Eindronde Proximus League 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Mikman »

Tweede helft van Lommel-OHL gezien, en de slotfase van Eupen-Lierse. Lommel trof via Debauve de lat, aan de overkant kreeg OHL een strafschop ( na een paar eerdere twijfelgevalletjes ) die werd omgezet. Lommel was niet bij machte om veel terug te doen, dan maar naar Eupen-Lierse overgeschakeld en daar lag de intensiteit en het niveau toch een stuk hoger. Eupen kreeg in de slotminuten nog twee grote kansen, maar het zat hen niet mee. Maar het meest frappante vond ik dus echt wel het enorme verschil in tempo tussen beide matchen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Tompie »

Ik heb de volledige wedstrijd tussen Lommel en Leuven uitgekeken. Dat verdient toch wel een medaille voor moed en zelfopoffering. :D
Wat een draak van een wedstrijd...

In de eerste helft was er amper doelgevaar, op twee pogingen vanop afstand van Leuven na.

Na de rust amper beterschap, tot Lommel dan via die pegel tegen de onderkant van de lat toch nog bijna op voorsprong klimt. Daarna een lichte strafschop voor Leuven en boeken toe.

Ik vond geen van beide ploegen goed en schat zowel Eupen als Lierse toch wat hoger in. In die optiek kan de overwinning van Lierse vanavond aan het eind van de rit wel al eens cruciaal zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Flavus Caeruleus »

Rami Bensebaini speelt echt wel goed bij Lierse. Moest Lierse niet in eerste blijven, zou ik daar eens achter gaan horen. Wordt volgens mij nu gehuurd door Lierse.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Lierse heeft gewoon zeer veel goede talenten, het bestuur daar heeft een goede keuze gemaakt door vol op de jeugd in te zetten. Het zou mij verbazen moesten ze zich niet redden.
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 34: STVV - Lommel United

Bericht door Grammet »

eindronde:Lommel gaat het niet gemakkellijk hebben nu ze hun eerste wedstrijd al verloren, Lierse is volgens mij de grootste kandidaat om te promoveren :party:
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Mikman »

Lommel helemaal zoek gespeeld in Lier, 3-0 bij de rust en het kon nog wat meer zijn. Eerste doelpunt viel wel al vrij vroeg via een afgeweken vrije trap. Een handvol supporters meegereisd, de "Stayen, Stayen, Lommel komt eraan!" lijkt plots heel lang geleden.

OHL op voorsprong tegen Eupen na een doelpunt vanop 30 meter van Bostock.

STVV begon vorig seizoen ook met 0 op 6 aan de eindronde maar toen had er geen enkele club 6 punten dacht ik.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lindoke »

Ik heb net de eerste helft van Lierse-Lommel gezien en ik moet zeggen dat het een heel mooie wedstrijd is. Enfin, toch als je een neutrale supporter bent of supporter bent van Lierse. Lierse staat ondertussen al 3-0 voor en daar mag Lommel dan nog van geluk spreken want het had even goed 5 of 6-0 kunnen zijn.

Als ik Lierse zie spelen kan ik niet geloven dat die zo in de problemen gekomen zijn afgelopen seizoen in de JPL. Ze zijn op technisch vlak de absolute meerdere van Lommel dat er gewoon niet aan te pas komt en achter een ongrijpbare bal aanloopt. Masika en Zizou spelen Lommel achteraan volledig kapot. Lommel wordt gewoon van de kast naar de muur gespeeld. Dit lijkt gewoon een oefenpartijtje te worden voor Lierse.

Als ik dit zie stel ik me wel wat de vraag of het verschil dan echt zo groot is tussen de top van tweede en de kelder van eerste want daar lijkt het toch op. Met dit in het achterhoofd moeten we ons toch serieus wapenen voor eerste hoor en mogen ze zich op de Tiense niet blind staren op ons afgelopen seizoen in de Proximus League. Ik sus me soms met de gedachten dat het aan Lommel ligt dat echt zo ondermaats presteert en zijn beste pijlen verschoten heeft in de titelrace tegen ons. Maar mijn gezond verstand zegt me dat er op technisch vlak en de snelheid van uitvoering in eerste gewoon een heel pak hoger ligt dan wat we gewoon te zien zijn in tweede klasse.

Hopelijk realiseert ons bestuur dit en versterken ze serieus!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3658
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Mikman »

4-1 intussen. Deferm met zijn eerste doelpunt van het seizoen, helaas voor hem wel in eigen doel :twisted: :cool:
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 34: STVV - Lommel United

Bericht door Amzu »

Ik denk ook dat Lierse het gaat halen?
Maar dit is wel al de 2de wedstrijd hoor André.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door enrique »

Een paar vaststellingen :

Lierse is beginnen draaien toen ze de boel uitgezuiverd hebben en de zogenaamde rustverstoorders in de kleedkamers buiten gegooid hebben (en die zouden voor sommige supporters kandidaat zijn om naar hier te komen ? Losada en Co - daar laten aub)
Mijn idee is dat ze dat eerder hadden moeten doen. Dan hadden ze nu geen eindronde moeten spelen.

Lommel

Hebben enkel heel veel punten geraapt tegen ploegen vanaf rang 6
Tel maar eens uit hoeveel er dat waren tegen top 5
En die trend zet zich nu gewoon verder

Cijfers zeggen misschien niet alles, maar dit is geen toeval.
De mentale dreun na de gemiste titel zal wel groot zijn. Ik denk dat hun coach beter wat minder ambitieus geweest was en van week tot week gewerkt had. Heeft zijn team hoger ingeschat en verkocht naar buiten dan het in werkelijkheid waard is. Kan zijn dat ze nu hard met de voetjes op de grond komen.
tweety
Berichten: 875
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door tweety »

Als Lierse donderdag wint van OHL is de koers al bijna gelopen.
Minimum 5 punten voor met nog 3 matchen te spelen..
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lindoke »

Daarnet de eerste helft Lierse-OHL gezien. Lierse steekt er kop en schouders boven uit. Spelen fris en dartel aanvallend combinatievoetbal. Lierse komt meer dan verdiend op 1-0. Leuven kon daar zo goed als niks tegenover stellen. Balbezit was trouwens maar liefst 69%-31%!!!

Lierse krijgt dan een - in mijn ogen - zeer licht strafschop en Bostock maakte er 1-1 van. Ook opvallend hoeveel vuile fouten OHL nodig heeft om Lierse af te stoppen. Systeem Mathijssen zeker?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

OHL heeft net de 1-2 gescoord tegen Lierse. Prachtige assist van Bostock, perfect op maat. Bostock speelt trouwens als 1 van de weinige Leuvenaren een sterke partij: enorm balvast en behoudt altijd het overzicht, en creëert openingen. Een plezier om naar te kijken.

Maar zoals al gezegd: Leuven enorm slecht tegen Lierse, voorsprong is dan ook onverdiend. Thompson ziet sterretjes tegen Ayub.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Thompson zeg, wat een verschrikkelijk slechte speler is dat toch.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

OHL zwaar onverdiend gewonnen tegen een dominant Lierse met 1-2.
Gesloten