Rode Duivels

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Rode Duivels

Bericht door Halenaar »

En wie zegt dat er geen directe bedreiging is?

Het is zoals STimVV zegt, daar kunnen wij als burger echt niet over oordelen.
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

Los van het feit of deze beslissing terecht is of niet, want dat wéten wij gewoon niet. En maar goed ook dat wij niet alles weten.

Maar je kan toch moelijk verkondigen dat we ons niet moeten laten afdreigen om dan af te raden naar Parijs af te reizen (zaterdag) en een evenement te schrappen (vandaag). Wat moeten we doen? Slayer in de AB schrappen en de Radio 1 sessies afvoeren?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Rode Duivels

Bericht door Iniesta »

De match afgelasten is een teken van zwakte. Je geeft als overheid toe dat je geen groot evenement kan organiseren in veiligheid. Ja, er loopt 1 gast rond maar zelfs tegen 1 gast zijn ze niet in staat ons te verdedigen, ik zou me daar niet zo gerust bij voelen.

Politici wakkeren de angst aan met hun forse uitspraken in de kranten en van achter hun bureau en beloven dingen die ze niet kunnen realiseren. Als je nog niet 1 man kan opvangen, hoe ga je dan Molenbeek schoonvegen? serieus blijven he. Hoe lang gaat het duren eer ze afkomen dat die nieuwe straaljagers echt wel nodig zijn en misschien zelfs in Molenbeek nog van pas kunnen komen? De politie vraagt nogmaals om bijkomende middelen terwijl de regering en meneer Hesp de middelen nog maar zeer recent probeerde te verminderen. Een oplossing van de opdeling van Brussel in 19 baronieën is er ook nog altijd niet. Ondertussen is IS beter georganiseerd in Brussel dan de politie.

Dan de massahysterie op facebook en andere "asociale" media. Rap een vlag over de foto en we zijn helden. Ondertussen lopen de commentaren over van racisme, angst, schrik en de bibbers. De oude truc blijft werken, maak de mensen bang en je kan alles met hen doen, werkelijk alles. Quod erat demonstrandum, zeggen ze in Antwerpen.
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Rode Duivels

Bericht door Mikman »

Duitsland-Nederland afgelast omdat er volgens media een ziekenwagen vol explosieven werd aangetroffen in de buurt van het stadion. Is achteraf dan weer ontkent, maar er zouden wel concrete aanwijzingen zijn dat men iets wou laten ontploffen.
Lijkt me toch iets meer dan ingebeelde angst of massa-hysterie...
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Rode Duivels

Bericht door StvvBoy »

Mikman schreef:Duitsland-Nederland afgelast omdat er volgens media een ziekenwagen vol explosieven werd aangetroffen in de buurt van het stadion. Is achteraf dan weer ontkent, maar er zouden wel concrete aanwijzingen zijn dat men iets wou laten ontploffen.
Lijkt me toch iets meer dan ingebeelde angst of massa-hysterie...
Ik denk dat we moeten wachten tot dat er een officiële aankondiging is van wat er al dan niet gebeurt.

Op dit moment wordt alles verdacht meteen als terroristische aanslag aanzien. Je moet maat een bommetje(en hier mee bedoel ik die voetbal bommetjes met een harde knal) te gooien om iedereen in paniek te krijgen. Opdat moment lees je ook overal dat er weer granaten gegooid zijn(terwijl er achteraf niets van waar is)

Ik blijf van mening dat we ons niet mogen laten doen en wedstrijd afschaffen is enkel en alleen goed als er een rechtstreekse bedreiging gevonden is(iets wat we momenteel niet weten natuurlijk)

Als er geen' rechtstreekse bedreiging is vind ik het jammer dat je het wel zou aflassen. Want als we eerlijk zijn er lopen veel terroristen hier rond en er zullen er altijd rond lopen. Die kunnen vandaag of binnen 2 jaar iets plannen dat weet je nooit! Dus er' wedstrijd aflassen is enkel hun laten zien dat zei de macht hebben en bepalen wanneer er mag gevoetbald worden.

Maar nogmaals wij weten niet wat die mannen wete' die de beslissing genomen hebben om af te lassen. Die beslissing is er ook enkel gemaakt ten goede van de fans. Hopelijk is het dus in Duitsland uiteraard iets wat weer overdreven is en niets aan de hand is zodat iedereen terug door kan gaan met hun normale leven.

Ik persoonlijk zat in Brussel tegen Italië en zou er normaal ook zijn tegen Spanje. Ik zou met veel plezier gegaan' zijn zonder schrik! Je kan evengoed in de auto onderweg sterven ;-)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Geen bommen in Hannover dus.
En de enige schade aan de AB is die van Slayer.
Ook het Zuiderpershuis staat nog overeind.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er geen dreiging is, Parijs en Aken illustreren nogmaals, maar met paniekzaaierij over een man met een bommengordel die al 2 dagen in Brussel rondloopt en ambulances vol explosieven schieten we geen meter op.

Enkel kalmte kan u redden.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Rode Duivels

Bericht door Iniesta »

De kans dat je in de wagen sterft is vele malen groter toch is niemand daar bang van. Jaarlijks sterven er meer mensen op de baan dan de aanslag in Parijs maar dat aanvaarden we gewoon. Nu slaat men al in paniek als er een wagen met Franse nummerplaat wordt opgemerkt!

Er zullen altijd gevaarlijke zotten rondlopen en er zullen nog aanslagen volgen, enkel de vragen waar en wanneer blijven open.

Wie zijn leven laat leiden door angst kan beter ineens een koord kopen want uw leven IS eigenlijk al voorbij.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Rode Duivels

Bericht door Vouch »

Franz schreef:
Since '54 schreef:Amai, da's vriendelijk ...
Je hebt gelijk, het mag hier op het forum soms iets meer op de bal en iets minder op de man zijn.
Als de man op de bal gaat staan, mag er al eens een tik uitgedeeld worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Eigenlijk ook niet.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Rode Duivels

Bericht door Tompie »

Morgen de loting: een mooie groep met Italië, Zweden en Ierland? Of toch maar een haalbare kaart met pakweg Zwitserland, Hongarije en Noord-Ierland?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Rode Duivels

Bericht door StvvBoy »

Tompie schreef:Morgen de loting: een mooie groep met Italië, Zweden en Ierland? Of toch maar een haalbare kaart met pakweg Zwitserland, Hongarije en Noord-Ierland?
Toch best een haalbare makkelijke groep. Anders (als we het niet zouden halen) komt er weer bakken kritiek.

Het enigste voordeel is dat als we vroeg er uit liggen we eindelijk van flop trainer Wilmots af zijn ... :geelblauw:

Nee serieus geef maar een haalbare kaart. Maar ook al wordt het een moeilijke doorstoten is een must!
omeloe
Berichten: 1154
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Rode Duivels

Bericht door omeloe »

Tompie schreef:Morgen de loting: een mooie groep met Italië, Zweden en Ierland? Of toch maar een haalbare kaart met pakweg Zwitserland, Hongarije en Noord-Ierland?
Geef mij maar Italië, Zweden en Ierland ! :toppie: :lol: :mrgreen:
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Rode Duivels

Bericht door Mikman »

Mooie groep waarvan de uitstraling van de tegenstanders waarschijnlijk groter is dan hun werkelijke sportieve waarde: een topvoetballand (zonder echte topvoetballers), een matig land met één absolute vedette ( al lichtjes op retour ) en een land met 2e en 3e rangs Premier League-spelers met een fantastische achterban (https://www.youtube.com/watch?v=fZmYv6kDutw ) . Hiervoor speel je een EK, niet voor matchen tegen -met alle respect- Albanië, IJsland of Hongarije.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Rode Duivels

Bericht door StvvBoy »

Mikman schreef:Mooie groep waarvan de uitstraling van de tegenstanders waarschijnlijk groter is dan hun werkelijke sportieve waarde: een topvoetballand (zonder echte topvoetballers), een matig land met één absolute vedette ( al lichtjes op retour ) en een land met 2e en 3e rangs Premier League-spelers met een fantastische achterban (https://www.youtube.com/watch?v=fZmYv6kDutw ) . Hiervoor speel je een EK, niet voor matchen tegen -met alle respect- Albanië, IJsland of Hongarije.
topvoetballand (zonder echte topvoetballers),
Bedoel je hier Italië mee? Want dan vraag ik me toch af wat je onder top voetballers verstaat ...

Buffon een van de beste doelmannen ter wereld, chiellini een van de beste verdedigers van de wereld, marchisio, de Rossi en verratti zijn heel goede middenvelders.

Enkel aanvallend is het er niet top. Moeten in mijn ogen niet veel onder doen voor onze Belgen. Hebben ook een top keepers top verdedigers en top middenvelders. Enkel aanvallend hebben wij misschien iets meer kwaliteit.

Ik verwacht een heel moeilijke groep waar alles kan gebeuren. Hopelijk kunnen onze duivels deze eerste echte uitdaging aan!
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Rode Duivels

Bericht door Mikman »

StvvBoy schreef:
Mikman schreef:Mooie groep waarvan de uitstraling van de tegenstanders waarschijnlijk groter is dan hun werkelijke sportieve waarde: een topvoetballand (zonder echte topvoetballers), een matig land met één absolute vedette ( al lichtjes op retour ) en een land met 2e en 3e rangs Premier League-spelers met een fantastische achterban (https://www.youtube.com/watch?v=fZmYv6kDutw ) . Hiervoor speel je een EK, niet voor matchen tegen -met alle respect- Albanië, IJsland of Hongarije.
topvoetballand (zonder echte topvoetballers),
Bedoel je hier Italië mee? Want dan vraag ik me toch af wat je onder top voetballers verstaat ...

Buffon een van de beste doelmannen ter wereld, chiellini een van de beste verdedigers van de wereld, marchisio, de Rossi en verratti zijn heel goede middenvelders.

Enkel aanvallend is het er niet top. Moeten in mijn ogen niet veel onder doen voor onze Belgen. Hebben ook een top keepers top verdedigers en top middenvelders. Enkel aanvallend hebben wij misschien iets meer kwaliteit.

Ik verwacht een heel moeilijke groep waar alles kan gebeuren. Hopelijk kunnen onze duivels deze eerste echte uitdaging aan!

Ik ken de Italiaanse voetballers wel, toch bedankt voor de hulp. Historisch gezien is dit gewoon één van de mindere Italiaanse generaties. Ze zullen altijd goeie voetballers hebben en zijn zeker een stevige ploeg die zich met België kan meten, maar misschien (momenteel?) niet meer het topland dat ze ooit waren. Vroeger zaten ze altijd in pot 1, nu in pot 2, dat is geen toeval.


Op Ibrahimovic na zou er geen enkele speler van Ierland of Zweden de selectie van de Rode Duivels halen.
Plaats reactie