Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Flipper2011
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2011, 14:26

Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Flipper2011 »

Wat een zwak Genk. :grappig:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Tompie »

Speeldag 1 en het is daar al meteen crisis.

Een deel van de wedstrijd meegepikt. Er staat totaal geen ploeg op het veld, weinig cohesie, weinig voetbalvreugde.

Als tweedeklasser hebben we niet veel redenen om anderen uit te lachen, maar dit Genk lijkt me toch ook behoorlijk ziek.
Benieuwd of ze nog de nodige versterkingen zullen binnenhalen en alsnog een degelijk seizoen zullen draaien.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
bruintje67
Berichten: 607
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:16

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door bruintje67 »

Ik vraag me af wel kieken daar op al dat geld ziet om het uit te broeden.
Er wordt bijna niets uitgegeven aan transfers, terwijl er de laatste jaren toch het één en het ander is binnen gerold.
Verdeeld onder de dikke mannen, met als noemer werkingskosten :cool:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Tompie schreef:Speeldag 1 en het is daar al meteen crisis.

Een deel van de wedstrijd meegepikt. Er staat totaal geen ploeg op het veld, weinig cohesie, weinig voetbalvreugde.

Als tweedeklasser hebben we niet veel redenen om anderen uit te lachen, maar dit Genk lijkt me toch ook behoorlijk ziek.
Genk gaat gewoon op het elan van vorig jaar door. Ze hebben ook gewoon een zwakke kern, met vooral spelers die teren op hun naam, want de individuele prestaties zijn de afgelopen jaren/ maanden erbarmelijk. En als je dan nog een trainer hebt van de familie Ferrera is het natuurlijk helemaal naar de kloten.

Als je die opstelling van gisteren zag, jongens toch. Gerkens op de bank voor de altijd zwakke Gorius, de talentvolle Walsh die op de bank zat i.p.v. Ayub. Nu dat ook nog Vossen vertrekt is het is het hopen voor de Genkies dat Mboyo eindelijk ontploft, zoals hij bij zijn laatste seizoen in AA Gent deed, anders zie ik Genk de top 10 niet halen.

Ook de transfers zijn om te huilen bij hun. Milinkovic is wel een goede transfer voor de toekomst, maar voor de rest? Kabasele is niet meer dan een pure gok voor Genk. Als je dan vandaag in de media leest dat ze zulke middelmatige spelers zoals Kagé willen gaan halen om Vossen te vervangen, tja. Kagé is trouwens ook iemand met een rotte mentaliteit, en dat lijkt mij nu wel het laatste wat dat team nodig heeft.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Eigenlijk nu ik erover na denk, veel clubs in eerste klasse hebben gewoon een slechte scouting. Het zijn altijd diezelfde bekende spelers die getransfereerd worden, en af en toe eens een nobele onbekende buitenlander, met dank aan een bevriende makelaar.

Het is toch werkelijk godgeklaagd dat zeer goede voetballers zoals Bostock en Aarab geen ploeg vinden in eerste klasse? Zeker als je ziet wat er allemaal in eerste klasse voetbalt: Boi, Annys, Van Roose, Buysens, Belhocine, De Petter, Iddi, Hempte, ...

Alleen Westerlo heeft relatief veel spelers gekocht die van 2de klasse komen, maar ook enkel en alleen omdat ze die competitie nu wel goed kennen.

Eigenlijk heeft alleen Zulte-Waregem een zeer goede scouting. Als je ziet hoe die Kums, Hazard, Habibou, Malanda en dergelijke hebben vervangen met zo een klein budget, daar kan je alleen maar zeer veel respect voor opbrengen als je ziet wat voor een schitterende transfers die gedaan hebben met Aneke, Plet en Ekangamene. En dan nog talentvolle jonge gasten zoals Bongonda die volop hun kans krijgen. Schitterend om te zien, maar ook wel pijnlijk als K.STVV supporter. Onze club heeft eigenlijk zoveel meer potentieel dan Zulte-Waregem.

Maar goed, ik beschouw Essevee echt wel als één van de titelkandidaten. Maar de grote favoriet voor mij is natuurlijk RSCA, die hebben afgelopen seizoen een gouden zet gedaan door Hasi aan te stellen als trainer. En ze hebben met o.a. Tielemans en Mitrovic enorm veel kwaliteit.
Laatst gewijzigd door Halenaar op 12 aug 2014, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door zipke373 »

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... ldag.dhtml

Benieuwd wie de vervanger gaat worden...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Jacques »

Sjik, ik denk dat zelfs wij nog nooit zo belachelijk geweest zijn om onze trainer na 1 speeldag te ontslaan. :lol:

Hoe groot zou de kans zijn dat Yannick zijn naam er valt? Of zouden ze het nu even niet aandurven om nog een Ferrera aan te stellen? :P
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Jack »

Jacques schreef:Sjik, ik denk dat zelfs wij nog nooit zo belachelijk geweest zijn om onze trainer na 1 speeldag te ontslaan. :lol:

Hoe groot zou de kans zijn dat Yannick zijn naam er valt? Of zouden ze het nu even niet aandurven om nog een Ferrera aan te stellen? :P
Dat gaan ze zeker niet durven.

Onbegrijpelijk dat ze die kerel in de eerste plaats al een contract voor 2 jaar gaven terwijl de prestaties niks verbeterden tov Been. Het bestuur maakt zich daar momenteel straal belachelijk.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Die Jacob kan al mee met Mangelschots en co. Wat een verschrikkelijk slechte technisch directeur kan men hebben, en dan nog te bedenken dat velen Truiense supporters Jacob in ons bestuur wouden zien.

Dit Genk is doodziek. Het word daar tijd dat ze eens de stal gaan uitmesten, en een paar bestuursleden hun C4 geven.

Ik ben wel benieuwd wie de opvolger gaat zijn. Het zou me niet verbazen moest dit Genks bestuur met bijvoorbeeld Leekens of Antheunis afkomen.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Scandic »

Halenaar schreef:Die Jacob kan al mee met Mangelschots en co. Wat een verschrikkelijk slechte technisch directeur kan men hebben, en dan nog te bedenken dat velen Truiense supporters Jacob in ons bestuur wouden zien.

Dit Genk is doodziek. Het word daar tijd dat ze eens de stal gaan uitmesten, en een paar bestuursleden hun C4 geven.

Ik ben wel benieuwd wie de opvolger gaat zijn. Het zou me niet verbazen moest dit Genks bestuur met bijvoorbeeld Leekens of Antheunis afkomen.
Of een andere Ferrera...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Scandic schreef:
Halenaar schreef:Die Jacob kan al mee met Mangelschots en co. Wat een verschrikkelijk slechte technisch directeur kan men hebben, en dan nog te bedenken dat velen Truiense supporters Jacob in ons bestuur wouden zien.

Dit Genk is doodziek. Het word daar tijd dat ze eens de stal gaan uitmesten, en een paar bestuursleden hun C4 geven.

Ik ben wel benieuwd wie de opvolger gaat zijn. Het zou me niet verbazen moest dit Genks bestuur met bijvoorbeeld Leekens of Antheunis afkomen.
Of een andere Ferrera...
Ik zou er niet rouwig om zijn :)

Het lijkt me dan wel gezellig te worden op hun familiefeestjes :mrgreen:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Wat er ook speelt bij de Smurfen, je kunt onmogelijk verklaren dat een trainer op het einde van een seizoen een contract van 2 jaar krijgt om na de eerste match met inzet eruit te vliegen. Dat is te gek voor woorden.

Jos is back. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Dreke »

Simaeys moet weg bij Genk na 'negatieve uitlatingen in de krant'

Jeroen Simaeys heeft geen toekomst meer bij Racing Genk. Op hun website melden de Limburgers dinsdag dat de centrale verdediger op zoek moet naar een andere club. Simaeys is persona non grata 'na negatieve uitlatingen in de zaterdagkranten', zo klinkt het.

'De club kan zich niet vinden in de uitlatingen zoals ze door Jeroen geformuleerd werden. KRC Genk wenst verder te gaan met spelers die een positieve houding aannemen om de totale wederopstanding te bespoedigen.'

Simaeys had in de kranten onder meer gezegd dat 'er spelers zijn gehaald in het tussenseizoen en bepaalde mensen mogelijk vinden dat deze spelers nu hun kans moeten krijgen'. Verder gaf hij aan dat hij 'nog nooit in zo'n catastrofale situatie had gezeten bij een club.' Afgelopen weekend zat Simaeys niet de kern voor de match tegen Cercle Brugge.

Genk stelt op zijn website dat bij Simaeys zelf geen negatief gevoel leeft en hij zich 'goed voelt' bij de club. De verdediger werd, tot hij een andere club vindt, verwezen naar de beloftenkern.

De 29-jarige Simaeys werd in 2011 door Genk weggehaald bij Club Brugge. De tweevoudige Rode Duivel heeft in de Cristal Arena nog een contract voor een seizoen.

sportwereld.be
Die heeft nochtans ook bij ons gespeeld. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Scandic »

Dreke schreef: Die heeft nochtans ook bij ons gespeeld. :-)
Mocht zelfs gisteren in Hasselt niet meer spelen. Ook De Ceulaer, Hyland en Ojo mogen beschikken.
Laatst gewijzigd door Scandic op 05 aug 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Scandic schreef:
Dreke schreef: Die heeft nochtans ook bij ons gespeeld. :-)
Mocht zelfs gisteren in Hasselt niet meer spelen. Ook De Ceulaer, Hyland en Ojo mogen beschikken.
Wat vindt jij van Ojo Scandic? Kwam met serieus wat adelbrieven naar Genk maar heeft er ook niks van gebakken. Hyland is een raar verhaal, in vorm is dat één van de beste middenvelders van onze competitie, maar die speelt nu al 2 jaar erbarmelijk slecht.

Gasten zoals BDC en Simaeys zijn gewoon over hun top heen en zijn pure middelmaat.
Gesloten