Rode Duivels

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Rode Duivels

Bericht door StvvBoy »

Mikman schreef:
StvvBoy schreef:
Mikman schreef:Mooie groep waarvan de uitstraling van de tegenstanders waarschijnlijk groter is dan hun werkelijke sportieve waarde: een topvoetballand (zonder echte topvoetballers), een matig land met één absolute vedette ( al lichtjes op retour ) en een land met 2e en 3e rangs Premier League-spelers met een fantastische achterban (https://www.youtube.com/watch?v=fZmYv6kDutw ) . Hiervoor speel je een EK, niet voor matchen tegen -met alle respect- Albanië, IJsland of Hongarije.
topvoetballand (zonder echte topvoetballers),
Bedoel je hier Italië mee? Want dan vraag ik me toch af wat je onder top voetballers verstaat ...

Buffon een van de beste doelmannen ter wereld, chiellini een van de beste verdedigers van de wereld, marchisio, de Rossi en verratti zijn heel goede middenvelders.

Enkel aanvallend is het er niet top. Moeten in mijn ogen niet veel onder doen voor onze Belgen. Hebben ook een top keepers top verdedigers en top middenvelders. Enkel aanvallend hebben wij misschien iets meer kwaliteit.

Ik verwacht een heel moeilijke groep waar alles kan gebeuren. Hopelijk kunnen onze duivels deze eerste echte uitdaging aan!

Ik ken de Italiaanse voetballers wel, toch bedankt voor de hulp. Historisch gezien is dit gewoon één van de mindere Italiaanse generaties. Ze zullen altijd goeie voetballers hebben en zijn zeker een stevige ploeg die zich met België kan meten, maar misschien (momenteel?) niet meer het topland dat ze ooit waren. Vroeger zaten ze altijd in pot 1, nu in pot 2, dat is geen toeval.


Op Ibrahimovic na zou er geen enkele speler van Ierland of Zweden de selectie van de Rode Duivels halen.
Geef u 100 % gelijk dat ze (momenteel) niet meer het top land zijn wat ze ooit waren. maar omdat je zei dat italie zonder echte topvoetballers speelde stelde ik mij toch vragen als je ze niet wat onderschatten. Vindt er toch nog enkele echte toppers zitten (zoals hier boven genoemd)

Van zweden en Ierland zouden normaal geen probleem mogen zijn al weet je nooit op een EK, het kan soms snel gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6714
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Geen idee waar het juist thuishoort dus zet ik het hier maar even:
De Belgische U19 mogen naar de Eliteronde (= laatste kwalificatieronde) voor het EK 2017. Steve Ryckaert speelde de volledige wedstrijd.
http://sporza.be/permalink/1.2791034
Overdrijven is een kunst
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Rode Duivels

Bericht door StvvBoy »

Jacques schreef:Geen idee waar het juist thuishoort dus zet ik het hier maar even:
De Belgische U19 mogen naar de Eliteronde (= laatste kwalificatieronde) voor het EK 2017. Steve Ryckaert speelde de volledige wedstrijd.
http://sporza.be/permalink/1.2791034
Hopelijk Hale ze het EK. Misschien is het eens tijd om Ryckaert een kans te geven in de eerste ploeg?
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Rode Duivels

Bericht door Hallo-Tokyo »

Rusland here they come.
Denk dat ze rapper zullen thuis zijn als ze denken.
Gewone ploeg.
Het had in Frankrijk moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Rode Duivels

Bericht door Since '54 »

Hallo-Tokyo schreef:Rusland here they come.
Denk dat ze rapper zullen thuis zijn als ze denken.
Gewone ploeg.
Het had in Frankrijk moeten gebeuren.
Bijna alles gewonnen. Topscore van heel Europa. Spelers in topcompetities zoals Premier League. 'Een gewone ploeg', of alleen omdat het vandaag niet kon met bv 0-3 of zo. Vergeet je dat het in Piraeus was met 32.000 supporters achter de ploeg? Dat het 30° was en de Grieken dat gewoon zijn? Dat de Rode Duivels toch nog gewonnen hebben. Een gewone ploeg? :roll:
stvv'er
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Rode Duivels

Bericht door stvv'er »

Hallo-Tokyo schreef:Rusland here they come.
Denk dat ze rapper zullen thuis zijn als ze denken.
Gewone ploeg.
Het had in Frankrijk moeten gebeuren.
Altijd zo negatief jij :mrgreen:

Wat las ik vandaag ook alweer in het beleidstopic?
Hallo-Tokyo schreef:Beter 5250 fans dan 7000 waaronder 1750 nurkers.
Blijkbaar ben jij dan 1 van die nurkers.

"Een gewone ploeg"... :roll:
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Rode Duivels

Bericht door Hallo-Tokyo »

Ik vrees dat ik het hier geleerd heb. De standaard deelt blijkbaar mijn mening. Zo streng was ik nog niet.



De standaard :

De tweede helft bracht helaas niet veel beterschap. De foute passes en het inspiratieloze voetbal van de Rode Duivels deden pijn aan de ogen. Het is de conclusie die ondertussen al zes jaar gemaakt wordt: de Belgen hebben het aartsmoeilijk tegen een gretige en goed georganiseerde tegenstander.

De nurkers van hbvl :
De Rode Duivels hebben zich zondagavond als eerste Europese land gekwalificeerd voor het WK voetbal in Rusland. De Belgen speelden een bijzonder matige wedstrijd op het veld van Griekenland.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Rode Duivels

Bericht door Since '54 »

Hallo-Tokyo schreef:Ik vrees dat ik het hier geleerd heb. De standaard deelt blijkbaar mijn mening. Zo streng was ik nog niet.



De standaard :

De tweede helft bracht helaas niet veel beterschap. De foute passes en het inspiratieloze voetbal van de Rode Duivels deden pijn aan de ogen. Het is de conclusie die ondertussen al zes jaar gemaakt wordt: de Belgen hebben het aartsmoeilijk tegen een gretige en goed georganiseerde tegenstander.
Welnu, de Standaard heeft gelijk maar het is geen 'gewone ploeg'. Dat is het verschil met uw zienswijze. Sans rancune want ik vind uw bijdragen meestal goed behalve die van vanavond.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Rode Duivels

Bericht door Hallo-Tokyo »

HLN

Ons rapport: Courtois uitblinker, vijf Rode Duivels gebuisd

Dan zijn er nog 6 door. Toch geen gewone ploeg ?
Gewoon een vraag.

Ik vind de kanaries dit seizoen op elk vlak meer waar voor je geld dan de Rode Duivels.
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Rode Duivels

Bericht door enerkey »

Er is ook een andere oplossing.
Je roept op de volgende generatie.
Er komt dan een andere generatie die nog minder ongewoon zijn.
We zaken naar Nederlands niveau of lager.

We staan eerste en het is weer niet goed.
Beter 25250 fans dan 47000 waaronder 21750 nurkers.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Rode Duivels

Bericht door Hallo-Tokyo »

:lol:
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 04 sep 2017, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2075
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Rode Duivels

Bericht door enerkey »

Helaas ik ga je moeten ontmoedigen. Dit topic gaat niet over RD. Maar ik ben wel blij dat jij(jullie) RD wat negatiever benaderen. Je begint het door te hebben.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Rode Duivels

Bericht door Brusselmans »

wa ne poetwannes !!!
Dreke
Berichten: 3619
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

Negeren is krachtiger dan men denkt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6714
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

De Grieken spelen zoals de Grieken van ons: hevig, je bent er nooit klaar mee.
De conclusies van de kranten zijn noch nieuw, noch onterecht. Ze zouden er misschien wel zelf aan kunnen terugdenken, telkens men de loftrompet meent te moeten afsteken, als we Gibraltar of Estland aan de kant geschoven hebben.
We zijn geen gewone ploeg, maar ook geen wereldploeg. Het recept om gesloten verdedigingen open te breken hebben we niet gevonden. Je kan je afvragen of we het met deze generatie nog zullen vinden. Anderzijds is deze generatie nog altijd 10x beter dan de vorige met De Vlieger, Clement, De Cock, Buffel en co. en heeft de volgende nog alles te bewijzen. Tot nader order blijft ze met ruime voorsprong de beste nationale ploeg die ik al zag.

Daarnaast helpt het ook niet dat je tegen Griekenland met een slechtere ploeg start dan tegen Gibraltar.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie