Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Goody »

Since '54 schreef:
Goody schreef:Seizoen 1965-1966 ... vice-kampioen, eerste wedstrijd achter de goal, zittend tegen de platen :cool:
Papa (zaliger) hebben ze uit de verlichtingspalen doen komen, nog zotter :clap:
45-jaar, waarvan de 7 laatste echt verschrikkelijk ...

Fantastisch toch hé.
Goody, daar bestaat zelfs BRT-beeldmateriaal van maar dat wist je zeker al ;)
Yep Since, telkens als ik de beelden zie probeer er bekenden in te herkennen of mijn eigen achter de goal te zien...
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Zorro »

Ich van as de biesten nog koste klappe ! , dag lang zura. veul geld gekost ooch. Ma och veul plezier ghad .

Na serieus van +/- 1950 of '51.
En .................................. na , snik,snik ich ben er ziek van.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Since '54 »

Zorro schreef:Ich van as de biesten nog koste klappe ! , dag lang zura. veul geld gekost ooch. Ma och veul plezier ghad .

Na serieus van +/- 1950 of '51.
En .................................. na , snik,snik ich ben er ziek van.
Awel Zorroke mijn papa is STVV-supporter geweest van 1931 (provinciale) tot 2007. Had een abo van toen ze bestonden. De laatste jaren komt hij alleen nog als mijn broers of ik niet kunnen gaan en dan pakt hij ons abonnement.

Dus jij, André Grammet en ik (sinds 1954) en zeker mijn vader (89) hebben toch ieder recht op zo'n half maantje grond rond één van de vier cornervlagjes zeker? :) ;)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door enerkey »

Mijn eerste wedstrijd ooit was voor de Beker van Limburg STVV - Tongeren 2-2. Gek genoeg herinner ik mij alleen maar stukken van de opstelling/doelpunten van Tongeren. In de goal Santermans, vanachter Neven, in het middenveld Kellens, vanvoor Paes. Die Kellens maakte ook een prachtig doelpunt. Was in '94. Eerste competitiewedstrijd herinner ik mij niet echt meer... Gelukkig heb ik nog geen 20 jaar afgezien zoals de meeste hier.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door vdl »

Ben al 24 jaar supporter,in hart en ziel.
Hoop nu alleen op betere tijden,tegen beter weten in.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door STimVV »

26 jaar lang hadden wij STVV-abonnementen. Ook op verplaatsing was ik er meestal bij. De laatste 10j kwam ik steeds vanuit Mechelen naar Staaien. Maar nu stopt het. We namen halfjaarabo's en we verlengen ze niet. Ik haak af, met pijn aan het hart.
Het voelt aan zoals afscheid nemen van de vrouw van uw leven: je hebt iemand heel lang heel graag gezien en je keek er telkens naar uit om haar weer te zien. Maar nu is er te veel gebeurt, het plezier is weg, enkel de frustratie en boosheid blijven over. Dus maak ik er best een eind aan. Wie weet komen we binnen een paar jaar toch weer terug samen, als de trut veranderd is...
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Zorro »

STimVV schreef:26 jaar lang hadden wij STVV-abonnementen. Ook op verplaatsing was ik er meestal bij. De laatste 10j kwam ik steeds vanuit Mechelen naar Staaien. Maar nu stopt het. We namen halfjaarabo's en we verlengen ze niet. Ik haak af, met pijn aan het hart.
Het voelt aan zoals afscheid nemen van de vrouw van uw leven: je hebt iemand heel lang heel graag gezien en je keek er telkens naar uit om haar weer te zien. Maar nu is er te veel gebeurt, het plezier is weg, enkel de frustratie en boosheid blijven over. Dus maak ik er best een eind aan. Wie weet komen we binnen een paar jaar toch weer terug samen, als de trut veranderd is...
"dus maak ik er best een eind aan" zegt u . Niet doen aub. Eenmaal STVV'r altijd STVV'r Blijf tesamen met ons de miserie ondergaan !!!!!!
d'r is online een preventie dienst die je kan helpen , maak er gebruik van .
Fidel
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jun 2012, 11:51
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Fidel »

Sedert midden de jaren (19)70 reeds supporter van STVV (bijna 40 jaar dus) en ik moet ook al jaren heel wat kilometers afleggen om de thuiswedstrijden te volgen. Tot vorig jaar nog met vier abonnementen en nu nog met twee.
Ik ben benieuwd wat volgend jaar zal geven.

Over het budget :
- 1 mio EUR : ticketing / abonnementen / opbrengst drank (60.000 EUR/wedstrijd of 4000 man aan 15 EUR is toch niet overdreven gerekend)
- 0,75 mio EUR sponsoring / catering / verkoop van spelers (vb verkoop aan 1 mio EUR kan je vier jaar 250.000 EUR opnemen in het budget; dus nog 500.000 EUR aan sponsors : waarschijnlijk ligt hier het probleem)
- 1,25 mio EUR rugzak 1ste klasse
Dit is 3 mio EUR en blijkbaar haalt men dit niet ... ofwel hebben ze het wel maar zijn de kosten nog hoger dan het budget.

Stel dat je aan de kop speelt in tweede en je geen 4.000 betalende toeschouwers hebt maar 8.000 dan kan je het eerste bedrag in het budget verdubbelen.
Moraal van het verhaal : een paar goede spelers (met meerwaarde) betalen zichzelf terug en de kans om terug naar eerste te gaan neemt toe. Dus eigenlijk moet je een goede kern samenstellen met een aantal (4 of 5 ?) echte meerwaarden. Je moet dus afslanken en investeren; niet alleen afslanken.

Bang afwachten wat de toekomst brengt.
Het is triestig en het doet pijn.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Mikman »

Fidel schreef: Stel dat je aan de kop speelt in tweede en je geen 4.000 betalende toeschouwers hebt maar 8.000 dan kan je het eerste bedrag in het budget verdubbelen.
Moraal van het verhaal : een paar goede spelers (met meerwaarde) betalen zichzelf terug en de kans om terug naar eerste te gaan neemt toe. Dus eigenlijk moet je een goede kern samenstellen met een aantal (4 of 5 ?) echte meerwaarden. Je moet dus afslanken en investeren; niet alleen afslanken.

Ik denk dat men dat dit seizoen effectief geprobeerd heeft, met dezelfde achterliggende gedachte, maar dat de verhoopte meerwaardes uiteindelijk geen meerwaardes bleken ( Schollen, Annys, Daeseleire, De Groot, Dufour, Andrade en Reza proberen houden... ). De gok is mislukt, deze financieel onhoudbare situatie aanhouden zijn alleen maar meer kosten op het sterfbed ( van dit seizoen ). De tweede seizoenshelft gebruiken om te zien wat sommige jonge gasten in petto hebben, dat is de juiste beslissing in de huidige situatie. Het is ook de enig mogelijke beslissing denk ik, want iedereen heeft op het einde van de maand graag zijn loon op zijn rekening staan ( ook al is dat bij STVV soms niet in verhouding met de prestaties, maar dat is een ander verhaal ). STVV kan net dankzij zijn achterban ( 3.500 toeschouwers is rock bottom, zo leert het verleden ) en infrastructuur ( een toeschouwer brengt 3x meer op dan in het oude stadion ) een soort doorstart maken. Daardoor blijf je altijd bij de financieel sterkere clubs in tweede, andere clubs hebben die hefboom niet omdat ofwel de achterban/traditie ofwel de infrastructuur ontbreekt, en vaak zelfs beiden.
Stel je voor dat je in de situatie van Westerlo zit, als die binnen 16 wedstrijden niet aan kop staan is het verhaal daar definitief afgelopen dixit Wijnants, voorwaar geen aangename gedachte.

Vergeet niet dat als we vier jaar geleden niet meteen opnieuw waren gepromoveerd, we ook hadden moeten afslanken. Nu lijkt dat een voetnooet in de geschiedenis, maar toen was dat eveneens realiteit. Geen enkele tweedeklasser kan zo'n inspanning twee jaar op rij volhouden Tenzij in Duitsland misschien, zowat het enige land waar tweedeklassers een relatief groot gedeelte van de tv-pot krijgen.

On-topic: sinds 1986 op Staaien, eerste match STVV-Patro Eisden met twee doelpunten van Stefke Agten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Mikman »

Mikman schreef:
( een toeschouwer brengt 3x meer op dan in het oude stadion )
Kleine correctie, voor het geval iemand gaan kommaneuken: niet de toeschouwer zelf brengt 3x meer op, wel dat je door de infrastructuur ook meer volk aantrekt ( of minder afhaakt )
FIESTA
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:57

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door FIESTA »

AL VAN MIJN 15 DE SUPP EN NU 47 MAAR NA WAT IK NU MEEMAAK HEB IK ZIN OM NA DIT JAAR TOCH MIJN ABO NIET MEER TE VERLENGEN EN MIJN VROUW ,ZOON,EN DOCHTER OOK NIET DEZE LAATSTE WAS PAS HET EERSTE JAAR EN VROEG OF DIT ZO ALTIJD GEWEEST IS VEEL BELOVEN EN WEINIG DOEN
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Rikke »

Mikman schreef:
Fidel schreef: Stel dat je aan de kop speelt in tweede en je geen 4.000 betalende toeschouwers hebt maar 8.000 dan kan je het eerste bedrag in het budget verdubbelen.
Moraal van het verhaal : een paar goede spelers (met meerwaarde) betalen zichzelf terug en de kans om terug naar eerste te gaan neemt toe. Dus eigenlijk moet je een goede kern samenstellen met een aantal (4 of 5 ?) echte meerwaarden. Je moet dus afslanken en investeren; niet alleen afslanken.

Ik denk dat men dat dit seizoen effectief geprobeerd heeft, met dezelfde achterliggende gedachte, maar dat de verhoopte meerwaardes uiteindelijk geen meerwaardes bleken ( Schollen, Annys, Daeseleire, De Groot, Dufour, Andrade en Reza proberen houden... ). De gok is mislukt, deze financieel onhoudbare situatie aanhouden zijn alleen maar meer kosten op het sterfbed ( van dit seizoen ). De tweede seizoenshelft gebruiken om te zien wat sommige jonge gasten in petto hebben, dat is de juiste beslissing in de huidige situatie. Het is ook de enig mogelijke beslissing denk ik, want iedereen heeft op het einde van de maand graag zijn loon op zijn rekening staan ( ook al is dat bij STVV soms niet in verhouding met de prestaties, maar dat is een ander verhaal ). STVV kan net dankzij zijn achterban ( 3.500 toeschouwers is rock bottom, zo leert het verleden ) en infrastructuur ( een toeschouwer brengt 3x meer op dan in het oude stadion ) een soort doorstart maken. Daardoor blijf je altijd bij de financieel sterkere clubs in tweede, andere clubs hebben die hefboom niet omdat ofwel de achterban/traditie ofwel de infrastructuur ontbreekt, en vaak zelfs beiden.
Stel je voor dat je in de situatie van Westerlo zit, als die binnen 16 wedstrijden niet aan kop staan is het verhaal daar definitief afgelopen dixit Wijnants, voorwaar geen aangename gedachte.

Vergeet niet dat als we vier jaar geleden niet meteen opnieuw waren gepromoveerd, we ook hadden moeten afslanken. Nu lijkt dat een voetnooet in de geschiedenis, maar toen was dat eveneens realiteit. Geen enkele tweedeklasser kan zo'n inspanning twee jaar op rij volhouden Tenzij in Duitsland misschien, zowat het enige land waar tweedeklassers een relatief groot gedeelte van de tv-pot krijgen.

On-topic: sinds 1986 op Staaien, eerste match STVV-Patro Eisden met twee doelpunten van Stefke Agten.
Verkeerde redenering; Vergeet niet dat Circus Rolando toen hier nog voorzitter was en eventjes onnozel gedaan heeft met zijn centjes! Nu zijn er geen centjes meer ( ook dankzij Rolando )
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

Cremasco schreef:Waarom vraag ik dat ? Om eens na te gaan wie de matchen die ik soms post uit de vroege jaren '90 en eind de jaren '80 herkent of toen al aanwezig was om te zien of posten uit die tijd wel veel zin heeft. Ik merk dat ze de laatste tijd minder worden bekeken via You tube.
Als ik al eens iets tegenkom bij het digitaliseren dan post ik dat al eens...
op de vraag : wie van het forum al meer dan 20 jaar supporter is van STTVV?
wil ik u graag antwoorden:ik ben al van 1953 supporter van STVV, het was Gerard Mathijs(toen schatbewaarder en tevens onze buurman)toen op capucienssestraat 20, die mij voor de allerseerste keer meenam naar Staaien, ik speelde in alle jeugdreeken van STVV, speelde nog met de stvv- junioren +had toen Raymond Goethals, als trainer-:)
uiteraard beleefde ik nog de gouden jaren 60 op Staaien(20000 toeschouwers was toen geen uitzondering( mijn leeftijdsgenoten kunnen dit zeker bevestigen)en in 1965-1966: STVV herfst-en vice kampioen!!met toen "slechts" 1 buitenlander in het elftal:leon bosmans, luc maertens jean claes marcel lemoine(kapitein) , lucien boffin; frits vandenboer, lucien nDalla( de enige buitenlander), roger nillis, roger maes, lon polleunis en toine leenders

een tijd om nooit meer te vergeten!!! :mrgreen:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

Grammet schreef:
Cremasco schreef:Waarom vraag ik dat ? Om eens na te gaan wie de matchen die ik soms post uit de vroege jaren '90 en eind de jaren '80 herkent of toen al aanwezig was om te zien of posten uit die tijd wel veel zin heeft. Ik merk dat ze de laatste tijd minder worden bekeken via You tube.
Als ik al eens iets tegenkom bij het digitaliseren dan post ik dat al eens...
op de vraag : wie van het forum al meer dan 20 jaar supporter is van STTVV?
wil ik u graag antwoorden:ik ben al van 1953 supporter van STVV, het was Gerard Mathijs(toen schatbewaarder en tevens onze buurman)toen op capucienssestraat 20, die mij voor de allerseerste keer meenam naar Staaien, ik speelde in alle jeugdreeken van STVV, speelde nog met de stvv- junioren +had toen Raymond Goethals, als trainer-:)
uiteraard beleefde ik nog de gouden jaren 60 op Staaien(20000 toeschouwers was toen geen uitzondering( mijn leeftijdsgenoten kunnen dit zeker bevestigen)en in 1965-1966: STVV herfst-en vice kampioen!!met toen "slechts" 1 buitenlander in het elftal:leon bosmans, luc maertens jean claes marcel lemoine(kapitein) , lucien boffin; frits vandenboer, lucien nDalla( de enige buitenlander), roger nillis, roger maes, lon polleunis en toine leenders

een tijd om nooit meer te vergeten!!! :mrgreen:
ahja : nog pronoke voor STVV-AALST: 2-0
met vriendelijke groeten
André Grammet
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Jokke »

Da's al ne keer gevraagd geweest in een ver verleden...
Voor mij was dat toen ik een jaar of 10 was , samen met pa en peter naar de " Looza " - plein.
Zee van volk herinner ik mij , caféstoellen stonden op een gegeven moment tot practisch op de zijlijn. ( tegen RSCA ? )
Tijdens de koffie fanfare volle bak , mannen marcheren langs de lijn met groot opengevouwen laken waarin supporters vanuit de tribune geldstukken gooien , " frisco "- man wurmt zich met wit kostuum en dito bak met riem over de schouder door de mensenmeute...
Denk ook terug aan een galamatch of zoiets tegen Dukla Praag met de legendarische Josef Masopust ( ? )
Parkeren kon toen nog vlak langs het stadion , of de " vlo " tegen de muur aldaar.
Zie Toine Leenders nog in wollen blauwe training met vooraan " Looza " op in de rapte mijne pa een " hand schudden " ; ze kenden mekaar vanop de markt , café " Taxi Vert " . Droomde die nacht van ...die ferme training...
Talloze andere memorabele matchen ; Beringen, Waterschei , Winterslag , Diest , match tegen Werder Bremen...
Plaats reactie