STVV in VM 03/08/16

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

STVV in VM 03/08/16

Bericht door lindoke »

Net dat verhaal in VM gelezen en ik viel ongeveer van mijne stoel. Het hele verhaal en alles wat er met en rond Duchatelet en zijn clubs gebeurt is nog absurder en belachelijker dan ik had kunnen denken. ON-GE-LOOF-LIJK!!!!!!!!!

Duchatelet laat zich - wat betreft transfers - leiden door een belachelijke (hij ziet er echt belachelijk uit) twintiger waar niemand ooit van gehoord heeft en die zich baseert op statistieken!!! Zijn naam is Thomas Driesen en lijkt me te dom om dood te doen.

Hij wist Duchatelet te overtuigen om voor hem te werken door een email naar Duchatelet te schrijven.

Citaat uit VM:

O'Loughlin geeft toe dat hij al tijdens zijn trainerschap bij STVV met Driesen te maken had, maar hem echt kennen doet hij niet. Zoals niemand schijnbaar. Een twintiger, die vooral opvalt door zijn bizarre kapsels en zonder achtergrond in het voetbal: veel meer valt er niet te vernemen over de mysterieuze Limburger.

Verder nog:

Hoe Driesen zich binnenpraatte bij Duchatelet is een verhaal apart. Kort nadat Duchatelet Standard kocht, zou de jonge Limburger hem hebben gemaild met wat er allemaal verkeerd liep bij zijn club. Tegelijk legde hij uit waarom zijn idool Mario Balotelli nooit een strafschop mist. Voor zoveel jeugdige stoutmoedigheid heeft Duchatelet wel een zwak. In zijn clubs net als in zijn bedrijven omringt hij zich graag met jonge, ambitieuze mensen. Driesen werd zijn sportieve orakel......

Dat is toch allemaal te gek voor woorden!!!!!! En zo een zot leidt onze club?!?!?!?!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Brusselmans »

lindoke schreef:hem hebben gemaild met wat er allemaal verkeerd liep bij zijn club. Driesen werd zijn sportieve orakel......
Het forum eens lezen had ook soelaas kunnen brengen !
Dat is toch allemaal te gek voor woorden!!!!!! En zo een zot leidt onze club?!?!?!?!
Je moet wereldvreemd zijn to be part of the party !
En mijn vermoeden wordt bevestigd : je moet het juiste kapsel hebben !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door stvvilvoorde »

Katrien Meire heeft op dezelfde manier het directeurschap in Charlton gekregen.
Ook begonnen met een mailtje naar Duchatelet.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door StvvBoy »

lindoke schreef:Net dat verhaal in VM gelezen en ik viel ongeveer van mijne stoel. Het hele verhaal en alles wat er met en rond Duchatelet en zijn clubs gebeurt is nog absurder en belachelijker dan ik had kunnen denken. ON-GE-LOOF-LIJK!!!!!!!!!

Duchatelet laat zich - wat betreft transfers - leiden door een belachelijke (hij ziet er echt belachelijk uit) twintiger waar niemand ooit van gehoord heeft en die zich baseert op statistieken!!! Zijn naam is Thomas Driesen en lijkt me te dom om dood te doen.

Hij wist Duchatelet te overtuigen om voor hem te werken door een email naar Duchatelet te schrijven.

Citaat uit VM:

O'Loughlin geeft toe dat hij al tijdens zijn trainerschap bij STVV met Driesen te maken had, maar hem echt kennen doet hij niet. Zoals niemand schijnbaar. Een twintiger, die vooral opvalt door zijn bizarre kapsels en zonder achtergrond in het voetbal: veel meer valt er niet te vernemen over de mysterieuze Limburger.

Verder nog:

Hoe Driesen zich binnenpraatte bij Duchatelet is een verhaal apart. Kort nadat Duchatelet Standard kocht, zou de jonge Limburger hem hebben gemaild met wat er allemaal verkeerd liep bij zijn club. Tegelijk legde hij uit waarom zijn idool Mario Balotelli nooit een strafschop mist. Voor zoveel jeugdige stoutmoedigheid heeft Duchatelet wel een zwak. In zijn clubs net als in zijn bedrijven omringt hij zich graag met jonge, ambitieuze mensen. Driesen werd zijn sportieve orakel......

Dat is toch allemaal te gek voor woorden!!!!!! En zo een zot leidt onze club?!?!?!?!
De spelers die de jong hier heeft binnengehaald dit jaar doen het toch niet zo slecht ... ? Dus waarom die jong bekritiseren?

Sommigen zullen wel elke dag iets om over te klagen zoeken :yes:

Ducha doet toch wat hij wilt en beslist toch zelf door wie hij zich laat adviseren? OF ben je jaloers dat je zelf gene mail gestuurd hebt?

Als die jong daadwerkelijk de namen geeft en er voor gezorgd heeft dat bv De petter, peeters en Bezus hier staan dan mag die jong hier nog jaren de transfers komen doen!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Jacques »

Iemand het volledige artikel?

Zonder het artikel gelezen te hebben: de statistische benadering wordt ook bij FC Midtjylland gehanteerd, met enig succes overigens. Echter, daar doet men dat op een doorgedreven manier en maakt men er geen geheim van. In een Standardsupporter waar nog nooit iemand van hoorde en die uit alle organigrammen gehouden wordt, heb ik precies niet veel vertrouwen. Ik wil zijn statistieken wel eens zien.
Dat werken met een raadgever is trouwens zowat de modus operandi van Circus Rolando: hier zijn er zo 1 of 2 gepasseerd waaronder een ex-makelaar, bij Standard haalde hij opeens Lawarée binnen, die een week eerder nog makelaar van Mazzu was. Toch een raadsel hoe die man ooit fortuin heeft kunnen maken in de electronica-industrie en er op prat gaat extreem rationeel te zijn, maar in zijn voetbalclubs en zijn entourage rekruteert op buikgevoel. Transparantie: nul. Resultaat: nihil.
Laatst gewijzigd door Jacques op 04 aug 2016, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Jack »

Ik zou het artikel eens willen lezen. Iemand een scan?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Jones »

Als ik Roland zijn kop nog maar zie dan moet ik al overgeven. :vomit:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Halenaar »

Ben benieuwd welke statistieken hij gebruikt heeft bij onze nieuwe aanvaller :lol:

Mij lijkt het dat Thomas Driesen gewoon de rits aangeboden spelers van makelaars uitkamt. Kan een goede eerste stap zijn om een heleboel spelers te 'filteren', maar niet meer dan dat. Het transferbeleid is trouwens wel dramatisch als je het eens objectief bekijkt, maar daar zijn nog wel wat clubs schuldig aan in onze competitie.

De transfers werden vroeger gedaan door een trainer (Ferrera), wat zowat de grootste passant is in het voetbal. Nu word er blijkbaar beroep gedaan op 1/ 2 makelaars met kennis (?) van de Franse 2de klasse (Valdevia, Koubemba, Dompe, Tchenkoua, Sylla, interesse Nguette, ....). Echt opvallend dat STVV zo de Franse toer is opgegaan, aangezien ze vroeger nooit of amper een speler van die competitie haalde. Pulido en Djene kunnen we linken aan het Spaans avontuur met Roland, en Peeters speelde op een steenworp van Stayen. Alleen Fernandes en Bezus zijn de vreemde eenden in het Truiense transfer verhaal.

Het zou me verbazen moesten de nieuwkomers, buiten de Belgen, echt gescout zijn geweest. Een zeer kwalijke evolutie als je het mij vraagt, ook al doen meerdere clubs dit. Een goed scoutingsnetwerk brengt veel meer op in elk opzicht.

StvvBoy schreef:
lindoke schreef:Net dat verhaal in VM gelezen en ik viel ongeveer van mijne stoel. Het hele verhaal en alles wat er met en rond Duchatelet en zijn clubs gebeurt is nog absurder en belachelijker dan ik had kunnen denken. ON-GE-LOOF-LIJK!!!!!!!!!

Duchatelet laat zich - wat betreft transfers - leiden door een belachelijke (hij ziet er echt belachelijk uit) twintiger waar niemand ooit van gehoord heeft en die zich baseert op statistieken!!! Zijn naam is Thomas Driesen en lijkt me te dom om dood te doen.

Hij wist Duchatelet te overtuigen om voor hem te werken door een email naar Duchatelet te schrijven.

Citaat uit VM:

O'Loughlin geeft toe dat hij al tijdens zijn trainerschap bij STVV met Driesen te maken had, maar hem echt kennen doet hij niet. Zoals niemand schijnbaar. Een twintiger, die vooral opvalt door zijn bizarre kapsels en zonder achtergrond in het voetbal: veel meer valt er niet te vernemen over de mysterieuze Limburger.

Verder nog:

Hoe Driesen zich binnenpraatte bij Duchatelet is een verhaal apart. Kort nadat Duchatelet Standard kocht, zou de jonge Limburger hem hebben gemaild met wat er allemaal verkeerd liep bij zijn club. Tegelijk legde hij uit waarom zijn idool Mario Balotelli nooit een strafschop mist. Voor zoveel jeugdige stoutmoedigheid heeft Duchatelet wel een zwak. In zijn clubs net als in zijn bedrijven omringt hij zich graag met jonge, ambitieuze mensen. Driesen werd zijn sportieve orakel......

Dat is toch allemaal te gek voor woorden!!!!!! En zo een zot leidt onze club?!?!?!?!
De spelers die de jong hier heeft binnengehaald dit jaar doen het toch niet zo slecht ... ? Dus waarom die jong bekritiseren?

Sommigen zullen wel elke dag iets om over te klagen zoeken :yes:

Ducha doet toch wat hij wilt en beslist toch zelf door wie hij zich laat adviseren? OF ben je jaloers dat je zelf gene mail gestuurd hebt?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Jacques »

Bon, heeft er dus iemand dat artikel of wordt ook dit gewoon een bekvechten-als-kleine-kindjes-topic? :fuck:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Bon, heeft er dus iemand dat artikel of wordt ook dit gewoon een bekvechten-als-kleine-kindjes-topic? :fuck:
U vraagt, ik draai.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Brusselmans »

Ik ben niet eens verrast ...
Zelfs de mails na een match verrassen me niet !
Als een lafaard anderen voor zich uitschuiven, en de internetheld uithangen via mail !

Is ook iemand die nooit recht in de ogen kijkt, let er maar eens op !
Van iemand die met volle overtuiging raaskalt hoeveel maanden hij nog gaat leven, verwacht je toch niks anders, of wel ?

Zielige mens !
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Since '54 »

Internethelden ....
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Jacques »

Bedankt voor het inscannen, Lindoke!

Er staan toch wel wat interessante zaken in het artikel. Effen opgelijst:
- Over de Franse connectie: daar kunnen we nu ook meteen een naam op plakken, nl. Dylan Salomon. Dompé, Tchenkoua, bijna Nguette, Sylla, Valdivia en ten slotte Koubemba bij ons. Dussaut van Valenciennes via Standard naar ons. Mbenza en Trebel nu bij Standard, eerder ook Boschilia, Bulot en Vainqueur? Zijn toch wel een pak Franse namen die de laatste jaren hier en in Luik gearriveerd zijn. Omgekeerd ook een aantal spelers naar daar gestuurd (Thuram, Mbombo, Santini etc.) Drukke zomer(s) voor Salomon.
- Over de Franse connectie (2): wat de naam Salomon niet meteen verklaart is de rol van Valenciennes dat met Dompé, Dussaut, Mbenza en bijna Nguette blijkbaar wel graag zaakjes doet met Roland. Goeie band met de voorzitter? Salomon die veel spelers in zijn portefeuille heeft zitten (als die überhaupt als makelaar optreedt)?
- Ik stel me nog altijd vragen bij de onafhankelijkheid van Standard. Er wordt natuurlijk regelmatig herhaald dat de banden doorgeknipt zijn. Tegelijk blijven de personeelswissels aan de lopende band doorgaan. Ferrera, Junior en Dompé naar ginds, De Sart en Dussaut in januari naar hier, Van Kets, Beckx en Pirard deze zomer.
- Die Driesen is toch een bizar verhaal. Een kerel die het goed kan uitleggen over zijn eigen club en wat lummelt over Ballotelli en daarmee ben je binnen? Ondanks de miljoenenbusiness die voetbal is, blijft het toch ook een amateuristisch zootje met veel natte vinger-werk. Er bestaat natuurlijk niet zoiets als een universitaire opleiding scout of analist zoals dat bv. wel bestaat voor ingenieurs (hoewel data-analist dicht in de buurt komt), maar zou hij zoiets ooit gedaan hebben bij Melexis? Iemand zonder diploma, maar wel wat ballen aan zijn lijf meteen binnenhalen als afdelingshoofd? Onrechtstreeks beslist die Driesen over de investering van opgeteld een aantal miljoenen (hier, in Standard eerder, bij zijn andere clubs), 2x per jaar. En denkt Roland met die Driesen echt slimmer te zijn dan de concurrentie en dus betere spelers voor minder geld te kunnen vinden? :gek:
De clubs die een contract hebben met de makers van Football Manager hebben in principe toegang tot een grotere database, samengesteld door scouts met meer ervaring, uit de desbetreffende landen.
- Ironisch neveneffect: op de dooddoener "als ge het beter kunt, doe het dan zelf" valt vanaf nu eenvoudig te repliceren dat Roland het blijkbaar al jaren niet anders doet. Het sportief beleid van meer dan 1 club wordt blijkbaar al langer dan vandaag mee bepaald door een gast achter een computer die zich angstvallig wil schuilhouden. Zoek de 10 verschillen met een forumganger. Ontnuchterend. Maar vanaf heden kan die dooddoener dus definitief de vuilbak in.
- Primeur: het heeft weliswaar geduurd tot na zijn vertrek, maar ik ben het nog eens een zeldzame keer eens met Bart Lammens. Ik loop er ook niet zo hoog mee op. :)

- Ik heb bijna te doen met Katrien. Zelf geen macht hebben, na iedere verlieswedstrijd de les gespeld worden door schuppezot en zijn vriendje en ondertussen ook nog eens de (volledig terechte) bagger van de fans over je heen krijgen. Wat een rotjob. Ik mag hopen voor haar dat ze er tenminste goed betaald voor wordt. Misschien moet ik ze ook eens een mailtje sturen. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door Dreke »

Ondertussen in Londen... :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV in VM 03/08/16

Bericht door enrique »

En ondertussen zitten volgende vrijdag het stadion en daarna zijn discotheek weer helemaal vol
Waar spreken we dan eigenlijk over ?
Plaats reactie