Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.

Wie kroont zich tot kampioen in de Belgacom/Proximus League?

Eupen
5
12%
Bergen
3
7%
Antwerp
0
Geen stemmen
Lommel
3
7%
OHL
9
21%
STVV
23
53%
Overige
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

omeloe schreef: In deze context is die ene opgelegde verplaatsing naar zondag toch geen probleem , het niveau en het resultaat is veel belangrijker.
Dat is het hem net: dit is niet het enige opgelegde.

Ach ja...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jan Bulder »

omeloe schreef:Nog niet zolang geleden heeft de NV Stayen een smak geld moeten bijpassen . STVV is door verscheidene omstandigheden verlieslatend en had zonder hulp nooit de licentie gekregen . Als we dit jaar ook de eindronde halen , is er veel kans dat "Marieke" weer financieel moet bijspringen . :mrgreen:
In deze context is die ene opgelegde verplaatsing naar zondag toch geen probleem , het niveau en het resultaat is veel belangrijker .
Zaterdagavond wordt het 60-jarig bestaan van mijn werkgever gevierd , gelukkig is de match tegen Antwerp naar zondag verplaatst . :toppie:
Moet ik u er aan herinneren dat het de NV Stayen/Duchatelet is die deze club heeft opgezadeld met een torenhoge schuld, door het voeren van een jarenlang koppig (en als je er nu op terugkijkt misschien wel bewust) wanbeleid? Moet ik u er aan herinneren, dat het net daarom is dat deze club nog steeds afhankelijk is van die parasiet? Moet ik u er aan herinneren dat diezelfde bedrieger iedereen hier ook de voorbije jaren bij de piet neemt, dankzij de hulp van zijn handpop Bart?

En dan zou ik het redelijk moeten vinden dat onze club en onze supporters moeten opdraaien voor de wil van die klootzak?

Nooit in mijn leven. Respect en rede moet van 2 kanten komen. Toeters en bellen als hij het bijltje er bij neer legt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Vorige week schreef ik op nr10 het volgende over de competitiehervorming in 2de en het genoemde bedrag van 4 miljoen euro. Het zinnetje in het vet, is imo ook hier van toepassing:
4 miljoen is wel niet echt veel als je dat over 18 2de klassers moet verdelen, dan is zo'n 220 000 euro per club. ik herinner me dat STVV op het eind in 1ste nog zowat 2-2.5 miljoen trok aan TV-gelden, dan loop je met 1/10de van dat bedrag niet erg ver.
Dit presenteren alsof het een wereld van verschil maakt, is wel cynisch, maar helaas niet ongebruikelijk in de managerswereld. Eerst veroordeel je de mensen tot de bedelstaf en daarna profileer je jezelf als messias door ze wat kruimels toe te werpen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Iniesta »

Roo3k schreef:Denk het niet. Het zou wel echt een partner kunnen zijn.
Net zoals Standard een partner is zeker.
En ja Stayen moet draaien.
Ik zou STVV ook graag zien draaien
En ja soms zijn wij daar de dupe van.
Soms, wanneer niet?
En ja er is geen alternatief momenteel
Men wil geen alternatief en zal er ook geen dulden.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Cremasco »

Een ziekenhuis kijkt niet naar de kalender, die trouwens nog niet was gekend toen ze het reserveerden. Volgend jaar zal het mogelijk in een ander weekend zijn vermits personeel ook weekends werkt en iedereen de kans moet krijgen om te komen.
Nergens in de nabijheid is zo een grote zaal. Dat betekent dat alle grote bedrijven in de buurt aan deze zaal denken.
Asster zou wel eens snel kunnen volgen. Zij zijn met meer dan 850 man personeel de grootste werkgever van de stad en kiezen voor een zaal als deze waarschijnlijk.
Misschien doen Monroe/Tenneco en/of VCST of Punch powertrain dit ook.
Ook zij kijken niet naar de kalender omdat dat simpelweg nog niet gaat.
Moest de zaal nu niet verbonden zijn aan de tribune zelf was er geen vuiltje aan de lucht.

De bond is in deze weer spelbreker, niemand anders. De vraag is hoeveel zulke uitzonderingen/vragen de bond per seizoen toelaat...
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door simon »

Cremasco schreef:Een ziekenhuis kijkt niet naar de kalender, die trouwens nog niet was gekend toen ze het reserveerden. Volgend jaar zal het mogelijk in een ander weekend zijn vermits personeel ook weekends werkt en iedereen de kans moet krijgen om te komen.
Nergens in de nabijheid is zo een grote zaal. Dat betekent dat alle grote bedrijven in de buurt aan deze zaal denken.
Asster zou wel eens snel kunnen volgen. Zij zijn met meer dan 850 man personeel de grootste werkgever van de stad en kiezen voor een zaal als deze waarschijnlijk.
Misschien doen Monroe/Tenneco en/of VCST of Punch powertrain dit ook.
Ook zij kijken niet naar de kalender omdat dat simpelweg nog niet gaat.
Moest de zaal nu niet verbonden zijn aan de tribune zelf was er geen vuiltje aan de lucht.

De bond is in deze weer spelbreker, niemand anders. De vraag is hoeveel zulke uitzonderingen/vragen de bond per seizoen toelaat...
Cremasco,

STVV speelt max 17 keer thuis en dit normaal gezien op een zaterdag. Er zijn er toch 52 zaterdagen per jaar, dus is het dan zo moeilijk om een zaterdag te nemen als we niet thuis spelen... aub zeg
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Cremasco »

simon schreef:
Cremasco schreef:Een ziekenhuis kijkt niet naar de kalender, die trouwens nog niet was gekend toen ze het reserveerden. Volgend jaar zal het mogelijk in een ander weekend zijn vermits personeel ook weekends werkt en iedereen de kans moet krijgen om te komen.
Nergens in de nabijheid is zo een grote zaal. Dat betekent dat alle grote bedrijven in de buurt aan deze zaal denken.
Asster zou wel eens snel kunnen volgen. Zij zijn met meer dan 850 man personeel de grootste werkgever van de stad en kiezen voor een zaal als deze waarschijnlijk.
Misschien doen Monroe/Tenneco en/of VCST of Punch powertrain dit ook.
Ook zij kijken niet naar de kalender omdat dat simpelweg nog niet gaat.
Moest de zaal nu niet verbonden zijn aan de tribune zelf was er geen vuiltje aan de lucht.

De bond is in deze weer spelbreker, niemand anders. De vraag is hoeveel zulke uitzonderingen/vragen de bond per seizoen toelaat...
Cremasco,

STVV speelt max 17 keer thuis en dit normaal gezien op een zaterdag. Er zijn er toch 52 zaterdagen per jaar, dus is het dan zo moeilijk om een zaterdag te nemen als we niet thuis spelen... aub zeg
Natuurlijk maar een personeelsfeest doet men niet in de zomermaanden wegens verlof. Een groot bedrijf legt dit lang op voorhand vast en wacht niet tot als de kalender uit is. Ik ben wel voorstander van personeelsfeesten op vrijdagavond. Dan is er geen enkel probleem.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Cremasco schreef:De bond is in deze weer spelbreker, niemand anders. De vraag is hoeveel zulke uitzonderingen/vragen de bond per seizoen toelaat...
Nee, onze megalomaan is spelbreker. Als je zo een zaal neerpoot in een voetbaltribune, weet je dat er een belangenconflict ontstaat. Cru gesteld wordt dat: fuck die idioten die maar het voetbal komen.

De vraag is hoeveel van die verplaatsingen de supporter per seizoen verdraagt.

Ik dacht hier op een voetbalforum te zitten. Gadver. Dat ras apart is een mak lammetje geworden...
A loyal football fan only supports the shirt...
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Motörhead »

Hier sé, deze durven toch wel NEEN! zeggen als het gaat om een wedstrijd te verschuiven!

http://www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/n ... on=section
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Dreke schreef: Ik dacht hier op een voetbalforum te zitten. Gadver. Dat ras apart is een mak lammetje geworden...
Idd.

't Is de schuld van de Bond, het ziekenhuis zou wel eens een partner kunnen worden, het ziekenhuis kan daar geen rekening mee houden...mannekes toch, sleur er anders nog wat irrelevante zaken bij.

Bottom line komt het hier op neer: voetbal komt niet op de 1ste plaats, einde discussie. Als jullie dat ok vinden, mij best, maar sleur er astublieft niet al die andere zaken bij.
Overdrijven is een kunst
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door DJ Amiga »

Jan Bulder schreef:
Moet ik u er aan herinneren dat het de NV Stayen/Duchatelet is die deze club heeft opgezadeld met een torenhoge schuld, door het voeren van een jarenlang koppig (en als je er nu op terugkijkt misschien wel bewust) wanbeleid? Moet ik u er aan herinneren, dat het net daarom is dat deze club nog steeds afhankelijk is van die parasiet? Moet ik u er aan herinneren dat diezelfde bedrieger iedereen hier ook de voorbije jaren bij de piet neemt, dankzij de hulp van zijn handpop Bart?
Mag (moet vind ik te belerend) ik u er aan herinneren dat in de tijd van Schepers de huurgelden van de komende 27 jaar voor de commerciële ruimtes onder de toen nieuwe tribune voorgeschoten zijn door die diezelfde bedrieger om zo de licentie te halen?

om maar te zeggen: voor het tijdperk duchatelet was het financiële beheerder even professioneel als tijdens en erna... Of wil je terug naar de periode Jef en Jef?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door zipke373 »

DJ Amiga schreef:
Jan Bulder schreef:
Moet ik u er aan herinneren dat het de NV Stayen/Duchatelet is die deze club heeft opgezadeld met een torenhoge schuld, door het voeren van een jarenlang koppig (en als je er nu op terugkijkt misschien wel bewust) wanbeleid? Moet ik u er aan herinneren, dat het net daarom is dat deze club nog steeds afhankelijk is van die parasiet? Moet ik u er aan herinneren dat diezelfde bedrieger iedereen hier ook de voorbije jaren bij de piet neemt, dankzij de hulp van zijn handpop Bart?
Mag (moet vind ik te belerend) ik u er aan herinneren dat in de tijd van Schepers de huurgelden van de komende 27 jaar voor de commerciële ruimtes onder de toen nieuwe tribune voorgeschoten zijn door die diezelfde bedrieger om zo de licentie te halen?

om maar te zeggen: voor het tijdperk duchatelet was het financiële beheerder even professioneel als tijdens en erna... Of wil je terug naar de periode Jef en Jef?
Mag ik er U aan herinneren dat die schuld een factor 10 groter was op het eind van :Roland: 's beleidsperiode... 700.000 tov 7.000.000...

Neen ik wil niet terug naar Jef en Jef... maar ik ben ook hoegenaamd niet gediend met het huidige (wan)beleid.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Iniesta »

Zonder RD waren we misschien door harde tijden gegaan op het moment van zijn komst of had een ander er zijn geld in gestoken, niemand die dit met zekerheid kan zeggen.

Wat wel zeker is, is dat we nu totaal afhankelijk zijn van iemand die geen zier om de club of de sport geeft maar gewoon uit pure zelfverheerlijking en egotripperij zijn punt wil maken en daarbij zoveel mogelijk geld bijeen schraapt. Met voetbal heeft dit weinig te maken en steeds meer mensen moeten :vomit: van dit schouwspel.

Wat andere clubs doen en hun problemen zijn onze zaken niet. Deze club kon wel degelijk iets worden en was dat ook ooit, zelfs tijdens RD (jaar na promotie). Helaas heeft hij nadien enkel laten zien waar het hem echt om te doen is en dat is niet iets bereiken met deze club. Wat ploegen als Lokeren, Mechelen, Westerlo enz... kunnen moeten wij ook kunnen maar dan heb je uiteraard een beleid nodig dat sportief iets wil betekenen.
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Amzu »

Roo3k schreef:Uiteraard staat het me niet aan bij STVV.
Maar zonder RD waren we niks nada nothing.
Vergeet dat niet.

Er wordt ondertussen ook geklaagd bij Lierse, Genk, Antwerp, Roeselare, Zulte.
Beerschot ging al 2 keer failliet.
Stadionproblemen in Brugge, weer in Antwerp en op 30 andere plaatsen.

Het voetbal hoe wij het kennen is dood. Sponsors haken af. De droom is voorbij. Alleen het beleid van Lommel lijkt met verstandig maar ze hebben wel geen stadion de naam waardig.

Als de profvoetballers belastingen zouden betalen op hun loon gelijk jij en ik zouden we al wat verder staan in onze sanering op federaal vlak.

Ze verdienen veel geld maar ze betalen peanuts. Dan liever RD. Die zorgt voor zijn eigen. Die leeft niet op mijn kap.
Awel begot, 100 % mee akkoord ! :-)
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door VWB »

OH Leuven: De KBVB heeft laten weten dat de wedstrijd zoals gepland zal doorgaan op zondag 5 oktober om 15u!
Gesloten