De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughalen

wa zei ter na
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:46

Re: Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS teru

Bericht door wa zei ter na »

Blackbird schreef:
Wat mis ik hem toch.
Ze moesten hem direct een contract voor 5 jaar laten tekenen.

En het is wederzijdse liefde hoor ik toch !!!
hupke
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:27

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door hupke »

Franky kwam gewoon voor het geld... zoniet had hij zijn voorwaarden wel gesteld naar inkomende transfers en indien géén voldoening.... Benoit, Don en Cie. lost uwe boel maar zelf op !
Dan kreeg hij nog respect van mij !
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door voetballiefhebber »

Heeft er iemand op Sporting Telenet gekeken naar het programma: 'De Kleedkamer'?

Guido Brepoels was er ook weer aanwezig en als je die man hoort praten en zijn visie, dan vind ik dat een groot verlies dat hij STVV heeft verlaten en dan heb ik het niet noodzakelijk zijn trainerskwaliteiten, maar ook hoe hij spelers ziet, spelers beter maakt, spelers op hun plichten wijst. Ook moeilijke jongens kan hij beter maken, zoals o.a Mutombo hij pas later kon kneden, enz...

En Luk Alloo vroeg of hij terug ging naar STVV en Brepoels zei: 'in het voetbal weet je nooit'

Ergens voelde ik dat hij graag zou terugkomen naar STVV.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Cremasco »

Vandaag is Guido een lezing komen geven bij ons : doorspekt met anekdotes en onthullingen over STVV... :cool:
We zijn weer wat STVV-wijzer geworden. Buiten het thema motivatie sprak hij openlijk over zijn zwaar vermoeden dat hij heeft rond het krijgen van zijn ontslag, over het waarom dus.
Het had eerder iets weg van het uiten van frustratie op een bepaald moment.

P.S. Odoi zou te horen hebben gekregen dat hij weg mag bij RSCA. Het vertrek van Odoi bij STVV lag Guido nog altijd zwaar op de maag.
Euvrard, Delorge en Odoi waren zijn kapiteins, die de boot bewaakten en hielpen besturen in de kleedkamer. Odoi was de grappenmaker, Euvrard daar zei hij niks over en Delorge was de man die zorgde voor alles van festiviteiten of activiteiten die zich langs het veld afspeelden
Het was boeiend voor de voetballiefhebber die van STVV houdt bovendien maar paste niet echt in de omkadering van de dag. Zeker wetende dat het publiek uit 95% vrouwen bestond.

Guido zal nooit meer trainer worden zonder het samenstellen van zijn eigen "techse" staf want die heeft hem genekt zei hij openlijk. Er was constant iemand die lekte naar de spelersgroep destijds, hetgeen nog geheim moest blijven. Interne afspraken zeg maar tussen leden van de 6-koppige technische staf. Het feit dat hij dit aankaartte heeft hem genekt dixit Guido. Niet de persoon die lekte maar hij moest gaan...

Guido baseert zich in zijn lezingen op theorieën van een trainer van Heracles, of oud-trainer van daar. Hij houdt zich niet veel aan zijn powerpoints maar geeft constant anekdotes en voorbeelden. "Trainer zijn van de ploeg met het laagste budget is frustrerend"
"De voorzitter vroeg me destijds om op twee jaar van eerste naar tweede te gaan". "Zakenmannen zien de realiteit anders"
"Even nadien stonden we voor de toen nog op te trekken nieuwe tribune en zei de voorzitter : binnen een jaar is dit af en moeten wij in eerste staan"
"Het STVV van nu is geen team, geen samenhang, daar begint alles mee". "Spelers gaan nogal snel, soms te snel naar de mental coach".
"Ik heb Stijn Quanten geïntroduceerd bij STVV". "Een mental coach is erg nuttig".
"We dreigden te laat te komen op een match door file, toen heb ik de buschauffeur gevraagd om een tweetal kilometer via de pechstrook langs de file te rijden en we waren op tijd".
"Sommige spelers hebben het echt allemaal in hun om het te maken maar kunnen zich soms te weinig opleggen : eetgewoonten, voldoende rust, mentaliteit en de kunst is dat de groep dit helpt corrigeren en niet alleen de trainer".

Dit is maar een kleine bloemlezing uit zijn citaten.
Hij heeft een aanbieding van een club en is bijna rond maar wou de naam niet zeggen. Men klampt hem nog steeds aan (supporters) om terug te komen naar STVV. "Een Truienaar kent geen grijs, het is wit of zwart".
Laatst gewijzigd door Cremasco op 17 apr 2012, 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Border001
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:03

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Border001 »

Zonder de grote CLOWN genaamd Benoit Morrenne was Guido naar alle waarschijnlijkheid nog steeds op Staaien. Maar helaas. Ik lees dagelijks het forum maar reageer weinig maar ik ben echt blij dat de knoop nu eindelijk of toch bijna doorgehakt is dat we naar 2 de klasse moeten wat volkomen terrecht is trouwens. Wat me nog veel blijer maakt is dat er meer en meer supporters volgend seizoen geen abo meer nemen. Enkel op die manier kan je de uilen van het bestuur raken aangezien alles toch om geld draait. Men oogst wat men zaait.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Cremasco »

Voor mij ook geen abo meer. Ik heb een andere gading gevonden en zal nog gaan als ik veel zin heb.
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Zorro »

Zoals elk seizoen!!! Het nieuwe begint en het is aanschuiven geblazen aan de loketten.
Kom jongens toch , zagen en zieveren en toch gaan, dat is nen STVV'er en ik ook !!!!! :stvv:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Since '54 »

Border001 schreef:Zonder de grote CLOWN genaamd Benoit Morrenne was Guido naar alle waarschijnlijkheid nog steeds op Staaien. Maar helaas. Ik lees dagelijks het forum maar reageer weinig maar ik ben echt blij dat de knoop nu eindelijk of toch bijna doorgehakt is dat we naar 2 de klasse moeten wat volkomen terrecht is trouwens. Wat me nog veel blijer maakt is dat er meer en meer supporters volgend seizoen geen abo meer nemen. Enkel op die manier kan je de uilen van het bestuur raken aangezien alles toch om geld draait. Men oogst wat men zaait.
Nu zit Benoîteke Morrenne, zonder zijn vrouw (wil zij van schaamte niet meer meekomen?) alleen, verweesd, afgezonderd van de rest, op een eenzame plaats op de tribune Noord. Niet eens meer op de eretribune, als een outcast die voor de schijn nog een geel-blauwe supporterssjaal draagt. Natuurlijk draagt hij die (nog) want Don Vil trapte hem eerst onder zijn broek de Tiensesteenweg op en nodigde hem daarna uit, om te komen getuigen, voor God en klein Pierke, de geschreven en gesproken pers, ja zelfs de camera's, om met tranende ogen, met een dreigende maffiadolk in de rug verplicht, te moeten antwoorden: 'Ja ja :( natuurlijk, ga ik, snik snik, seffens naar de match' nadat Don Vil hem gevraagd had: 'Hé Benoîteke :) , je komt toch nog altijd :) supporteren voor STVV'.
Zo voelde de toenmalige Toyota- en Kia-België baas, die voorheen torenhoog boven een pak personeel uittroonde, wat het was en hoe het voor hem en zij familie overkwam, om zélf een vuistslag in het gezicht te krijgen zoals hij er enkele maanden voordien een, zwaar onrechtvaardig, had uitgedeeld aan Guido Brepoels; een man die 100 X méér verdienste voor STVV had dan hijzelf.
Kon hij nu de almanak nog maar terugdraaien, hij zou er wel voor zorgen dat hij en zijn vrouw geen slapeloze nachten meer kennen en zich, zonder scheve gezichten te ontmoeten, konden tonen in een grootwarenhuis of op de zaterdagmarkt en niet meer nors bekeken zouden worden.
Van hetzelfde laken een broek noemt men zoiets behalve dat Guido Brepoels en zijn vrouwke nog overal hun gezicht kunnen laten zien, graag ingehaald worden en met respect bejegend worden. Dit Mr. Benoît Morrenne kan niet over u gezegd worden!
Border001
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:03

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Border001 »

Zorro schreef:Zoals elk seizoen!!! Het nieuwe begint en het is aanschuiven geblazen aan de loketten.
Kom jongens toch , zagen en zieveren en toch gaan, dat is nen STVV'er en ik ook !!!!! :stvv:
NO WAY, niet meer met mijn centjes.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Cremasco »

Ik heb mijn bericht bijgewerkt hierboven. Guido... Lees maar eens...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Since '54 »

Zorro schreef:Zoals elk seizoen!!! Het nieuwe begint en het is aanschuiven geblazen aan de loketten.
Kom jongens toch , zagen en zieveren en toch gaan, dat is nen STVV'er en ik ook !!!!! :stvv:
Denk je dat de Truienaar en de Haspengouwer in 't algemeen, zich met zijn voeten blijft laten spelen??

Ik ga al een tijdje mee op Stayen. Heb er gewerkt en vooral gesupporterd. Mijn eerste aanwezigheid in 1954 (nogal duidelijk ;) )en sindsdien geen 15 thuismatchen gemist. Dit seizoen wel al een stuk of 5.

Ik ben er een in hart en nieren zoals men zegt maar mijn ratio neemt de overhand op mijn hart. In mijn bovenkamer dreunt iets dat zegt: 'Ze blijven u voor de gek houden, het blijft duren en duren en duren'. Tenslotte zegt mijn vrouwke terecht '€ 350 dat is wél 14.000 frankskes zulle' ... en groot gelijk heeft ze!

Dus, in 2de klasse, no more abo for me en als het, zoals u zegt, écht aanschuiven aan de loketten is (= dat zijn goede tijden) dan zal ik nog wel zien wat ik zal doen!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door enerkey »

Since '54 schreef:[/i] Tenslotte zegt mijn vrouwke terecht '€ 350 dat is wél 14.000 frankskes zulle' ... en groot gelijk heeft ze!
Ja als je geen rekening houdt met de inflatie :ugeek: . Ne mens verdient nu ook een 20-tal % netto meer, als in 2002. Als je daarmee rekening houd zou 11500 BEF correcter zijn. :ugeek: En dan zou je concluderen dat de abonnementsprijzen evenredig gestegen zijn met de gemiddelde lonen. :ugeek:

Maar voor de rest heeft ze natuurlijk groot gelijk dat we ons geld aan het verspillen zijn :lol:
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Amzu »

[quote="Cremasco"]
....
"De voorzitter vroeg me destijds om op twee jaar van eerste naar tweede te gaan". "Zakenmannen zien de realiteit anders"
...

Van 1-ste naar 2-de hé ? :roll:

Dat heb ik dit seizoen ook vaak bij mezelf gedacht want bij momenten leek het wel alsof ze niet in 1-ste wilden blijven.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door lindoke »

Since '54 schreef:
Zorro schreef:Zoals elk seizoen!!! Het nieuwe begint en het is aanschuiven geblazen aan de loketten.
Kom jongens toch , zagen en zieveren en toch gaan, dat is nen STVV'er en ik ook !!!!! :stvv:
Denk je dat de Truienaar en de Haspengouwer in 't algemeen, zich met zijn voeten blijft laten spelen??

Ik ga al een tijdje mee op Stayen. Heb er gewerkt en vooral gesupporterd. Mijn eerste aanwezigheid in 1954 (nogal duidelijk ;) )en sindsdien geen 15 thuismatchen gemist. Dit seizoen wel al een stuk of 5.

Ik ben er een in hart en nieren zoals men zegt maar mijn ratio neemt de overhand op mijn hart. In mijn bovenkamer dreunt iets dat zegt: 'Ze blijven u voor de gek houden, het blijft duren en duren en duren'. Tenslotte zegt mijn vrouwke terecht '€ 350 dat is wél 14.000 frankskes zulle' ... en groot gelijk heeft ze!

Dus, in 2de klasse, no more abo for me en als het, zoals u zegt, écht aanschuiven aan de loketten is (= dat zijn goede tijden) dan zal ik nog wel zien wat ik zal doen!
Ik versta u heel goed Since en ik weet dat ge een paar broers hebt die ook al jaaaaaaren STVV leven en ademen en geel-blauw bloed in hun aderen stromen hebben. Ik ben zoals gij. Moesten ze vanop het begin in tweede de pannen van het dak spelen en constant aan de kop meedraaien dan begint het toch sowieso te kriebelen. En wij zijn niet de enigen hoor. Kijk maar eens naar ons jaar 2008-2009 in tweede hoeveel volk er nog op de tribunes zat. Feit is wel als hun eerste jaar in tweede desastreus is en de promotie niet bewerkstelligd kan worden er in het seizoen 2013-2014 wel eens heeeeeeel weinig volk op Staaien gaat zitten. Dan speel je volgens mij nog voor maximum 3.000 man.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: De enige optie om in 1ste te blijven : BREPOELS terughal

Bericht door Dries Herbots »

Mijn hart zal het wel halen van mijn verstand.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
K.STVV speelt op Staaien.
Plaats reactie