Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Jan Bulder »

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lage ... /1.2298143

Die tweede klasse met 8 clubs, is bijna een feit :party:
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Cercle op enkele minuten van degradatie naar tweede...
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door stvv'er »

3-1 en Cercle naar tweede (niet slecht, is absoluut geen interessante verplaatsing)

Toffe eindronde ook:
1. Lierse
2. Lommel United
3. Eupen
4. OH Leuven
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Scandic »

RIP Gregory Mertens...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door lakie »

Op 21 Apr 2015, in de topic zomertransfers, haalde ik hem nog aan als mogelijke versterking voor volgend seizoen...
Hoe snel het kan gaan...

RIP Gregory Mertens
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

"Onderhandelingen met Tan staan erg ver"
Kortrijk zoekt een overnemer en praat daarbij met de Maleisische zakenman Vincent Tan, de excentrieke eigenaar van de Welshe tweedeklasser Cardiff City.

Allijns bevestigt dat de gesprekken vergevorderd zijn: "Ze lopen goed. We hebben ook mensen van Cardiff gecontacteerd en die bevestigen dat die club in volle evolutie is."

"We gaan de overnemer niet op voorhand veroordelen. Het is een financieel krachtige man. Ik geloof dat hij de club nieuwe impulsen en een nieuwe toekomst zal geven. Ik ben 14 jaar voorzitter en heb nog nooit een beslissing genomen die tegen de belangen van de club indruist."

"Kortrijk is financieel gezond, doet het sportief goed en met de nieuwe investeerder geloof ik sterker dan ooit in de toekomst."

sporza.be
Rood zijn ze al, dat is een meevaller. Nu nog wachten op een draak in het logo van KVK. Wat Allijns ook mag beweren, dat is niet de weg die je moet inslaan...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Ach, Allijns is al een tijdje mentaal weg bij Kortrijk. Het is niet toevallig dat die al 6 maanden openlijk solliciteert naar het ambt van Bondsvoorzitter en zich als de kandidaat van de groep rond Verhaeghe presenteert. Als hij zijn postje binnen heeft, is Kortrijk binnen de kortste keren verkocht.
Met namen als Decuyper eerder en Tan nu, lijkt de enige overgebleven vraag voor de Kortrijkzanen hoe zot/louche de mens is aan wie ze de club zullen verkopen. Jean-Marc De Gryse draait zich om in zijn graf als hij ziet hoe er met zijn club geleurd wordt bij allerhande louche types.

Voor ons is dit niet per sé slecht nieuws. Gegarandeerd komt daar heibel van en gaat de club daardoor onder haar waarde presteren, dat brengt ze meteen dichter bij ons in de buurt.
Overdrijven is een kunst
stvv'er
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door stvv'er »

KVK Kortrijk: de volgende club in de rij die naar de verdoemenis wordt geholpen.

En de UEFA, FIFA én KBVB staan erbij en kijken ernaar.

Ach ja, straks moeten we nog blij zijn dat wij "maar" met een seniele, veel te rijke zot uit Antwerpen opgescheept zitten (ja ja, officieel niet nee :roll: ). Het is kiezen tussen pest of cholera.

Bah!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Anderzijds hoeft dit ook niet altijd slecht te zijn, ook al heb ik bij KV Kortrijk en hun nieuwe baas ook mijn twijfels :mrgreen:

Grote investeerders kunnen ook een kwaliteitsinjectie inbrengen bij de ploeg en competitie. Kijk maar naar Marc Coucke, persoonlijk vind ik hem een clown en een aandachtshoer, maar je kan niet ontkennen dat hij een ontzettende kwaliteitsinjectie bracht bij KVO. Zonder hem zaten ze al terug in 2de klasse. En Lierse zal het hun ook niet beklagen dat ze hun buitenlandse bazen hebben, zeker niet nu dat hun bestuur eindelijk de juiste weg is ingeslagen.

Anderzijds zijn er ook slechte voorbeelden genoeg, zoals STVV of Moeskroen.
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Het laten uitlekken van het vertrek van Vanderhaeghe was een klungelige manier om de aandacht wat van de nieuwe eigenaar af te leiden. Ik begrijp dat de KVK-supporters kwaad zijn, hoe zouden wij zijn moest Brepoels indertijd zijn weggehaald? Maar als ik Vanderhaeghe was, dan deed ik net hetzelfde: 250.000€ tekengeld en 3 seizoenen aan hetzelfde jaarloon, dus op drie jaar tijd een miljoen €. Bovendien speelt zijn vriendin volleybal in Oostende, heeft hij een stabiele voorzitter die in hem gelooft ( ipv in kleuren of getallen ) , en kan hij de schaduw van Vanhaezebrouck, die graag laat weten dat het succes van KVK nog deels zijn succes is, van hem afwerpen. En bij Oostende weet hij dat er financiële en dus sportieve doorgroeimogelijkheden zijn natuurlijk. Bij Kortrijk misschien ook, maar dat is afwachten. Het was beter geweest als het hele verhaal pas na het seizoen was bekend gemaakt ( Alijns was het lek ) , maar puur rationeel bekeken -en dat is niet altijd makkelijk in het voetbal omdat emotie net een deel van de charme is- kan ik zijn beslissing begrijpen. Waarmee ik niet gezegd heb dat Oostende daarom de juiste keuze maakte, ik zie de meerwaarde van Vanderhaeghe tov Vanderbiest niet meteen. Tenzij Coucke dacht dat er sleet op de werkwijze van Vanderbiest zat, dat kan.
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Mikman »

Volgend seizoen zal er hoogstwaarschijnlijk géén PO3 zijn. We wisten al dat er maar één ploeg zou degraderen, maar dit zou dus niet via een PO3 gebeuren met 2 ploegen, de slechtste ploeg degradeert rechtstreeks en de 15e is gered.
Franz
Berichten: 1760
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Volgend seizoen zal er hoogstwaarschijnlijk géén PO3 zijn. We wisten al dat er maar één ploeg zou degraderen, maar dit zou dus niet via een PO3 gebeuren met 2 ploegen, de slechtste ploeg degradeert rechtstreeks en de 15e is gered.
Zoals het er nu naar uitziet is de kans groot dat Moeskroen het seizoen niet volmaakt: geen nieuwe investeerders gevonden en dus weinig budget voor het komende seizoen.
Dat is ook wat Cercle en Lierse aangeklaagd hebben.
Is daar nog nieuws over?
Of kunnen we het risico nemen dat we zelfs met nul punten toch niet degraderen?
:toppie:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Cremasco »

Als AA Gent kampioen speelt, speelt STVV dan als promovendus niet de openingswedstrijd van volgend seizoen in de Ghelamco-arena ? Is dit niet zo een vast kalenderfeit ?
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door den ief »

Cremasco schreef:Als AA Gent kampioen speelt, speelt STVV dan als promovendus niet de openingswedstrijd van volgend seizoen in de Ghelamco-arena ? Is dit niet zo een vast kalenderfeit ?
Weet ik eigenlijk niet. Zou best wel kunnen. Toen we vorige keer promoveerden, speelden we de eerste wedstrijd in elk geval op Sclessin en Standard speelde het jaar voordien kampioen.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Cremasco schreef:Als AA Gent kampioen speelt, speelt STVV dan als promovendus niet de openingswedstrijd van volgend seizoen in de Ghelamco-arena ? Is dit niet zo een vast kalenderfeit ?
Dit seizoen startte Anderlecht tegen Peruwelz. Een promovendus, maar niet de kampioen. De twee seizoen daarvoor tegen Lokeren O-Vl en Kortrijk. Beiden het seizoen daarvoor uitkomend in de eerste klasse. Meer uitzonderingen dan regel de voorbije jaren dus.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gesloten