TVL Sportcafé

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jones »

Positivo schreef:
Jacques schreef:Klopt, de transferrechten op Boli zouden deel uitmaken van het conflict tussen beiden. Een gedeelte van de vuile was werd eind november net na de overname in hbvl uitgehangen (zie bijlage), al wordt daar geen expliciete melding gemaakt van Boli.
Boli zelf heeft in deze zaak niet veel te zeggen. Die gaat er al een jaar van uit dat ze hem willen verlappen.
Mij blijft het een raadsel dat er hier op het forum (niettegenstaande heel wat onweerlegbare feiten en gebeurtenissen) getwijfeld wordt aan het gegeven dat Bart Lammens zelfstandig STVV gestuurd en bestuurd heeft ... Maar goed.

Wat het verhaal Boli betreft, heb ik het volgende teruggevonden :
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170202_0270 ... al-te-snel

Waarom is Yohan Boli zo weggedeemsterd ? Onherkenbaar, zijn we het waarschijnlijk met elkaar eens.
Kan hij zich toch niet meer opladen ? (Nav de transfer die niet doorging)
Of is JDR niet de juiste trainer voor hem ? Heeft hij (zoals hij zelf is) een trainer nodig die hem emotioneel kan bespelen (Ivan Leko-type) ?
Hij is nooit meer hetzelfde geweest toen hij terugkwam uit die lange blessure. Hij durft/kan zelfs niet hard op doel schieten. Wanneer heb je hem nog eens een knal op de bal zien geven ? Steeds met de kop of plaatsballetjes, maar vol op de slof ? Volgens mij durft die niet voluit gaan. Moesten we die laten gaan, we gaan er nog weinig van horen volgens mij. Hij heeft denk ik nog 1 jaar contract maar ik zou hem nu doorsturen. Te weinig rendement.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jacques »

De analyse van het falen van Boli en bij uitbreiding al onze spitsen dit seizoen is interessant en relevant, maar dient wat mij betreft hier niet gemaakt te worden, daar zijn andere topics beter geschikt voor. Er zijn ook al een hoop topics volgeschreven over de banden Lammens-Duchatelet en de banden STVV-Stayen, tot ergernis van bv. Since. Lees het er gerust zelf nog eens op na. Ieder zijn mening hierover en die gaat niet meer veranderen. Ik heb weinig zin om dat nog eens over te doen en weer te eindigen met de -stilaan traditionele- "jullie zijn allemaal anti" plaat.
Overdrijven is een kunst
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Alain »

Positivo schreef:
Jacques schreef:Klopt, de transferrechten op Boli zouden deel uitmaken van het conflict tussen beiden. Een gedeelte van de vuile was werd eind november net na de overname in hbvl uitgehangen (zie bijlage), al wordt daar geen expliciete melding gemaakt van Boli.
Boli zelf heeft in deze zaak niet veel te zeggen. Die gaat er al een jaar van uit dat ze hem willen verlappen.
Mij blijft het een raadsel dat er hier op het forum (niettegenstaande heel wat onweerlegbare feiten en gebeurtenissen) getwijfeld wordt aan het gegeven dat Bart Lammens zelfstandig STVV gestuurd en bestuurd heeft ... Maar goed.

Wat het verhaal Boli betreft, heb ik het volgende teruggevonden :
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170202_0270 ... al-te-snel

Waarom is Yohan Boli zo weggedeemsterd ? Onherkenbaar, zijn we het waarschijnlijk met elkaar eens.
Kan hij zich toch niet meer opladen ? (Nav de transfer die niet doorging)
Of is JDR niet de juiste trainer voor hem ? Heeft hij (zoals hij zelf is) een trainer nodig die hem emotioneel kan bespelen (Ivan Leko-type) ?
Als je onze spelers op social media volgt, moet je concluderen dat Boli misschien wel dé speelvogel van onze selectie is. Nu, dat hoeft topprestaties niet in de weg te staan (Eden Hazard is bijv. ook een lolbroek), maar ik kan me inbeelden te veel spielerei het serieus werken soms in de weg kan staat. Dit is een zeer persoonlijke indruk, maar mij lijkt het soms dat hij de zaken niet altijd even serieus opneemt.

Trouwens had onze T1 niet verklaard dat hij bij aankomst meteen had ingegrepen op vlak van gsm's en muziek in de kleedkamer?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: TVL Sportcafé

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:De analyse van het falen van Boli en bij uitbreiding al onze spitsen dit seizoen is interessant en relevant, maar dient wat mij betreft hier niet gemaakt te worden, daar zijn andere topics beter geschikt voor. Er zijn ook al een hoop topics volgeschreven over de banden Lammens-Duchatelet en de banden STVV-Stayen, tot ergernis van bv. Since. Lees het er gerust zelf nog eens op na. Ieder zijn mening hierover en die gaat niet meer veranderen. Ik heb weinig zin om dat nog eens over te doen en weer te eindigen met de -stilaan traditionele- "jullie zijn allemaal anti" plaat.
"Zet die ploat af!" :lol:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Halenaar »

Morgen Muscat in TVL sportcafé.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jebus4life »

Bruls zat vandaag aan tafel.

Hij sprak toch erg positief over Hollerbach. Hij gaf aan dat Hollerbach hem terug fit gemaakt heeft. Wel gaf hij aan dat hij Hollerbach iets teveel professionaliteit vond brengen (beter met eten bezig zijn, niet uitgaan,...), wat minder bij hem past.

Aansluitend daarop gaf ook aan dat dat de reden was waarom hij plots ontbrak in de kern (al wou hij het niet exact zo gezegd hebben).

Aja, hij wil trouwens tot na zijn 40 blijven voetballen
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jebus4life »

Bruls zat opnieuw aan tafel.

Bruls wou wat neutraal blijven (maar je voelt dat hij eigenlijk de kans wil grijpen als die komt), maar Wijnants haalde alles boven om hem naar de uitgang te praten...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: TVL Sportcafé

Bericht door STVV-fan »

Wijnants zijn optreden in tvl sportcafé was toch wel weer van niveau als het over STVV ging.

Echt ne heel triestige mens.

Dony blijkbaar toch nog niet naar Union.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Esteeveevee »

Zulke zaken bekijk ik alang niet meer.
HBVL is ook zo een vod. Vermijden.

Weet je wat ik weet ?

De laatste 5 goals van STVV dit seizoen waren alle 5 mooi.
23/27 is fantastisch.

De rest telt niet.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jones »

Morgen Jo Coppens en Bert Stas in TVL-sportcafé
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jebus4life »

Jones schreef: 15 jan 2023, 22:29 Morgen Jo Coppens en Bert Stas in TVL-sportcafé
Ook Stef Wijnants was aanwezig. Gezien de positie in het klassement + 2 mensen van STVV in dezelfde ruimte was hij zowaar verplicht om wat positiever te zijn. Hij stak de loftrompet op voor de sportieve prestaties van STVV en de trainer. Maar bekloeg zich over gebrek aan transparantie over het beleid.

Overigens kan ik me daar wel degelijk ergens in vinden. Het budget is stevig de hoogte ingegaan de laatste 5 jaar; maar daar is relatief weinig van te merken (tenzij we onze spelers zo enorm dik betalen dat al het geld daarnaartoe gaat). Stas gaf ook aan dat ruim de helft van de inkomsten (geen idee of dat sponsoring betrof, of alle geld tout court) komt uit Japan. Dus ook niet onlogisch dat we met een stevig aantal Japanners spelen, want die sponsoren niet voor onze Limburgse vlaai.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Franz »

Jebus4life schreef: 17 jan 2023, 16:12
Jones schreef: 15 jan 2023, 22:29 Morgen Jo Coppens en Bert Stas in TVL-sportcafé
Ook Stef Wijnants was aanwezig. Gezien de positie in het klassement + 2 mensen van STVV in dezelfde ruimte was hij zowaar verplicht om wat positiever te zijn. Hij stak de loftrompet op voor de sportieve prestaties van STVV en de trainer. Maar bekloeg zich over gebrek aan transparantie over het beleid.
Niet tegen jou persoonlijk mIster Jebus.
De supporters moeten het ook willen horen hé... luister naar de Bink podcast met Meekers.
Er is een verschil tussen zeggen dat er geen transparant beleid is en niet tevreden zijn over dat beleid.
DMM is niet sterk in extern communiceren naar de supporters, dat klopt, en dat is een cultuur- en taalbarrière. Daar hebben ze recent wel wat aan gedaan.
Voor de rest vind ik dat de transparantie over het beleid bij STVV niet bepaald beter/slechter is dan de gemiddelde andere 1A ploeg. Is dat bij OHL, Westerlo, Kortrijk,... dan zoveel beter? En - bijvoorbeeld - zelfs bij KVM: hoe kristalhelder is de nieuwe investeerder daar over zijn toekomstig beleid?
Bij de intrede van DMM werd er voortvarend gezegd door de baas van Tateishi dat ze mikten op de 6de plaats. Daar is enkele jaren meewarig over gedaan, vandaag staan we op 1 punt van de zesde Standard.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 17 jan 2023, 16:31
Jebus4life schreef: 17 jan 2023, 16:12
Jones schreef: 15 jan 2023, 22:29 Morgen Jo Coppens en Bert Stas in TVL-sportcafé
Ook Stef Wijnants was aanwezig. Gezien de positie in het klassement + 2 mensen van STVV in dezelfde ruimte was hij zowaar verplicht om wat positiever te zijn. Hij stak de loftrompet op voor de sportieve prestaties van STVV en de trainer. Maar bekloeg zich over gebrek aan transparantie over het beleid.
Niet tegen jou persoonlijk mIster Jebus.
De supporters moeten het ook willen horen hé... luister naar de Bink podcast met Meekers.
Er is een verschil tussen zeggen dat er geen transparant beleid is en niet tevreden zijn over dat beleid.
DMM is niet sterk in extern communiceren naar de supporters, dat klopt, en dat is een cultuur- en taalbarrière. Daar hebben ze recent wel wat aan gedaan.
Voor de rest vind ik dat de transparantie over het beleid bij STVV niet bepaald beter/slechter is dan de gemiddelde andere 1A ploeg. Is dat bij OHL, Westerlo, Kortrijk,... dan zoveel beter? En - bijvoorbeeld - zelfs bij KVM: hoe kristalhelder is de nieuwe investeerder daar over zijn toekomstig beleid?
Bij de intrede van DMM werd er voortvarend gezegd door de baas van Tateishi dat ze mikten op de 6de plaats. Daar is enkele jaren meewarig over gedaan, vandaag staan we op 1 punt van de zesde Standard.
Stef probeerde maar Bert en Jo counterden gewoon telkens door de waarheid te zeggen. Dan maar insinuaties maken over geldstromen en kapotte douches, dacht Stef.

Objectiviteit is gewoon niet meer aan de orde bij hem.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: TVL Sportcafé

Bericht door Jebus4life »

Franz schreef: 17 jan 2023, 16:31
Jebus4life schreef: 17 jan 2023, 16:12
Jones schreef: 15 jan 2023, 22:29 Morgen Jo Coppens en Bert Stas in TVL-sportcafé
Ook Stef Wijnants was aanwezig. Gezien de positie in het klassement + 2 mensen van STVV in dezelfde ruimte was hij zowaar verplicht om wat positiever te zijn. Hij stak de loftrompet op voor de sportieve prestaties van STVV en de trainer. Maar bekloeg zich over gebrek aan transparantie over het beleid.
Niet tegen jou persoonlijk mIster Jebus.
De supporters moeten het ook willen horen hé... luister naar de Bink podcast met Meekers.
Er is een verschil tussen zeggen dat er geen transparant beleid is en niet tevreden zijn over dat beleid.
DMM is niet sterk in extern communiceren naar de supporters, dat klopt, en dat is een cultuur- en taalbarrière. Daar hebben ze recent wel wat aan gedaan.
Voor de rest vind ik dat de transparantie over het beleid bij STVV niet bepaald beter/slechter is dan de gemiddelde andere 1A ploeg. Is dat bij OHL, Westerlo, Kortrijk,... dan zoveel beter? En - bijvoorbeeld - zelfs bij KVM: hoe kristalhelder is de nieuwe investeerder daar over zijn toekomstig beleid?
Bij de intrede van DMM werd er voortvarend gezegd door de baas van Tateishi dat ze mikten op de 6de plaats. Daar is enkele jaren meewarig over gedaan, vandaag staan we op 1 punt van de zesde Standard.
Ik ben akkoord hoor. Wijnants krijgt gewoon geen inside info meer uit STVV en zal alles doen om STVV in een slecht daglicht te stellen, tenzij hij niet anders kan (zoals gisteren). Over een paar weken zal hij zijn gal verder spuwen.

Ik had het enkel over zijn opmerking dat er eigenlijk weinig te zien is van dat hoger budget.
Het gros van de spelers die hier rondlopen hebben geen grote sommen geld gekost, en zou je toch niet denken dat ze zo een gigantische dikke contracten hebben, dus ik ben benieuwd hoe dat feitelijk zit (weten zullen we dat waarschijnlijk toch nooit, dat besef ik ook)

Verder blijf ik het beleid van DMM zeker niet zo slecht vinden. Op het moment van schrijven ben ik liever STVV fan dan dat ik bij Oostende, Kortijk of Eupen zit. Ook Standard en Anderlecht zijn bodemloze putten die momenteel bij gratie van hun (rijke) broodheer bestaan.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: TVL Sportcafé

Bericht door voetballiefhebber »

Dat de jeugd is gedegradeerd is wel een spijtige zaak. Op basis van welke criteria, daar heb ik het raden naar. Is het bij andere clubs dan zoveel beter?
Volgens een stuk dat in Voetbal Magazine stond is het budget van de jeugd bij STVV in de laatste 10 jaar ergens tussen maal 7 en maal 10 gegaan. Bij Antwerp was het ook maal 7. We weten natuurlijk ook niet hoe hoog dat budget 10 jaar geleden was.
Plaats reactie