STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Transfer Bart Goor

Bericht door weekenders »

Transfer Goor: STVV 15e, Genk play-off 1

Volgende week uitspraak Goor.

Begin volgende week buigt het Belgisch Arbitragehof voor de Sport zich over de zaak Bart Goor, die plots de overstap maakte van Beerschot naar Westerlo. Puur reglementair is er niets aan de hand. Als er sprake is van opgezet spel, tussen de twee clubs, zwaait er wel wat.

De overgang van Bart Goor zette kwaad bloed bij een aantal clubs. STVV voegde de daad bij het woord en stelt voldoende materiaal in handen te hebben om aan te kunnen tonen dat er geen sprake is van 'eerlijk spel'.

Het ontslag van Goor bij Beerschot zou ingefluisterd geweest zijn door Herman Wijnants, de sterke man van Westerlo. Wijnants was op zoek naar versterking, Beerschot zag Goor graag vertrekken vanwege de financiële problemen.

Als het BAS van oordeel is dat Westerlo en Beerschot in de fout gingen, verliest Westerlo alle wedstrijden waarin Bart Goor voor hun in actie kwam. De uitspraak van het BAS is bindend. De KBVB of de clubs kunnen niet in beroep gaan. Het BAS belooft de knoop door te hakken voor de start van de play-offs.

Racing Genk kan baat hebben bij een veroordeling in de zaak Goor. De Limburgers winnen punten ten opzichte van Lokeren en KV Kortrijk en zouden zeker zijn van deelname aan play-off 1. STVV kan niet aan play-off 3 ontsnappen. De Kanaries zouden wel boven Westerlo eindigen en met drie punten voorsprong aan de vijf onderlinge duels kunnen beginnen.

De kloof tussen Anderlecht, Club Brugge en AA Gent blijft gelijk. Standard zou twee punten dichterbij komen.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article. ... mpaign=all" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stvvilvoorde »

Wijnants is zich van geen kwaad bewust.

http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/ ... -zaak-goor" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

Oei, Matthijssen weg bij Beerschot ... zou dit een nieuw licht kunnen (moeten) werpen op de BAS-verhoren?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Halenaar »

Rond welk uur is de uitspraak?
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Krikke »

Dat JM zijn boekje maar eens open doet!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

"Vanavond beslist het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) over de zaak die STVV aanspande tegen Bart Goor. Volgens de Limburgers zou diens transfer naar Westerlo niet eerlijk verlopen zijn. Beslist het BAS hetzelfde, verliest de club elke wedstrijd waarin Goor speelde.

Op die manier zou STVV, dat op eigen veld verloor van Westerlo met Goor in de kern, alsnog de vijftiende plaats kunnen halen en met drie punten voorsprong aan play-off 3 kunnen beginnen. Als het BAS vindt dat er niets verkeerd is gebeurd, wijzigt er niets in play-off 3.

Eind november werd Goor ontslagen bij Beerschot. Enkele dagen later keurde het Uitvoerend Comité van de Voetbalbond (mét Westerlomanager Herman Wijnants) Goors aansluiting bij Westerlo goed. Volgens STVV werd er door beide clubs onder één hoedje gespeeld en beweert dat zelfs te kunnen bewijzen.


Vanavond valt de beslissing, maar die zal pas donderdag of vrijdag bekend worden gemaakt aan de betrokken partijen. De uitspraak van het BAS is bindend, er is dus geen beroep tegen mogelijk."




Dat staat me al niet fel aan!!! Ze zouden eventueel 2 dagen wachten om de uitspraak bekend te maken! Dit ruikt weer naar een "cover-up operatie". Ik kan me niet van het gedacht ontdoen dat die 2 dagen gebruikt gaan worden om druk heen en weer te lobbyen. En dan meer bepaald tussen Wijnants - De KBVB en het BAS!

K.STVV kan dit nooit of te nimmer winnen volgens mij. Nu, als ze niet over harde bewijzen beschikken (e-mails, getuigenissen?) dan gaan ze toch weinig kunnen doen vrees ik.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
hupke
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:27

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door hupke »

Krikke schreef:Dat JM zijn boekje maar eens open doet!
... dan vrees ik "boeken dicht" voor een trainersjob in dit landje !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Brusselmans »

hupke schreef:
Krikke schreef:Dat JM zijn boekje maar eens open doet!
... dan vrees ik "boeken dicht" voor een trainersjob in dit landje !
Hij kan nog altijd terecht bij "Tim's Team" ;)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

ZAAK-GOOR: STVV KAN ZATERDAG THUIS SPELEN!

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=51317" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel even dacht ik dat ze het weer op z"n typisch "Belgisch" opgelost hadden :grappig:
Westerlo zou de 3 extra punten mogen behouden en K.STVV krijgt de extra thuiswedsrijd. Dat zou pas lachwekkend zijn!

Feit is wel dat ze de uitspraak een paar dagen achter houden de supporters eigenlijk niet weten waar ze zaterdagavond de wedstrijd moeten gaan bekijken!

Toch ook weeral typisch!!! Konden ze dat nu niet gewoon op maandag laten voorkomen en zodoende een paar dagen eerder een uitspraak hebben?!?! Een dikke "farce" is het!!!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door enerkey »

't Is de bedoeling dat spelersbussen en supportersbussen/auto's van Westerlo en STVV zich verzamelen in Lummen. Als de uitspraak dan een uur voor de aftrap wordt bekengemaakt is het in beide richtingen een half uur rijden. Ruimschoots op tijd nog voor een korte opwarming en enkele pinten. Snap echt niet waar iedereen zich druk in maakt. Tijd genoeg.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Halenaar »

Ik zit goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Jack »

Waarom heb ik een goed voorgevoel terwijl dat ze dat nooit of te nooit in ons voordeel gaan uitspreken? :P
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Tompie »

Ik ben ook eens benieuwd. Hoewel er ongetwijfeld wel 'iets' aan de hand was, zal het toch moeilijk geweest zijn dit met concrete bewijzen te staven.

Nu, als er iets in ons voordeel spreekt, is het wel dat ook onze buren uit Genk voordeel kunnen halen uit deze beslissing. En aangezien wij, in tegenstelling tot hen, Genk vaak een duwtje in de rug geven (richting titel of Europees voetbal) door bepaalde wedstrijden te winnen, zou het me niet verbazen moest de uitspraak in ons voordeel zijn. :mrgreen:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door wim vanaken »

Wat een gedoe ! 34u voor de aftrap van de levensbelangrijke eerste match weten we nog niet of er nu een Westerlo-STVV op het programma staat oftewel het omgekeerde.....Komt daarbij dat we morgen geen tickets voor 't bezoekersvak kunnen krijgen in Westerlo (alles is goed om zo weinig mogelijk volk van ons daar te krijgen). Betekent dus ook dat we vanavond nog naar Stayen moeten voor 18u indien we erbij willen zijn. Laat ons hopen dat we ons massaal tussen die van Westerlo gaan zetten ! Echte smeerlapkes daar in de stille Kempen !
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Scandic »

wim vanaken schreef:Wat een gedoe ! 34u voor de aftrap van de levensbelangrijke eerste match weten we nog niet of er nu een Westerlo-STVV op het programma staat oftewel het omgekeerde.....Komt daarbij dat we morgen geen tickets voor 't bezoekersvak kunnen krijgen in Westerlo (alles is goed om zo weinig mogelijk volk van ons daar te krijgen). Betekent dus ook dat we vanavond nog naar Stayen moeten voor 18u indien we erbij willen zijn. Laat ons hopen dat we ons massaal tussen die van Westerlo gaan zetten ! Echte smeerlapkes daar in de stille Kempen !
Ben ook eens benieuwd, want deze uitspraak kan gevolgen hebben voor de volledige play-offs.
Plaats reactie