TVL Sportcafé

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

TVL Sportcafé

Bericht door Halenaar »

Straks op TVL, 21u om precies te zijn, komt Brepoels uitleg geven over het gelijkspel van gisteren.
Philip De Hollogne praat met Stef Wijnants over de Europese week van Racing Genk en over STVV. Studiogast is STVV-coach en -icoon Guido Brepoels.

Dave Peters gaat op bezoek bij oud-international Nico Claesen uit Maasmechelen, die ooit nog bij Stuttgart speelde, de tegenstander van Genk van nu donderdag.

En onze provinciale ploeg in de kijker is FC Hechtel uit derde provinciale A die zijn thuiswedstrijden voorlopig afwerkt op het veld van rivaal Eksel.
Het lijkt mij ook het beste om toekomstige afleveringen van TVL Sportcafé ook hier altijd te bespreken, i.p.v. altijd een nieuw topic te openen.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Caravaggio »

Stef Wijnants <-> Guido Brepoels

Ik vond dat Wijnants een beetje fél was tegen Brepoels
Guido heeft 't goed gedaan, strijdvaardig zoals altijd...

Brepoels: Stvv heeft nieuwe visie sinds december, 7 spelers weg // op dit moment maar 1 echte verdediger (het probleem van alle 2de klassers). Op Heist te aanvallend met momenten (slecht verdedigd)..// TOEKOMST--> eerste klasse

Wijnants: Guido kan zeggen wat 'm wil; Heist is een veredelde provincialer (net als St Niklaas) // afgeroomde kern, je moet kampioen spelen want voor eindronde is de kern van STVV te klein // de schuld ligt bij STVV'S TOP-> neemt alles weg, zo krijg je egotrippers, waar Guido niet meer kan boven staan. (ruzie Rossen-Schouterden)

conclusie: Uitslag Heist (kampioen word je tegen de kleintjes)-> geen kampioen
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Alain »

Ik ben enorm op mjn honger blijven zitten. Als je cliché vragen stelt, weet je dat Guido met clichés gaat antwoorden (nieuw project, jonge jongens, etc.)

Interessante topics met nieuwswaarde (Quid Dufer? Hoe staat Guido tegenover Standard B? Vond hij zichzelf in de fout gaan bij de wissel Schoofs-Delorge? Wie zijn zijn leiders in de kleedkamer?) werden jammer genoeg niet aangesneden.

Los daarvan vond ik de toon ook veel te negatief. Alsof we afgelopen zaterdag heel ons seizoen om zeep hebben geholpen, alsof we nu (met 13 op 15) ineens in een dip zitten. (De Hollogne: "Er zit sinds de winterstop geen lijn meer in de ploeg" Wijnants: "Egotrippers")
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Mikman »

Ach, Wijnants wil zichzelf soms té interessant maken, en is er als de dood voor om als een STVV-supporter te worden afgeschilderd als analyst. STVV haalde tot nu toe het een goede score tegen de ploegen onderin het klassement ( 20 op 27) , enkel tegen Heist en Oudenaarde gingen punten verloren. Ik denk niet dat Anderlecht in eerste klasse veel beter doet tegen de onderste ploegen ,je kan niet alles winnen op verplaatsing. Probleem ligt eerder in de onderlinge duels met de andere 'topploegen'.

Wat die ene verdediger betreft waar Guido het over heeft: wat dan met die gast van Monaco? Met zijn 1,88 lijkt me dat toch een stevige kerel voor tweede klasse. Kan je Rossen naar het middenveld doorschuiven, een driehoek Schils-Rossen-Schoofs zie ik wel zitten, zeker in combinatie met onze gevaarlijke flanken. Als we dan ook voorin nog eens wat meer zouden krijgen dan we tot nu toe van De Groot krijgen; ik bedoel maar: soms is er niet veel nodig om van 'net niet' naar 'net wel' te gaan. Het is niet ondenkbaar dat de situtatie nog gekeerd kan worden met een paar interne verschuivingen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jacques »

Ik denk dat de punten die we op verplaatsing tegen onze rechtstreekse concurrenten verloren (KVO, M-P, Westerlo, Antwerp in mindere mate) zwaarder doorwegen in de huidige klassering dan het puntenverlies tegen Oudenaarde of Heist. Pas als dat zich allemaal uitbalanceert (en we thuis dus winnen van Antwerp, Westerlo en M-P) kan je gaan spreken van een titel winnen of verliezen tegen de "kleintjes".

Bon, je geeft er natuurlijk zelf de uitleg aan die je wil.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: TVL Sportcafé

Bericht door STimVV »

1 cruciale match winnen of verliezen maakt gewoon een hemelsbreed verschil. En dat lijkt dit seizoen de match in Oostende geweest te zijn. Had je in Oostende gewonnen stond je nu 2e in het klassement, op 3 punten van de 1e. Dan zat je nog steeds op titelkoers...
Bovendien stond je dan nu op kop van het 2e periodekampioenschap met evenveel punten als Oostende, met nog 2 matchen te spelen. 1 match kan dus een groot verschil maken...
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Caravaggio »

http://www.tvl.be/nl/artikels/yannick-f ... i7tYuW2DLo

Wat vonden jullie van het optreden van Yannick Ferrera?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: TVL Sportcafé

Bericht door the fan »

Ik vond het goed en professioneel.
Was al blij dat ze geen fragment van Stef Wijnants zijn reportage lieten zien!!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Halenaar »

Bij mij stopt het filmpje rond de 21ste minuut :?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Since '54 »

Erg goede uitzending. Yannick Ferrera komt bijzonder fris en innovatief over.

Over het huidige STVV is zowel Stef Wijnants als Yannick Ferrera het eens dat de ploeg aanvallend onvoldoende kan opschuiven.
Het kan ook niet anders, we hebben geen target-spits à la Sidibé, de onvolprezen Senegalees, die op zijn eentje, de volledige ploeg toeliet op te schuiven door met zijn lange benen, zijn inzicht en zijn werkkracht de bal, bij iedere aanval 10 seconden onbereikbaar te maken voor de tegenstrever.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Caravaggio »

Ik vind Ferrera toch ne knappe kop, iemand van 32 met zo'n maturiteit, charisma, welbespraaktheid, vista.. :toppie:
Weet welke richting hij uit wil met STVV... zaagt niet over het gebrek aan geld ("ik ben overtuigd dat je met minder middelen ook iets kan")... hij heeft bewust ingeboet; nam trainers mee...

qua beoordeling op dit moment; ik zou voor n eerste echte beoordeling wachten tot na de match tegen Rafc (6 okt), dan heb je n match of 10 gespeeld... ben je al wat meer ingepeeld

Voor mij is het eerste gevoel positief
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Halenaar »

Vanavond weer TVL sportcafé met ex kanarie Jos Beckx en Alain Coninx.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jacques »

't zal dan toch eerder TVL wijnbar zijn. ;) :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Halenaar »

Weinig nieuwtjes eigenlijk.

Henkinet traint mee bij Standard en Coninx ziet Duchatelet meer dan Bex, maar dat waren ook meteen de enigste interessantere feiten over STVV.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef:Henkinet traint mee bij Standard
He?
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie