Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.

Wie kroont zich tot kampioen in de Belgacom/Proximus League?

Eupen
5
12%
Bergen
3
7%
Antwerp
0
Geen stemmen
Lommel
3
7%
OHL
9
21%
STVV
23
53%
Overige
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
555
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 sep 2010, 20:48
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door 555 »

Jacques schreef:Geel is het nieuwe geel-blauw ;)
http://nr10.be/nieuws/helpt-roland-duch ... ste-niveau


Hopelijk voor hen is het een 1 april-grap, anders: sterkte! :mrgreen:
Gaat geen april-grap zijn denk ik, was een kleine week geleden al sprake van.
http://www.geelfm.be/v3/geels-nieuws/it ... t-asv-geel

Van Beerschot al dadelijk naar 2de klasse geloof ik wel niet veel van.
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... naar-tweed
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Since '54 »

Bergen failliet ... Patro gered! Yess!
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1195
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Luc »

Half uurtje geleden Roland Duchatelet, Benji De Ceulaer en zijn manager Evert Maeschalck gezien op de ondergrondse parking aan Albert Heijn.
Ze vertrokken samen in 1 auto richting uitgang.
Net te laat om een foto te nemen.
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door enerkey »

Luc schreef:Half uurtje geleden Roland Duchatelet, Benji De Ceulaer en zijn manager Evert Maeschalck gezien op de ondergrondse parking aan Albert Heijn.
Ze vertrokken samen in 1 auto richting uitgang.
Net te laat om een foto te nemen.
Op weg naar Luik dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

De volgende in het rijtje: Zaventem is er binnenkort ook aan voor de moeite
http://nr10.be/nieuws/rode-lantaarn-kvw ... llissement

Spijtig voor hen en de nutteloze investeringen die ze gedaan hebben, maar feitelijk niet meer dan de logica zelve.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1760
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Franz »

Op basis van de match gisteren verdient Heist het alleszins om in tweede te blijven, al dan niet dankzij failliete andere ploegen.
STVV ook natuurlijk...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Amzu »

Zaventem trekt er inderdaad een dezer dagen de stekker uit. Wellicht dit weekend al. De schuldenberg blijkt voor hun onoverkomelijk. Niet dat er hier iemand van wakker ligt maar het kerkhof dat tweede/derde klasse is groeit dus nog wat meer aan. :end:
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door zipke373 »

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Bij deze dus ook:
- Geen eindronde in 3de, want geen licentie voor Hasselt en Dender. Deinze promoveert automatisch samen met Coxyde en Union.
- Met Bergen, Aalst, Zaventem en Racing Mechelen zijn er maar liefst 4 2de klassers die er om financiële redenen niet in slagen een licentie voor 2de te bekomen. Drie van de vier zullen al blij zijn als ze ûberhaupt aan volgend seizoen kunnen beginnen, los van de afdeling waarin dat is. Voor Aalst is het op dit moment nog koffiedik kijken wat de gevolgen zijn.
(- Ware het niet voor de vele overnames, mocht je van de huidige 2de klassers waarschijnlijk ook nog Tubize, Woluwe, Bousu-Dour/Seraing en mogelijk ook Antwerp en Eupen op het lijstje zetten)
- Volgend seizoen de facto een competitie met 17 in 2de, omdat er geen 18 clubs gevonden worden die in 2de kunnen en willen spelen.

Moet er nog eens herhaald worden dat 2de een kerkhof is?



De eindronde is trouwens al niet veel beter, in beide wedstrijden opgeteld zit volgens mij 3000-4000 man ofzo.
(ook wel mottig om midweek al om 19u te starten, zo jaag je de mensen weg)

edit: het zal eerder 5000 zijn, zat blijkbaar nog wat volk in de file. ;)
Laatst gewijzigd door Jacques op 07 mei 2015, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
jukke
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 nov 2010, 18:45

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door jukke »

Jacques schreef:Bij deze dus ook:
- Geen eindronde in 3de, want geen licentie voor Hasselt en Dender. Deinze promoveert automatisch samen met Coxyde en Union.
- Met Bergen, Aalst, Zaventem en Racing Mechelen zijn er maar liefst 4 2de klassers die er om financiële redenen niet in slagen een licentie voor 2de te bekomen. Drie van de vier zullen al blij zijn als ze ûberhaupt aan volgend seizoen kunnen beginnen, los van de afdeling waarin dat is. Voor Aalst is het op dit moment nog koffiedik kijken wat de gevolgen zijn.
(- Ware het niet voor de vele overnames, mocht je van de huidige 2de klassers waarschijnlijk ook nog Tubize, Woluwe, Bousu-Dour/Seraing en mogelijk ook Antwerp en Eupen op het lijstje zetten)
- Volgend seizoen de facto een competitie met 17 in 2de, omdat er geen 18 clubs gevonden worden die in 2de kunnen en willen spelen.

Moet er nog eens herhaald worden dat 2de een kerkhof is?



De eindronde is trouwens al niet veel beter, in beide wedstrijden opgeteld zit volgens mij 3000 - 4000 man ofzo.
(ook wel mottig om midweek al om 19u te starten, zo jaag je de mensen weg)
De "natuurlijke" selectie is ingezet. De bedenking die ik me nu maak: geen enkele nieuwe derdeklasser komt normaliter in aanmerking om in het seizoen 2016-2017 naar tweede te promoveren als je deze licentielogica doortrekt...
Van de huidige "probleemgevallen" in tweede (de BAS licenties) zegt mijn gezond verstand dat enkel Antwerp hier volgend jaar aan zou kunnen ontsnappen (eurokes van decuyper zijn daar meer dan welkom)...
Maw, de "natuurlijke" selectie zou nog wel eens sneller dan gedacht zijn werk kunnen doen om naar een herleiding naar 8 te gaan.
Extra bedenking: het is enkel dankzij de belastingen van de walter capiaus en andere gepensioneerden in Koksijde dat Coxyde aan haar licentie geraakt is. Het oorspronkelijke plan was geen licentie aan te vragen. Maar na tussenkomst van de gemeente is deze aanvraag er wel gekomen...
STVV is op het juiste moment kampioen gespeeld. Tweede wat al dan niet natuurlijk afgeslankt gaat worden vs een club die met een budgettering van de 16de plaats haar licentie voor eerste heeft kunnen halen...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

In de lagere reeksen zie ik eigenlijk maar 2 clubs met het potentieel om op termijn een profclub te worden:
Beerschot 3.0, maar met wat geluk hebben die zichzelf weer failliet gemaakt in hun grootheidswaanzin.
RFC Luik, maar dat kan pas ten vroegste als hun nieuw stadion er is.

Voor de rest zit er inderdaad niet veel soeps in de lagere reeksen. Een match op Hasselt zou ik bv. geweldig vinden in de beker, maar daar stopt het dan ook. Een fusieploeg in de Denderstreek zou op papier economisch wel rendabel zijn, maar ligt bij de supporters zo gevoelig, dat je op dit moment waarschijnlijk meer verliest dan wint.

Ik lees dat Union nu ook tegen het zgn. puntensysteem voor de afslanking is en naar de rechtbank/BAS trekt, want het zou onrechtvaardig zijn voor 3de klassers. Dat ze de laatste 20 jaar nooit bij de beste 10 in 2de (dus top 30 algemeen) geraakt zijn, zeggen ze er natuurlijk wel niet bij. Ongetwijfeld een sympathieke club die haar plaats in de annalen van het Belgisch voetbal heeft, maar anno 2015 mijlenver verwijderd van een profclub. Die denken waarschijnlijk net als Bico/White Star dat ze de vrijgekomen plaats en fans van RWDM kunnen inpikken, maar zo simpel ligt het allemaal niet. Ze kunnen beter zorgen dat ze zich niet vergalopperen zoals Racing Mechelen en binnen 5 jaar nog bestaan.
Coxyde zie ik eindigen zoals Zaventem: een ééndagsvlieg die een langer leven beschoren is in de hoogste amateurliga dan in de laagste prof/gemengde reeks. De naîeviteit waarmee dat soort clubs aan het seizoen beginnen, is aandoenlijk en pijnlijk. Niet levensvatbaar op een hoog niveau op lange termijn.
In de huidige 3de klasse zijn clubs als Capellen en Bocholt waarschijnlijk nog de slimste leerlingen van de klas, ook al zullen hun fans daar mogelijk geen boodschap aan hebben.

Voor de komende jaren ben ik benieuwd hoe het Cercle zal vergaan. Dat die willens nillens en op niet erg collegiale wijze proberen om in 1ste te blijven, doet niet meteen het beste vermoeden. Als ze niet oppassen, zou het verval daar wel eens snel kunnen gaan.

Voor ons is het simpel: minstens 3 jaar uit 2de weg blijven, zo lang zou de verkrachte competitie met 8 gehanteerd worden om dan naar een grote samensmelting te gaan. Enfin, dat is de achterliggende gedachte voor de 2de klassers, we zullen zien of de 1ste klassers dat idee binnen 3 jaar nog genegen zullen zijn.

Edit:
uitslagen 1ste speeldag eindronde
Lommel - OHL 0 - 1
Eupen - Lierse 0 - 1

Ik heb Eupen - Lierse half gevolgd. Eupen een pak kansen gemist, zeker in het slotkwartier. Goeie invalbeurt van Lallemand. De panda's verdienden minstens een punt. Lierse had een dikke konijnenpoot op zak.
Overdrijven is een kunst
Gesloten