Steun ook OHL

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Plaats reactie
FMisplon
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:13

Steun ook OHL

Bericht door FMisplon »

Eerst en vooral proficiat STVV met jullie seizoen tot nu toe. Dit mag niet meer misgaan voor jullie!
Bij OHL hebben we helaas grotere zorgen. Lezen jullie even mee, en steunen jullie ons?
http://bit.ly/ohlbrief
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Steun ook OHL

Bericht door Dreke »

Mja, dat het geldwolven zijn, moet je ons niet vertellen:
- OHL die als enige niet wouden meedoen aan het plafond voor bezoekers
- 20 euro in tweede klasse
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Steun ook OHL

Bericht door Jacques »

Dreke schreef: - OHL die als enige niet wouden meedoen aan het plafond voor bezoekers
Meteen ook de reden dat ik het moeilijk heb om nu solidair te zijn.

Twee jaar geleden was the sky the limit en moest iedereen aan de kant gaan, want het was een kwestie van tijd voor OHL met haar economisch potentieel clubs als Zulte voorbij zou steken. Solidariteit met (fans van) andere clubs was veelal dode letter.

Het kan verkeren.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Steun ook OHL

Bericht door enerkey »

Hoe kunnen wij als STVV-supporter nu een klachtenbrief, gericht aan het OHL bestuur, tegen de gang van zaken bij OHL ondertekenen? Dat slaat volgens mij ergens op. Dat je zoveel mogelijk handtekeningen wil voor je initiatief begrijp ik, maar dit is niet de oplossing.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Steun ook OHL

Bericht door Jacques »

Bij OHL regent het petities dezer dagen. Na de 1ste petitie van hierboven is er nu een "hou het tof" tegenpetitie. De ruziestokers hebben met 166 handtekeningen voorlopig nog een geruststellende voorsprong op de hou-het-tof'ers (82). Benieuwd wie het zal halen en of het ene f*ck zal uitmaken (niet dus). Spannend!! :onfire: :mrgreen:

http://nr10.be/nieuws/boze-ohl-supporte ... supporters
http://www.petities24.com/signatures/houd_het_sportief/
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Steun ook OHL

Bericht door moetikeensmeelachen »

Dreke schreef:Mja, dat het geldwolven zijn, moet je ons niet vertellen:
- OHL die als enige niet wouden meedoen aan het plafond voor bezoekers
- 20 euro in tweede klasse
Die verhoogde prijzen in tweede klasse, en zogenaamde "topmatchen" in tweede klasse, dat betalen de thuissupporters ook. Erger nog, een aantal supporters clans van bezoekende ploegen die weigerden te betalen, mochten binnen voor "normaal" tarief, terwijl de eigen supporters nog altijd het verhoogde tarief betaalden.

Ook wel even rekening houden met de prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn verplaatsingen waar je misschien minder betaalt, maar waar je echt in "een hol zit" waar je echter geen "geen hol ziet". Jullie eigen bezoekerstribune is verre van een beter prijsvoorstel wat dat betreft. Op't einde van de avond heb je een veelvoud van dat toegangsticket uitgegeven. Het zij aan busverplaatsing, aan drank, hamburgers... Dan maakt die 5 euro het ook niet meer, maar je hebt wel op zijn minst iets van de wedstrijd gezien. Als je natuurlijk niet voor het voetbal komt en enkel voor te zuipen en te brullen, kan je inderdaad beter die 5 euro in een drietal consumpties steken. Het al dan niet kunnen zien van de wedstrijd maakt in dat geval niet uit.

Ik wil daarmee niet zeggen dat de prijzen voor de bezoekers niet te hoog zijn, maar dat je moet realistisch (en eerlijk) zijn. Als de prijzen bij OHL te hoog liggen, liggen ze bij (sommige) andere ploegen ook te hoog. Wij (thuis supporters) betalen dit jaar voor ons abonnement trouwens meer dan vorig jaar in eerste klasse.
Jacques schreef:
Dreke schreef: - OHL die als enige niet wouden meedoen aan het plafond voor bezoekers
Meteen ook de reden dat ik het moeilijk heb om nu solidair te zijn.

Twee jaar geleden was the sky the limit en moest iedereen aan de kant gaan, want het was een kwestie van tijd voor OHL met haar economisch potentieel clubs als Zulte voorbij zou steken. Solidariteit met (fans van) andere clubs was veelal dode letter.

Het kan verkeren.
Als dat de reden is waarom je nu niet solidair kan zijn, haal je wel enkele zaken door elkaar. Deze actie/petitie waarvoor solidariteit gevraagd wordt, komt van de supporters die het bestuur buiten willen. Het niet willen meedoen aan dat plafond voor ticketprijzen, dat gaat uit van het bestuur waartegen deze petitie gericht is... dus dan klopt je redenering niet helemaal. Los daarvan zou ik ook niet meteen aan supporters van andere ploegen gaan vragen dit soort petities te gaan ondertekenen (zeker als je je speciaal registreert en dus eigenlijk daarmee aantoont voorts geen affiniteit te hebben met de ploeg of supporters daarvan, aan wie je dan gaat vragen om solidair te zijn). Maar misschien zouden supporters van verschillende ploegen zich wel kunnen gaan verenigen naar de toekomst toe. Kennis delen. Maar dan spreken we over een compleet ander gegeven met een compleet ander draagvlak.

Dat potentieel is trouwens nog altijd aanwezig in Leuven. Dat is er altijd geweest. Ik zie ook niet in wat er fout zou zijn met daarvoor uit te komen. Volgens mij heeft STVV ook meer potentieel dan pakweg Lokeren. Toch niks mis mee met dat te zeggen? Helaas is potentieel niet hetzelfde als rendement, en spelen er nog andere factoren mee. En met een rot beleid maakt dat allemaal niet uit. Daar zouden jullie toch moeten over kunnen meespreken. Het kan inderdaad verkeren.
Plaats reactie