Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.

Wie kroont zich tot kampioen in de Belgacom/Proximus League?

Eupen
5
12%
Bergen
3
7%
Antwerp
0
Geen stemmen
Lommel
3
7%
OHL
9
21%
STVV
23
53%
Overige
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door bruintje67 »

Dreke schreef:Afbeelding

Afbeelding

Het zijn geel-witte truitjes, niet geel-blauwe.
Dit zijn inderdaad geen replica truitjes.

Weet er iemand de prijs van deze truitjes, dan heb ik een idee of ze ons gewoonwillen afzetten met namaakbrol ;)
Gebruikersavatar
tbird
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2010, 16:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door tbird »

Ik dacht dat zelfs de rechten van merchandising afgestaan waren dus vooral niet kopen.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef:Afbeelding

Afbeelding

Het zijn geel-witte truitjes, niet geel-blauwe.
Dit zijn gewoon dezelfde truitjes waar vorig seizoen en in de voorbereiding mee gespeeld werd. Daar hebben ze nu gewoon een nieuwe sponsor opgedrukt.

Iemand die onbekwaam is, kunt ge dat nog vergeven. Niemand is perfect.

Dit is gewoon een voortzetting van het je-m'en-fou-beleid dat de heren Duchatelet en Lammens hier op StaYen voeren. "Nief truikes? Fé hebbe nog een does ston hei. Drukt da do mar op, se zien da verschil toch nè."

Bedriegers, dat vat het kort en bondig samen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Ivm feest van het ziekenhuis: dit is reeds meer dan een jaar gereserveerd bij de NV Stayen door het ziekenhuis, STVV had de kalendercommissie wel degelijk op de hoogte gebracht maar die hebben daar uiteindelijk geen rekening mee gehouden. Dat is wat iemand van het ziekenhuis gisteren wist te vertellen aan Jukke ( vroeger forumlid, broer van Dreke ) en mij.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Blijft natuurlijk de vaststelling dat het zaterdagavondvoetbal moet wijken voor een personeelsfeest, niet voor de kalendercommissie, wel voor Stayen. Blijft ook de vaststelling dat men dat nu pas communiceert, terwijl men het al wist toen de kalender uitkwam. Mensen die een abonnement nemen in de veronderstelling dat er op zaterdagavond gevoetbald wordt, zoals de traditie het wil, wordt een rad voor de ogen gedraaid door Stayen/STVV. Au fond verandert dit niks.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Blijft natuurlijk de vaststelling dat het zaterdagavondvoetbal moet wijken voor een personeelsfeest, niet voor de kalendercommissie, wel voor Stayen. Blijft ook de vaststelling dat men dat nu pas communiceert, terwijl men het al wist toen de kalender uitkwam. Mensen die een abonnement nemen in de veronderstelling dat er op zaterdagavond gevoetbald wordt, zoals de traditie het wil, wordt een rad voor de ogen gedraaid door Stayen/STVV. Au fond verandert dit niks.

Dat over die communicatie heb ik ook al meteen aangehaald. Er heeft bij STVV iemand zijn werk niet goed gedaan. Had men die match voor het seizoen al naar zondag gezet, had geen haan ernaar gekraaid.

Dat die match moet wijken voor een personeelsfeest, daar kan ik au fond mee leven zolang het niet te vaak gebeurd en het duidelijk gecommuniceerd wordt. Dit is in meer multifunctionele stadions het geval hoor. Vorige maand in Madison Square Guarden geweest, daar is het telkens een huzarenstukje om alles tijdig gereed te krijgen voor het volgende evenement ( 3 basketclubs, 1 ijshockeyclubs, en tussendoor een komen en gaan van wereldsterren die hun eigen podiummateriaal meebrengen ).
Dat zaterdagavond traditie is, is ook maar relatief recent ( ik heb het wel altijd zo meegemaakt) , hoorde gisteren nog het verhaal van een oude STVV-supporter die zei dat men vroeger vloekte als een match van zondagnamiddag naar zaterdagavond werd herzet, het heeft dus weinig met een aloude traditie maar meer met het omgooien van het routinegevoel van de supporter te maken, en hoe hij zijn weekendplanning plots moet omgooien. Voor mij persoonlijk komt zondagnamiddag bijvoorbeeld beter uit, maar ik begrijp dat voor mensen die voor opvang moeten zorgen of die moeten wisselen op het werk zoiets moeilijk ligt. Net daarom moet men tijdig communiceren.
En kalenderwijzigingen liefst voor het seizoen al communiceren, met een vastgesteld maximaal aantal afwijkingen van het normale speeluur. Dan voorkom je onvrede.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Had men die match voor het seizoen al naar zondag gezet, had geen haan ernaar gekraaid.
Niet correct. Als iets om een onverklaarbare reden gebeurt, worden er altijd vragen gesteld. En dan hadden ze er ook mee naar buiten moeten komen.
Mikman schreef:Dat die match moet wijken voor een personeelsfeest, daar kan ik au fond mee leven zolang het niet te vaak gebeurd en het duidelijk gecommuniceerd wordt. Dit is in meer multifunctionele stadions het geval hoor. Vorige maand in Madison Square Guarden geweest, daar is het telkens een huzarenstukje om alles tijdig gereed te krijgen voor het volgende evenement ( 3 basketclubs, 1 ijshockeyclubs, en tussendoor een komen en gaan van wereldsterren die hun eigen podiummateriaal meebrengen ).
Wat ze in de VS (of waar dan ook) doen, is hun zaak. Laat staan dat we hun sportbeleving willen overnemen. Ik heb er echt een probleem mee. Mijn zondag (en vooral die van mijn vriendin die voor de kindjes zal moeten zorgen) is weer helemaal overhoop gehaald. Wat is hun doel? Dat mensen geen abonnement meer nemen omdat ze hun weekends toch niet kunnen plannen?
Mikman schreef:Dat zaterdagavond traditie is, is ook maar relatief recent ( ik heb het wel altijd zo meegemaakt) , hoorde gisteren nog het verhaal van een oude STVV-supporter die zei dat men vroeger vloekte als een match van zondagnamiddag naar zaterdagavond werd herzet, het heeft dus weinig met een aloude traditie maar meer met het omgooien van het routinegevoel van de supporter te maken, en hoe hij zijn weekendplanning plots moet omgooien. Voor mij persoonlijk komt zondagnamiddag bijvoorbeeld beter uit, maar ik begrijp dat voor mensen die voor opvang moeten zorgen of die moeten wisselen op het werk zoiets moeilijk ligt.
Voetbal in Sint-Truiden wordt op zaterdagavond gespeeld, in Aalst op zondagnamiddag. Wat 50 jaar geleden was, doet er niet toe. Dan had ik de naamsverandering van ons stadion nooit aangeklaad. Want "zo was het vroeger ook". Het gaat om wat er achter zit. Draaien en keren met gewoontes etc heeft maar één doel: centen opbrengen. En in dit geval weten we allemaal dat die niet naar de club gaan. En ja, uw weekendplanning is gewoon naar de botten.
Mikman schreef:En kalenderwijzigingen liefst voor het seizoen al communiceren, met een vastgesteld maximaal aantal afwijkingen van het normale speeluur. Dan voorkom je onvrede.
Ain't gonna happen. Belgacom en Telenet kunnen niet voorspellen hoe een seizoen loopt, wie er gaat verrassen of hoever onze voetbalhelden (kuch) gaan geraken in Europa. Alhoewel dat laatste nu ook weer niet zo moeilijk is. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Dat over die communicatie heb ik ook al meteen aangehaald. Er heeft bij STVV iemand zijn werk niet goed gedaan. Had men die match voor het seizoen al naar zondag gezet, had geen haan ernaar gekraaid.

Dat die match moet wijken voor een personeelsfeest, daar kan ik au fond mee leven zolang het niet te vaak gebeurd en het duidelijk gecommuniceerd wordt. Dit is in meer multifunctionele stadions het geval hoor. Vorige maand in Madison Square Guarden geweest, daar is het telkens een huzarenstukje om alles tijdig gereed te krijgen voor het volgende evenement ( 3 basketclubs, 1 ijshockeyclubs, en tussendoor een komen en gaan van wereldsterren die hun eigen podiummateriaal meebrengen ).
Dat zaterdagavond traditie is, is ook maar relatief recent ( ik heb het wel altijd zo meegemaakt) , hoorde gisteren nog het verhaal van een oude STVV-supporter die zei dat men vroeger vloekte als een match van zondagnamiddag naar zaterdagavond werd herzet, het heeft dus weinig met een aloude traditie maar meer met het omgooien van het routinegevoel van de supporter te maken, en hoe hij zijn weekendplanning plots moet omgooien. Voor mij persoonlijk komt zondagnamiddag bijvoorbeeld beter uit, maar ik begrijp dat voor mensen die voor opvang moeten zorgen of die moeten wisselen op het werk zoiets moeilijk ligt. Net daarom moet men tijdig communiceren.
En kalenderwijzigingen liefst voor het seizoen al communiceren, met een vastgesteld maximaal aantal afwijkingen van het normale speeluur. Dan voorkom je onvrede.
Hmm, er was minder ruchtbaarheid aan gegeven en de communicatie was dan toch al minstens eerlijk geweest, maar ergens blijft het fout. De fout zit 'em in het feit dat het voetbal moet wijken voor de rest. In de officiële communicatie heet de voetbalclub altijd een "gepriviligeerde partner", veel privileges zijn er wel niet meer als die partner moet wijken, als er iemand een zaal huurt. Dat in de praktijk Stayen de lakens uitdeelt binnen STVV via onze handpop, maakt het alleen nog maar erger. Zelfs bij zijn eigen zoon heeft Lammens blijkbaar niks te zeggen.
Nu is dit éénmaal en aangezien de STVV-supporter toch alles over zich heen laat gaan en voor zichzelf elk probleem relativeert tot er niets meer van overblijft, zal er ook wel een 2de maal volgen en een 3de en dan is het te laat en staan we weer voor voldongen feiten. Zo zal het 9 keer op 10 lopen. Sorry voor het pessimisme, maar dat is wat de ervaring me leert.

De vergelijking met Amerika gaat voor mij niet op. Ten 1ste is de sportbeleving er anders, zo is het de normaalste zaak van de wereld dat daar midweek gebasket wordt, terwijl dat hier voor gewoon competitievoetbal veel minder aanvaard wordt. Ten 2de is Madison Square Garden geen exclusief bezit van een welbepaalde club, niet op papier maar ook niet in de hoofden van de mensen. Iedereen weet dat er daar zowel gebokst als gebasket als ge-... wordt. Madison Square Garden is zelfs zonder pakweg de Knicks een instituut met een naam en reputatie als een klok. De naamsbekendheid van Stayen is er bij gratie van STVV en alleen STVV. Zonder STVV is Stayen weinig meer dan een veredelde baanwinkel/shoppingcenter aan de rand van een mini-provinciestadje. Een beetje voetbalclub met zelfrespect zou wat meer zorg dragen voor haar imago en haar belangen; niet zo bij ons, waar ze zich gewillig laten gebruiken door de NV Stayen.

Traditie, routine of gewoonte, noem het hoe je wil, feit is dat iedere stvv-abo uitgaat van zaterdagavondvoetbal. Dat is toch de gewoonte in de 25 jaar dat ik kom en dat heeft het voordeel van de duidelijkheid. De grillen van de tv nemen we er de laatste jaren al met tegenzin bij, als dan ook nog eens de club begint te schuiven naar eigen goeddunken..."Zolang het niet te vaak gebeurt", alsof ze op Stayen ook maar ene fuck geven om de supporters. Wat is trouwens niet te vaak? 5 keer per seizoen? En de TV ook nog een keer of 5, dat zijn dus al 10 matchen die niet op zaterdagavond doorgaan. Dan nog 2-3 midweekmatchen en we mogen blij zijn als er aan het eind van de rit effectief 5 matchen op zaterdagavond 20u gespeeld zijn.
Het is niet het omgooien van een routine, het is het weggooien van een routine, want er komt niets in de plaats buiten willekeur die veel te laat gecommuniceerd wordt. De facto ben je haast verplicht om vrijdagavond tot zondagavond vrij te houden, want het zou wel eens op één van die dagen voetbal kunnen zijn...Wel, dat doe ik niet, voor deze cirk hou ik geen volledig weekend meer vrij.

Ik heb dit seizoen opnieuw een abo genomen, maar ga dat volgend seizoen denkelijk niet doen. Niet uit protest of principe (dan had ik het al lang geleden moeten doen), maar gewoon omdat het praktisch niet meer haalbaar, financieel niet meer voordelig en over het algemeen gewoon strontvervelend is. Als hun standpunt is "voetbal als het onze huisbaas uitkomt", dan is mijn standpunt "STVV als het mij uitkomt". Dit is gewoon niet leuk meer.
Overdrijven is een kunst
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door bert1924 »

Roo3k schreef:En dat het ziekenhuis en hun personeel altijd klaar staat voor diagnoses, scans en eventuele opnames indien nodig bij kwetsuren....
Daar hebben we niet aan gedacht...

Tuurlijk vind ik het jammer dat we niet zaterdagspelen....maar dat gezeur hier altijd...
GROTE 2
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Iniesta »

Roo3k schreef:En dat het ziekenhuis en hun personeel altijd klaar staat voor diagnoses, scans en eventuele opnames indien nodig bij kwetsuren....
Daar hebben we niet aan gedacht...

Tuurlijk vind ik het jammer dat we niet zaterdagspelen....maar dat gezeur hier altijd...
Ach man toch. Het enige waar ze hier nog aan denken is geld naar RD sluizen. Waar er niet aan gedacht wordt is de supporter die er blijkbaar toch maar toevallig bij loopt. Ja, als de abo's moeten verkocht worden dan denkt men aan hen, de volle 2 weken of is het aan hun portefeuille? :vomit:

Toch een glimp van hoop deze week: RD dreigt ermee te verhuizen. Ik biedt me gratis aan om zijn koffers te pakken, vandaag nog kom ik af als het moet :lol:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Roo3k schreef:En dat het ziekenhuis en hun personeel altijd klaar staat voor diagnoses, scans en eventuele opnames indien nodig bij kwetsuren....
Daar hebben we niet aan gedacht...

Tuurlijk vind ik het jammer dat we niet zaterdagspelen....maar dat gezeur hier altijd...
Totaal irrelevant in de discussie.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door zipke373 »

Roo3k schreef:Denk het niet. Het zou wel echt een partner kunnen zijn.

En ja Stayen moet draaien.
En ja soms zijn wij daar de dupe van.
En ja er is geen alternatief momenteel

Het ziekenhuis een partner? Are you serious? Ik denk dat het ziekenhuis blij mag zijn met alle facturen die ze naar STVV kunnen sturen.

Er is slecht(niet) gecommuniceerd naar en men geeft geen f*ck om wat STVV's belangrijkste partner zou moeten zijn, de supporter...

Misschien is er geen alternatief, maar een klein beetje respect mag wel.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Since '54 »

Maar bij mijn weten treft het Sint-Trudoziekenhuis hierin geen enkele fout. Zij huren de zaal een jaar op voorhand en het wordt het toegestaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Tuurlijk, 't is gewoon een troll van Roo3k om de discussie af te leiden. Wie de zaal huurt is in deze irrelevant, een evt. partnership met RZST (ain't gonna happen) is een compleet andere discussie.
Overdrijven is een kunst
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door omeloe »

Nog niet zolang geleden heeft de NV Stayen een smak geld moeten bijpassen . STVV is door verscheidene omstandigheden verlieslatend en had zonder hulp nooit de licentie gekregen . Als we dit jaar ook de eindronde halen , is er veel kans dat "Marieke" weer financieel moet bijspringen . :mrgreen:
In deze context is die ene opgelegde verplaatsing naar zondag toch geen probleem , het niveau en het resultaat is veel belangrijker .
Zaterdagavond wordt het 60-jarig bestaan van mijn werkgever gevierd , gelukkig is de match tegen Antwerp naar zondag verplaatst . :toppie:
Gesloten