Bergen mogelijk failliet in januari

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Plaats reactie
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door enrique »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=88734

Uitslagen eerste ronde behouden ?
Alle uitslagen geschrapt ?

Wel een verschil, want Eupen en Seraing gewonnen en wij gelijk gespeeld...
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door Dreke »

enrique schreef:http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=88734

Uitslagen eerste ronde behouden ?
Alle uitslagen geschrapt ?

Wel een verschil, want Eupen en Seraing gewonnen en wij gelijk gespeeld...
Allemaal heel hypothetisch.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door Mikman »

Indien Racing Mechelen het einde van het seizoen dan weer niet haalt, hebben wij een probleem want Eupen verloor in Mechelen. Wij moeten volgende week tegen Bergen, is dat nu goed of slecht? Spelen we tegen een gemotiveerde tegenstander of net eentje waar geen samenhang meer is? En moeten wij blessures of schorsingen riskeren tegen een ploeg die na nieuwjaar misschien niet meer speelt?

Kortom, de jaarlijks terugkerende competitievervalsing.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door Jacques »

Is het nog vervalsing als het stilaan traditie is? :D

In de eindejaarsperiode komt er altijd dit soort nieuws, want dan gebeuren er tussentijdse controles door de licentiecommissie. Problemen die al een paar maanden verzwegen werden, komen dan ineens aan het licht. Dat gaat dan door tot en met eind januari, middels wat gezever over transferverboden enzo. Vervolgens wordt alles weer onder de mat geveegd voor 2 maanden en dan begint het licentiecircus pas echt. Het is de kunst om je daar niet door te laten afleiden.

Competitievervalsing? Yup en met het scheve periodetitel-systeem er bovenop kunnen de gevolgen nog eens extra zwaar zijn.
Maar geen enkele club mag zich daar achter verschuilen, wij ook niet. We zaten vorig jaar zelf in het gebuisdenklasje bij het BAS en zorgden het jaar voordien ook al voor een heuse soap met Woluwe. Als het gaat om "het verstoren van de normale gang van zaken", al dan niet terecht, zijn wij zeker niet vrij van zonde.
Bovendien zijn de clubs zelf verantwoordelijk voor de enorme gaten in het systeem en de 35 beroepsmogelijkheden waardoor op het lange laatste zelfs Kuttekoven een licentie voor profvoetbal zou kunnen bekomen. Ze klagen er allemaal steen en been van, maar als puntje bij paaltje komt en er reglementswijzigingen ingevoerd moeten worden, zijn het vaak wel de clubs die het hardst op de rem gaan staan, want ja...die strenge regels zijn natuurlijk niet enkel van toepassing op "slechte leerlingen" als Woluwe of Tubize, maar ook op hun eigen clubje, vaak even slechte leerlingen, maar dat willen ze natuurlijk niet luidop gezegd hebben.

Ze hebben zelf de middelen in handen, als ze zelf weigeren om er iets mee te doen, moeten ze achteraf ook niet komen janken.
Welkom in 2de klasse, het financieel en reglementair kerkhof van het Belgisch voetbal.

Wat de specifiek vermelde gevallen betreft:
- Rac. Mechelen is geen probleem. De heenronde is afgewerkt, die uitslagen blijven normaal gezien behouden, zelfs al doet Rac. Mechelen het seizoen niet uit (maar dat gaat niet gebeuren).
- Mons: Als we eerst zeggen dat de ploegen die nu tegen Rac. Mechelen spelen een serieus voordeel hebben, moeten we nu niet zitten zeveren over risico's op blessures en schorsingen voor een match tegen Mons. Als je er standaard van uitgaat dat tegenstanders van Rac. Mechelen een voordeel hebben, zullen wij dat ook wel tegen Mons hebben.
- Mons zal trouwens ook niet failliet gaan. Om DJ Amiga en zijn communautair stokpaardje een plezier te doen, heb ik al met mijne goeie copain Elio geregeld dat die op het laatste moment nog wat geld van zogezegd hardwerkende Vlamingen onder tafel schuift. :mrgreen:

Het zal heus niet van het sportief en financieel wedervaren van die clubs afhangen of wij promoveren of niet. Nè zievere, speile
Overdrijven is een kunst
charel
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 mei 2013, 22:44
Supporter van: stvv

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door charel »

Di Rupo heeft nog altijd zijn vriendjes om wat geld te vragen ! :end:
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door DJ Amiga »

Jacques schreef:
Wat de specifiek vermelde gevallen betreft:
- Rac. Mechelen is geen probleem. De heenronde is afgewerkt, die uitslagen blijven normaal gezien behouden, zelfs al doet Rac. Mechelen het seizoen niet uit (maar dat gaat niet gebeuren).
- Mons: Als we eerst zeggen dat de ploegen die nu tegen Rac. Mechelen spelen een serieus voordeel hebben, moeten we nu niet zitten zeveren over risico's op blessures en schorsingen voor een match tegen Mons. Als je er standaard van uitgaat dat tegenstanders van Rac. Mechelen een voordeel hebben, zullen wij dat ook wel tegen Mons hebben.
- Mons zal trouwens ook niet failliet gaan. Om DJ Amiga en zijn communautair stokpaardje een plezier te doen, heb ik al met mijne goeie copain Elio geregeld dat die op het laatste moment nog wat geld van zogezegd hardwerkende Vlamingen onder tafel schuift. :mrgreen:

Het zal heus niet van het sportief en financieel wedervaren van die clubs afhangen of wij promoveren of niet. Nè zievere, speile
, lief dat je aan mij denkt maar ik sta niet in de woestijn te roepen :)
charel schreef:Di Rupo heeft nog altijd zijn vriendjes om wat geld te vragen ! :end:
over de 2 gevallen: Bergen verwondert mij niet echt en het zou me ook niet interesseren of die nu verdwijnen. Ploeg met amper een supporterschare, in 1ste klasse kwam daar nog geen 4000 man kijken... ALs er geen draagvlak is voor voetbal, moet je die sport ook niet willen ondersteunen. Bergen heeft andere sporten met voldoende ondersteuning. Er zijn ook zo Vlaamse voorbeelden hoor...

RC Mechelen: zou ik jammer vinden want een club die leeft met een trouwe aanhang. Net zoals Luik hopelijk nooit verdwijnt, prachtig toch
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door Dreke »

DJ Amiga schreef:over de 2 gevallen: Bergen verwondert mij niet echt en het zou me ook niet interesseren of die nu verdwijnen. Ploeg met amper een supporterschare, in 1ste klasse kwam daar nog geen 4000 man kijken... ALs er geen draagvlak is voor voetbal, moet je die sport ook niet willen ondersteunen. Bergen heeft andere sporten met voldoende ondersteuning. Er zijn ook zo Vlaamse voorbeelden hoor...

RC Mechelen: zou ik jammer vinden want een club die leeft met een trouwe aanhang. Net zoals Luik hopelijk nooit verdwijnt, prachtig toch
Kromme redenering. Omdat die van Racing Mechelen of Luik met meer zijn (en dat is dan nog eens heel relatief), moeten we dat erger vinden dan die van Mons? Voor elke individuele supporter is het erg dat zijn club verdwijnt.

Als je het wilt hebben over een draagvlak binnen het (degoutante) moderne voetbal, dan zijn er nog 5 clubs in België.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bergen mogelijk failliet in januari

Bericht door Mikman »

Bergen heeft indertijd massaal veel subsidies gekregen, net als Moeskroen. De redenering was: als we een nieuw stadion geven en we schenken ook nog eens massaal veel vrijkaarten weg, dan zullen de supporters ( en de stemmen, uiteraard ) wel komen. Maar dat eerste is nooit gebeurd. Club Luik heeft daarentegen wel altijd een grote supportersschare gehad. Als men dan toch cadeautjes wou uitdelen langs Waalse kant, dan had men dat geld beter in die club gestoken.
De subsidies kaderden trouwens in een soort masterplan om -we spreken over eind jaren '90- de helft van eerste klasse uit Waalse clubs te laten bestaan. Dat was de opzet, en via intercommunales kwam dat geld dan bij de clubs terecht. En waarom er dan uiteindelijk nooit geld bij Club Luik is terecht gekomen weet ik niet, al hadden die natuurlijk het probleem van geen thuisbasis meer te hebben.

Het probleem is dus dat Bergen en Moeskroen kunstmatig boven hun stand hebben geleefd, en dat ze eigenlijk gewoon in derde klasse hadden moeten blijven voetballen, waar ze ( en dat is niet denigrerend bedoeld ) thuishoren op basis van hun achterban en de eigen middelen die ze kunnen genereren.
Plaats reactie