Eindronde Proximus League 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Mattehh »

lakie schreef:
Jacques schreef: Voor ons misschien ook een mogelijkheid om Berezovsky definitief over te nemen, als hij zelf wil natuurlijk.
Kasmi mag van mij ook altijd komen....
Die mag zeker langskomen!

Weet iemand trouwens wat de doorslag geeft bij gelijk aantal punten? Doelsaldo/onderlinge duels?
There is always a way.
enrique
Berichten: 2849
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door enrique »

Vraag ik mij ook af, want anders is 1-0 voor Eupen niet genoeg

OHL heeft het voordeel dat het zich mentaal en fysiek kunnen voorbereiden heeft, omdat het na 10 speeldagen al zeker was van de eindronde
Sommigen vinden dat dan onverdiend
Maar het reglement is nu eenmaal zo en iedereen kan dat zo proberen
Maar je moet het toch eerst nog kunnen

Trouwens, met het beleid dat zij voeren heb ik mijn twijfels of Lierse zo een aanwinst is voor 1e klasse ...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door tweety »

onderlinge duels dacht ik. De match in Leuven was 0-0, dus 1-0 is genoeg voor eupen.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Mobius »

enrique schreef: Trouwens, met het beleid dat zij voeren heb ik mijn twijfels of Lierse zo een aanwinst is voor 1e klasse ...
Ik hoor het Samy nog zeggen in het jaar dat hij Lierse overnam: mijn doel is Champions League. Waiwai.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4122
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door stvvilvoorde »

Onderling duel geeft de doorslag.
Match van Eupen in Leuven was 1-1 (met dank aan flatter van Bailly)

Voor Eupen enkel de overwinning van tel, voor leuven is gelijkspel voldoende.

Dat Eupen niet zou 'mogen' promoveren lijkt me een broodje aap, zoals de meeste verhalen van ploegen die niet zouden 'mogen' promoveren (cfr moeskroen).
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Alain »

Doe mij maar Eupen ipv OHL. Dat scheelt misschien 10 euro aan inkomprijs bij de uitmatch volgend jaar.
Dreke
Berichten: 3618
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Dreke »

Alain schreef:Doe mij maar Eupen ipv OHL. Dat scheelt misschien 10 euro aan inkomprijs bij de uitmatch volgend jaar.
Ik ben niet zeker of dit klopt...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

Als Eupen wint, komen ze op hetzelfde aantal punten als OHL en promoveren zij op basis van onderlinge duels.
Als het een gelijkspel wordt, blijft OHL met 3 punten voorsprong op kop en promoveert OHL uiteraard.
Als OHL wint staat het 6 punten voor op Eupen.
jukke
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 nov 2010, 18:45

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door jukke »

Dreke schreef:
Alain schreef:Doe mij maar Eupen ipv OHL. Dat scheelt misschien 10 euro aan inkomprijs bij de uitmatch volgend jaar.
Ik ben niet zeker of dit klopt...
Dat maakt op zich zelfs niet uit. Ik persoonlijk vind Eupen een veel leukere verplaatsing dan Leuven en al heel zeker leuker dan Lierse
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Hopen en bidden dat het Leuven niet word, persoonlijk vind ik het echt een verschrikkelijke club.

Welke spelers hebben die ook? Bostock kan natuurlijk mee in eerste klasse en zou zelfs een meerwaarde zijn voor de competitie, maar de rest? Le Postollec kan ook nog mee, en Azevedo en Croizet zouden misschien ook mee kunnen. En dan hebben we het wel gehad zeker? In vergelijking met ons staan wij er veel beter voor.

En dan hebben we nog hun slecht, defensief voetbal. OHL was vroeger best nog leuk, met aanvallend voetbal gecombineerd met wat goede talenten van eigen bodem, maar daar blijft ook niks meer van over.

Dan zwijgen we nog over hun prijzen, stadion, bestuur en supporters...

Geef me dan maar Eupen. Die hebben ook hun nadelen, maar brengen aantrekkelijk voetbal gecombineerd met enkele goede talenten.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

Pff OHL dus volgend jaar ook in eerste klasse.

Meerwaarde 0,0.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4107
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door lindoke »

Voila, OHL promoveert samen met STVV terug naar eerste. Jacky Mathijssen heeft het gedaan op z'n "Mathijssens". Dat wil zeggen: vanuit de organisatie en gewoonweg niet om aan te zien. Een draak van een wedstrijd waarin Eupen 67% balbezit had en OHL slechts 33%. OHL versierde z'n eerste hoekschop in de 82ste!!! minuut. Om maar te zeggen. En toch winnen ze op Eupen met 0-1. Wat ik nu al weet is dat OHL - net als STVV trouwens - een heel pak gaat moeten bij kopen om een zorgeloos seizoen te draaien. Ik durf zelfs te stellen dat ze met deze ploeg minder kans hebben om zich te redden in eerste dan STVV.

Enfin, we zullen zien.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5274
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Halenaar »

100% eens met Lindoke. OHL heeft nog veel meer werk dan ons.

Wij hebben tenminste al een basis. OHL enkel Bostock.
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef:100% eens met Lindoke. OHL heeft nog veel meer werk dan ons.

Wij hebben tenminste al een basis. OHL enkel Bostock.
Pfff , wat voor een basis hebben wij ? Een basis van tweederangsspelers !!! Je moet andere ploegen niet afbreken , bij ons is genoeg werk aan de winkel . Nog niet zolang geleden speelde OHL ons van de plein .
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Tompie »

Over het geheel van de eindronde spreek ik me niet uit.

Maar dat OHL op de slotspeeldag de boel dicht gaat smijten bij Eupen, dat vind ik op zich niet onlogisch. Als ze daar "voetballend" de strijd hadden willen aangaan, dan stond nu wellicht Eupen in eerste nationale.

Ik vond Eupen trouwens ook bijzonder pover, veel balbezit maar amper een uitgespeelde doelkans. Maar zonder Curto en Taulemesse misten ze duidelijk stootkracht voorin.

Leuven zal zich moeten versterken, net als wij. Dat geldt toch bijna ieder jaar voor de ploegen die promoveren. Enig voordeel is dat Leuven een ploeg is die ons ligt, meer dan Eupen. In dat opzicht is het zeker niet erg dat Leuven promoveert.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gesloten