat-investeerders door mezelf (B. Lammens BVBA) werd verhoogd tot 4.000.000,- euro."

M.a.w; met de drie uitgaande transfers van 3.800.000€ heb ik nu mijn geïnvesteerde 3.500.000€ terug !
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Mikman »

stedoca schreef:"De NV werd opgericht met een kapitaal van 500.000,- euro dat bij gebrek aan externe kandidaat-investeerders door mezelf (B. Lammens BVBA) werd verhoogd tot 4.000.000,- euro."

M.a.w; met de drie uitgaande transfers van 3.800.000€ heb ik nu mijn geïnvesteerde 3.500.000€ terug !
Ai ai ai. :| :?

Moet er intussen nog iemand overtuigd worden dat financiële opvoeding een basisvak zou moeten zijn op school? :?
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door bor »

Halenaar schreef:
bor schreef:Wat ik mij afvraag is waarom zoveel mensen hier per se al die details van transfers en achterliggende financiën willen kennen of zelfs denken te kennen. Mij persoonlijk interesseert enkel de ploeg die op het plein staat en hoe die het doet. Verder ga ik er van uit dat het bestuur ook zorgt dat de rekeningen betaald worden en de licentie gehaald.
Kijk, met alle respect van de wereld trouwens, jij lijkt me zo'n supporter die puur voor de ontspanning een matchke komt meepikken op Stayen. Uitslag lijkt weinig van belang te zijn, en als ze naar 2de klasse zakken zal het u ook niet veel schelen, want dan kom je toch niet meer of amper. Als ik u uitleg zo hoor denk ik dat u zo'n supporter bent, waar ik overigens niks op tegen heb, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk. Maar ik ken nog zo'n supporters met dezelfde gedachten gang.

Zelf ben ik gefascineerd door het spelletje en door STVV. Als de club degradeert ben ik daar kapot van, als het goed gaat met de club kan ik er ook echt van genieten. Kan je geloven dat ik ondertussen al met weemoed terugdenk aan ons seizoensbegin? Het is meer dan maar voetbal voor mij, het is passie. Passie voor de club STVV. En dan wil ik graag dat het goed gaat en er goed beleid voert, en dan wil ik inderdaad ook wel de details kennen van de transfers. Want ik heb al meer slechte momenten en slecht beleid gekend met deze club dan omgekeerd ;)
Als jouw inschattingsvermogen van onze beleidsmensen even goed is als de analyse die je van mij maakt, dan is er nog hoop :grappig:
Ik kom al meer dan 25 jaar naar STVV in goede en slechte tijden. In 2de klasse evenzeer als in 1ste en het feit dat STVV geen passie is voor mij mag je eens aan mijn vrouw proberen uit te leggen. Ze is er nog altijd niet goed van dat onze dochter haar eerste woordje niet mama was maar STVV. En dat zowel de dochter als de zoon nu ook trouw naar alle thuismatchen meegaan en dagelijks als eerste in de sportkrant kijken of er iets van STVV in staat. Ik heb ook meegemaakt dat Jef en Jef heiligen waren bij de promotie En nadien charlatans toen het minder ging. Lambeets, Knapen, Scheepers waren de ene dag gemotiveerde clubmensen en als resultaten of financiële toestand tegenvielen mensen zonder ruggengraat of onbekwaam. Mangelschots de held als trainer en de pispaal met zijn lijstjes als TD. Het enige waar iedereen het over eens is, is dat RD bij zijn aantreden als voorzitter niet gehinderd werd door enige voetbalkennis, maar dat we zijn centen op dat moment broodnodig hadden.
Dus ik denk dat je er redelijk naast zat met de inschatting die je van mij maakt. Erg? Helemaal niet, want je kent me dan ook niet. En dat is eigenlijk ook mijn hele punt. Ik vind het grappig hoe hier hele processen, complotten en theorieën voor waarheid naar voor gebracht worden en mensen daar op beoordeeld en zelfs afgerekend worden. De ene zal al wat meer achtergrond info dan de andere hebben, maar meer dan een stukje van het geheel zal niet gekend zijn. Ik beoordeel op hetgeen ik op het terrein zie want dat is waar het mij om gaat als supporter. En ook het enige waar ik zicht op heb. Als ik dan de beginopstelling zie tegen Westerlo, dan vrees ik al het ergste nog voor de match begonnen is, met het gekende resultaat. Net zoals vele anderen met mij opdat moment. En dat zijn dan zaken waar ik me net iets meer zorgen over maak dan het feit of Lammens nu elke dag samen koffie drinkt met RD of niet. Ik hoor al enkele jaren dat de club kapot moet, alleen de winkels er gaan komen en niet het stadion, STVV niet naar eerste mag, nu weer terug naar 2de moet en zo zal er wel altijd iets zijn bij STVV. Wat ik vast stel is dat het stadion er is en gezien mag worden. We niet in 2de, maar in 1ste zitten en dat de winteraankopen mij alvast niet de indruk geven dat de doelstelling retour 2de klasse is. Wil dat zeggen dat ik gerust ben in de toekomst? Neen daarvoor heb ik hier ook al te veel gezien. Maar gewoon dat ik me in de eerste plaats focus op het sportieve want daar draait het voor mij om en ik het, blijkbaar als enige hier, niet zo abnormaal vind dat de supporters niet alle financiële details kennen. Nogmaals ik ken geen clubs waar dat wel zo is. Als ik het goed begrepen heb, hebben de supportersclubs nu hun (symbolische) aandelen teruggegeven. Het enige dat hen blijkbaar het recht gaf om toch al een groot inzicht te krijgen in de financiële toestand van de club? Hoe ik dat moet rijmen met de vraag anderzijds naar meer informatie, is me niet echt duidelijk. Soit, ik kijk naar het sportieve. Het behoud van de huidige rangschikking. PO 2 waar STVV een goed figuur slaat en wat jeugd test naar volgend seizoen toe (niet allemaal gelijk want dan loopt het mis). En dan is het seizoen voor mij geslaagd. PO1 is voor mij nooit realistisch geweest. En dan start het circus weer naar volgend seizoen toe. En ja ik zal er bij zijn. Zelfs al zou het in 2de klasse zijn. En ja dan zal ik ook vloeken op het bestuur maar weer owv de sportieve criteria. Uiteraard besef ik ook dat STVV in budget moet groeien willen ze een stabiele eersteklasser worden. Maar ik hoor alvast de beleidsmensen niets anders beweren. Gaat het hen lukken? Geen idee. Ik hoop het alvast van harte en ben al blij dat ze het tenminste ook beseffen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door toyotacorolla »

Ik weet niet wat sommige ambitie noemen, maar als je half weg het seizoen je zo gezegde drie sterkhouders van de hand doet, ja .......'en PO 2 is op dat moment helemaal nog geen zekerheid.
Plaats reactie