foutenanalyse op cornervlag.be

Plaats reactie
cornervlag
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012, 20:08

foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door cornervlag »

Gegroet, STVV-supporters

Op cornervlag.be is er een foutenanalyse gemaakt van het voorbije seizoen.

Als het forum niet voor dergelijke verwijzingen bedoeld is, verontschuldigen wij ons. In het andere geval zullen we graag van gedachten wisselen, op dit forum of op het onze.

http://cornervlag.be/2012/02/22/de-verd ... t-truiden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Met cornervlag en wimpel,
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door Jack »

Ze weten ons tegenwoordig goed te vinden al die nieuwe websites...
En wat zit daar voor ons in? :cool:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door stvvilvoorde »

Itt tot al die andere duizend websites met dezelfde content vond ik dit linkje wel interessant

De verdedigende fouten bij Sint-Truiden die doelpunten opleveren:

De optelsom

1.Euvrard 10
2.Kotysch 7
3.Mennes 6
4.Castro 5
5.Buysens 5
6.Daeseleire 4
7.Iandoli 2
8.Daerden 2
9.Ngawa 2
10.Verhulst 2
11.Schouterden 1
12.Deferm 1
13.Taelemans 1
14.Dufer 1
15.Delorge 1

Conclusie: dat een centraal verdedigingsduo de meeste goals op zijn “cahier” heeft staan, hoeft niet te verwonderen. Als we echter rekenen tot en met Daeseleire, dan zijn 37 van de 54 geanalyseerde doelpunten (goed, give and take a few) een rechtstreeks gevolg van dekkingsfouten, veroorzaakte penalty’s, own-goals, balverlies waardoor ondertal ontstaat en andere individuele fouten. Vooral het hoge aandeel van Wim Mennes, de verdedigende middenvelder, stemt tot nadenken. Daartegenover staan 28 gemaakte doelpunten, meer dan Lierse of Westerlo en bijna evenveel als Zulte-Waregem of zelfs Kortrijk. Een aanvallende speelwijze zou de oorzaak kunnen zijn van veel tegengoals, maar behalve Iandoli rukken de verdedigers niet vaak mee op en ook Mennes is amper op de vijandelijke helft te vinden.
Alles wijst er dan ook op dat STVV niet zozeer een gebrek heeft aan voetballend vermogen, maar wel zeer beperkte wisselmogelijkheden heeft in de centrale verdediging. Gezien de hoge foutenlast is het haast onbegrijpelijk waarom Euvrard en Kotysch dat krediet blijven behouden. Waarom heeft men in de winter geen concurrentie naar Stayen gehaald voor die posities en integendeel Menga, Chatelle en Rossini overgenomen? Blijkbaar is het technische beleid in Sint-Truiden niet gebaseerd op cijfermatige analyses. Of spelen er andere motieven.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door Alain »

stvvilvoorde schreef:Itt tot al die andere duizend websites met dezelfde content vond ik dit linkje wel interessant

De verdedigende fouten bij Sint-Truiden die doelpunten opleveren:

De optelsom

1.Euvrard 10
2.Kotysch 7
3.Mennes 6
4.Castro 5
5.Buysens 5
6.Daeseleire 4
7.Iandoli 2
8.Daerden 2
9.Ngawa 2
10.Verhulst 2
11.Schouterden 1
12.Deferm 1
13.Taelemans 1
14.Dufer 1
15.Delorge 1

Conclusie: dat een centraal verdedigingsduo de meeste goals op zijn “cahier” heeft staan, hoeft niet te verwonderen. Als we echter rekenen tot en met Daeseleire, dan zijn 37 van de 54 geanalyseerde doelpunten (goed, give and take a few) een rechtstreeks gevolg van dekkingsfouten, veroorzaakte penalty’s, own-goals, balverlies waardoor ondertal ontstaat en andere individuele fouten. Vooral het hoge aandeel van Wim Mennes, de verdedigende middenvelder, stemt tot nadenken. Daartegenover staan 28 gemaakte doelpunten, meer dan Lierse of Westerlo en bijna evenveel als Zulte-Waregem of zelfs Kortrijk. Een aanvallende speelwijze zou de oorzaak kunnen zijn van veel tegengoals, maar behalve Iandoli rukken de verdedigers niet vaak mee op en ook Mennes is amper op de vijandelijke helft te vinden.
Alles wijst er dan ook op dat STVV niet zozeer een gebrek heeft aan voetballend vermogen, maar wel zeer beperkte wisselmogelijkheden heeft in de centrale verdediging. Gezien de hoge foutenlast is het haast onbegrijpelijk waarom Euvrard en Kotysch dat krediet blijven behouden. Waarom heeft men in de winter geen concurrentie naar Stayen gehaald voor die posities en integendeel Menga, Chatelle en Rossini overgenomen? Blijkbaar is het technische beleid in Sint-Truiden niet gebaseerd op cijfermatige analyses. Of spelen er andere motieven.
Volgens mij is Iandoli - hoe graag ik zijn aanvallende stijl ook zie - toch al bij meer dan twee goals in de fout gegaan. Ik wil maar zeggen dat de interpretatie van de journalist deze ranking erg kan beïnvloeden. Zo wordt de openingsgoal op Anderlecht hier enkel aan Daerden geschonken en niet aan Verhulst, om maar een voorbeeld te geven.
cornervlag
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2012, 20:08

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door cornervlag »

Wat er voor jou inzit, Jack, is dat ik hier nu eens naar de reacties kom kijken en dat er een link staat in het artikel. Natuurlijk zijn we allemaal op zoek naar trafiek, maar in de eerste plaats naar een inhoudelijke discussie. En dit is een goed onderhouden, actief forum, proficiat.

Akkoord Alain, de interpretatie zal een punt of twee schelen. Als ik morgen alle beelden nog eens opnieuw bekijk, dan zal de score er lichtjes anders uitzien. Bijvoorbeeld Daeseleire die op de corner de paal afdekt en daardoor buitenspel opheft, dat kan je betwisten als individuele fout. En Iandoli zal misschien naar 3 of 4 gaan.

Maar het totaalbeeld blijft hetzelfde: Euvrard en Kotysch grossieren in opzichtige fouten. Buysens en Castro doen ook hun best, terwijl ze niet veel meer dan de helft van de keren in de basis stonden. Iandoli maakt relatief een pak minder fouten én hij neemt nog eens deel aan aanvallende acties ook. Mennes is vanop een controlerende positie schuldig aan heel wat balverlies en neemt opbouwend nochtans weinig risico.

Wij zijn natuurlijk maar salonjournalisten en zien de training niet, maar na 25 wedstrijden zou ik wel volop de kaart kiezen van jongens die het niet systematisch laten afweten. Dus Verhulst en niet Castro. Rymenants en Schoofs een kans geven. Christ en Dufer altijd in de basis zetten. In elk geval Mennes, Euvrard, Kotysch en Buysens verwijderen want de persoonlijke fouten zijn legio.

Ik heb overigens het forum doorploegd en werkelijk nergens vind ik een vermoeden van kwaad opzet. Staan die jongens boven elke verdenking verheven?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door stvvilvoorde »

cornervlag schreef:Wij zijn natuurlijk maar salonjournalisten en zien de training niet, maar na 25 wedstrijden zou ik wel volop de kaart kiezen van jongens die het niet systematisch laten afweten. Dus Verhulst en niet Castro. Rymenants en Schoofs een kans geven. Christ en Dufer altijd in de basis zetten. In elk geval Mennes, Euvrard, Kotysch en Buysens verwijderen want de persoonlijke fouten zijn legio.

Ik heb overigens het forum doorploegd en werkelijk nergens vind ik een vermoeden van kwaad opzet. Staan die jongens boven elke verdenking verheven?
Daar ijveren wij hier al effe voor.
je zegt in elk geval Euvrard kotysch en buyssens verwijderen.
dat vonden wij ook, liefst van al door enkele transfers tijdens de winterstop.
Dat is niet gebeurd en Euvrard, Buyssens en Kottysch zijn dan nu ook de enige 'echte' centralisten in onze kern.
maw armoei troef
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door Jack »

Niemand verdenkt die jongens.
We vrezen al eventjes dat ze gewoonweg niet beter kunnen.
Aan Euvrard jaag ik me al even lang op als dat hij hier rondloopt.
Heeft nog 2 seizoenen de schijn kunnen hooghouden naast Cantaluppi, maar komt gewoon hopeloos te kort. Wendbaarheid en snelheid nihil! Buyssens niet veel sterker op die punten, maar die is dan tenminste nog iets heviger in de duels.
Kotysch, niemand begrijpt hoe die hier geraakt is en hoe het komt dat die nu al 2 jaar niet wordt weggestuurd. Bij hem krijg ik altijd het gevoel dat ik het zelf minstens even goed zou kunnen, en dat zegt in dit geval alles!
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door stvv'er »

Jack schreef:Niemand verdenkt die jongens.
We vrezen al eventjes dat ze gewoonweg niet beter kunnen.
Aan Euvrard jaag ik me al even lang op als dat hij hier rondloopt.
Heeft nog 2 seizoenen de schijn kunnen hooghouden naast Cantaluppi, maar komt gewoon hopeloos te kort. Wendbaarheid en snelheid nihil! Buyssens niet veel sterker op die punten, maar die is dan tenminste nog iets heviger in de duels.
Kotysch, niemand begrijpt hoe die hier geraakt is en hoe het komt dat die nu al 2 jaar niet wordt weggestuurd. Bij hem krijg ik altijd het gevoel dat ik het zelf minstens even goed zou kunnen, en dat zegt in dit geval alles!
:mrgreen: Dat gevoel krijg ik tegenwoordig wel bij meer mensen: Schouterden, Deferm, ...
Kannaarnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2012, 20:05

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door Kannaarnie »

Ik zou ook niet zo ver gaan als verdachtmakingen (zoals in dat ander artikel op cornervlag). Euvrard, Buysens, zelfs Landoli.. Noem maar op, ze komen gewoon tekort. We kunnen er niet omheen dat het vertrek van Cantaluppi nooit is opgevangen. Hij zou helemaal onderaan de lijst staan. Interessant artikel!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: foutenanalyse op cornervlag.be

Bericht door Tompie »

Leuk artikel. Als ik tijd vind, ga ik zelf die analyse eens overdoen om te bekijken welk resultaat het oplevert.
Een dergelijke analyse leunt uiteraard sterk op interpretatie.

Zo is bij STVV-Genk het laatste doelpunt toch ook een flater van onze doelman, en zijn er ongetwijfeld nog tal van doelpunten die meer dan 1 verantwoordelijke kennen. Echt objectief valt zoiets amper te beoordelen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie