Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door Cremasco »

Waarom vraag ik dat ? Om eens na te gaan wie de matchen die ik soms post uit de vroege jaren '90 en eind de jaren '80 herkent of toen al aanwezig was om te zien of posten uit die tijd wel veel zin heeft. Ik merk dat ze de laatste tijd minder worden bekeken via You tube.
Als ik al eens iets tegenkom bij het digitaliseren dan post ik dat al eens...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Since '54 »

Tja, Since '54 hé da's ongeveer 57 jaar zeker ... ;)
Mijn eerste match in tweede klasse, nog vóór de eerste promotie naar eerste klasse, was STVV-Kortrijk Sport 7-1. Er waren toen (nog) twee ploegen in Kortrijk nl. Kortrijk Sport en Stade Kortrijk. Sindsdien geen 10 thuismatchen gemist denk ik.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Iniesta »

Ich was al tebei :)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Jack »

Ik een jaar of 20, maar bewust en intensief een jaar of 13.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door tweety »

Volgend seizoen wordt seizoen 30...
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door kedkedet »

M'n eerste match was ergens in de oktober 1987 tegen Club Luik (2-1 winst als ik me goed herinner), het "boerenjaar" net na promotie naar eerste. Aan de Tiense vanvoor tegen de platen. Elke match 10000 man rond de plein. Spitsenduo Wilmots-Agten, geroffel op de platen, trillende camerabeelden... sindsdien is mijn hart verkocht aan STVV. We gaan dus richting 25 jaar nu, waarvan sinds 1994 een abonnement.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Krisaias »

Seizoen 1978-1979 laatste match tegen Union (1-0) was mijn eerste. Meer dan 30 jaar dus, waarvan twintig (oktober 1986-oktober 2006) zonder één competitiematch te missen.

Zot zijn doet geen pijn :onfire:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
eric
Berichten: 115
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:56

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door eric »

Sinds de lente van '87 op 5-jarige leeftijd mee naar Staaien (Stayen), waarvan een hele periode van midden jaren '90 tot 2004 zonder een competitie-bekermatch te missen.
Het is erger dan een virus, eens je daar geweest bent dan ben je voor altijd verkocht aan Staaien, het heeft iets magisch...
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Zorro »

Ik herinner mij de juiste datum niet meer, het moet ergens in 1950 geweest zijn of 1951 ! Wie weet , zo lang geleden. En.... ik ben er nu nog ziek van bij verlies en nu dat geknungel d'r bovenop doet me ook geen goed. Maar ook veel vreugde gekend en d'r boven op ook veel pinten gepakt na historische overwinningen (anders ook).
En toch :stvv: :geelblauw:
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door patattenboer »

Zo een 25 jaar al,
Eerste match was een triestige bekermatch on een zondagnamiddag, met verlengingen en penalty's.
Eerste uitmatch was op Tongeren,
Mijn eerste jaren stond ik op een houten klapstoeltje op de Tiense, anders zag ik niks :blauw: :geel:
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Cremasco »

Ikzelf al van het jaar 1980 of 1979. Een match thuis tegen St-Niklaas, gewonnen met een vooroorlogse score van maar liefst 7-3.
Dus 31 of 32 jaar.
Blijf vooral schrijven hier mensen, ik zou graag een iet of wat totaalbeeld hebben.
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Motörhead »

Ik ging met pa mee van toen ik ongeveer een jaar of 6, 7 was dus nu toch al een zo een 35 jaar. (Is da géén jubileum?)

Weet nog heel goed de matchen tegen Diest, Beringen, Tongeren & Hasselt. Daar gingen we ook op verplaatsing naartoe, was altijd een volksverhuis. De Beker van Het Belang Van Limburg (of de beker van Limburg?) weet ik ook nog goed.

Weet ook nog altijd "Geel/Blauw 20 frank!" :P
Border001
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:03

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Border001 »

Ongeveer 38 jaar sup van STVV
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Zorro »

Motörhead schreef:Ik ging met pa mee van toen ik ongeveer een jaar of 6, 7 was dus nu toch al een zo een 35 jaar. (Is da géén jubileum?)

Weet nog heel goed de matchen tegen Diest, Beringen, Tongeren & Hasselt. Daar gingen we ook op verplaatsing naartoe, was altijd een volksverhuis. De Beker van Het Belang Van Limburg (of de beker van Limburg?) weet ik ook nog goed.

Weet ook nog altijd "Geel/Blauw 20 frank!" :P

Geel /blauw 5 frank toen en nu GEEN geel/blauw niet meer ! Nostalgie troef.

Ik herinner me nog van die periode , wij kwamen met de bus Sint Truiden /Tongeren naar de match (zondag namiddag) en steevast zat Staf Herdriks (speler STVV) ook op die bus , bus van +/- 13 uur. Om maar te zeggen.
Begin jaren 1960 heb ik mijn legerdienst gedaan in Euskirchen bij de 18 RA en wie was Kantinier bij de Gidsen, ene Lon Polleunis. Hij mocht elk weekend mee naar huis met de toenmalige aalmoezenier Schalenbourg broer van de Apoteker in de stapelstraat. Lon , toen nog geen titularis maar had al samengespeeld in de 1 ste ploeg tesamen met zijn vader en nonkel zaliger.
Waar is de tijd !!!!!!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door zipke373 »

Voor mij zoals Kedkedet, ergens september 1987...Eindelijk eerste klasse voetbal in onze regio en natuurlijk direct verkocht alhoewel ik niet van Sint-Truiden ben.
Eerste seizoen staanplaatsen voor de zittribune die ze nu tribune west noemen. daarna naast de spionkop, de Tiense, Jonagold, jaren de zitplaatsen voor west om daarna in Oost terecht te komen.
In dat jaar 0-1 op RSCA waar mijn vader jaren naar gaan kijken was...Magisch.
Op Staaien tegen het Antwerp van Van Rooij blijft mij voor altijd bij. Rond halfzeven de auto al parkeren aan de colruyt en dan op de tweede rij achter het hek aan de Tiense want de tribunetrappen stonden al vol...
Plaats reactie