WK 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: WK 2018

Bericht door zipke373 »

Weinig reacties hier? Iedereen nog aan het nadenken over het geleverde spektakel? Over Radja die misschien iets had kunnen forceren? Over onze mannen van glas, Kompany en Vermaelen? Over hun vervangers, Kabasele en Boyata?
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: WK 2018

Bericht door Dreke »

0-0 tegen de Europese Kampioen. Duitsland gisteren verloren. Volledig op schema.

Maw: oefenmatchen zijn wat ze zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Jacques schreef: In het middenveld pak ik Radja altijd mee, omdat hij de enige is die de mentaliteit heeft om de vlam in de pan te jagen. De rest (Witsel op kop) zijn toch vooral spelers die vanuit de zetel in een egaal tempo willen voetballen. Als je moet achtervolgen tegen een sterke, gesloten tegenstander kom je met dat soort spelers nog in geen 100 jaar aan een doelpunt, zo leert de geschiedenis ons.
Los van het feit of Radja de oplossing zou geweest zijn, stel ik vast dat we nog altijd (4 jaar ondertussen) in hetzelfde bedje ziek zijn: tegen een sterke, gesloten tegenstander vallen we terug op inspiratieloos wandelvoetbal en komen we aan geen enkele kans: niet in de kluts, niet uit de 2de lijn en al helemaal niet uitgespeeld. Het staat haast in de sterren geschreven dat we onszelf zo uit het WK zullen wandelen.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WK 2018

Bericht door Franz »

Het leek mij toch vooral een match om te oefenen, gisteren tegen Portugal.
Na een wervelende start ven 15 minuten met veel beweging rond draaischijf Hazard kroop de ploeg - in mijn ogen bewust - terug in een dubbele gordel ter hoogte van de middenlijn: met de 5 'verdedigers' op een rij net achter de middenlijn, en de 5 'aanvallers' op een rij net voor de middenlijn. Zelfs Lukaku liet zich regelmatig in die rij terugvallen.
Waarschijnlijk was het de bedoeling om eens 'vanuit de omschakeling' te spelen, maar daar is ons team (op De Bruyne en Lukaku na) niet erg goed in... Breien en wandelvoetbal inderdaad, geweldig gewerkt als aanvallend concept heeft het dus niet...
Zo kreeg Portugal meer de bal, en die slaagden er toch in om regelmatig gevaar te creëren, ondanks dus die dubbele Belgische gordel... geweldig gewerkt qua verdediging heeft dat dus ook niet...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: WK 2018

Bericht door Geel-Blauw »

België heeft gewoon de spelers niet voor met een 3-4-te spelen, we zijn veel te kwetsbaar op de counter.
Meunier kan wel in dit systeem spelen (al vond ik hem gisteren maar zwakjes) maar aan de andere kant is Carrasco verdedigend te zwak.
Voor mij is een 4-2-3-1 de beste opstelling voor deze ploeg, waarbij je dan Vertonghen als linksachter speelt.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

De finale lijst:

DOELMANNEN
Thibaut Courtois
Koen Casteels
Simon Mignolet

VERDEDIGERS
Toby Alderweireld
Dedryck Boyata
Laurent Ciman (stand-by)
Vincent Kompany
Thomas Meunier
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen

MIDDENVELDERS
Yannick Carrasco
Nacer Chadli
Kevin De Bruyne
Mousa Dembélé
Leander Dendoncker
Marouane Fellaini
Thorgan Hazard
Adnan Januzaj
Youri Tielemans
Axel Witsel

AANVALLERS
Michy Batshuayi
Eden Hazard
Romelu Lukaku
Dries Mertens

Allesbehalve de selectie die ik zou maken. Niet ideaal voor een 3-4-3, niet ideaal voor een 4-2-3-1 of 4-3-3. De selectie is een weerspiegeling van de bondscoach en het spel: niet vis, niet vlees.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: WK 2018

Bericht door Since '54 »

Wie zou het het beste weten, Wij of de bondscoach zelf? Ik zag bv graag Benteke meegaan voor als Lukaku zou uitvallen maar wie ben ik?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Afgaande op de hoeveelheid reacties, was de bekendmaking van de (voor)selectie blijkbaar spannender dan het tornooi zelf. :)

Soit, de kop is eraf. Panama werd zoals verwacht geklopt, maar het inspiratieloos wandelvoetbal uit de eerste helft blijft een zorg. Tien ballen breed zonder idee ("strikken" op z'n Truiens), slordig inspelen van achteruit en amper beweging zonder bal. Ik dacht op een bepaald moment dat De Bruyne en co. er tegen hun goesting rondsloften. Een schril contrast met het tempo en de drive die de Engelsen even later aan de dag legden in de eerste helft tegen Tunesië. Het is te hopen dat het spel van de rode duivels crescendo gaat in de komende wedstrijden.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WK 2018

Bericht door Franz »

Jacques schreef:Afgaande op de hoeveelheid reacties, was de bekendmaking van de (voor)selectie blijkbaar spannender dan het tornooi zelf. :)

Soit, de kop is eraf. Panama werd zoals verwacht geklopt, maar het inspiratieloos wandelvoetbal uit de eerste helft blijft een zorg. Tien ballen breed zonder idee ("strikken" op z'n Truiens), slordig inspelen van achteruit en amper beweging zonder bal. Ik dacht op een bepaald moment dat De Bruyne en co. er tegen hun goesting rondsloften. Een schril contrast met het tempo en de drive die de Engelsen even later aan de dag legden in de eerste helft tegen Tunesië. Het is te hopen dat het spel van de rode duivels crescendo gaat in de komende wedstrijden.
Ge kunt inderdaad alleen maar hopen dat er wat meer fut in de ploeg komt, de tweede helft was op dat vlak alleszins al beter.
Natuurlijk: in zo'n match als tegen Panama (dat is niveau 1B in België) heb je alleen veel te verliezen, niets te winnen.
Ook tegen Tunesië (dat is niveau van een middenmoter in 1A in België, allez laten we zeggen STVV) is dat het geval.
Deze ploeg wint wel altijd vrij makkelijk dit soort wedstrijden, dus er is zeker geen probleem.
Het is eerder tegen ploegen als Engeland en dergelijke Colombia dat ze zich zullen moeten/willen bewijzen. Dus ik zie ze wel 'groeien' in het tornooi.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WK 2018

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Afgaande op de hoeveelheid reacties, was de bekendmaking van de (voor)selectie blijkbaar spannender dan het tornooi zelf. :)

Soit, de kop is eraf. Panama werd zoals verwacht geklopt, maar het inspiratieloos wandelvoetbal uit de eerste helft blijft een zorg. Tien ballen breed zonder idee ("strikken" op z'n Truiens), slordig inspelen van achteruit en amper beweging zonder bal. Ik dacht op een bepaald moment dat De Bruyne en co. er tegen hun goesting rondsloften. Een schril contrast met het tempo en de drive die de Engelsen even later aan de dag legden in de eerste helft tegen Tunesië. Het is te hopen dat het spel van de rode duivels crescendo gaat in de komende wedstrijden.

Er zijn een paar redenen waarom het gisteren minder liep dan velen verwachtten:

-eerste match op een WK is altijd speciaal, voor beide ploegen. Je kan wel zeggen dat velen gewend zijn om Champions League te spelen, maar dan heb je 3 dagen ervoor een match gespeeld en 3 dagen erna opnieuw, dan ga je mee in de flow. Nu was het echt aftellen.
Op dit WK zie je ook dat veel ploegen aan elkaar gewaagd zijn, met uitzondering van enkele ploegen die uit de Ramadan komen.

-Panama stond nog dieper ingezakt dan je kon verwachten. Zelfs de enige spits stond soms bijna op de eigen 16. Als de ruimtes zo klein zijn, en de tegenstander heeft zo veel kracht in de ploeg, dan wordt het moeilijk.

-Het helpt natuurlijk ook indien je meteen kan scoren. Er waren een paar mogelijkheden om vroeg te scoren maar die gingen niet binnen.

-De voornaamste reden: de driemans-defensie stond niet goed in balbezit. Alderweireld en Vertonghen moesten breder én hoger staan. En af en toe eens met de bal oprukken. Witsel moest dan dieper inzakken. Dan konden Meunier en Carrasco ook hoger gaan staan en hadden Mertens en Hazard meer ruimte om tussen de linies te lopen.

-Vooral de buitenwereld heeft Panama onderschat, als ploeg bedoel ik dan want individueel stellen ze inderdaad niet veel voor. Ze schakelden de VS uit en tegen Mexico speelden ze 0-0 gelijk en verloren ze met 1-0. Dus het veelgeprezen Mexico kon in 180 minuten maar 1 keer scoren tegen hun ( met dank aan Tompie ivm de info over de Mexicanen ).


-Engeland heeft een ander type voetballer op de flanken. Tunesië liet Henderson merkwaardig genoeg vrij waardoor die de flanken ook nog eens makkelijk kon vinden. In de tweede helft stuurde Tunesië dat bij en had Engeland het een stuk moeilijker. Je bent soms ook maar zo flitsend als de tegenstander het toelaat.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: WK 2018

Bericht door lindoke »

De eerste keer dat ik in dit onderwerp op dit forum iets post. Maar wat was me dat gisteren in die match tegen Japan zeg!!!!! Een onvervalste thriller. Een wedstrijd zoals je er in je leven geen 5 meemaakt als de sportieve belangen zo groot zijn. MAAR.....

We moeten eerlijk zijn en - nu een dag later - durven zeggen dat de RD (nee, niet Roland) bij momenten belabberd voetbal op de mat brachten. Onze verdediging - en dat weten we ondertussen al - stond alweer op losse schroeven. Ik kreeg spontaan flashbacks van het debacle tegen Wales dag op dag 2 jaar geleden. Het is wraakroepend dat men daar de voorbije 2 jaar geen oplossing voor gezocht heeft.

Nu het zij zo, we zitten ermee en we moeten ermee verder. Enkele spelers die echt beneden verwachtingen presteerden waren Carasco en Mertens die terecht vervangen werden. Maar ook Vertongen en Alderweireld waren niet in goede doen. Verder vond ik dat er weinig over De Bruyne verteld werd en die - buiten zijn geweldige rush op het laatst - over het veld slofte als een uitgewrongen dweil. Het lijkt er soms op dat die jongen "met zijn kopke begint te spelen" omdat hij door Martinez op die 6 geduwd wordt en liever een trap hoger speelt op de 8. Ik moet eerlijk zijn dat ik die keuze van Martinez ook niet goed begrijp of het moest zijn dat hij absoluut iemand als KDB wil hebben met zijn technische en uitvoetballende kwaliteiten op die positie. Wel, dan vind ik het rendement van KDB op die positie erg, erg weinig. En dat brengt me dan bij iemand waar ik me al een aantal jaren in dooderger. Witsel! Ik hoorde ergens in de media van iemand die zei dat bij het invullen van de ploeg op papier Witsel de eerste naam is die een trainer moet invullen en de rest daarrond moet aanvullen. Jawadde!!!! Moest ik trainer zijn? NIET DUS! Overal hoor je dat de RD te traag spelen en te traag opbouwen. Witsel is daar volgens mij een van de belangrijkste oorzaken van. Ik denk ook dat dat de hoofdreden is waarom KDB zo laag moet spelen. Om de traagheid van uitvoering van Witsel te compenseren. Dikwijls hoorde je dat KDB niet hoger op het middenveld mocht spelen omdat hij daar zogezegd in het vaarwater van Hazard terecht zou komen. Dikke zever!!!! Die 2 kunnen perfect kort bij mekaar spelen! Hoe spijtig dat Naingolan geweerd werd. Wat zou ik die kerel met zijn vechtlust en hardheid graag op de 6 zien en KDB op de 8 waar hij een pak meer tot zijn recht komt! Ik vermoed dat zelfs een oplossing met Dembele/De Bruyne beter zou kunnen zijn. Maar Martinez ziet blijkbaar andere dingen dan ik. Geen probleem. Hij is de baas. Maar dat het gisteren vanachter weeral rammelde als vanouds is een feit!

Nu tegen Brazilië. Ja, wat daar van te zeggen. Als die mannen in vorm zijn en het gaspedaal indrukken duiken ze van alle kanten op. Het viel me gisteren in de wedstrijd tegen Mexico - toen ze bij momenten doordrukten - de beweging rond de man in balbezit is. Vooral in de 16 van de tegenstrever is dat knap om te zien. Die looplijnen van de mensen zonder bal wervelen door mekaar en zijn een gesel voor de verdedigers van de tegenstander. DAT is hoe voetbal gespeeld wordt. Kan je dit een volledige wedstrijd volhouden? Neen, natuurlijk niet. Maar ook daar is Brazilië een meester in geworden. Ze spelen op balbezit om dan op bepaalde momenten het gaspedaal op de bodem te drukken en de tegenstander kapot te spelen. Lukt het niet direct? Terug een tiental minuten temporiseren en controleren en terug "au font" gaan.

Hoe moet Martinez het tegen de "goddelijke kanaries" aanpakken? Hij kan beginnen met de wedstrijden samen met de spelers grondig te analyseren. Wijzen op die korte intense versnellingen en wijzen op hun beweeglijkheid zonder bal. Sowieso moet Martinez een 4-mans defensie neerzetten. Dus we zullen meer dan waarschijnlijk een defensie Vertongen, Vermaelen, Kompany, Alderweireld te zien krijgen. Alhoewel ik zou kiezen voor een defensie Vertongen, Boyata, Kompany, Meunier. Waarom? Vermaelen lijkt mij sowieso nog niet op topniveau. Boyata heeft het zeker niet slecht gedaan dit WK. En de aanvallende impulsen en voorzetten van Meunier zijn te belangrijk om eruit te laten. Feit is dan wel dat Martinez rekening moet houden met de ruimte die in de rug van Meunier kan ontstaan en als je die verantwoordelijkheid aan Witsel gaat geven...... Tja.

Enfin, ik ben benieuwd hoe hij het gaat aanpakken. Het zal vanuit een strakke en goede organisatie moeten komen. Voordeel kan zijn dat we deze keer als vanouds de underdog zijn en we met Lukaku toch een echte counterspits hebben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

We krijgen de match die we vooraf verwachtten of wilden (ik toch), maar ei zo na misten door een ongelooflijke arrogantie van alles wat Rode Duivels is. Te weinig killer instinct en te veel nonchalance in de box voor de 0-1, veel frustratie (waarschijnlijk o.w.v. zichzelf) tussen de 0-2 en 1-2. De 2-2 is knap en de 3-2 een counter uit het boekje zoals alleen wij, Frankrijk en Brazilië dat kunnen, maar we zijn met de schrik vrij gekomen en zo hard door het oog van de naald gekropen, dat zelfs de Duitsers ervan zouden opkijken.
Veel geluk gehad dat die bal van Vertonghen er in viel, want Lukaku en Hazard hadden hun dagje niet in de afwerking en -zoals Lindoke zegt- Carrasco en Mertens gaven helemaal niet thuis. Carrasco zag je al na een kwartier dat het niks ging worden. Zo'n beetje op z'n Dussauts maar dan in een rood truitje: aanvallend slechte passes en voorzetten, verdedigend een boulevard open laten liggen. Dat is niet met 10 spelen, maar met 9, omdat hij je met een handicap opzadelt. Amai m'n klak als die vrijdag start. Willian gaat lachen. Hopen op Chadli dan maar of beter nog starten met 4 achteraan.
Ik vrees dat de Brazilianen gaan lachen met onze verdediging tout court als we starten zoals gisteren. De huizenhoge arrogantie van de analisten in Villa Sporza (we gingen effen met onze b-ploeg 3-0 winnen, right?) verblindt hen zo hard dat ze zelfs gisteren nog durfden stellen dat Japan vooral efficiënt afwerkte. Dat ze zeker 10x via de flanken in de rug van onze verdediging doken en de achterlijn haalden, leek men alweer te zijn vergeten. Ach ja, hopen dat BBC vrijdag opnieuw op post is, want die Frank Raes wilt ge na 10 min toch van de hoogste ring van de tribune smijten met zijn nietszeggend geleuter. Nu, die arrogante pipo's in Brussel is één zaak, die in Rusland gelukkig een ander. De drang en motivatie is mooi om zien, maar toch zou ik ook hen aanraden vooral niet blind te blijven voor de eigen zwakheden en de karrevracht halve en hele kansen die we hebben weggegeven, anders dreigt het vrijdag een pijnlijke affaire te worden.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: WK 2018

Bericht door Brusselmans »

Een thriller ... leuk om te zien, alles er op en er aan, geen VAR, en een geweldig orgasme aan het eind.
Perfect, maar ...

Van mij hier geen taktisch gedoe, maar iets anders wat me toch begint te storen, en voor mij ook DE verklaring voor het bijna op de bek gaan : HET RUSTEN !!!

Na 2 niet echt moeilijke matchen tegen Panama en Tunesië laat men het boeltje stilvallen, door een match zonder belang, die zelfs mag verloren worden, de basis11 te laten RUSTEN.
Dat maakt dat je zomaar liefst 9 dagen zonder match zit, waardoor automatisch de scherpte verdwijnt.

En wat horen we na de match tegen Japan ? Jawel, RUSTDAG.
Terwijl er toch wel wat werk aan de winkel is.

Van rusten wordt je loom en tam, ook mentaal, en dat zag je ook, vooral tussen minuut 46 en 60, met bijna fatale gevolgen.
Moeten op en top profs, tussen 25 en 30 jaar, gewend aan 2 matchen per week, dan echt zonodig rusten ?
Op een WK nog wel ?
Recupereren OK, maar wat dan gezegd van de Ronde renners. Elke dag kilometers malen in loden hitte, met een paar bergskes als toetje !

Je mag sporten niet vergelijken, maar toch ...
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: WK 2018

Bericht door ronnieking »

Dat ze het nu maar eens tonen tegen een grootheid.Dat moet nog altijd voor de eerste keer gebeuren... Er wordt van de daken geschreeuwd wat een fenomenale ploeg we hebben.. ik wil het nog altijd zien... ze zullen in mijn achting stijgen als ze tegen Brazilië kunnen winnen, op welke manier dan ook... maar ik wil het zien.... Tot nu toe : opdracht volbracht... mogen we al blij mee zijn, zou anders hebben kunnen aflopen... opdracht volbracht dus, maar ook niet meer dan dat... ze staan voor een groot examen vrijdag...Ze mogen mij verrassen...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Positief bekeken: als er voor België-Engeland mensen vreesden dat we met een lege rugzak zouden arriveren tegen Brazilië (Filip Joos, in vgl. met andere ploegen die al meer hebben moeten vechten voor hun punten), kunnen we wel stellen dat we onze rugzak gisteren in 1 klap behoorlijk vol geladen hebben. ;)
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie