STVV in VM

Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV in VM

Bericht door Iniesta »

Het moet allemaal zo moeilijk niet zijn. Gewoon terug 18 ploegen die 2 keer tegen elkaar spelen. Na 34 wedstrijden is de laatste meer dan waarschijnlijk de zwakste en die zakt, in 2e mogen stijgt dezelfde kampioen gewoon omdat het logisch is dat de beste iets wint.

Over gezondheid en niveau moeten ze niet zagen dat regel je via enerzijds licenties die strikt en voor iedereen gelijk gelden. Zaken als Moeskroenen enzo kan je perfect vermijden op die manier. Het niveau is overal laag en dus niet alleen bij de staart. Kijk eens wat onze toppers in Luik en Brugge alweer presteren, een systeem met halvering van punten (welke idioot heeft dit ooit bedacht) werkt dat nog in de hand. Het niveauverschil tussen plaats 6 en 16 heeft meer te maken met wat geluk, vertrouwen en de nog gebrekkigere arbitrage dan wat anders. Iedereen kan van iedereen verliezen.

Om een goeie competitie te hebben moet je een hoog niveau koppelen aan het gegeven dat iedereen van iedereen kan winnen en niet omdat de ander zo slecht is maar omdat ze beiden goed zijn. Helaas is dat dromen in België en in zowat elk klein (voetbal)land.

Systemen van nog meer tegen elkaar spelen zijn gewoon *boring* en men denkt er op de weinige plaatsen waar men het probeerde weer anders te doen. Wie kan na de zoveelste "topper" die geen topper is nog interesse opwekken, en zeker al niet als de "heren" alkaar op het veld liever een open beenbreukje schoppen dan wat te laten zien aan het publiek.

Neen, de nivellering is een feit en dat heeft niet alleen met ons te maken maar ook met de scheeftrekkingen door de EUropese competities en dan vooral de Champions league. De echte goeie spelers gaan daar naartoe en daar is ook het grote geld te vinden. De andere competities zijn 2e, 3e of zelfs 4e rang. Zolang ze niet ingrijpen in dat systeem van de groten groter maken en de rest kapot zal het nooit nog iets worden met het voetbal in landen als het onze.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV in VM

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind het interview eigenlijk nog goed meevallen.
Na de eerdere interviews in diverse media verwachtte ik eerder weer een debacle van RD.

Waar ik wel problemen mee heb, is dat die man niet kan toegeven dat Onana een mislukking is.
Het overgrote deel van supporters was blij met zijn komst, maar je moet achteraf ook kunnen toegeven dat die man het niet heeft om het waar te maken op het hoogste niveau.
Oke hij heeft veel geld gekost en liefst van al wil hij dat geld zien renderen, maar na zoveel keren niks te tonen moeten zelf een blinde zijn ogen opengaan.
Niet bij onze voorzitter dus, hij zegt 'Onze trainer kiest resoluut voor Sidi, omdat die groot en sterk is. In dit systeem kan er maar op die plek één speler starten en dat is dus meestal Sidibe, maar de matchen zonder Sidi hebben ons geleerd dat ook Onana daar zijn mannetje kan staan.'
Dat snap ik dus echt niet en ik vrees dat het nog lang gaat duren eer we definitief van Herve verlost zijn.

Dat van die rankings vind ook maar zo-zo, maar daar legt hij weldegelijk de klemtoon dat ze "op papier" hoger geranked staan dan chimedza. Ergens geeft hij zo toe dat het een verzwakking is tov chimedza, want anders moet je op papier niet beklemtonen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV in VM

Bericht door STimVV »

Jack schreef:...

Zijn uitleg over hoe 't dan wel moet zijn is hilarisch en zet ik bijna op gelijke hoogte met zijn berekening van de punten in 't jaar van degradatie.
Hij zegt 'ik pleit voor 20 ploegen... Dan kan een club als STVV, die nu 13de staat...een andere perceptie krijgen. 13de op 20 is plots niet slecht....'
...
Ongelooflijk hé...
Dat is hetzelfde als je op school 30 op 100 hebt gehaald. Maar dan tegen de mama en papa zegt: "jamaar, als het maar op 60 ipv op 100 was, dan had ik 30 op 60 en was ik niet gebuisd geweest. " :headbang:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV in VM

Bericht door Iniesta »

Wie nu nog niet gezien heeft dat Onana eerder in 2 gaat breken dan doorbreken in eerste, tja :roll:

Zijn uitleg over die plaats toont nog eens aan dat die man niet begrijpt dat de 13e plaats totaal geen ambitie is en niet strookt met wat zijn klanten wensen. Sport gaat er toch om om altijd vooruit te willen en een beetje te dromen, neen hij blijft hangen met zijn plaatje van plaats 13 wat in het beste geval aanleunen tegen de grijze middenmoot is. STVV moet beter kunnen doen dan Westerlo en dan spreek je niet meer over de 13e plaats en dat is niet onrealistisch bewijst datzelfde Westerlo. Om het in zijn woorden te zeggen, yes we can.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV in VM

Bericht door Krisaias »

Ugo Dorst schreef:Een club is niet onvergankelijk ....
Voel je iets aankomen ?
Voor de rest, een hoop zever ... ook op papier :roll:
Idd, ik kreeg meteen een onbehaaglijk gevoel bij het lezen van de titel ... en de slotparagraaf heeft dat nog versterkt: 'hier zal over een paar jaar wel een goede ploeg spelen, met jeugd van hier en omstreken'.

De dagen van de Koninklijke Sint-Truidense Voetbalvereniging zijn met andere woorden geteld... het is een kwestie van tijd voor er een fusiegedrocht op Staaien rondloopt... of helemaal geen club meer.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

IK mis typische uitspraken van RD. In de shit zitten zie ik nu niet direct uit zijn mond komen, is hier ook toegeeflijker, opener. Idd. eigen jeugd en de uitspraak over Onana is te kort door de bocht.
Het feit dat hij opa Mangelschots nog blijft benoemen als sportief raadgever en geen mensen ziet die hem gaan omringen is weer een teken aan de wand dat ze niet willen herstructureren. Ter plaatse trappelen noem ik dat.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Cremasco schreef:IK mis typische uitspraken van RD. In de shit zitten zie ik nu niet direct uit zijn mond komen, is hier ook toegeeflijker, opener. Idd. eigen jeugd en de uitspraak over Onana is te kort door de bocht.
Het feit dat hij opa Mangelschots nog blijft benoemen als sportief raadgever en geen mensen ziet die hem gaan omringen is weer een teken aan de wand dat ze niet willen herstructureren. Ter plaatse trappelen noem ik dat.
Goede vraagstelling van de reporter maar misschien vooraf ingestudeerd of bepaald door RD wat er mag in verschijnen of niet.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV in VM

Bericht door tweety »

Krisaias schreef:
Ugo Dorst schreef:Een club is niet onvergankelijk ....
Voel je iets aankomen ?
Voor de rest, een hoop zever ... ook op papier :roll:
Idd, ik kreeg meteen een onbehaaglijk gevoel bij het lezen van de titel ... en de slotparagraaf heeft dat nog versterkt: 'hier zal over een paar jaar wel een goede ploeg spelen, met jeugd van hier en omstreken'.

De dagen van de Koninklijke Sint-Truidense Voetbalvereniging zijn met andere woorden geteld... het is een kwestie van tijd voor er een fusiegedrocht op Staaien rondloopt... of helemaal geen club meer.
Idd. dit viel me ook direct op...
We hebben duidelijk de bodem nog niet bereikt. :bweik:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: STVV in VM

Bericht door toyotacorolla »

De voorzitter vergeet wel dat getalenteerde jeugd in onze buurt wordt weggehaald door ploegen met wel een scoutingapparaat dat degelijk werkt.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Iemand VM al gezien van vandaag ? Staat er iets in over STVV ?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Een interview met Antheunis, en een klein stukje bij de "pluspunten" over Henkinet (niet de moeite om te scannen).

Interview met Antheunis in bijlage!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV in VM

Bericht door Since '54 »

Uit Yorick Antheunis' schoolperiode :

- In een breuk staat de noemer bovenaan en de teller onderaan.

- Naar school gaan is nooit mijn ding geweest. In 't begin was ik speelvogel, nadien brosser.

- Ik volgde de afdeling verkoop, dat was het gemakkelijkste. Mijn stage deed ik in de fanshop van STVV?

- Ooit moest ik een étalage maken, 't werd iets met voetbalschoenen maar het rok ook al op niks.

- Mijn laatste twee jaar ben ik amper op school geweest.

- Maar ... ik heb wel mijn middelbare studies afgemaakt. ;)

Lag dat diploma van middelbaar onderwijs ook in de étalage misschien? :oops:
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Amaai, Yorickske zijn niveau...op zijn minst bedenkelijk
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Jack »

Cremasco schreef:Amaai, Yorickske zijn niveau...op zijn minst bedenkelijk
Wat had je misschien verwacht? Een kernfysicus? :D
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door Cremasco »

Jack schreef:
Cremasco schreef:Amaai, Yorickske zijn niveau...op zijn minst bedenkelijk
Wat had je misschien verwacht? Een kernfysicus? :D
Op zo een vragen zou ik gewoon niet antwoorden. Ik denk dat de reporter het echt aanpast aan het niveau. Ik zie ze dat nu niet bepaald aan een Delorge of Mennes vragen.
Plaats reactie