PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Louis XIV »

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180124_03317974

Zalig de armen van geest ...wat is me dat zeg !
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Geel-Blauw »

Hoe belachelijk, als je het toelaat moet je achteraf niet komen zeuren dat het niet mag. Ik denk dat het voor ons meer een nadeel is en voor de topploegen een voordeel met hun technische spelers.
Nie zievere, speile!
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Mobius »

Dit was dus te verwachten van de zogenaamde G5 ploegen he. Hun plaatsje in POI komt in gevaar dus moeten ze andere middelen zoeken. Jongens toch. Wat een klote competitie hebben we hier toch.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Alain »

Bestuurders die enkel naar zichzelf kijken en leven volgens de waan van de dag:
-Antwerp verliest 2 punten door vermeend buitenspel, Gheyssens wil zijn eigen videoref betalen.
-Videoref flatert tijdens Charleroi - AA Gent, Vanderhaeghe trekt het hele systeem in twijfel
-AA Gent verliest twee jaar na mekaar op Stayen, kunstgras moet maar weg

Of zoals PB terecht samenvat:
"Blijkbaar volstaat het om enkele maanden in de top zes te kamperen om enkele topclubs zenuwachtig te maken. Dit is symbolisch voor de manier waarop ons topvoetbal tegenwoordig wordt geleid.”

Maar als ze ons er echt uit willen, gaan er volgend jaar nog rare dingen gebeuren in dat busje...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Dreke »

Los van het onderwerp van de discussie: zowaar een reactie van Bormans die getuigt van ballen. Eindelijk.
A loyal football fan only supports the shirt...
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door pat@ »

Kunnen ze nu niet voor één keer eens gehoorzamen? :party:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef:Los van het onderwerp van de discussie: zowaar een reactie van Bormans die getuigt van ballen. Eindelijk.
Als ze aan Roland zijne plastiek komen, dan kan dat blijkbaar wel ja.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door stvvilvoorde »

Wow, omdat ze in Nederland 'er over denken om het af te schaffen', zou men nu dit bij ons willen afschaffen.
Dat ze dan de play-offs ook al lang afschaffen he.
De play-offs werden ons in de strot geramd door dezelfde profclubs (Gent, Anderlecht) die nu over de landsgrenzen menen te moeten gaan kijken ivm wat wel mag en niet mag.
In Nederland is men al 7 jaar volmondig over eens dat Play-Offs een oplossing voor niks waren, en is het ook effectief afgeschaft.

Reactie van Bormans vind ik meer dan terecht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Since '54 »

Achterlijk voorstel van François. Sterke rectie van Bormans.
Bubbel
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 dec 2012, 15:31
Supporter van: STVV

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Bubbel »

Dat men dan ook de kwaliteit van de andere velden in de proleague maar eens in vraag stelt
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door enerkey »

Kan er per defenitie nog gewoon gras gelegd worden in ons stadion? Ik dacht van niet door die ondergrondse parking. Eigenlijk vraagt de Pro League of we zo welwillig willen zijn om een nieuw stadion te bouwen met gewoon gras :) in dat geval
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef:Kan er per defenitie nog gewoon gras gelegd worden in ons stadion? Ik dacht van niet door die ondergrondse parking. Eigenlijk vraagt de Pro League of we zo welwillig willen zijn om een nieuw stadion te bouwen met gewoon gras :) in dat geval
Inderdaad...switch back naar gewoon gras is niet meer mogelijk...

Wel dubbelzinnig dat ondertussen provinciale ploegen gestimuleerd worden om kunstgras aan te leggen zodanig dat de jeugd in alle omstandigheden kan spelen en trainen. Ze gaan de jeugd opleiden op kunstgras om er dan later tegen te zeggen dat ze er niet op mogen spelen?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Tompie »

zipke373 schreef:
enerkey schreef:Kan er per defenitie nog gewoon gras gelegd worden in ons stadion? Ik dacht van niet door die ondergrondse parking. Eigenlijk vraagt de Pro League of we zo welwillig willen zijn om een nieuw stadion te bouwen met gewoon gras :) in dat geval
Inderdaad...switch back naar gewoon gras is niet meer mogelijk...

Wel dubbelzinnig dat ondertussen provinciale ploegen gestimuleerd worden om kunstgras aan te leggen zodanig dat de jeugd in alle omstandigheden kan spelen en trainen. Ze gaan de jeugd opleiden op kunstgras om er dan later tegen te zeggen dat ze er niet op mogen spelen?
Ik heb die vraag een aantal seizoenen geleden al eens doorgestuurd voor een supportersavond, gewoon uit nieuwsgierigheid. Toen zeiden ze dat een terugkeer naar gewoon gras in principe wel mogelijk is (zelfs met de ondergrondse parking), maar dat dat uiteraard niet de bedoeling was.

Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door STimVV »

Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op.
Op die manier komen de supporters ook weer wat dichter bij het veld en is die mottige muur wat minder hoog. En op tribune oost suprimeer je gewoon de onderste de 2 rijen. We hebben toch plaats te veel. (zeker na de bouw van de laatste tribune die er zit aan te komen)

Dat écht veld zou een combinatie van kunst-en écht gras kunnen zijn waarbij het echte gras een betere hechting heeft dankzij het kunstgedeelte. Ik dacht dat ze dat in Engeland ook doen, waar de velden nog een pak meer afzien als hier. En toch liggen die daar top. Ook wel met budget te maken.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Jan Bulder »

STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op.
Op die manier komen de supporters ook weer wat dichter bij het veld en is die mottige muur wat minder hoog. En op tribune oost suprimeer je gewoon de onderste de 2 rijen. We hebben toch plaats te veel. (zeker na de bouw van de laatste tribune die er zit aan te komen)
Zou meteen een oplossing zijn voor die lelijke, sfeerloze betonnen muren.
Plaats reactie