STVV in VM

Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Deze week staat er bij de titel zwarte spitsen in VM iets over Sidibé.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Cremasco schreef:Deze week staat er bij de titel zwarte spitsen in VM iets over Sidibé.
Ik weet wat te doen...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Drie delen Black Power in bijlage!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Merci Jack !
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Daarnet S/VM gehaald, er staat een groot interview in met Roland. Straks eens uitpluizen ;)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV in VM

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef:Daarnet S/VM gehaald, er staat een groot interview in met Roland. Straks eens uitpluizen ;)
Ik heb het gelezen en ik heb een paar kleine dingen kort samengevat in de topic over de verbouwingen, want daar gaat het ook een beetje over.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV in VM

Bericht door voetballiefhebber »

Eigenlijk vind ik het wel raar dat hij liefst 20 clubs in eerste klasse wil zien, terwijl hij vorig seizoen samen met AA Gent blij was met de formule van 16 clubs en Play Offs.
STVV was toen 1 van de weinige ploegen die daar zeer tevreden over was, maar we eindigden dan ook in Play Off I en die vraag werd toen gesteld natuurlijk.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

voetballiefhebber schreef:Eigenlijk vind ik het wel raar dat hij liefst 20 clubs in eerste klasse wil zien, terwijl hij vorig seizoen samen met AA Gent blij was met de formule van 16 clubs en Play Offs.
STVV was toen 1 van de weinige ploegen die daar zeer tevreden over was, maar we eindigden dan ook in Play Off I en die vraag werd toen gesteld natuurlijk.
Minder kans op degraderen en minder kans dat ze op uw kap zitten hé als voorzitter.

Dit staat op de samenvatting van de reportage op de site van VM :
'Een club is niet onvergankelijk'
'We waren afgelopen zomer heel snel klaar met ons werk, maar misschien was ons werk niet goed genoeg.' STVV-voorzitter Roland Duchâtelet analyseert wat er verkeerd liep tijdens de heenronde. Maar veranderen van visie (of trainer) doet hij niet.

Jack, heb je tijd voor een scannetje ?
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: STVV in VM

Bericht door Scandic »

voetballiefhebber schreef:Eigenlijk vind ik het wel raar dat hij liefst 20 clubs in eerste klasse wil zien, terwijl hij vorig seizoen samen met AA Gent blij was met de formule van 16 clubs en Play Offs.
STVV was toen 1 van de weinige ploegen die daar zeer tevreden over was, maar we eindigden dan ook in Play Off I en die vraag werd toen gesteld natuurlijk.
20 clubs in eerste klasse ? Zou eigenlijk een apparte topic verdienen, want dan kan ik misschien iets vertellen over de competitiehervormingen in Denemarken, Zweden en Noorwegen. Gewoon vergelijken wat ze ginder denken NA de hervormingen en wat men hier eigenlijk wil.
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV in VM

Bericht door ZANDER »

Scandic schreef:
voetballiefhebber schreef:Eigenlijk vind ik het wel raar dat hij liefst 20 clubs in eerste klasse wil zien, terwijl hij vorig seizoen samen met AA Gent blij was met de formule van 16 clubs en Play Offs.
STVV was toen 1 van de weinige ploegen die daar zeer tevreden over was, maar we eindigden dan ook in Play Off I en die vraag werd toen gesteld natuurlijk.
20 clubs in eerste klasse ? Zou eigenlijk een apparte topic verdienen, want dan kan ik misschien iets vertellen over de competitiehervormingen in Denemarken, Zweden en Noorwegen. Gewoon vergelijken wat ze ginder denken NA de hervormingen en wat men hier eigenlijk wil.
Uitbreiden naar 20 clubs....

Ik weet niet waar ze het allemaal "uitdenken" in België....
We zitten nu het tweede seizoen met die gedrochten van play-off's.... waar nog eens zo toevoegsel is bijgekomen "the best of five"... gekker kan je het allemaal niet bedenken.


Dat men maar eens terug "gewoon" begint te doen.
16 ploegen in eerste klasse meer dan voldoende voor onze competitie momenteel.
Play-offs weg, 1 rechtstreekse degradant (de laatste) en de voorlaatste een eindronde met de tweede-klassers.

In de loop van dit jaar zijn er nog de cijfers verschenen van de financiële toestanden in tweede klasse.... wat gaan ze dan doen indien 20 ploegen ???? de licentievoorwaarden minder streng maken ???

In een competitie met 20 ploegen ga je dan gewoonweg zitten met 1/3 ploegen van tweede klasse niveau (tis nu al erg genoeg met 16 ploegen)...

Hein van Kortrijk is er ook al een voorstander van, die komt dan nog met de argumentatie dat de grote competities ook 20 ploegen hebben, inderdaad DE GROTE competies, Engeland, Spanje, Italie en Frankrijk..... landen met een groot inwonersaantal.... maar zelfs Duisland en Rusland hebben geen 20 ploegen op hun hoogste niveau...

Soit.... ik ben er tegenstander van... die play-offs moeten gewoonweg WEG.... want gaan ze daarmee verder... (in de huidige context) zal dit zelfs moeten leiden tot verder afslanking van uw eerste klasse naar 14 of 12 ploegen.... (iets wat de G5 in gedachten hebben)...
Diezelfde G5 die er nu achter komen dat ze niet zomaar elk seizoen ALLE 5 bij de eerste zes zullen eindigen....

30 wedstrijden meer dan voldoende.... ze waren toch al zo MOE voordat die PO's vorig seizoen begonnen... :twisted:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Cremasco schreef: Jack, heb je tijd voor een scannetje ?
Here you go!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: STVV in VM

Bericht door Scandic »

REDNAZ schreef:Uitbreiden naar 20 clubs....

Ik weet niet waar ze het allemaal "uitdenken" in België....
We zitten nu het tweede seizoen met die gedrochten van play-off's.... waar nog eens zo toevoegsel is bijgekomen "the best of five"... gekker kan je het allemaal niet bedenken.


Dat men maar eens terug "gewoon" begint te doen.
16 ploegen in eerste klasse meer dan voldoende voor onze competitie momenteel.
Play-offs weg, 1 rechtstreekse degradant (de laatste) en de voorlaatste een eindronde met de tweede-klassers.

In de loop van dit jaar zijn er nog de cijfers verschenen van de financiële toestanden in tweede klasse.... wat gaan ze dan doen indien 20 ploegen ???? de licentievoorwaarden minder streng maken ???

In een competitie met 20 ploegen ga je dan gewoonweg zitten met 1/3 ploegen van tweede klasse niveau (tis nu al erg genoeg met 16 ploegen)...

Hein van Kortrijk is er ook al een voorstander van, die komt dan nog met de argumentatie dat de grote competities ook 20 ploegen hebben, inderdaad DE GROTE competies, Engeland, Spanje, Italie en Frankrijk..... landen met een groot inwonersaantal.... maar zelfs Duisland en Rusland hebben geen 20 ploegen op hun hoogste niveau...

Soit.... ik ben er tegenstander van... die play-offs moeten gewoonweg WEG.... want gaan ze daarmee verder... (in de huidige context) zal dit zelfs moeten leiden tot verder afslanking van uw eerste klasse naar 14 of 12 ploegen.... (iets wat de G5 in gedachten hebben)...
Diezelfde G5 die er nu achter komen dat ze niet zomaar elk seizoen ALLE 5 bij de eerste zes zullen eindigen....

30 wedstrijden meer dan voldoende.... ze waren toch al zo MOE voordat die PO's vorig seizoen begonnen... :twisted:
Ik weet niet wat ze hier allemaal uitdenken, maar het Deens systeem lijkt me wel iets : 12 ploegen die elk 3x tegen elkaar spelen en zo heb je dus 33 matchen, geen play offs en 'eerlijk' spel. Zweden en Noorwegen willen al terug naar het oud systeem : minder ploegen in de hoogste afdeling. Als in Noorwegen de licentiecommissie heel streng is heb je volgend jaar een competitie met 3 ploegen : Rosenborg, Rosenborg 2 en Rosenborg 3...
Gebruikersavatar
Ugo Dorst
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:15

Re: STVV in VM

Bericht door Ugo Dorst »

Een club is niet onvergankelijk ....
Voel je iets aankomen ?
Voor de rest, een hoop zever ... ook op papier :roll:
"Er is nog niemand door het ijs gezakt" (GM).
"Alleen dode vissen drijven met de stroom mee." (M. Muggeridge)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in VM

Bericht door Since '54 »

Toch een vrij goed interview deze keer. De voorzitter komt er op papier duidelijk beter uit dan op een flatscreen.

In zijn uitleg over Cantaluppi zit hij er toch wel volledig naast en het is ook spijtig dat hij niet spreekt over de zaak Wilmet. 'Op de rankings staat Caluwé hoger dan Chimedza'. Hoe betrouwbaar zijn deze rankings dan wel want Caluwé mag Cephas' schoenen niet eens binden.

Nee meneer de voorzitter, Gunther Jacob heeft u hier met Caluwé een uitgebluste Quatariaanse profiteur van 55 kg en 1,65 meter neergezet.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Ik heb 't zonet gelezen.
Ik vind hem er toch niet zo denderend uitkomen.
Hij probeert duidelijk wat te slijmen bij de supporters.

Maar vooral zijn uitspraak over de competitiehervorming blijft me bij. Wat een jassendraaier zeg! Vorig jaar was hij nog een van de enige die tevreden was.

Zijn uitleg over hoe 't dan wel moet zijn is hilarisch en zet ik bijna op gelijke hoogte met zijn berekening van de punten in 't jaar van degradatie.
Hij zegt 'ik pleit voor 20 ploegen... Dan kan een club als STVV, die nu 13de staat...een andere perceptie krijgen. 13de op 20 is plots niet slecht....'
Dan gaat hij er wel even voor de gemakkelijkheid vanuit dat die 4 nieuwkomers allen achter STVV zouden staan.
Wat een kromme redenering! Die stoot altijd nogal dingen uit om zijn punt kracht bij te zetten!
Hoe kan diezelfde persoon toch een geniaal zakenman zijn!?
Plaats reactie