Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.

Wie kroont zich tot kampioen in de Belgacom/Proximus League?

Eupen
5
12%
Bergen
3
7%
Antwerp
0
Geen stemmen
Lommel
3
7%
OHL
9
21%
STVV
23
53%
Overige
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

Lommel verliest op eigen veld van patro met 0-2.
Leuven lijkt thuis redelijk makkelijk Dessel verslaan te hebben.
Eupen stond gisterenavond 2-0 achter na een kwartier, maar wist die match toch nog met 2-3 te winnen.
Leuven en Eupen lijken sterk op weg te bevestigen als de 'te kloppen ploegen' dit jaar.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Dufer miste bij een 2-0 stand de kans om Eupen de doodsteek te geven, bij een 2-1 stand trapte een Seraing-speler een huizenhoge kans tegen de lat, en bij het begin van de tweede helft ( ook nog 2-1 toen ) misten ze een strafschop. Een keerpunt in de match, want ipv van boeken ( zo goed als ) toe, kreeg Eupen weer moed en kon het een scheve situatie alsnog ombuigen.
Ik vind ze momenteel minder sterk dan vorig seizoen. Vorige week was het ook pas nadat Bergen met 9 man kwam dat ze iets konden forceren. Ze missen hun sterke flanken ( Schouterden en Clinton Matta ) , en Van Crombrugghe is echt wel een zwakke schakel in doel. Doelpunt van Dufer had hij altijd moeten hebben. Natuurlijk hebben ze nog altijd veel talent in de ploeg, en blijven ze titelkandidaat. Maar echt imponeren vooralsnog zeker niet.


Seraing heeft een aardig ploegje. Stevance kenden we al van vorig seizoen bij Boussu Dour en is één van de betere spitsen in 2e. Voor de rest wat opgeleide spelers van Metz ( o.a. een Afrikaantje van 1.57 meter ) , en 2 ex-kanaries ( Bonemme en Dufer ). Ook hier vond ik de doelman een zwakke plek. Gaf altijd de indruk erg laat te reageren op schoten. Raar.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

OHL krijgt nu wel een best zwaar drieluik te verwerken.
Antwerp (uit) - Eupen (thuis) - STVV (uit)

Benieuwd wat dat gaat geven.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

stvvilvoorde schreef:OHL krijgt nu wel een best zwaar drieluik te verwerken.
Antwerp (uit) - Eupen (thuis) - STVV (uit)

Benieuwd wat dat gaat geven.
For what it's worth... ik denk dat onze kern zeker zo sterk is als het jaar waarin we kampioen speelden, met dat verschil, dat we geen Harbaoui hebben lopen nu. Verder is deze ploeg nog bijlange niet op elkaar ingespeeld en loopt er nog vanalles fout in de communicatie. Voorbereidingen zijn grotendeels een maat voor niks geweest omdat bijna iedereen is vertrokken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

OHL heeft gisteren Eupen puntenloos huiswaarts gestuurd.
Ze missen hun start alvast niet met 12/12, al hadden veel van die matchen ook anders beslist kunnen zijn, maar uiteindelijk is het wel het eindresultaat dat telt.
Ze hebben dat tikkeltje geluk aan hun zijde en hebben nu met Brouckaert en Bostock ook nog twee prima transfers op de valreep afgewerkt.
Als wij dinsdag hun opmars niet kunnen stuiten, dan denk ik dat ze vertrokken zijn voor een parcours zoals wij 5 jaar geleden hebben neergezet.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door STimVV »

Iemand Somé z'n goal gisteren gezien? Knap...
Die moesten ze hier dus niet meer hebben omdat hij fysiek niet in orde zou zijn. Bij OHL zijn ze er blij mee, daar speelt en scoort hij lustig mee... terwijl onze spits na een paar invalbeurtjes al 6 weken out is met een spierscheur.
Met Somé en Aoulad een heel seizoen fit in onze ploeg waren wij een grote kanshebber op de titel dit seizoen. Nu lijken we een meeloper te worden... en ondertussen zit onze voorzitter tijdens de laatste dagen vd transferperiode ergens op een vakantiebestemming een ice bucket over zn hoofd te kappen.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

STimVV schreef:Iemand Somé z'n goal gisteren gezien? Knap...
Tegen Eupen: www.youtube.com/watch?v=cABzsAq_vWo&t=46m10s
Tegen Dessel: www.youtube.com/watch?v=P1oYqnDAnFU&t=92m40s
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

En wij dachten dat Virton geen waardemeter zou zijn.
Staan momenteel tweede begot :shock: , zels als we al onze matchen winnen zouden we pas gelijk kunnen komen (13pt).
Ook seraing heeft met 11 punten zenne start niet gemist.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

STVV - Antwerp op zondag om 17.00 uur. Welke "à'§!ç(§è' bedenkt zoiets? :fuckyou:
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Krisaias »

Dreke schreef:STVV - Antwerp op zondag om 17.00 uur. Welke "à'§!ç(§è' bedenkt zoiets? :fuckyou:
Idd .... :fuckyou:

Probeer als voetbalsupporter maar eens iets te plannen met al die kalenderverschuivingen ... en dat voor vijf man en ne paardekop die op tv naar tweede klasse kijken :evil:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Motörhead »

Wat een bullshit allemaal!

Zelfs een delegatie Nederlanders, Delorge in Oranje, die normaal langs kwamen, hebben hun hotel zelfs kunnen annuleren...

Dank U Belgacom en dank u STVV, en zeg niet dat je niet anders kan, je kan altijd NEEN zeggen tegen Belgacom TV!
Denk eens aan uw supporters!!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Jan Bulder »

Opgevangen dat er binnenkort nog een thuiswedstrijd verplaatst zou worden naar zondag. Er zou op zaterdag een personeelsfeest voorrang krijgen.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Caravaggio »

gstrn Patro - OHL gezien..

ik was niet echt onder de indruk van Leuven, enkel van het duo Bostock/Croizet
Patro had minstens 1x moeten scoren voor het uit de luchtgevallen doelpunt van Bostock (kieper Grootaers niet helemaal vrij-uit vond ik)
De thuisploeg speelde goed mee, en lag zeker niet onder. Kreeg mogelijkheden, voetbalde goed...graaft zich nooit in.
Na de rust krijgt Bekir Car onmiddellijk rood, discutabel.

Het vet was van de soep bij Patro, jammer er had meer ingezeten, met 10 kon Patro niet op tegen het technisch vernuft van John Bostock en Croizet, die het middenveld domineerden... 0-2 wederom met een afstandshot van John Bostock.
Op een hoekschop kon Kostovic er nog 0-3 van maken.

Somé speelde 'n bleke wedstrijd.
Aan Patro zijde vond ik Maxim Geurden wederom sterk spelen, net als spits Suarez (kan hogerop), staat er vaak alleen voor
J. Bostock was ontegensprekelijk de man van de match.
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

Caravaggio schreef:gstrn Patro - OHL gezien..

ik was niet echt onder de indruk van Leuven, enkel van het duo Bostock/Croizet
Patro had minstens 1x moeten scoren voor het uit de luchtgevallen doelpunt van Bostock (kieper Grootaers niet helemaal vrij-uit vond ik)
De thuisploeg speelde goed mee, en lag zeker niet onder. Kreeg mogelijkheden, voetbalde goed...graaft zich nooit in.
Na de rust krijgt Bekir Car onmiddellijk rood, discutabel.

Het vet was van de soep bij Patro, jammer er had meer ingezeten, met 10 kon Patro niet op tegen het technisch vernuft van John Bostock en Croizet, die het middenveld domineerden... 0-2 wederom met een afstandshot van John Bostock.
Op een hoekschop kon Kostovic er nog 0-3 van maken.

Somé speelde 'n bleke wedstrijd.
Aan Patro zijde vond ik Maxim Geurden wederom sterk spelen, net als spits Suarez (kan hogerop), staat er vaak alleen voor
J. Bostock was ontegensprekelijk de man van de match.
Ik kan bijna akkoord gaan buiten met enerzijds de prestatie van Croizet, die trouwens echt nog niet zo veel goeie matchen heeft gespeeld (zijn beste was als gelegenheids linksback vorige week) en het feit dat OHL dankzij de rode kaart terug in de match kwam. OHL stond er vanaf minuut 1 na de pauze en had voor de rode kaart al een aantal kansen bijeen gespeeld, wat hen niet gelukt was voor de rust. Leko heeft duidelijk eens bijgestuurd tijdens de rust, en die 7 minuten voor de rode kaart als het 11 tegen 11 stond, was het al duidelijk dat OHL een versnelling of twee hoger had geschakeld. Voor de rest volledig akkoord. OHL teert voorlopig te veel op klasseflitsen (op de twee frommelgoals tegen STVV en RAFC na zijn het allemaal pareltjes). Gelukkiglijk hebben we wel wat spelers waarbij we daarvoor terecht kunnen.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Tweede klasse: seizoen 2014-2015

Bericht door Caravaggio »

Ik vond Patro in de eerste helft zeker de evenknie van OHL.
In de 2de théme was Leuven telkens 'n stap sneller
Over de rode kaart valt er blijkbaar niet te discusiëren, Car gaat op de enkel staan van de OHL-speler (volgens de tv beelden)

OHL moet dan wel Le Postellec lang missen maar Bostock was outstanding... kan zo mee in eerste als 'm constante prestaties op de mat legt.
Ik heb STVV nog niet gezien, Eupen ook niet.... al vrees ik dat vooral STVV niet zo constant gaat zijn als OHL
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gesloten