Rode Duivels

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Rode Duivels

Bericht door lakie »

Ik zie hier geen topic meer over staan, ofwel heb ik er volledig naast gekeken. Als dit het geval is, mag je deze dus verwijderen en samenvoegen :)

Nu Wilmots wel eens zou kunnen vertrekken binnenkort is het misschien ook wel eens leuk om te zien wie jullie graag als opvolger zouden zien.
Ook de al dan niet mogelijke teleurstelling of blijdschap ivm het mogelijke vertrek van Wilmots kan hier uitvoerig besproken worden :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Rode Duivels

Bericht door tweety »

Ik zou graag Gerets zien, maar die zal gezien zijn gezondheidstoestand misschien geen mogelijke kandidaat meer zijn.

Voor de rest.. Misschien wordt het eens tijd voor een goede buitenlandse trainer. Genre Van Gaal, Koeman
Franz
Berichten: 1762
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Rode Duivels

Bericht door Franz »

lakie schreef:Ik zie hier geen topic meer over staan, ofwel heb ik er volledig naast gekeken. Als dit het geval is, mag je deze dus verwijderen en samenvoegen :)

Nu Wilmots wel eens zou kunnen vertrekken binnenkort is het misschien ook wel eens leuk om te zien wie jullie graag als opvolger zouden zien.
Ook de al dan niet mogelijke teleurstelling of blijdschap ivm het mogelijke vertrek van Wilmots kan hier uitvoerig besproken worden :)
Tja, Wilmots als bondscoach...
Hij is sterk in allerlei bijzaken: de schwung binnen de ploeg versterken, de media bespelen, het nationale gevoel uitdragen.
In de hoofdzaak - met de ploeg resultaten halen - is het eerder 'mixed feeling'.
Tactisch is hij volgens mij eigenlijk zwak: hij slaagt er niet in om Hazard te laten renderen, er is een beperkt spelsysteem als team (de ploeg teert op individuele klasse) hetgeen opvalt tegen gesloten spelende tegenstanders.
De resultaten waren prima met de hoge ranking als beloning, maar toen het erom ging op het WK was het matig (bibberen tegen Algerije, tam tegen een tam Rusland, ontgoochelend tegen Zuid-Korea maar die match was van geen belang, uitstekend tegen een naïef spelend USA en proper afgedroogd tegen Argentinië).
Dus: dat kan (iemand anders) toch (nog) beter...
Het verwondert me ook niet dat hij mogelijk weggaat: voor hem was de nationale ploeg altijd vooral een uitstalraam voor een grote club.
En waarschijnlijk beseft hij ook wel dat hijzelf met de Rode Duivels aan zijn top zit.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Rode Duivels

Bericht door Mikman »

Preud'Homme zou de topkandidaat van de Bond zijn, al betwijfel ik of Brugge hem zal laten gaan. Preud'Homme ligt zeer goed bij zowel de Nederlandstalige als de Franstalige pers, daar zijn ze aan de Houba de Strooperlaan niet ongevoelig voor.


Even iets anders, omdat het toch deels met de Rode Duivels te maken heeft: de door en door door corruptie verrotte FIFA. Dat Blatter straks herverkozen wordt is voor ons als gewone, oprechte voetballiefhebber toch echt een mokerslag. Niet alleen de omkoping, maar ook de stemprocedures ( Nieuw-Caledonië heeft evenveel beslissingsrecht als pakweg Duitsland, Engeland, Brazilië ) en vooral de toewijzing van de WK's. Rusland neemt het niet zo nauw met de rechten van bepaalde bevolkingsgroepen, en in Qatar stierven intussen al 2000 (!) stadionarbeiders. Om over de organisatorisch-klimatologische gevolgen van een WK in Qatar nog maar te zwijgen. Niet dat de UEFA veel beter is qua despotisme, maar het zou hun sieren moesten ze hun dreiging om uit de FIFA te stappen als Blatter herverkozen wordt, hard maken. Of de dreiging op zijn minst gebruiken om orde op zaken te stellen en de stal uit te mesten.

Als de UEFA beslist om om de 2 jaar een EK te organiseren, dus ook in jaren dat er WK's worden gespeeld, wil ik nog wel eens zien wat er van een FIFA World Cup overblijft. Zonder Europese ploegen stelt het WK nauwelijks wat voor, zeker als ook de VS en Australië ( en wie weet de Zuid-Amerikaanse landen ) afhaken. Qua sponsoring en tv-rechten zou dat een enorm verschil maken. Een EK of een alternatief WK kan men in 2018 bijvoorbeeld in Duitsland en Engeland organiseren ( meer dan voldoende grote en gebruiksklare stadions en het is dan 100 jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog eindigde, qua symboliek zou het ook kunnen tellen ) of waarom eens niet in Wales, Ierland en Schotland? Het enthousiasme zou daar enorm zijn, een schril contrast met het onthoofde WK dat dan in Rusland zou plaatsvinden.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

Als ik het goed begrepen heb, steunen de voetbalbonden uit Oceanië Blatter. Dus de Aussi's zitten op zijn kar.

De FIFA is een hullicant verhaal. Net omdat het er zo dik opligt. Het gebeurt in zoveel sectoren, maar hier is het openlijk bekend. Die Blatter moet weg. Maar of het daarmee opgelost is... De UEFA (die volgens mij de light variant van de FIFA zijn overigens) moet gewoon zijn boeltje pakken.

Ik kan echt niet begrijpen dat er geen landen opstaan die zeggen "wij doen niet mee aan een WK in Qatar". Wat daar gebeurt met de mensenrechten is een schande. Slavenarbeid van de zuiverste soort. Ook de impact op het milieu. En op het graf van duizenden doden moet dan het opperfeest van het voetbal gebeuren? Voor mij is het nu al schuldig verzuim van alle voetbalbonden. Het kan er bij mij niet in. Al zeker niet dat dit als symbooldossier aanschouwd wordt.

En wij? Wij kijken vooralsnog de andere kant op...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Wat de Rode Duivels betreft, heb ik al een hele tijd een haat-liefde verhouding met Wilmots. De resultaten zijn er: kwalificatie WK, kwartfinale (ook al was het spel ondermaats). Dat is ongetwijfeld dankzij de gouden generatie, maar voorgangers Advocaat en Leekens konden met diezelfde gouden generatie niks klaar maken, dus daar zit zeker een stuk verdienste voor Wilmots bij. Hij is ook de man die Origi meenam naar het WK, terwijl analyserend België zich kapot staarde op de eigen navel en de vraag of we Batshuayi of Sputterke niet moesten meenemen. Hij haalde Januzaj en Bakkali bij de groep, beiden een slecht seizoen achter de rug maar die hun talent zal wel komen bovendrijven. Gaf Ferreira-Carrasco onlangs zijn debuut en geeft nu ook Dendocker en (vooral) Tielemans een amuse-bouche. Wat doorstroming betreft heeft hij het voor mij wel goed gedaan.
Anderzijds hanteert hij vaak een vreselijke vriendjespolitiek zowel in de selectie als de omkadering. Twee maten en twee gewichten, hij maakt er zelfs geen geheim van. Dat Nainggolan zolang moest wachten op zijn kans, terwijl Simons zijn broek op de bank versleet, is onvergeeflijk. Dat hij met Maesschalk een autoriteit in zijn vakgebied aan de deur zette evenzeer. Tactisch blijft hij worstelen met het beeld van een zwakke trainer. Dat hij zelf nalaat om op stilstaande fases te trainen terwijl je daar tijdens een WK ruimschoots de tijd en gelegenheid toe hebt, helpt daar ook niet bij. En zo zijn er nog wel wat zaken. Zijn houdbaarheidsdatum is stilaan verstreken en als Schalke zijn contract wil afkopen, zou ik hem geen strobreed in de weg leggen.
Als vervanger ben ik wel geen fan van Preud'homme. Vooral de media lijkt me fan van de oppercalimero, ik krijg vooral het schijt van die mens zijn gejank. Nee, doe me dan maar Gerets. Die liet wel al verstaan aan zijn laatste opdracht bezig te zijn in de zandbak, maar een job als bondscoach van deze nationale ploeg, zelfs al is het maar tot na het EK...Dit is een redelijk rustige job (vgl. met een clubcoach) met een redelijke kans om jezelf op 1,5 jaar tijd onsterfelijk te maken. Ik denk dat er niet veel zijn die dat weigeren.
Verder zie ik in eigen land geen waardige kandidaten voor de job. Er zijn wel wat goede coaches maar niemand heeft de CV waardig voor deze job.

Wat FIFA betreft, zou ik toch een aparte topic maken. Dit gaat al snel uitdraaien een topic op zichzelf en dat is het eigenlijk ook wel waard. Abstract bekeken is het eigenlijk nog redelijk eenvoudig wat mij betreft: dit zijn de uitwassen van een ontsporend maatschappelijk systeem waarbij economische waarde ontdaan van enig ethisch of moreel besef het hoogste en eigenlijk gewoon ook enige goed is. Economische waarde is de enige maat der dingen geworden, moreel besef is het equivalent van een vervelende vlieg die je vooral wil dood kloppen. In dat licht valt alles vrij makkelijk te verklaren, zowel de corruptie en mensenrechtenschendingen als de apathie van alle actoren in en rond het voetbal.
Dat de UEFA of all people zich nu opwerpt als de moraalridder is hypocriet en een schrijnend voorbeeld van het gezegde "in het land der blinden is éénoog koning", want denk maar niet dat er daar geen corruptie of smeergeld aan te pas komt. UEFA is inderdaad FIFA light en imo vooral misnoegd omdat zij tegenwoordig altijd aan het kortste eind trekken. Dat zij in het huidige corruptieschandaal buiten schot blijven, heeft er imo meer mee te maken dat het gaat om een FBI onderzoek dan met de vermeende onschuld van de Europese bobo's. Die blijven vooral buiten schot omdat het Europees parlement niks te zeggen heeft in Zwitserland (dus Ivo Belet preekt vooral voor zijn eigen parochie), Zwitserland ook niet aangesloten is bij Europol en al sinds jaar en dag een dubieuze reputatie heeft in alles wat met geldzaken te maken heeft. "Nu moet er iets veranderen" roept iedereen, maar nuanceer dat maar tot "nu zou er eigenlijk toch stilaan iets moeten veranderen". De top wankelt imo nog lang niet.

Eén van de meer doeltreffende manieren om de mistoestanden aan de kaak te stellen, zijn misschien nog wel de logo's van McDo, Visa, Adidas etc. die getransformeerd werden. De enige plaats waar het de bobo's pijn doet is de portefeuille en sponsors zijn gevoelig voor hun eigen imago.
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4124
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Rode Duivels

Bericht door stvvilvoorde »

Tja wilmots mag zeggen wat leekens eigenlijk zei: de ploeg is voor 90% af.
Er staat een hechte ploeg op het veld, de rode duivels hebben het beste imago in jaren.
Van tactiek heeft Marc echt gene kaas gegeten en dat bepaalt die andere 10%
Als mens ook niet de gemakkelijkste, het is breken of buigen en er zijn er al heel wat gebroken (Maesschalk, Vandewalle, Walem ...)
De selectiepolitiek vind ik eigenlijk ook maar zo en zo.
Januzaj en bakkali was eigenlijk een soort van chantage, haal ons erbij of we kiezen voor een ander land.
Origi was eigenlijk wel meer Gert Verheyen dan Wilmots, nuja Wilmots moet hem er wel finaal bijnemen natuurlijk.
Mpoku zijn we wel kwijt ondertussen en als Cavanda nooit of te nimmer geselecteerd zal worden zijn we die ook kwijt.
Geen wonderspeler dat niet, maar een snelle atletische back die op beide vleugels kan spelen, nu weer basisspeler is bij Lazio en onlangs zelfs in het team van de week van de serie a stond. Het is niet dat de kern er van overloopt.


Dus ander en beter.
In Belgie zijn er inderdaad maar twee logische kandidaten, MPH en Gerets.
Mijn voorkeur gaat ook eerder naar Gerets.
Zolang het Borkelmans niet wordt, niks tegen Vital, zeker niet als mens. Maar zo'n figuren dwingen geen respect af bij deze generatie.
Een buitenlander mag voor mij ook altijd.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Rode Duivels

Bericht door Alain »

Ik zie Dick Advocaat nog wel invallen tot en met het EK...
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Rode Duivels

Bericht door save-stvv »

Advocaat heeft gisteren tijdens Studio voetbal op NOS verklaart dat hij enkel nog bondscoach zou worden in de toekomst en dat België voor hem heel interessant is

Benieuwd of ze met hem in gesprek zouden gaan na alles wat er gebeurd is
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

save-stvv schreef:Advocaat heeft gisteren tijdens Studio voetbal op NOS verklaart dat hij enkel nog bondscoach zou worden in de toekomst en dat België voor hem heel interessant is

Benieuwd of ze met hem in gesprek zouden gaan na alles wat er gebeurd is
Advocaat terug aanstellen zou voor mij totaal onbegrijpelijk zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Rode Duivels

Bericht door Iniesta »

Dreke schreef:Advocaat terug aanstellen zou voor mij totaal onbegrijpelijk zijn...
Gezien het hier om de KBVB gaat is het voor mij zeer zeer begrijpelijk :lol:
vdl
Berichten: 2344
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Rode Duivels

Bericht door vdl »

Wimots heeft het toch schitterend gedaan,veel beter dan zijn voorgangers en de toekomst zal uitwijzen of anderen het effectief beter kunnen.
Zo goed is België nu ook weer niet,die derde plaats op de wereldranglijst is een zeer vertekend beeld.
We hebben niet de beste verdedigers en een killer vooraan missen we ook al.
Dus voetjes op de grond en een grote merci voor de Willy.
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Rode Duivels

Bericht door omeloe »

Het wordt tijd dat hij eens begint met zijn voeten te voetballen ipv met zijne mond !!!

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode ... /1.2383128
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Rode Duivels

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:Het wordt tijd dat hij eens begint met zijn voeten te voetballen ipv met zijne mond !!!

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode ... /1.2383128
Lukaku word gewoon enorm overschat, grotendeels omdat hij de chouchou is van de Belgische media en de zo gezegde voetbalsuppor'ters die maar 5 matchen per jaar kijken. Het helpt blijkbaar enorm om sympathiek en mondig over te komen, hetzelfde kan gezegd worden van Mertens ;)

Lukaku is globaal gezien gewoon subtop niveau, die zal het nooit veel hoger schoppen dan zijn huidige ploeg.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Rode Duivels

Bericht door Geel-Blauw »

Yannis Mbombo zit bij de U21-selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland (4/9).
Nie zievere, speile!
Plaats reactie