STVV in VM

Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Dreke schreef:
'Geef ons het voetbal terug!'

Dat het Belgisch voetbal meer rochelt dan ademt: geen nieuws. Maar - en dat is veel minder bekend - ook naast het veld hijgt de crisis. In de tribunes woekeren de ergernissen: het grote geld knabbelt aan de ziel van de sport, ticketprijzen swingen de pan uit, de kalender is een zootje, het regent stadionverboden, en de competitiehervorming wordt alom op een luid awoert onthaald.

Al die frustratie wordt samengebald in een uit Italië geleend slagzinnetje: no al calcio moderno - néén tegen het moderne voetbal. Een nieuwe generatie supporters, veelal jonge twintigers, neemt het op voor wie elke week negentig passionele minuten doorbrengt op staan- dan wel zittribune, maar zich almaar nadrukkelijker platgemokerd weet door bobo's, geldwolven en plastieken creaturen.

We pikten er drie van die jonge ultra's uit. Piet (19) mist geen wedstrijd van KV Mechelen. Sven (23) is één van de bezielers van Mauves Army, de sfeergroep van RSC Anderlecht. En Joachim (24) richtte mee Ultras Bryggja op, een groep diehards van Cercle Brugge. Op de foto willen ze niet - 'de boodschap primeert'. Welaan dan: no al calcio moderno!

Enkele quotes
• Joachim «Voor mij betekent 'no al calcio moderno': geef ons het voetbal terug. Maak van waar het vroeger om draaide - elf spelers die aangemoedigd worden door een achterban - weer de essentie.»
• Piet «Wie naar het voetbal gaat, voelt zich een halve crimineel. Politie in gevechtsuitrusting, met overvalwagens, paarden, waterkanon... Dat kost de belastingbetaler verschrikkelijk veel. Politie is nodig op en rond een voetbalmatch, maar moet het altijd zo ostentatief? »
• Sven «Belgacom heeft veel geld uitgegeven aan die tv-rechten. Dat moet het er nu uithalen. En dus worden de wedstrijden zoveel mogelijk gespreid, om zoveel mogelijk kijkers te hebben.»
• Joachim «Niemand die er rekening mee houdt dat je, als je vrijdagavond op verplaatsing moet, per definitie in een verschrikkelijke avondspits komt vast te zitten. Niemand die eraan denkt dat je op maandag misschien wel 's vroeg uit bed moet, en dat een verre verplaatsing op zondagavond dan ongelegen komt. Niemand die beseft dat voetbal voor de supporters meer is dan negentig minuten in een stadion zitten, en dat we ervoor en erna ook graag een feestje bouwen.»
• Piet «Belgacom TV beslist samen met de Voetbalbond dat je op een woensdagavond naar Charleroi moet, of op een maandagavond naar Cercle - twee voorbeelden van vorig seizoen. Het is een cynisch spelletje: laat wedstrijden op de meest onmogelijke momenten spelen, en zorg er zo voor dat die mensen niet anders kunnen dan op televisie kijken. Tegenwoordig maakt Belgacom TV de kalenderwijzigingen tijdig bekend, maar het blijft moeilijk.»

Lees het volledige artikel in Humo 3662 van dinsdag 9 november 2010.
Iemand een scan?
Ja, maar ik moet er nog eens over nadenken of ik dat wel doe met m'n favoriete blad. Het is echt een groot artikel.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Dreke schreef:
'Geef ons het voetbal terug!'

Dat het Belgisch voetbal meer rochelt dan ademt: geen nieuws. Maar - en dat is veel minder bekend - ook naast het veld hijgt de crisis. In de tribunes woekeren de ergernissen: het grote geld knabbelt aan de ziel van de sport, ticketprijzen swingen de pan uit, de kalender is een zootje, het regent stadionverboden, en de competitiehervorming wordt alom op een luid awoert onthaald.

Al die frustratie wordt samengebald in een uit Italië geleend slagzinnetje: no al calcio moderno - néén tegen het moderne voetbal. Een nieuwe generatie supporters, veelal jonge twintigers, neemt het op voor wie elke week negentig passionele minuten doorbrengt op staan- dan wel zittribune, maar zich almaar nadrukkelijker platgemokerd weet door bobo's, geldwolven en plastieken creaturen.

We pikten er drie van die jonge ultra's uit. Piet (19) mist geen wedstrijd van KV Mechelen. Sven (23) is één van de bezielers van Mauves Army, de sfeergroep van RSC Anderlecht. En Joachim (24) richtte mee Ultras Bryggja op, een groep diehards van Cercle Brugge. Op de foto willen ze niet - 'de boodschap primeert'. Welaan dan: no al calcio moderno!

Enkele quotes
• Joachim «Voor mij betekent 'no al calcio moderno': geef ons het voetbal terug. Maak van waar het vroeger om draaide - elf spelers die aangemoedigd worden door een achterban - weer de essentie.»
• Piet «Wie naar het voetbal gaat, voelt zich een halve crimineel. Politie in gevechtsuitrusting, met overvalwagens, paarden, waterkanon... Dat kost de belastingbetaler verschrikkelijk veel. Politie is nodig op en rond een voetbalmatch, maar moet het altijd zo ostentatief? »
• Sven «Belgacom heeft veel geld uitgegeven aan die tv-rechten. Dat moet het er nu uithalen. En dus worden de wedstrijden zoveel mogelijk gespreid, om zoveel mogelijk kijkers te hebben.»
• Joachim «Niemand die er rekening mee houdt dat je, als je vrijdagavond op verplaatsing moet, per definitie in een verschrikkelijke avondspits komt vast te zitten. Niemand die eraan denkt dat je op maandag misschien wel 's vroeg uit bed moet, en dat een verre verplaatsing op zondagavond dan ongelegen komt. Niemand die beseft dat voetbal voor de supporters meer is dan negentig minuten in een stadion zitten, en dat we ervoor en erna ook graag een feestje bouwen.»
• Piet «Belgacom TV beslist samen met de Voetbalbond dat je op een woensdagavond naar Charleroi moet, of op een maandagavond naar Cercle - twee voorbeelden van vorig seizoen. Het is een cynisch spelletje: laat wedstrijden op de meest onmogelijke momenten spelen, en zorg er zo voor dat die mensen niet anders kunnen dan op televisie kijken. Tegenwoordig maakt Belgacom TV de kalenderwijzigingen tijdig bekend, maar het blijft moeilijk.»

Lees het volledige artikel in Humo 3662 van dinsdag 9 november 2010.
Iemand een scan?
Schrik om verdacht te worden van verkeerde sympathieën als ge een links boekske koopt? De maskers vallen af!! :lol:

Ik kan 'em scannen maar kan het niet online zetten.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

De scan staat hier ook al klaar hoor,
maar ben nog aan 't twijfelen.
Zal wachten tot morgen. :)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV in VM

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Schrik om verdacht te worden van verkeerde sympathieën als ge een links boekske koopt? De maskers vallen af!! :lol:
Ja, problemen mee? :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Eigenlijk wel ja, ik kan niet zo goed tegen al dat links gespuis. :bat: :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Ik ga 't hier dan niet posten. :)
Ik heb 't via mail gestuurd.

Dit is tenslotte de VM topic. :)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Ik kan er deze week niet uit opmaken of er iets van STVV in VM staat. Heeft iemand het gekocht en staat er iets in ?
http://sportmagazine.rnews.be/nl/sport/ ... -abonnees/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Gekocht niet, maar zal seffes eens doorbladeren... :)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV in VM

Bericht door voetballiefhebber »

Er staat geen artikel over STVV in, maar Peter Vandenbempt zegt ook hoe het is bij STVV.

Kort samengevat zijn woorden: Dûchatelet beslist in welke reeks STVV volgend seizoen speelt.
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV in VM

Bericht door ZANDER »

voetballiefhebber schreef:Er staat geen artikel over STVV in, maar Peter Vandenbempt zegt ook hoe het is bij STVV.

Kort samengevat zijn woorden: Dûchatelet beslist in welke reeks STVV volgend seizoen speelt.
Puur qua voetbal"kennis" bekeken dan.... als je in ene keer drie klasses kunt zakken dan zitten we op het niveau van de voorzitter... ;)

Het is simpel, komt hij niet over de brug met het nodige transfergeld in de komende transferperiodes (winter- en volgende zomercampagne) dan mag hij ten allerlaatste in 2013 terug "break-even" gaan draaien in tweede klasse. (gezien de huidige omstandigheden kan het natuurlijk ook nog eerder)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Ah, dat 't niet gezien bij het nel doorbladeren.
De moeite om te scannen?
(heb 't hier niet bij me, ligt op 't werk)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Momenteel koop ik HBVL enkel en alleen maar voor de artikels over STVV. De rest van dat stuk behang vind ik waardeloos, net zoals de journalistiek. En daarmee gooi ik dus ook een heleboel geld weg :oops:

Nu was mijn voorstel: kan/wil je ook artikels inscannen van HBVL? Ik heb het dan niet over een artikel van 5 zinnen, maar wel over interviews, matchverslagen/reactie's, voorbeschouwing...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Vandaag gaat RD sport/voetbalmagazine kopen. Het nummer is namelijk gewijd aan zwarte spitsen :clap:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV in VM

Bericht door enerkey »

Halenaar schreef:Momenteel koop ik HBVL enkel en alleen maar voor de artikels over STVV. De rest van dat stuk behang vind ik waardeloos, net zoals de journalistiek. En daarmee gooi ik dus ook een heleboel geld weg :oops:

Nu was mijn voorstel: kan/wil je ook artikels inscannen van HBVL? Ik heb het dan niet over een artikel van 5 zinnen, maar wel over interviews, matchverslagen/reactie's, voorbeschouwing...
Vandaag zou ik ze alleszins niet kopen ;) Staat niks in. Kzou zeggen ik zal de artikels hier posten, maar ik vrees dat ik een tamelijk warhoofd ben en er niet altijd zal aan denken. Dus ik kan niks beloven, maar doe men best ;)
VOETBAL KORT
STVV

Van der Jeugt: te veel last - Sven
Van der Jeugt trainde maandag opnieuw
buiten op het veld, maar gisteren
ondervond hij te veel reactie aan zijn
geblesseerde voet. De doelman bleef
binnen.
Wagemakers traint weer - Marc
Wagemakers was maandag nog ziek,
gisteren pikte Waggie alweer aan met
de groep.
Teambuilding - Voormiddag legde
Guido Brepoels er op training flink de
pees op, namiddag werd gas teruggenomen
en ging de groep een partijtje
bowlen. Keeper Henkinet, die voormiddag
op school zat, trainde namiddag
samen met Robin Dengis en trainer
Jos Beckx.
Christ aanvaardt schorsing - Grégory
Christ heeft zijn schorsingsvoorstel
van vier speeldagen aanvaard. Het
bondsparket had hem dat voorstel plus
300 euro boete gedaan naar aanleiding
van zijn rode kaart voor de zware tackle
op Koen Persoons (Lokeren).
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Halenaar schreef: Nu was mijn voorstel: kan/wil je ook artikels inscannen van HBVL? Ik heb het dan niet over een artikel van 5 zinnen, maar wel over interviews, matchverslagen/reactie's, voorbeschouwing...
Dat kan ik helaas niet doen.
De sportjournalisten van HBVL zitten hier ook, en ik wil geen problemen. Als ik dat telkens zou scannen zou hun dat verkoop kosten. Er zijn er immers veel zoals jou. Sorry!
Plaats reactie