duchatelet recupereert geld van stvv

Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Jack »

Goody schreef: Over het artikel met RD maak ik geen woorden meer vuil, dit wist ik al 7 jaar ...
maar voor 99% van de supporters is hij de redder van KSTVV ... :headbang:
Ik raad iedereen aan dat eens te lezen.
Die kerel heeft hier dus 7 jaar de clown uitgehangen, ZELF mede de schuld geweldig omhoog gebracht, om dan plots te vertrekken en de grote meneer te spelen omdat hij aan kwijtschelding deed.
Alles moet terugbetaald worden, hij heeft maar 1,7 miljoen kwijtgescholden.
En dat is dan nog maar onder voorwaarden. Als STVV eens een goede uitgaande transfer doet moet dat ook nog terugbetaalt worden.
Kunnen we de boel niet beter opdoeken?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door zipke373 »

Jack schreef:
Goody schreef: Over het artikel met RD maak ik geen woorden meer vuil, dit wist ik al 7 jaar ...
maar voor 99% van de supporters is hij de redder van KSTVV ... :headbang:
Ik raad iedereen aan dat eens te lezen.
Die kerel heeft hier dus 7 jaar de clown uitgehangen, ZELF mede de schuld geweldig omhoog gebracht, om dan plots te vertrekken en de grote meneer te spelen omdat hij aan kwijtschelding deed.
Alles moet terugbetaald worden, hij heeft maar 1,7 miljoen kwijtgescholden.
En dat is dan nog maar onder voorwaarden. Als STVV eens een goede uitgaande transfer doet moet dat ook nog terugbetaalt worden.
Kunnen we de boel niet beter opdoeken?
Staat dat ergens online? Vind het niet...De papieren vod die heb ik niet.
Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Goody »

zipke373 schreef:
Jack schreef:
Goody schreef: Over het artikel met RD maak ik geen woorden meer vuil, dit wist ik al 7 jaar ...
maar voor 99% van de supporters is hij de redder van KSTVV ... :headbang:
Ik raad iedereen aan dat eens te lezen.
Die kerel heeft hier dus 7 jaar de clown uitgehangen, ZELF mede de schuld geweldig omhoog gebracht, om dan plots te vertrekken en de grote meneer te spelen omdat hij aan kwijtschelding deed.
Alles moet terugbetaald worden, hij heeft maar 1,7 miljoen kwijtgescholden.
En dat is dan nog maar onder voorwaarden. Als STVV eens een goede uitgaande transfer doet moet dat ook nog terugbetaalt worden.
Kunnen we de boel niet beter opdoeken?
Staat dat ergens online? Vind het niet...De papieren vod die heb ik niet.
Zal deze middag wel op de digitale Vod staan, anders scan ik het in en zet het op het forum.
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door zipke373 »

Goody schreef:
zipke373 schreef:
Jack schreef:
Goody schreef: Over het artikel met RD maak ik geen woorden meer vuil, dit wist ik al 7 jaar ...
maar voor 99% van de supporters is hij de redder van KSTVV ... :headbang:
Ik raad iedereen aan dat eens te lezen.
Die kerel heeft hier dus 7 jaar de clown uitgehangen, ZELF mede de schuld geweldig omhoog gebracht, om dan plots te vertrekken en de grote meneer te spelen omdat hij aan kwijtschelding deed.
Alles moet terugbetaald worden, hij heeft maar 1,7 miljoen kwijtgescholden.
En dat is dan nog maar onder voorwaarden. Als STVV eens een goede uitgaande transfer doet moet dat ook nog terugbetaalt worden.
Kunnen we de boel niet beter opdoeken?
Staat dat ergens online? Vind het niet...De papieren vod die heb ik niet.
Zal deze middag wel op de digitale Vod staan, anders scan ik het in en zet het op het forum.
Merci!
klenne
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010, 23:39

duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door klenne »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=48589" onclick="window.open(this.href);return false;


alle stvv laat zich wéér maar eens int zak zetten (ok voetbalbelgie is nu niet echt een betrouwbare bron, maar er zal ergens wel iets van waar zijn zekers...)
WPP
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:06

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door WPP »

Staat ook in hbvl. Klopt dus wel.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Jack »

WPP schreef:Staat ook in hbvl. Klopt dus wel.
Met interview met Duchatelet erbij.
Dus zal zeker waar zijn hoor.
Flipper2011
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2011, 14:26

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Flipper2011 »

WPP schreef:Staat ook in hbvl. Klopt dus wel.
ALS DAT KLOPT BOEKEN DICHT. :beer:
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Mikman »

Niets nieuws onder de zon, alleen staat het nu ook in het jaarverslag van de club.

Voetbalclub overgenomen met 3 miljoen Euro schulden.
Voetbalclub achtergelaten met 7 miljoen Euro schulden.
Ondertussen een wanbeleid gevoerd met belachelijk veel mislukte, veel te dure transfers ( Milenkovic, Thompson... ) en spelers die wel iets waard waren gratis laten gaan ( Hajnal, Béda, Sidibé... )
Net niet op tijd vertrokken om de transfergelden van Mignolet en Odoi nog mee te graaien.
Gronden rond Staaien voor een prikje kunnen opkopen dankzij STVV, die reëele waarde van die gronden alleen al had de VZW STVV schuldenvrij gemaakt.
Een marionnet aan de macht gezet die in ruil voor een stevige vergoeding ( op kosten van de club uiteraard ) vooral de belangen van :Roland: en de aandeelhouders behartigt.
300.000 Euro per jaar huur voor het (eigen) stadion, en dat alleen maar voor de daginkomsten.
TV-gelden en transfergelden naar zijn portefeuille laten vloeien. Het geld van de supporters eigenlijk ook, want officieel gaat dat geld niet naar hem, maar wat STVV niet kan uitgeven met het geld van tv-rechten en inkomende transfers moet met het geld van de supporters betaald worden natuurlijk.
Ondertussen nog volop pleiten voor een Bene-Liga ( dus zonder STVV ) en komen stoefen dat hij zonder sjalleke van Standard op Staaien komt zitten, want dat is de 'club van zijn hart'. Hij zal zijn portefeuille dicht bij zijn hart dragen ja.

Is dat allemaal legaal? Helaas wel, er valt wettelijk geen speld tussen te krijgen. Is dat moreel te verantwoorden? Zeer zeker niet. Is het ronduit schandalig? Uiteraard. Zou je deze man ooit als burgemeester van je stad willen? Vul zelf maar in....

In een iets minder beschaafd land krijg je voor zo'n maffia-praktijken gegarandeerd een kogel tussen je ogen, en men zou het nog rechtvaardig vinden ook. Hier kunnen we alleen maar toezien hoe de club verder wordt leeggezogen, hoe ieder toekomstperspectief wordt gefnuikt en deze club verder afglijdt naar de marginaliteit. Enige weerstand tegen dit soort praktijken moet je niet verwachten, daarvoor zijn de huidige bewindsvoerders op Staaien té schatplichtig aan Duchâtelet, en de supporters te hopeloos verdeeld. Eens eventjes grommen vanuit de Ivoren Toren is genoeg om de supportersclubs weer braaf in de pas te laten lopen. Zelfs opnieuw beginnen vanop lager niveau zit er niet meer in, wegens infrastructuur in bezit van de schuldeiser. Het enige sprankeltje hoop is dat de club ooit wordt overgenomen door een kapitaalkrachtig iemand die er genoeg van heeft om onder het juk van RD te leven, maar die oplossing lijkt me voorlopig zeer onrealistisch.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Brusselmans »

Zorro schreef:
Cremasco schreef:Zo gaan de managers nog graag komen Morrenne !
http://www.nr10.be/eersteklasse/nieuws/item/morrenne-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie vanaf gister in de HBvLimburg over managers, inderdaad zij maken de foot kapot . Ik geloof 5 afleveringen als ik me niet vergist over dit fenomeen wereld wijd. :stvv:
Er valt anders ook wel iets te schrijven over geslaagde zakenmannen die incompetente clubleiders worden en clubs kapot maken.
Ah zo dus, de redder en de man die alle schulden kwijtschold, schulden gemaakt door eigen falen. Out of the box denker, altijd gelijk, maar ook een leugenaar van het ergste soort. De nieuwe burgervader? Lees dit even en verbaas jezelf :
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=48589" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeken dicht !!!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Nieuwtjes van de dag vanop Stayen

Bericht door Tompie »

Deel opbrengst transfers STVV gaat naar NV Stayen van vriendin Duchâtelet

STVV moet jaarlijks een gedeelte van zijn transfergeld en van de opbrengsten van zijn tv-rechten doorstorten naar de NV Stayen, in ruil voor een schuldenvermindering van 6 miljoen euro. De NV Stayen is de vennootschap die het stadion van de Kanaries exploiteert en waar de vriendin van Standardeigenaar Roland Duchâtelet, Marieke Höfte (foto) gedelegeerd bestuurder is.

In de jaarrekening, die zopas is neergelegd, blijkt dat Duchâtelet een schuldvermindering van zes miljoen euro heeft doorgevoerd bij STVV. Dit wil zeggen dat hij een gedeelte van de activa heeft opgekocht die de club zes miljoen euro extra opbrengsten opleverde.

Meer bepaald een deel van de transferrechten van bepaalde spelers en een gedeelte van de tv-rechten voor de volgende zes jaar. In mensentaal: de volgende zes jaar moet STVV een gedeelte van zijn tv-gelden doorstorten naar de NV Stayen en van bepaalde spelers moet het bij verkoop een gedeelte van de transfersom doorstorten naar diezelfde NV.

"Zakelijke overeenkomst"

Volgens de Standardvoorzitter is er echter geen sprake van belangenvermenging omdat het over "een zakelijke overeenkomst" gaat. Bovendien is mijn vriendin gedelegeerd bestuurder van de NV Stayen. Er bestaat wel een nauwe band tussen de vzw STVV en de NV Stayen”, aldus Duchâtelet in Het Belang van Limburg.

In concreto wil dat dus ook zeggen dat de NV Stayen een gedeelte van de transfersom krijgt bij transfers van STVV naar Standard. “Dat klopt inderdaad. Maar ik zie daar het probleem niet van in. De Pro League weet hier alles van af. En zij had er niets op tegen.

"In ieder geval: binnenkort buigt de licentiecommissie zich in detail over de dossiers van de eersteklassers. Dan zullen we dit soort dingen bekijken. Er is overigens een continue controle. Als we denken dat er iets fout gaat, dan kunnen wij altijd de bewuste papieren opvragen", besluit de vroegere STVV-preses in de krant.

“In het Frans noemen ze dit een retour à meilleure fortune ”, legt Duchâtelet uit. “Dit zijn schulden die STVV dus niet meer moet terugbetalen. Op voorwaarde dat ze volgend jaar niet plots de Champions League gaan spelen of een speler verkopen voor vijf miljoen euro. In dat geval zou er toch een gedeelte naar de NV Stayen gaan.”

Henkinet

Wat er ook van zij: tot op heden maakte enkel Laurent Henkinet de overgang van STVV naar Standard. Wat betreft de tv-rechten: STVV streek vorig seizoen bijna 2,5 miljoen euro op. Daar zal het de volgende seizoenen dus een bepaald deel van moeten afstaan aan de NV Stayen. De bedrijfsinkomsten van STVV zullen zo teruglopen.

Op korte termijn deed STVV dus een goede zaak, maar op lange termijn moet dit nog blijken. Vorig seizoen viel er bij STVV overigens een klein bedrijfsverlies van 46.000 euro op te tekenen.

(Belga)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
discobal
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2010, 20:27

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door discobal »

Onze zogenaamde "redder" wordt dus 8 jaar later onze grafdelver. Een incompetent bestuur op financieel vlak dat bovendien nog een gedeelte van de magere inkomsten moet doorsluizen met een voorzitter als marionet en een incompetent bestuur op sportief vlak dat wild om zich heen blijft schoppen als het aankomt op de sportieve resultaten, maar weigert de schuld bij zichzelf te leggen.
Samengevat: geen ploeg op 't veld, geen bestuur die naam waardig, zelfs geen eigen infrastructuur om inkomsten uit te genereren. Volgend jaar zowel op sportief en nu ook op commercieel gebied een satellietclub van de ploeg aan de Maas. Zou me niet verbazen als we volgend jaar in het geel/ROOD spelen, met
de afgedragen broeken van het huidige Standard!

Leg er u bij neer jongens, onze club heeft geen toekomst, niet op deze manier.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Nieuwtjes van de dag vanop Stayen

Bericht door the fan »

EN WIE HEEFT DIE SCHULDEN GEMAAKT!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door lindoke »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=48589" onclick="window.open(this.href);return false;

Voila, de vos heeft eindelijk zijn ware aard laten zien!!! Als er hier nu nog mensen zijn die Duchatelet als "de redder" beschouwen zich maar laten opnemen want dan hebben ze een paar vijzen los. Die 7 miljoen die mijnheer zogezegd kwijtgescholden had aan STVV moeten nu plots gerecupereerd worden!!! Nu weten we tenminste allemaal waar het schoentje wringt wat betreft inkomende transfers. Duchatelet heeft ons met de rug tegen de muur gezet en zal ditmaal niet stoppen vooraleer er geen voetbal meer op Staaien gespeeld wordt. Ik heb het van in zijn eerste jaar verkondigd dat hij er een dubbele agenda op nahield en zijn bedoelingen smerig waren en er enkel en alleen op gericht waren winst te maken en dat STVV hierdoor volledig uit het voetballandschap zou verdwijnen. Zo zie je maar. Ik ga nu nog verder met mijn voorspelling. Ik heb ooit gezegd dat het aanleggen van de ondergrondse parking een excuus was om ooit een een shoppingcenter te realiseren. Wel, dat is perfect mogelijk met de constructie die hij gemaakt heeft. Hij zal niet stoppen voordat STVV het niet meer kan opbrengen om de huurgelden te betalen en genoodzaakt zal zijn om elders te gaan voetballen. Dan kan zijn plan volledig voltooid worden en zal er op Staaien nooit nog een voetbal rollen!!! De eerste stap is gezet want de huurgelden voor dit jaar werden opgetrokken. Dikke, rotte, achterbakse smeerlap is die man!!!! Nu mogen we er stilaan een kruis over trekken. De laatste stuiptrekkingen van een mooie club zitten eraan te komen.

En hofnar Morenne vond het niet nodig om openlijk te communiceren over het probleem rond de transfers door de terug gevraagde 7 miljoen. Neen, we moeten dit via de pers vernemen. Chique is dat Morenne. Dank u wel mijne man!!!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: duchatelet recupereert geld van stvv

Bericht door Jacques »

Tesamen met het artikel op voetbalbelgie bevestigt dit:

- De 3 gratis transfers
- Het optrekken van de huurgelden van 100 000 naar 400 000 euro (X 4 dus!)

Leeggezogen wordt ge door die kwal! We kunnen als supporters beter het stamnummer van Hasselt opkopen en in 3de met hopelijk minder schulden herbeginnen dan eeuwig geld te gooien in de bodemloze put genaamd Roland de Hebberige.

Maar als hij denkt ooit deze stad hetzelfde te lappen door burgemeester te worden heeft hij het mis. De politiekers mogen dan misschien het lef niet hebben om actie te ondernemen (wie verkocht hem het stadion en de gronden zwaar onder hun waarde?), maar dan doen we het wel als burgers.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie