duchatelet recupereert geld van stvv

Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Dries Herbots »

ZANDER schreef:Als de CD&V op die betrokken gemeenteraad tegen de verkoop stemde aan die prijs, dan was die grond niet aan deze spotprijs verkocht. Punt en uit.

RD, kon als voorzitter van de gemeenteraad dit item ZELF op de agenda zetten en door de "deal" met de CD&V dit er zo doordrukken. Met andere woorden, hij verkocht de grond aan zichzelf (via Marieke uiteraard) aan de goedkoopst mogelijke prijs. Logisch toch hé.
Het voorstel van 1,5 miljoen van de SPA leek me, als we het qua meerwaarde bekijken, een vrij billijke som.

Ik vraag me af hoe "groot" of "minder groot" nu de liefde tussen de CD&V en Open-Vld (lees RD) nog is ?
He's back!
K.STVV speelt op Staaien.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Dreke »

Valt er wettelijk niets in te brengen tegen zo'n verkoop?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Goody »

Dreke schreef:Valt er wettelijk niets in te brengen tegen zo'n verkoop?
Al de wetten van het Belgische volk werden gerespecteerd, men moet ze enkel weten toe te passen ...
Pikant detail: RD alleen, enkel hij, beslist wat er met dat geld in de stadskas gebeurt ... da's commerce doen ;)
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Jacques »

ZANDER schreef:Als de CD&V op die betrokken gemeenteraad tegen de verkoop stemde aan die prijs, dan was die grond niet aan deze spotprijs verkocht. Punt en uit.

RD, kon als voorzitter van de gemeenteraad dit item ZELF op de agenda zetten en door de "deal" met de CD&V dit er zo doordrukken. Met andere woorden, hij verkocht de grond aan zichzelf (via Marieke uiteraard) aan de goedkoopst mogelijke prijs. Logisch toch hé.
Het voorstel van 1,5 miljoen van de SPA leek me, als we het qua meerwaarde bekijken, een vrij billijke som.

Ik vraag me af hoe "groot" of "minder groot" nu de liefde tussen de CD&V en Open-Vld (lees RD) nog is ?
Alles voor een postje.

Staaien is nog klein bier in vgl. met wat er nog op stapel staat in de stad, Belgacom en Veemarkt... De grootheidswaanzin van ne poedel die verzot is op prestigeprojecten in combinatie met de rekenkunde van een oplichter uit Antwerpen. Als dat de coalitie wordt na oktober 2012, hou dan uw hart vast, want dan staat uw stad hetzelfde te wachten als uw club. Ge betaalt tot het einde der tijden voor een lege doos!
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Dreke »

Goody schreef:
Dreke schreef:Valt er wettelijk niets in te brengen tegen zo'n verkoop?
Al de wetten van het Belgische volk werden gerespecteerd, men moet ze enkel weten toe te passen ...
Pikant detail: RD alleen, enkel hij, beslist wat er met dat geld in de stadskas gebeurt ... da's commerce doen ;)
Ik vind het een beetje bizar dat je gemeenschappelijk goed zwaar onder de prijs kan verkopen. Dit is eigenlijk geld van elke inwoner van Sint-Truiden weggooien. En zoiets kan niet imo.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door lindoke »

En ik vrees dat we het einde nog niet gezien hebben met het gedrocht vanuit Luik. Er gaan nog lijken (lees: vreemde constructie's) uit de kast vallen.

Wat me enigszins verbaast is dat de media er zo kalm en laks over blijft. Ofwel beseffen ze zelf nog niet goed wat er de laatste jaren gebeurd is met STVV/Duchatelet en wordt het tijd dat er zich eens een journalist stevig begint mee te moeien ofwel moet de bom nog los barsten. Maar dat dit zo maar voorbij gaat waaien kan ik me niet voorstellen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Henri is de man »

lindoke schreef:En ik vrees dat we het einde nog niet gezien hebben met het gedrocht vanuit Luik. Er gaan nog lijken (lees: vreemde constructie's) uit de kast vallen.

Wat me enigszins verbaast is dat de media er zo kalm en laks over blijft. Ofwel beseffen ze zelf nog niet goed wat er de laatste jaren gebeurd is met STVV/Duchatelet en wordt het tijd dat er zich eens een journalist stevig begint mee te moeien ofwel moet de bom nog los barsten. Maar dat dit zo maar voorbij gaat waaien kan ik me niet voorstellen.
Wat me vooral verbaasd heeft is de grote ophef toen Grand Duche Standard kocht , met alle gevolgen vandien enzoverder... maar wanneer dan deze week t een en ander bekend wordt, kraait geen haan ernaar... vreemd :zot: :dead:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Dreke »

Simpel. Wij zijn niet belangrijk genoeg.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door lindoke »

Wat heeft STVV (de vzw) nu nog? Even de rekening maken. Geen gronden, geen stadion, geen tribunes. Wat ze hebben is 6 miljoen euro schuld en een aantal spelers die tesamen geen 6miljoen euro waard zijn. Voor Duchatelet kwam hadden we niks en nu nog minder. STVV een VZW? Een Vereniging Zonder Winstoogmerk? Een VMVS bedoel je. Een Vereniging Met Veel Schulden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Wat heeft STVV (de vzw) nu nog? Even de rekening maken. Geen gronden, geen stadion, geen tribunes. Wat ze hebben is 6 miljoen euro schuld en een aantal spelers die tesamen geen 6miljoen euro waard zijn. Voor Duchatelet kwam hadden we niks en nu nog minder. STVV een VZW? Een Vereniging Zonder Winstoogmerk? Een VMVS bedoel je. Een Vereniging Met Veel Schulden.
En veel medewerkers.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Mikman »

Simpel gezegd: de VZW is een vereniging/gedrocht dat vooral moet instaan voor de financiering van de NV Stayen, met als voornaamste doelstelling het financieel bevredigen van de vorige voorzitter en de huidige aandeelhouders. Zonder de VZW geen supporters en dus ook minder inkomsten voor de NV Stayen ( huuprijs stadion, Grand Café... ). De VZW is te gehandicapt om iets duurzaams op te bouwen om middellange termijn ( volgende 6 tot tien jaar ) maar nog net levensvatbaar genoeg om het geld van de tv-rechten en de ticketverkoop naar de NV te doen vloeien. De volgende 6 jaar heeft STVV geen toekomstperspectief, want alles wat je in de club stopt gaat toch naar de vorige voorzitter. Pas binnen een jaar of tien kan je weer je eigen ding doen. In de huidige toestand heeft het voor STVV overigens geen zin om te investeren in jong talent ( al zou de vorige voorzitter dat heel graag willen natuurlijk, vandaar zijn tsunami aan contractverlengingen vlak voor zijn vertrek: de onkosten zijn toch voor STVV, de eventuele meeropbrengst is voor hem ) , de beste manier om zo goed mogelijk aan de eigen behoeften te voldoen zonder het slaafje van :Roland: te zijn is wanneer je een speler verkoopt hem te ruilen met andere speler(s) ipv transfergeld te krijgen, of spelers te huren. "Jong en Belgisch" , daar heeft STVV momenteel echt geen behoefte meer aan, dat komt enkel maar Duchâtelet ten goede. De risico's voor STVV ( de supporters ) , het profijt voor Duchâtelet? Thanks but no thanks!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door lindoke »

Eén ding moet je hem toch meegeven, hij heeft het toch maar op een lepe manier gedaan hé? Het is niet velen gegeven om 99% van de Truienaars een rad voor de ogen te draaien, in klaarlichte dag te bestelen terwijl ze erbij staan en er dan nog om bejubeld worden ook nog. Dit met hier en daar een onschuldig dom gezicht te trekken en op gepaste tijde zelfs een "emotioneel traantje" weg te pinken terwijl duizenden zingen "merci Roland, merci Roland, merci". Of hoe denk je dat iemand bij de top 100 der rijkste Belgen kan behoren?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Iniesta »

Mikman, die 6 jaar en tien jaar zijn nog optimistisch. In De Standaard lees ik dat Morenne spreekt van 12 jaar afbetalen :zot:

Het wordt hoog tijd dat de details van de overeenkomst openlijk voor iedereen bekend gemaakt worden. Welke spelers zijn betrokken en hoe lang en hoeveel moet er precies terugbetaald worden. In het artikel spreekt men van 6 miljoen.

Dat die mens nog in de spiegel kan kijken nadat hij steeds bleef verkondigen dat hij zichzelf overbodig zou maken en zijn "warm hart" voor de club. Met de schulden die onder ZIJN (wan)beleid zijn gemaakt te laten terugbetalen en ondertussen ook nog de gronden en tribunes binnen te rijven zet hij de club 12 jaar in de barre kou! Zo zijn we nog minstens 12 jaar totaal afhankelijk van hem en zelfs nadien spelen we op zijn grond en zitten we in zijn tribunes. Dat kans dat er nog 1 supporter te vinden zou zijn die op deze kerel stemt lijkt me onbestaande.

You can fool some people some of the time but you can't fool all the people all of the time, no you can't!

Na edit: dit is één van zijn inteviews na de overname:
Duchâtelet: "Dit is geen afscheid van STVV"

vr 24/06/2011 - Over zijn plannen met Standard zwijgt Roland Duchâtelet voorlopig, maar over STVV wil de nieuwe eigenaar van de Luikse club wel praten. "Mijn hart blijft voor altijd verbonden aan STVV", zegt hij.

"Ik heb altijd gezegd dat ik mij overbodig wou maken bij STVV. Ik denk dat STVV ook zonder mij kan zwemmen. De club moet proberen om het zonder mij nog beter te doen", vertelt Duchâtelet.

"De kern van de eerste ploeg is klaar om voor een heel goed seizoen te zorgen. De jeugdwerking werkt goed en financieel is STVV gezond. Wij zijn een voorbeeld voor veel andere clubs."

Duchâtelet ruilt STVV voor Standard, maar hij is niet van plan om STVV in de problemen te storten. "Iedereen die mij kent, weet dat ik STVV niet zal laten vallen", zegt Duchâtelet in een interview op de website van STVV. "Sportief zal de club volledig onafhankelijk van mij worden, maar in mijn hart zal ik altijd verbonden blijven aan deze club. Dit is geen afscheid van STVV."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Jacques »

Iniesta schreef:Mikman, die 6 jaar en tien jaar zijn nog optimistisch. In De Standaard lees ik dat Morenne spreekt van 12 jaar afbetalen :zot:
Zei hij er dit keer ook bij wie de schuldige hiervan is?

Voor dien ene keer dat het terecht zou zijn om een ander met de vinger te wijzen...
Overdrijven is een kunst
Oostsupporter
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jan 2011, 12:39

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Oostsupporter »

Morgen op de nieuwjaars receptie zal hem wel met zijn verrimpeld bakkes staan te lachen, horend naar den uitleg van zijne strooiman over hoe Stvv het gat nog wa dieper gaat maken. Vertellend hoe het komt dat na zijn wanbeheer we nu nog blij mogen zijn da we minderwaardige jonkies van zijn Standard Liege moeten huren. Van een operatie redding gesproken, ik noem het eerder het oprichten van een veredelde creche waar kinderen mogen komen spelen onder toezicht. Echt beschamend. Ik heb die zogezegde " redder " nooit geloofd of moeten hebben, maar wie ben ik. Maar ooit komt loontje om zijn boontje, wanbeheer en wanbeleid wordt vroeg of laat afgestraft, wees daar maar zeker van. Alleen zal het onze ooit zo gekoesterde volkse club zijn die het onderspit zal delven, of een typisch voorbeeld van wat iemand met geld en macht kapot maakt en zonder schaamte gevoel toch nog denkt dat hij de waarheid in pacht heeft. Onvoorstelbaar.
Plaats reactie