Eindronde Proximus League 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lindoke »

Voila, OHL met 1-2 gewonnen. DIK ONVERDIEND!!! Ik hoop echt dat Lierse het uiteindelijk haalt en terug naar eerste kan, want dat ploegske uit dat studentenstadje hoort echt niet in eerste klasse thuis.

Enfin, zij plegen nu een hold-up in Lierse zoals wij er een gepleegd hadden op OHL. Daar kregen we ook een pak meer dan we verdienden. OHL staat nu aan de leiding met 7/9 met 1 punt voor op Lierse. Lommel is nu al uitgeschakeld dankzij een 1-0 verlies op Eupen. In Noord Limburg is tweede klasse nu al terug een feit.

Na edit: Ondanks dat gans Lierse een heel goeie match speelde waren er toch 2 spelers die vandaag opvielen door heel knap voetbal: Masika en Traore. Twee technisch heel begaafde voetballers. Indien Lierse niet terug naar eerste kan mogen ze van mijn part gerust eens gaan vissen in de Lierse vijver hoor. Daar zitten er toch een paar tussen die op ons kunstgrasveld aardig uit de voeten zouden kunnen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Jacques »

OHL speelde vechtvoetbal en wint met meer geluk dan kunde. Niet mooi om zien, wel een verdedigbare keuze tegen een technisch betere ploeg. Het gaat om punten en promotie, niet om de schoonheidsprijs. Hier werd Lierse al als overwinnaar van de eindronde uitgeroepen op basis van de match tegen Lommel, terwijl het zelf ook maar op een diefje ging winnen bij Eupen. Dit is de charme van de eindronde. Dat een ploeg halverwege al zo goed als zeker is van behoud/promotie is eerder uitzonderlijk en rare uitslagen heb je altijd, dus ik ben niet helemaal verrast.

Lommel is over & uit en als ze niet oppassen dreigt zelfs de totale afgang. De titeldruk lang afgehouden, maar dan toch een tik gehad en met het aangekondigde vertrek van Vreven werd de kaars helemaal gedoofd. Sowieso waren hun resultaten tegen rechtstreekse concurrenten niet goed, dus voor mij waren ze nooit favoriet. Als Eupen wat efficiënter was, had het vandaag makkelijk met 3-0 kunnen winnen.

Ik ben benieuwd naar de "terugwedstrijd" OHL-Lierse. Wie weet ga ik wel kijken, als ik zondag niks beters te doen heb. Als OHL die match ook wint, liggen de kaarten voor hen ineens heel goed. Hun voorlaatste match is immers thuis tegen Lommel. Doorgaans ligt hen dat niet en (nogmaals) in een eindronde ben je nooit op voorhand gewonnen of verloren, maar tegen dit Lommel... Met Lierse-Eupen staat dan de clash tussen de 2 best voetballende ploegen op het programma. De voetballiefhebber in mij hoopt stiekem dat Lierse of Eupen de eindronde, gewoon omdat hun spel mooier is, met een lichte persoonlijke voorkeur voor Eupen als 2de klasser. Verplaatsingsgewijs zou OHL dan weer het leukste zijn, als ze niet weer met een lompe combi afkomen natuurlijk.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

lindoke schreef:Voila, OHL met 1-2 gewonnen. DIK ONVERDIEND!!! Ik hoop echt dat Lierse het uiteindelijk haalt en terug naar eerste kan, want dat ploegske uit dat studentenstadje hoort echt niet in eerste klasse thuis.
Dik onverdiend? Inderdaad. Misschien zelfs meer onverdiend dan Lierse die de drie punten gingen pakken in Eupen met 2 kansen? Vreemd die adoratie voor Lierse terwijl zij ook de helft van hun punten gestolen hebben en de club bezwaarlijk meer bewonderenswaardig te noemen valt dan OHL. Maar blijkbaar spelen hier bepaalde frustraties mee. "Ploegske uit dat studentenstadje"... owkeej. Benieuwd op basis waarvan we niet in eerste klasse thuishoren (in tegenstelling tot Waasland Beveren, Moeskroen, Lierse blijkbaar...).

Maar geen nood hoor, we zijn nog maar halfweg en OHL is er nog niet. Ik zie ze thuis niet meer dan een punt pakken tegen Lierse. Spelen al een heel jaar beter op verplaatsing (meer punten, meer goals, meer overwinningen, minder tegengoals, minder nederlagen) en voetballend was Lierse twee niveaus beter. Het enige dat we kunnen hopen is dat Lierse een mentale tik gekregen heeft. En als Eupen terug wint tegen Lommel, doen die ook nog volop mee. Misschien wordt het weer allemaal beslist op de laatste speeldag.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lindoke »

moetikeensmeelachen schreef: Benieuwd op basis waarvan we niet in eerste klasse thuishoren (in tegenstelling tot Waasland Beveren, Moeskroen, Lierse blijkbaar...)
Op basis van wat jullie in het verleden al gepresteerd hebben als voetbalclub. Even de statistieken van OHL en Lierse naast mekaar leggen?

OHL
- seizoenen in eerste klasse de laatste 20 jaar: 3 stuks
- seizoenen in eerste klasse sinds het ontstaan van de voetbalclub: 4 stuks (ik dacht dat jullie in het seizoen 49/50 nog eens in eerste speelden)

Lierse
- seizoenen in eerste klasse de laatste 20 jaar: 17 stuks
- seizoenen in eerste klasse sinds het ontstaan van de voetbalclub: 77 stuks

Tel daar dan nog 4 landstitels en 2 keer de Beker van België bij zegt dat toch genoeg hé

Bovendien heeft jullie club dan nog eens de grootste etter van België binnen gehaald als trainer maar dat wil ik nog buiten beschouwing laten.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

En wat hebben de prestaties van decennia geleden hiermee te maken? Liever nog een halve zot met veel geld die niks van voetbal kent een club de vernieling zien inhelpen, volsteken met buitenlanders, dan een geslaagde fusie die gestaag (met ups & downs) timmert aan de weg. Misschien zou een degradatie het beste kunnen zijn dat Lierse kan overkomen.
enrique
Berichten: 2848
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door enrique »

Is het nu typisch Belgisch dat er altijd redenen buiten de huidige sportieve rangschikking gezocht worden of een ploeg in eerste thuis hoort of niet ? OHL staat op kop in de eindronde. Als dat na 6 speeldagen nog zo is, staan ze in eerste. Punt uit. Of ik dat nu graag heb of niet, maakt niet uit. Of de trainer de sympathiekste man van de wereld is, maakt niet uit. Al de rest is dikke zever. Als ik een ploeg begin in 4e provinciale en ik speel elk jaar kampioen, mag ik na 7 seizoenen niet naar 1e klasse, omdat ik er nog nooit gespeeld heb. Sterk. Als je volgens de geest van de competitie (kampioen of andere weg) promoveert, heb je het verdiend en ben je er thuis. Omgekeerd is dat ook. Finito.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Bartman »

Basta
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

Ik ben gisteren gaan zien op de dreef.
Match met weinig kansen, Lierse dat bijna continu op de helft van leuven kampeerde, maar dat overwicht niet kon omzetten in echte kansen.
Lierse is duidelijk de ploeg met het meeste potentieel, maar als leuven nu 6 op 6 haalt trekken zij aan het langste eind.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

stvvilvoorde schreef:Ik ben gisteren gaan zien op de dreef.
Match met weinig kansen, Lierse dat bijna continu op de helft van leuven kampeerde, maar dat overwicht niet kon omzetten in echte kansen.
Lierse is duidelijk de ploeg met het meeste potentieel, maar als leuven nu 6 op 6 haalt trekken zij aan het langste eind.
Eerste kwartier en het laatste half uur klopt dat Lierse op onze helft stond te spelen. Maar daar tussenin (gros van de eerste helft en begin tweede helft) ging de match goed op en af en had OHL zelfs de meeste dreiging (ik ga niet zeggen "kansen" want die waren er amper). OHL kreeg ook geen penalty voor thans opzichtig hands (met de armen in de lucht), Azevedo werd onterecht afgevlagd als hij alleen kon doorgaan op Bajkovic, en dan hebben we nog Kostovski die het nalaat om een pas over 4 meter breed te leggen tot bij Cerigioni die zo alleen voor de keeper zou gekomen zijn. Dit Lierse was zeker te pakken en tot 20 minuten voor tijd was het OHL dat alles onder controle had. Een schril contrast met de match donderdag, waar OHL 90 minuten belegerd werd en toch de 3 punten meepikte.

OHL moet zelfs geen 6/6 halen. Als Lierse en Eupen gelijk spelen, en OHL wint van Lommel, dan kan OHL morgen al de promotie vieren. OHL kan zelfs afhankelijk van de andere uitslagen, promoveren met een 1/6 (wanneer Lommel zijn twee laatste matchen tegen OHL en Lierse zou winnen, wanneer Eupen en Lierse gelijkspelen, en Eupen ook gelijkspeelt tegen OHL). Maar als Lierse morgen wint van Eupen, en OHL wint niet van Lommel, vrees ik ervoor. Dan is het gedaan denk ik.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door save-stvv »

ik ga vanavond kijken via werk in ohl (match of 4 gezien thuis dit jaar + in stvv) en vind het toch wel straf dat die gaan promoveren (lommel en eupen toch wel veel sterker, veer bij lommel gebroken door stvv en eupen tja, zie de verhalen van schouterden enz vorig jaar of promoveren wel mocht)

Lommel doet niet meer mee, in Lierse is t ambras (Samy laat international vertrekken nr nationale ploeg + veel gekwetsten), Eupen heeft precies geen behoefte om op te gaan (daarom zie k hun ook geen 6/6 halen in de twee komende matchen)

Volgens mij is het voor OHL beklonken vanavond

We zullen zien :-)

Voor ons sportief niet zo slecht aangezien OHL ons beter ligt dan Eupen of Lierse... nr inkomsten, sponsoring en jeugdploegen is dat een kleine domper maar ook niet meer dan dat
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Dreke »

Ik deel de mening van save-stvv wat Lommel en Eupen betreft. Vooral die match op Staaien heeft Lommel genekt. Niet per sé omdat ze die verloren, maar gewoon het feit dat ze die match nog moesten spelen. Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat Eupen niet wilt promoveren. En dat al een paar jaar aan een stuk.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4121
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

OHL zat 5 minuten virtueel in eerste.
Vlot drie nul voorgekomen, tweede helft was er blijkbaar eentje zoals onze tweede op geel.
Eupen gaat met 1-3 winnen bij lierse.
Gumienny maakt er weer als vanouds een soep van, met compenseren en overcompenseren.
Kaartenspektakel en oa Twee loepzuivere^penalties voor lierse niet gegeven.
Van Crombrugghe de uitblinker bij Eupen, heeft toch veel progressie gemaakt sinds dat ie bij ons vertrokken is.
Lierse bijna heel de match op achtervolgen, maken tien minuten voor tijd dan eindelijk gelijk.
Luttele seconden later scoort Eupen opnieuw en dan was de veer gebroken bij Lierse.
Wel veel interessante spelers bij Lierse voor een ploeg als STVV.

Soit, volgende week eindronde-finale eupen-ohl, the winner takes it all, al is een gelijkspel voor ohl genoeg.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Tompie »

Eupen kon me vandaag niet overtuigen. Maar het was meer een knokwedstrijd dan een wedstrijd met mooi voetbal.

Tot aan de 0-1 was het een zeer gesloten wedstrijd, na de 0-1 werd het een bitsig duel met Lierse dat wel uitdrukkelijk op zoek ging naar de gelijkmaker. Na de rode kaart voor de panda's werd de druk alsmaar groter, maar Eupen hield stand tot aan de rust.

Meteen na de rust dan een rode kaart voor Lier, maar toch bleef de thuisploeg duidelijk baas en drukte het Eupen terug op eigen helft. Er lag zeer veel ruimte om te counteren, maar daar deed Eupen zeer weinig mee. Lierse kreeg in de slotfase dan toch loon naar werken en zette alles op alles om ook de 2de treffer te maken.

Maar zwak verdedigen door Lierse en prima afwerken van Asamoah beslissen er anders over. Zondag beslist de kraker tussen Eupen en OHL over promotie. Eupen moet winnen, Leuven heeft genoeg aan een puntje.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Jacques »

En zo is Lierse, dat na 2 matchen richting behoud leek te freewheelen, zeker van degradatie. Met maar liefst 7 doelpunten tegen is het duidelijk waar het schoentje nijpt. Ter vergelijking, OHL en Eupen incasseerden slechts 3 doelpunten. De jonkies die hier al de hemel in geprezen werden samen met het Lierse bestuur of wat daar voor moet doorgaan, mogen volgend jaar leren wat vechtvoetbal is.
Als ze blijven tenminste, want er loopt natuurlijk wel wat technisch talent rond. Voor ons misschien ook een mogelijkheid om Berezovsky definitief over te nemen, als hij zelf wil natuurlijk.

Eindronde, het blijft een raar beestje.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lakie »

Jacques schreef: Voor ons misschien ook een mogelijkheid om Berezovsky definitief over te nemen, als hij zelf wil natuurlijk.
Kasmi mag van mij ook altijd komen....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gesloten