Rode Duivels

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Rode Duivels

Bericht door stvvilvoorde »

Wat erger ik me toch blauw aan Wilmots als trainer.

Met 6 verdedigend ingestelde spelers aan de aftrap tegen Andorra.
Meunier en Lukaku hebben alvast de waarschuwing gekregen dat ze vooral niet te veel aanvallende impulsen moeten tonen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Ik had ook veel kritiek op de basisopstelling, maar uiteindelijk speelden Witsel en Nainggolan toch afwisselend als een 6 en 8 en niet als 2 6'en. Gelukkig maar, want tegen dit Andorra was een dubbele buffer echt wel gênant geweest.
Op de backs vond ik Lukaku pover. Goed omhooggeschreven door de pers, dat is die jongen vooral. Kon Dompé hier niet aan en begin 2de helft tegen Andorra zag het er ook maar een paar keer klungelig uit. Degelijke back op Belgisch niveau, maar daar stopt het voorlopig. We zullen zien of het ooit meer wordt. Meunier aan de overkant staat zowel verdedigend als aanvallend een paar stappen verder. Depoitre deed het degelijk, maar nadat hij in 2de, 1ste en in de CL al bewees mee te kunnen, verbaast het me niet meer. Depoitre is zo een speler die zich vlot lijkt aan te passen aan elk niveau, maar zelden echt de aandacht naar zich toe trekt. Slimme speler.
Het blijft wel onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat Wilmots Batshuayi niet opriep. "Niet goed bezig" sprak het orakel van Jodoigne...wel mede-topschutter in de Ligue 1 in de praktijk, terwijl Origi zich wat bij de B-ploeg van Liverpool mag bezighouden. "Vriendjespolitiek" zal dichter bij de waarheid liggen. Hopelijk stapt Wilmots nog voor het EK op, want met de onzin die hij verkondigt, zie ik het nog zover komen dat de Rode Duivels zich in de 1ste ronde van het EK bewust laten uitschakelen om hem buiten te krijgen.

Algemeen was het spel behoorlijk goed, beter dan tegen Cyprus in ieder geval, maar de tegenstand stelde niet veel voor.
Overdrijven is een kunst
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Rode Duivels

Bericht door Alain »

Wilmots zit nog niet op het EK volgens mij... Als in november de resultaten tegen Spanje en Italië serieus moesten tegenvallen, zal de druk toenemen...
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

Alain schreef:Wilmots zit nog niet op het EK volgens mij... Als in november de resultaten tegen Spanje en Italië serieus moesten tegenvallen, zal de druk toenemen...
?? Die is zeker nog bondcoach op het EK. Is er dan een signaal dat het anders gaat zijn?
A loyal football fan only supports the shirt...
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Rode Duivels

Bericht door Jebus4life »

Denk niet dat ze de meest "succesvolle" coach ooit plots gaan buitengooien omdat het voetbal niet goed is. Kans is groot dat we na vanavond nummer 1 op de FIFA ranking staan, tenzij het tijdens die 2 oefenmatchen echt dramatisch is en we zwaar verliezen, de meeste spelers (iig de grote namen/persoonlijkheden) staan ook nog achter hem lijkt me (Kompany, Courtois, Hazard)
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Rode Duivels

Bericht door Caravaggio »

Jacques schreef: Het blijft wel onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat Wilmots Batshuayi niet opriep. "Niet goed bezig" sprak het orakel van Jodoigne...wel mede-topschutter in de Ligue 1 in de praktijk, terwijl Origi zich wat bij de B-ploeg van Liverpool mag bezighouden. "Vriendjespolitiek" zal dichter bij de waarheid liggen. Hopelijk stapt Wilmots nog voor het EK op, want met de onzin die hij verkondigt, zie ik het nog zover komen dat de Rode Duivels zich in de 1ste ronde van het EK bewust laten uitschakelen om hem buiten te krijgen.
das 1 en 2 R. Lukaku niet laten starten, ok je zegt op voorhand dat hij tegen Israël mag starten, maar toch. Op het moment dat je niet beschikt over Benteke, mag ik toch veronderstellen dat Romelu mag starten (everton 8 matchen, 5 goals, 2 assists). En dit puur voor het vertrouwen van Lukaku.
Of is Wilmots vergeten wie hem uit de shit heeft geholpen tegen USA?
Lukaku is een jongen die vertrouwen nodig heeft en dat niet krijgt van Wilmots.

TACTISCH blijft Wilmots een zwaar probleem hebben.
Als je met dit materiaal GEEN vooruitgang boekt, zou ik zeggen ander en beter.
Als je Hazard niet aan het voetballen krijgt....ander en beter
Als je de ploeg en Witsel niet sneller naar voren krijgt...ander en beter
PROBLEEM -> niemand wilt Wilmots
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Rode Duivels

Bericht door Mikman »

Wilmots heeft in Wallonië nog een stuk meer krediet dan in Vlaanderen, dus hem buiten gooien zou krankzinnig zijn. Ben ook niet de grootste fan van hem ( vooral tactisch ) maar het lijkt me duidelijk dat hij doorgaat tot het EK en dat het verhaal daarna wel stopt.

Dat Wilmots nu pas met het trio Hazard-De Bruyne-Mertens uitpakt is toch wel vreemd, hij had dat al veel eerder in de campagne moeten doen ( en op het WK). Nainggolan is een type dat altijd in de ploeg moet staan, dus gaat het om de laatste plaats centraal op het middenveld tussen Witsel ( lieveling van de coach ) , Fellaini of Kums. Ik zou Kums wel eens willen zien spelen in die ploeg, al kan het natuurlijk zwaar tegen vallen. Maar er is nu tijd om te experimenteren. Van Witsel kan je niet zeggen dat hij slecht is, maar hij is gewoon te vaak onzichtbaar.

Vooraan is er gewoon geen spits van wereldklasse. Dat Depoitre zijn kans kreeg is niet zo vreemd, hij is het gewoon om alleen in de spits te spelen in een dominante ploeg, terwijl de andere spitsen daar toch wel wat moeite mee hebben. Nu ja, Depoitre mogelijk ook op internationaal niveau natuurlijk. Maar eigenlijk moet je spits hebben die een beetje in functie van de lijn daarachter kan spelen, daar zit wel wereldklasse. Dus dat je dan met Depoitre een spits hebt die hard werkt en zich ten dienste van de ploeg stelt is misschien beter voor het hele elftal. Terwijl bijvoorbeeld Lukaku toch iemand is die het meer van de omschakeling moet hebben. Daar is hij wel wereldklasse.

Meunier kan op de back zeker wat bijbrengen tegen kleinere tegenstanders. Terwijl Alderweireld uitstekend kan opbouwen als inschuivende centrale verdediger, dus tegen mindere ploegen mag die zijn plaats hebben centraal achterin. Tegen betere ploegen kan je hem dan weer schuiven naar de back. Dan wissel je de offensieve Meunier eigenlijk in voor een echte verdediger.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Rode Duivels

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:Denk niet dat ze de meest "succesvolle" coach ooit plots gaan buitengooien omdat het voetbal niet goed is. Kans is groot dat we na vanavond nummer 1 op de FIFA ranking staan, tenzij het tijdens die 2 oefenmatchen echt dramatisch is en we zwaar verliezen, de meeste spelers (iig de grote namen/persoonlijkheden) staan ook nog achter hem lijkt me (Kompany, Courtois, Hazard)
Nr 1 van de belachelijkste lijst van de wereld, ja ☺. Als je hoort dat we enkel Nr 1 worden omdat Wilmots in een winstmatch!!!! teveel wisselde waardoor die match niet meetelde voor het coëfficiënt....

Ten andere, toen we ergens tussen plaats 50 en 80 stonden lachte iedereen met dat lijstje, nu zouden we het au serieus moeten nemen....
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Rode Duivels

Bericht door Jebus4life »

Vouch schreef:
Jebus4life schreef:Denk niet dat ze de meest "succesvolle" coach ooit plots gaan buitengooien omdat het voetbal niet goed is. Kans is groot dat we na vanavond nummer 1 op de FIFA ranking staan, tenzij het tijdens die 2 oefenmatchen echt dramatisch is en we zwaar verliezen, de meeste spelers (iig de grote namen/persoonlijkheden) staan ook nog achter hem lijkt me (Kompany, Courtois, Hazard)
Nr 1 van de belachelijkste lijst van de wereld, ja ☺. Als je hoort dat we enkel Nr 1 worden omdat Wilmots in een winstmatch!!!! teveel wisselde waardoor die match niet meetelde voor het coëfficiënt....

Ten andere, toen we ergens tussen plaats 50 en 80 stonden lachte iedereen met dat lijstje, nu zouden we het au serieus moeten nemen....
Ach, die lijst is natuurlijk relatief; maar feit is wel dat we nog maar het achtste land zijn dat die nummer 1 gehaald heeft, dus toch niet zo simpel.
Bovendien moeten mensen eens stoppen met kappen erop, de commentaar is altijd hetzelfde "Duitsland is beter", ja als Duitsland op 1 wilt blijven staan moesten ze maar niet 1 op 6 pakken tegen fucking Ierland, of gaan verliezen op Polen; als wij 1 op 6 pakken tegen de Ieren roept heel het land "zie je wel, we zijn slecht!"; als de Duitsers het doen is het maar een fait divers blijkbaar.

De ranking is vrij duidelijk, alle matchen van de voorbije 4 jaar tellen mee, met belang per wedstrijd en per tegenstander. Als je als België zijnde dan amper 2 wedstrijden met inzet (die minstens 2,5 keer zwaarder meetellen als vriendenmatchen, en wedstrijden op WK eindronde zelfs 4x zwaarder) verliest de voorbije 4 jaar is het normaal dat je hoog op die ranking komt.

Trouwens, we moeten onszelf niet tekort doen, waren we het aan onze status verplicht om groepswinnaar te worden? Overduidelijk, maar Bosnië is een sterke ploeg (en stonden ook op het WK, 15 op 18 hun laatste 6 wedstrijden (enkel van België verloren), gewoon het verkloot in de eerste 4) en ook Wales heeft een zeer sterke generatie momenteel, die hebben meer dan eens gevloekt toen het deze voorronde weer België was ipv een andere tegenstander.

Voor het WK hebben we nu wel een vrij gunstige loting (al vond ik eerst van niet), Cyprus hebben we gezien, Estland is best stug maar mag geen probleem vormen. De Grieken zijn compleet op de dool momenteel, onbegrijpelijk (weet ook niet waarom, geen idee wat voor ploeg die hebben momenteel) maar dus makkelijk, dan komen we enkel (weer) Bosnië tegen als echt serieuze tegenstander.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Rode Duivels

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Dat Wilmots nu pas met het trio Hazard-De Bruyne-Mertens uitpakt is toch wel vreemd, hij had dat al veel eerder in de campagne moeten doen ( en op het WK). Nainggolan is een type dat altijd in de ploeg moet staan, dus gaat het om de laatste plaats centraal op het middenveld tussen Witsel ( lieveling van de coach ) , Fellaini of Kums. Ik zou Kums wel eens willen zien spelen in die ploeg, al kan het natuurlijk zwaar tegen vallen. Maar er is nu tijd om te experimenteren. Van Witsel kan je niet zeggen dat hij slecht is, maar hij is gewoon te vaak onzichtbaar.
De omstandigheden helpen ook wel enigszins. In het verleden zou Mirallas op rechts waarschijnlijk de voorkeur gekregen hebben, maar nu die wat op een zijspoor zit. Anyway, naast de overtuigende cijfers en bemoedigende prestatie is het trio Hazard-De Bruyne-Mertens het belangrijkste dat we moeten onthouden uit deze laatste 2 wedstrijden. Een dribbelvaardige combinatie van diepgang (Mertens), balvastheid (Hazard) en passing (De Bruyne). Benieuwd hoe die combineren met Benteke, die in de kaats veel sterker is dan Lukaku.

Die 1ste plaats heeft zeker niet dezelfde waarde als bv. in het tennis, maar is een bevestiging van de kwaliteit van deze groep. Als je met (over het geheel beschouwd) vaak middelmatig voetbal toch aan 24 doelpunten raakt en slechts 5 goals slikt, zegt dat wel wat. De lat ligt op het EK terecht hoog.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Rode Duivels

Bericht door Franz »

Jacques schreef:
Mikman schreef: Dat Wilmots nu pas met het trio Hazard-De Bruyne-Mertens uitpakt is toch wel vreemd, hij had dat al veel eerder in de campagne moeten doen ( en op het WK). Nainggolan is een type dat altijd in de ploeg moet staan, dus gaat het om de laatste plaats centraal op het middenveld tussen Witsel ( lieveling van de coach ) , Fellaini of Kums. Ik zou Kums wel eens willen zien spelen in die ploeg, al kan het natuurlijk zwaar tegen vallen. Maar er is nu tijd om te experimenteren. Van Witsel kan je niet zeggen dat hij slecht is, maar hij is gewoon te vaak onzichtbaar.
De omstandigheden helpen ook wel enigszins. In het verleden zou Mirallas op rechts waarschijnlijk de voorkeur gekregen hebben, maar nu die wat op een zijspoor zit. Anyway, naast de overtuigende cijfers en bemoedigende prestatie is het trio Hazard-De Bruyne-Mertens het belangrijkste dat we moeten onthouden uit deze laatste 2 wedstrijden. Een dribbelvaardige combinatie van diepgang (Mertens), balvastheid (Hazard) en passing (De Bruyne). Benieuwd hoe die combineren met Benteke, die in de kaats veel sterker is dan Lukaku.

Die 1ste plaats heeft zeker niet dezelfde waarde als bv. in het tennis, maar is een bevestiging van de kwaliteit van deze groep. Als je met (over het geheel beschouwd) vaak middelmatig voetbal toch aan 24 doelpunten raakt en slechts 5 goals slikt, zegt dat wel wat. De lat ligt op het EK terecht hoog.
Op dit moment lijkt het viertal Benteke-Hazard-De Bruyne-Mertens de beste offensieve ruit (al viel Origi gisteren toch wel erg sterk in!),
met De Bruyne dus centraal op het middenveld.
In het middenveld vul je dan aan:
tegen een zwakkere tegenstander/meer aanvallend: Nainggolan en Fellaini
tegen een sterke tegenstander/meer verdedigend: Witsel en Nainggolan
waarbij Nainggolan telkens als een 6 speelt (dus alleen of met Witsel als tweede 6)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Rode Duivels

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:
Vouch schreef:
Jebus4life schreef:Denk niet dat ze de meest "succesvolle" coach ooit plots gaan buitengooien omdat het voetbal niet goed is. Kans is groot dat we na vanavond nummer 1 op de FIFA ranking staan, tenzij het tijdens die 2 oefenmatchen echt dramatisch is en we zwaar verliezen, de meeste spelers (iig de grote namen/persoonlijkheden) staan ook nog achter hem lijkt me (Kompany, Courtois, Hazard)
Nr 1 van de belachelijkste lijst van de wereld, ja ☺. Als je hoort dat we enkel Nr 1 worden omdat Wilmots in een winstmatch!!!! teveel wisselde waardoor die match niet meetelde voor het coëfficiënt....

Ten andere, toen we ergens tussen plaats 50 en 80 stonden lachte iedereen met dat lijstje, nu zouden we het au serieus moeten nemen....
Ach, die lijst is natuurlijk relatief; maar feit is wel dat we nog maar het achtste land zijn dat die nummer 1 gehaald heeft, dus toch niet zo simpel.
Bovendien moeten mensen eens stoppen met kappen erop, de commentaar is altijd hetzelfde "Duitsland is beter", ja als Duitsland op 1 wilt blijven staan moesten ze maar niet 1 op 6 pakken tegen fucking Ierland, of gaan verliezen op Polen; als wij 1 op 6 pakken tegen de Ieren roept heel het land "zie je wel, we zijn slecht!"; als de Duitsers het doen is het maar een fait divers blijkbaar.

De ranking is vrij duidelijk, alle matchen van de voorbije 4 jaar tellen mee, met belang per wedstrijd en per tegenstander. Als je als België zijnde dan amper 2 wedstrijden met inzet (die minstens 2,5 keer zwaarder meetellen als vriendenmatchen, en wedstrijden op WK eindronde zelfs 4x zwaarder) verliest de voorbije 4 jaar is het normaal dat je hoog op die ranking komt.

Trouwens, we moeten onszelf niet tekort doen, waren we het aan onze status verplicht om groepswinnaar te worden? Overduidelijk, maar Bosnië is een sterke ploeg (en stonden ook op het WK, 15 op 18 hun laatste 6 wedstrijden (enkel van België verloren), gewoon het verkloot in de eerste 4) en ook Wales heeft een zeer sterke generatie momenteel, die hebben meer dan eens gevloekt toen het deze voorronde weer België was ipv een andere tegenstander.

Voor het WK hebben we nu wel een vrij gunstige loting (al vond ik eerst van niet), Cyprus hebben we gezien, Estland is best stug maar mag geen probleem vormen. De Grieken zijn compleet op de dool momenteel, onbegrijpelijk (weet ook niet waarom, geen idee wat voor ploeg die hebben momenteel) maar dus makkelijk, dan komen we enkel (weer) Bosnië tegen als echt serieuze tegenstander.
Natuurlijk is het zo simpel niet, en natuurlijk moet je wel wedstrijden winnen om er te geraken. Ik ben het er ook mee eens dat, als de lijst toch bestaat, je even goed 1ste kan staan. Maar zulk een farce als bij die wedstrijd tegen Luxemburg... Nja...

Mijn punt blijft dat we allemaal eens goed lachten met de lijst tot we ineens bij de eerste drie (en nu zelfs nog hoger) stonden. Toen was het ineens (op zijn minst) een indicator. :?

Over die officiële wedstrijden kan ik wel kort zijn, er was maar 1 ploeg ons kaliber waardig bij, en we hebben er tegen verloren (Argentinië). De Duivels hebben nog veel te bewijzen. Er zit iets in, daar ben ik het volmondig mee eens en we kunnen zéker een EK winnen, maar het in Frankrijk moet er gepresteerd worden. Want die Fifa-ranking, dat is me evenveel waard als dat tornooitje in Japan dat we ooit wonnen.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Rode Duivels

Bericht door Dreke »

Vouch schreef:Mijn punt blijft dat we allemaal eens goed lachten met de lijst tot we ineens bij de eerste drie (en nu zelfs nog hoger) stonden. Toen was het ineens (op zijn minst) een indicator. :?
De punten worden bepaald door:
- resultaat in de wedstrijd (winst, gelijk of verlies)
- belang van de wedstrijd (vriendschappelijk, voorronde, tornooi of WK-finale)
- sterkte van de tegenstander (op basis van de ranking)
- sterkte van de confederatie

Dat is het toch (op zijn minst) een indicator? De lijst toont niet aan welke ploeg de beste van de wereld is. Maar het geeft wel aan dat ze een plaats in de hoogste regionen waard zijn. Niet?
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Rode Duivels

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
Vouch schreef:Mijn punt blijft dat we allemaal eens goed lachten met de lijst tot we ineens bij de eerste drie (en nu zelfs nog hoger) stonden. Toen was het ineens (op zijn minst) een indicator. :?
De punten worden bepaald door:
- resultaat in de wedstrijd (winst, gelijk of verlies)
- belang van de wedstrijd (vriendschappelijk, voorronde, tornooi of WK-finale)
- sterkte van de tegenstander (op basis van de ranking)
- sterkte van de confederatie

Dat is het toch (op zijn minst) een indicator? De lijst toont niet aan welke ploeg de beste van de wereld is. Maar het geeft wel aan dat ze een plaats in de hoogste regionen waard zijn. Niet?
Ik neem enkele voorbeelden:

Wales. Ze staan na het WK op plaats 44, ze spelen 1 goede kwalificatieronde en ineens staan ze 8ste. Wales is echt niet het 8ste beste land van de wereld hoor... Echt niet...

Ijsland: Na het WK 47ste, en dat na een goede WK-voorronde ("nipt" uitgeschakeld in de barrages) en na een nog prachtigere EK-voorronde staan ze: 23ste. Ijsland speelt dus 2 goede kwalificatierondes, 1 met onderscheiding geslaagd en 1 net niet geplaatst. Maar zij staan 23ste, Wales staat echter 8ste. Mooie indicatie!

Slovakije: Stond na het WK 46ste (dus voor Ijsland!). Zat in de WK-kwalificatiegroep van Ijsland. Eindigd daarin nà Ijsland 3e en is uitgeschakeld. Mag naar het EK na een 2e plaats in de groep achter Spanje. Zij stijgen naar de 18e plaats, 5 plaatsen voor Ijsland. Mooie indicatie!

Ik heb nog tijd voor 1 indicatie van buiten Europa, dan zou ik toch echt mijn bed in moeten :) .
Uruguay: Stond na het WK 6e op de Fifa-ranking. Ze haalden toen de 8ste finales (uitgeschakeld door Colombia). Ondertussen haalt het de kwartfinale op de Copa Amerika, maar zakken ze naar de 20ste plaats. Ver achter Wales en net achter Slovakije. Nja, ik wil ze wel eens zien spelen tegen Slovakije!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Rode Duivels

Bericht door Tompie »

De jonge Rode Duivels (u17) spelen momenteel tegen Mali op het WK in Chili. Na 45 minuten staat het nog 0-0, en daar mogen we héél blij mee zijn. Mali speelt ons bij momenten volledig weg, echt wel een sterke ploeg. België zie ik voor het eerst aan het werk, momenteel komen ze er niet aan te pas, dus geen idee of daar veel talent bij zit.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie