Eindronde Proximus League 2014-2015

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Jacques »

OHL was tactisch superieur aan Eupen en verdient op basis daarvan de promotie.
Eupen zonder Taulemesse heeft serieuze problemen om een verdediging te ontwrichten: balvastheid weg, tor-instinkt nog maar de helft. Als de trainer dan ook nog eens tot de 82ste minuut wacht om Curto in de strijd te gooien, tja...Opvallend hoe op het middenveld niemand de teugels in handen nam. Asamoah en Bassey zijn grote talenten, maar ze kunnen tactisch (nog) niet de oplossing brengen op moeilijke momenten en gaan mee kopje onder.
Dan moet je zeggen dat OHL het slimmer heeft aangepakt en op basis daarvan promotie verdiend, zelfs al is het voetbal niet om aan te zien. Hebben die een dikke ploeg? Op papier toch wel, zo dacht iedereen incl. mezelf op 1 september, maar 9 maanden later blijft daar niet veel van over. Bostock indrukwekkend, maar voor de rest toch ook veel vraagtekens. Dat komt ons misschien niet slecht uit met het oog op volgend seizoen.

Als de intrinsiek beste ploeg altijd zou winnen, was Eupen kampioen geworden. Nu grijpen ze er voor de 2de keer op rij naast op de laatste speeldag van de eindronde en dat met een budget dat een veelvoud is van het onze. Misschien moeten ze aan de Kehrweg hun beleid toch maar eens herbekijken.

Verschiet u niet maar de Oude Markt ontploft op onderstaand filmpje :lol:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 4_01696435
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

Halenaar schreef:Dan zwijgen we nog over hun prijzen, stadion, bestuur en supporters...
Elk z'n meug, maar wat scheelt er dan aan ons stadion en supporters? Het gros van de supporters vinden die prijzen ook niet leuk. En die meerkost wordt dus wel degelijk ook aan de thuissupporters doorgerekend. Het feit dat er te weinig doorstroming is van de jeugd tegenwoordig, is ook de schuld van het bestuur, ook iets waar de supporters het niet mee eens zijn. Geen idee wat ons zo hatelijk maakt. Wat betreft het stadion, sja, sorry dat OHL pas komt piepen op het hoogste niveau en dus wat dat betreft wat achter loopt op andere clubs. En sorry dat OHL geen (al dan niet buitenlandse) suikernonkel heeft om dat allemaal snel te financieren.
Jacques schreef:Verschiet u niet maar de Oude Markt ontploft op onderstaand filmpje :lol:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 4_01696435
Amai, die aardschok moet tot in Sint-Truiden voelbaar geweest zijn. Misschien waren ze allemaal al te zat om nog te reageren.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door Iniesta »

Jacques schreef:OHL was tactisch superieur aan Eupen en verdient op basis daarvan de promotie.
Eupen zonder Taulemesse heeft serieuze problemen om een verdediging te ontwrichten: balvastheid weg, tor-instinkt nog maar de helft. Als de trainer dan ook nog eens tot de 82ste minuut wacht om Curto in de strijd te gooien, tja...Opvallend hoe op het middenveld niemand de teugels in handen nam. Asamoah en Bassey zijn grote talenten, maar ze kunnen tactisch (nog) niet de oplossing brengen op moeilijke momenten en gaan mee kopje onder.

Als de intrinsiek beste ploeg altijd zou winnen, was Eupen kampioen geworden. Nu grijpen ze er voor de 2de keer op rij naast op de laatste speeldag van de eindronde en dat met een budget dat een veelvoud is van het onze. Misschien moeten ze aan de Kehrweg hun beleid toch maar eens herbekijken.
Moeten ze dat herbekijken of is voor de tweede maal op rij het beoogde doel bereikt?
Belangrijke spelers die ontbreken als het telt, vervangers niet opstellen of pas op het allerlaatste moment... als de panda al verzopen is? Vorig seizoen net hetzelfde, toeval bestaat maar in hoeveel keer "toeval" kan of wil men geloven. Hopelijk zakt Kortrijk volgend jaar dan is er weer zo'n ploeg in de reeks met de vreemde plotwendingen en even vreemde eigenaars, toeval waarschijnlijk ;)
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

Iniesta schreef:Moeten ze dat herbekijken of is voor de tweede maal op rij het beoogde doel bereikt?
Belangrijke spelers die ontbreken als het telt, vervangers niet opstellen of pas op het allerlaatste moment... als de panda al verzopen is? Vorig seizoen net hetzelfde, toeval bestaat maar in hoeveel keer "toeval" kan of wil men geloven. Hopelijk zakt Kortrijk volgend jaar dan is er weer zo'n ploeg in de reeks met de vreemde plotwendingen en even vreemde eigenaars, toeval waarschijnlijk ;)
In tegenstelling tot vorig jaar, toen OHL met een halve beloftenploeg speelde op de laatste speeldag van de eindronde tegen Eupen, had ik gisteren niet de indruk dat ze speelden met de handrem op. Hadden op voorsprong kunnen komen als Bailly die bal weer laat schieten (was nu maar net op tijd om hem op te rapen). Vorig jaar was Eupen nergens, en het OHL dat toen tussen de lijnen stond was imo niet beter dan dat van gisteren. Eupen startte ook behoorlijk furieus, veel druk. Dat Curto niet speelde had misschien effectief te maken met zijn blessure?
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door DJ Amiga »

Jacques schreef:
Verschiet u niet maar de Oude Markt ontploft op onderstaand filmpje :lol:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 4_01696435
ohl is misschien wel een sympathieke club maar de supporters zijn kunstmatig. Reeds lichtjaren geleden (toen oud heverlee of stade leuven nog in derde/vierde klasse speelden) hebben die voetbalsupporters allemaal al een ploeg gekozen die ze wilden volgen: hoofdzakelijk anderlecht, af en toe standard, hier en daar stvv. Dat ohl ineens op het hoogste niveau kwam piepen was leuk meegenomen: onder het motto 'als je wint, heb je vrienden' groeide daar wel een publiek aan den dreef. dit jaar was dat publiek weer even snel weg, uitgezonderd een aantal topmatchen.
Alle ohl-supporters die ik ken (en het zijn er toch wel wat) hebben ohl als '2de ploeg' maar supporteren eerst voor een andere. Het filmpje is daar tekenend voor: ipv op Eupen de ploeg aan te moedigen (het vak was zelfs niet uitverkocht ondanks 5€ korting per ticket vanwege bestuur) zitten ze op de oude markt, eerst anderlecht of standard volgend en nadien ohl... Ideale zonnige zondag

ik was gisteren in Leuven aan de vaart, op een boogscheut (3 km afstand) van de dreef en ik heb werkelijk niets ondervonden dat er een ploeg poromoveerde. Zelfs niet toen ik om 11u in een redelijk druk centrum aankwam... toeristen met hopen, de terras-ohl-supporters waren al naar huis en de andere misschien nog aan de dreef....

M.I. gaan ze een moeilijk seizoen voor de boeg: de coup in het bestuur die dankzij deze promotie rechtsgeldigheid geeft aan de bewindsploeg die misschien nu denken dat ze een 'midas-toets' hebben inzake beslissingen; de mindere spelerskern en (volledig mijn eigen mening) een trainer die mij niet de indruk geeft daar met zijn volle goesting te zijn...

het voordeel is dat we weer een uitnodiging voor een uitmatch op zak hebben :)
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Eindronde Proximus League 2014-2015

Bericht door moetikeensmeelachen »

DJ Amiga schreef:
Jacques schreef:
Verschiet u niet maar de Oude Markt ontploft op onderstaand filmpje :lol:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 4_01696435
ohl is misschien wel een sympathieke club maar de supporters zijn kunstmatig. Reeds lichtjaren geleden (toen oud heverlee of stade leuven nog in derde/vierde klasse speelden) hebben die voetbalsupporters allemaal al een ploeg gekozen die ze wilden volgen: hoofdzakelijk anderlecht, af en toe standard, hier en daar stvv. Dat ohl ineens op het hoogste niveau kwam piepen was leuk meegenomen: onder het motto 'als je wint, heb je vrienden' groeide daar wel een publiek aan den dreef. dit jaar was dat publiek weer even snel weg, uitgezonderd een aantal topmatchen.
Alle ohl-supporters die ik ken (en het zijn er toch wel wat) hebben ohl als '2de ploeg' maar supporteren eerst voor een andere. Het filmpje is daar tekenend voor: ipv op Eupen de ploeg aan te moedigen (het vak was zelfs niet uitverkocht ondanks 5€ korting per ticket vanwege bestuur) zitten ze op de oude markt, eerst anderlecht of standard volgend en nadien ohl... Ideale zonnige zondag

ik was gisteren in Leuven aan de vaart, op een boogscheut (3 km afstand) van de dreef en ik heb werkelijk niets ondervonden dat er een ploeg poromoveerde. Zelfs niet toen ik om 11u in een redelijk druk centrum aankwam... toeristen met hopen, de terras-ohl-supporters waren al naar huis en de andere misschien nog aan de dreef....

M.I. gaan ze een moeilijk seizoen voor de boeg: de coup in het bestuur die dankzij deze promotie rechtsgeldigheid geeft aan de bewindsploeg die misschien nu denken dat ze een 'midas-toets' hebben inzake beslissingen; de mindere spelerskern en (volledig mijn eigen mening) een trainer die mij niet de indruk geeft daar met zijn volle goesting te zijn...

het voordeel is dat we weer een uitnodiging voor een uitmatch op zak hebben :)
Uw bericht rammelt een beetje. Uitvak van Eupen was helemaal uitverkocht. Het was Eupen dat niet alle tickets wou verkopen uit schrik vocaal overklast te worden, met als excuus dat de politie niet voorbereid was op zoveel bezoekers (vreemd... wat willen die dan in eerste klasse gaan zoeken). Eupen gaf amper 1100 plaatsen vrij, van hun uitvak waar meer dan 2000 man binnen kan. Die 1100 kaarten waren op 75 minuten uitverkocht. Omdat er een deel SC's zelfs geen of niet voldoende kaarten hadden voor hun leden, heeft Tobback onderhandelt met de burgemeester van Eupen om 200 extra tickets te krijgen, in ruil voor extra stewards en politie mee te sturen. Als dan daadwerkelijk niet alle 1300 plaatsen opgevuld waren, zal dat enkel aan de sponsors gelegen hebben, die ook hun deel kaarten krijgen en die naar goeddunken uitdelen. Alle betalende tickets die normale supporters konden bemachtigen, waren allemaal de deur uit.

Alle supporters zijn per definitie kunstmatig en successo's in de beginfase. En laat ons wel wezen, wat dat betreft staat OHL nog in zijn kinderschoenen. De Leuvense voetbalfan heeft decennia lang geen geloofwaardig project gehad en is dus op voetbalvlak inderdaad beginnen uitzwermen. Van de 3000 supporters die de club had voor de promotie 4 jaar geleden, waren de helft gepensioneerde Stade/Daring supporters, aangevuld met 5 man van Oud Heverlee. De andere helft waren "nieuwe" OHL supporters die sinds de fusie een project zagen dat de moeite was. De manier om dat te verhelpen, is door nieuwe generaties lang genoeg aan de club te binden, en daarvoor zijn sportieve successen nodig (lees: eerste klasse voetbal). Als OHL eens 15 jaar in eerste klasse zou blijven alvorens te degraderen, zou je een heel ander verhaal hebben. Los daarvan haalde OHL dit seizoen gemiddeld 1000 toeschouwers meer in tweede klasse dan RAFC, en moest het enkel STVV voor zich dulden. Als STVV nooit hoger dan derde klasse zou gespeeld hebben, waren jullie ook niet met meer dan 2000. Je bouwt die achterban op, en dat gaat nu eenmaal veel makkelijker in eerste klasse.

Wat betreft dat het niet duidelijk was dat er een ploeg promoveerde... In Leuven draait inderdaad niet alles rond voetbal. Niet elke Leuvenaar is OHL supporter. Dat heeft ook te maken met het feit dat het al bij al een jong project is, dat pas 4 jaar geleden in eerste klasse kwam piepen, zoals ik al aangaf. Je kan dat niet vergelijken met kleinere steden, met minder inwoners, waar buiten voetbal niet veel te beleven valt. Ik wil er geen wereldstad van maken, maar dat speelt wel degelijk mee. Ik heb vroeger in Sint-Truiden gewerkt, zelfs mensen die zich van geen bal in voetbal interesseerden waren wel steeds op de hoogte van de resultaten van STVV. Die club maakt in verhouding een veel groter deel uit van de plaatselijke samenleving en dat al decennia lang. Pakweg 10.000 supporters op 40.000 inwoners tov 8.000 supporters op 120.000 inwoners (incl studenten die er ook zondagavond rondlopen). Ook niet vergeten dat het een namiddagmatch was. Ik ben zelf wel tot 2 uur 's nachts gebleven, en was dus op dat moment 12 uur aan't pinten achterover kappen op een sandwich en een hamburger (de bus vertrok om 2 uur).

Ik weet ook niet wat je aan de vaart deed, maar dat is ook niet de meest representatieve wijk. Het enige dat daar 's avonds te beleven valt buiten twee cafés is louter cultuur gerelateerd. Inderdaad niet meteen het publiek dat zich veel aantrekt van wat er op de voetbal gebeurt. Voor de rest is dat een nieuwe wijk in (her) opbouw waar veel nieuwe Leuvenaars zijn komen wonen. Ook niet de echte "volkse" Leuvenaar die al rapper een connectie zoekt met de club. Na 3 jaar eerste klasse had OHL al meer supporters dan pakweg Westerlo, Lokeren, Beveren, Cercle... We zaten niet zo ver af van Malinwa en Gent (pre-Ghelamco). Op zich al een kleine "feat" gezien de omstandigheden.
Gesloten