STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door VWB »

Als de transfer van Goor doorgestoken kaart was.. moet ook Beerschot gestraft worden..

vandaar het "complex" dossier.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Mikman »

BAS geeft STVV ongelijk.

Bron: officiële website Westerlo
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Scandic »

Mikman schreef:BAS geeft STVV ongelijk.

Bron: officiële website Westerlo
Was te verwachten...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

Ik denk dat het BAS nu de poort openzet voor ongebreidelde tussentijdse transfers. Het is dus voldoende dat een speler zich laat ontslaan door de club waar beide partijen het niet meer zien zitten opdat hij meteen aan de slag kan met een andere club, ongeacht in welke periode van het jaar zodat competitievervalsing schering en inslag kunnen zijn.

Dit is Bosman N° 2 !!!
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door wim vanaken »

Since '54 schreef:Ik denk dat het BAS nu de poort openzet voor ongebreidelde tussentijdse transfers. Het is dus voldoende dat een speler zich laat ontslaan door de club waar beide partijen het niet meer zien zitten opdat hij meteen aan de slag kan met een andere club, ongeacht in welke periode van het jaar zodat competitievervalsing schering en inslag kunnen zijn.

Dit is Bosman N° 2 !!!
De voetbalbond zal dit hiaat in 't reglement wel aanpassen tegen volgend seizoen, wees maar gerust....Alleen Westerlo heeft er nu kunnen van profiteren, wij zijn nog maar eens de klos. Hoop dat we morgen op 't veld (en ernaast) laten zien dat er met Truienaars niet meer te sollen valt.
stefan
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 dec 2010, 18:05

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stefan »

niemand heeft schuld alleen stvv met hun wanbeleid
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Tompie »

stefan schreef:niemand heeft schuld alleen stvv met hun wanbeleid
Anderzijds staat dit wanbeleid wel volledig los van eventuele fouten die bij andere clubs gemaakt worden.

Ik vind het niet meer dan terecht dat STVV getracht heeft dit te bewijzen, jammer genoeg zonder succes.

Als ze het niet hadden geprobeerd, had dit het wanbeleid pas onderstreept.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

stefan schreef:niemand heeft schuld alleen stvv met hun wanbeleid

Waar, maar in deze zaak niet relevant.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

Och, we zullen ze morgen eens goed op hun "pens" geven!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

Is er bij Standard niet wat volk dat we nu op basis van dit artikel kunnen kopen? Misschien zijn ze speelgerechtigd tegen de eerste thuismatch van P III? :mad:

Wat een lamlendige voetbalbond toch.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door voetballiefhebber »

wim vanaken schreef:
Since '54 schreef:Ik denk dat het BAS nu de poort openzet voor ongebreidelde tussentijdse transfers. Het is dus voldoende dat een speler zich laat ontslaan door de club waar beide partijen het niet meer zien zitten opdat hij meteen aan de slag kan met een andere club, ongeacht in welke periode van het jaar zodat competitievervalsing schering en inslag kunnen zijn.

Dit is Bosman N° 2 !!!
De voetbalbond zal dit hiaat in 't reglement wel aanpassen tegen volgend seizoen, wees maar gerust....Alleen Westerlo heeft er nu kunnen van profiteren, wij zijn nog maar eens de klos. Hoop dat we morgen op 't veld (en ernaast) laten zien dat er met Truienaars niet meer te sollen valt.
Westerlo en Club Brugge hebben van dit hiaat in het reglement van de KBVB geprofiteerd. Westerlo met Goor en Club Brugge met Jorgacevic.
STVV heeft ook Verhulst aangeworven buiten de transferperiode, maar dat was omdat alle doelmannen uit de A-kern geblesseerd waren. Club Brugge misbruikte het reglement ook, want zij wilden gewoon Coosemans achteruitschuiven.

Er werd al eerder gezegd dat dat ene stukje bij monde van Ivan De Witte(geloof ik) naar volgend seizoen toe in het bondsreglement zal aangepast worden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Mikman »

Wie bepaalt wanneer een speler weinig speelt of wanneer een club in financiële moeilijkheden is? Met het gevelde vonnis is het perfect reglementair indien STVV Jelle Van Damme, wanneer Standard straks uitgeschakeld zou zijn in PO1, te huren van Standard. Want Van Damme is langdurig geblesseerd geweest en dus weinig aan spelen toegekomen. Bovendien heeft Standard, ondanks het feit dat het de gezondste club van België is, nog ergens een uitstaande schuld van 10 miljoen Euro. De twee voorwaarden voor de uitzonderingsregel zijn dus voldaan.

Bovendien is dit wel degeljk in strijd met het sportieve verloop van de competitie. Een kleine club met een budget van 4 miljoen Euro kan tijdens de zomer zwaar uithalen op de transfermarkt en vanaf het moment dat het gered is massaal spelers verkopen. Eerste helft van de competitie voorin meedraaien, tweede deel met de beloften spelen. Als dat geen competitievervalsing is...
Tuurlijk houdt dat een risico maar het financiële risico van een degradatie is mogelijk nog groter.


En ten laatste vind ik het zeer merkwaardig dat het BAS oordeelt dat de transfer van Goor geen invloed heeft gehad op het competitieverloop. Dan moet je ook geen spelers meer schorsen, want als je geschorste spelers opstelt en je wordt daarvoor gestraft kan je altijd aanhalen dat het opstellen van die speler geen invloed had op die wedstrijd.

Ik ben geen jurist maar gezien het feit dat het BAS toegeeft dat er wel degelijk inbreuk was op het reglement, vraag ik me af wat een burgerrechtbank daar van zou denken.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door bert1924 »

Wat gedacht van volgend scenario betreffende de twee laatste matches:
Voorlaatste speeldag:Genk laat Westerlo winnen en krijgt de belofte van Gent dat Genk de laatste match in Genk mogen winnen.
Laatste speeldag :Via van geneugden zorgt Genk dat OHL ,dat niets meer te verliezen of te winnen heeft , alles geeft
om tegen STVV te winnen.
Resultaat: Zowel OHL als Genk vissen in dezelfde vijver als STVV wat publiek en commercieel betreft en zijn dus waarschijnlijk een grote concurent kwijt.

Tevens is Westerlo,dat met Wijnants de grootste gatlikker van de G6 in haar rangen heeft,zo goed als gered voor eerste klasse .
Tevens zijn wij ook het gekonkelfoes tussen beerschot en westerlo nog niet vergeten.Zowel de transfert van Goor als de lullig verloren match van Beerschot tegen westerlo.
Ik ben er van overtuigd dat er verschillende regels van sportief fatsoen overtreden werd
Met dit schrijven wil ik het desastreus sportief beleid van roland en mangel niet goed praten.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door bert1924 »

Mikman schreef:Wie bepaalt wanneer een speler weinig speelt of wanneer een club in financiële moeilijkheden is? Met het gevelde vonnis is het perfect reglementair indien STVV Jelle Van Damme, wanneer Standard straks uitgeschakeld zou zijn in PO1, te huren van Standard. Want Van Damme is langdurig geblesseerd geweest en dus weinig aan spelen toegekomen. Bovendien heeft Standard, ondanks het feit dat het de gezondste club van België is, nog ergens een uitstaande schuld van 10 miljoen Euro. De twee voorwaarden voor de uitzonderingsregel zijn dus voldaan.

Bovendien is dit wel degeljk in strijd met het sportieve verloop van de competitie. Een kleine club met een budget van 4 miljoen Euro kan tijdens de zomer zwaar uithalen op de transfermarkt en vanaf het moment dat het gered is massaal spelers verkopen. Eerste helft van de competitie voorin meedraaien, tweede deel met de beloften spelen. Als dat geen competitievervalsing is...
Tuurlijk houdt dat een risico maar het financiële risico van een degradatie is mogelijk nog groter.


En ten laatste vind ik het zeer merkwaardig dat het BAS oordeelt dat de transfer van Goor geen invloed heeft gehad op het competitieverloop. Dan moet je ook geen spelers meer schorsen, want als je geschorste spelers opstelt en je wordt daarvoor gestraft kan je altijd aanhalen dat het opstellen van die speler geen invloed had op die wedstrijd.

Ik ben geen jurist maar gezien het feit dat het BAS toegeeft dat er wel degelijk inbreuk was op het reglement, vraag ik me af wat een burgerrechtbank daar van zou denken.
Met deze uitspraak kan STVV gemakkelijk naar de burgerrechtbank.Wat ze volgens mij ook zouden moeten doen.
Plaats reactie